כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / חיי שרה 5

    1 תגובות   יום חמישי, 5/11/15, 13:23

     

     

     

     

    להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

     

    ''

    רבקה משקה את אליעזר עבד אברהם שנשלח למצוא כלה ליצחק.

    אסטבן מוריליו, המאה ה-17.

     

    ***

    שְׁמָעֵנוּ אֲדוֹנִי, נְשִׂיא אֱלוֹהִים אַתָּה בְּתוֹכֵנוּ -

      בְּמִבְחַר קְבָרֵינוּ קְבוֹר אֶת מֵתֶךָ. (כג, ו)

     

    כך אומרים בני חת לאברהם אבינו, שביקש לרכוש מהם

    את מערת המכפלה כדי לקבור את שרה אשתו.

     

    פעם באו שני אנשים להתדיין בפני אחד מגדולי ישראל.

    שניהם רכשו לעצמם קברים ביחד, ועכשיו פרצה מריבה ביניהם,

    וכל אחד טוען שחלקת הקבר הטובה יותר היא שלו.

    שמע הרב את הטענות ופסק:

    מי שימות ראשון - לו תהיה אחוזת הקבר המשובחת.

    מאותה שעה פסקה ביניהם המריבה...

     

    ''

    מערכת המכפלה בחברון. דייוויד רוברטס, המאה ה-19

     

    ***

     וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים. (כד, א)

     

    אחרי ששרה מתה, קפצה הזקנה על אברהם

    משום שאשה אהובה מצעירה את בן זוגה, ואשה שאינה אהובה - מצערת את בעלה.

    כשנשאר אברהם לבדו, ניכר בו מיד גילו המופלג.

     

    ''

    אברהם אבינו ויצחק בנו. ציור מהמאה ה-18

     

    ***

    וַיְהִי הוּא טֶרֶם כִּילָּה לְדַבֵּר, וְהִנֵּה רִבְקָה יוֹצֵאת ... וְכַדָּהּ עַל שִׁכְמָהּ...

    וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל.

    וַיָּרָץ הָעֶבֶד לִקְרָאתָהּ וַיֹּאמֶר:

    הַגְמִיאִינִי נָא מְעַט מַיִם מִכַּדֵּךְ. (כד, טו-יז)

     

    "מעט מים מכדך": כל מילה מתחילה באות מ' - 40 בגימטריה, וביחד 120.

    רמז לכך שמי שנוהג בחסד ומאכיל ומשקה את הנזקק, יזכה ל-120 שנה.

    (הרהמצ"ז)

     

    ''

    רבקה ואליעזר. גוסטב דורה, המאה ה-19

     

    ***

    הִנֵּה אָנוֹכִי נִיצָּב עַל עֵין הַמָּיִם, וְהָיָה הָעַלְמָה הַיּוֹצֵאת לִשְׁאוֹב, וְאָמַרְתִּי אֵלֶיהָ:

    הַשְׁקִינִי נָא מְעַט מַיִם מִכַּדֵּךְ, וְאָמְרָה אֵלַי: 

    גַּם אַתָּה שְׁתֵה וְגַם לִגְמַלֶּיךָ אֶשְׁאָב - הִיא הָאִשָּׁה אֲשֶׁר הוֹכִיחַ ה' לְבֶן אֲדוֹנִי.  

    אֲנִי טֶרֶם אֲכַלֶּה לְדַבֵּר אֶל לִבִּי,

    וְהִנֵּה רִבְקָה יוֹצֵאת וְכַדָּהּ עַל שִׁכְמָהּ, וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתִּשְׁאָב. 

    וָאוֹמַר אֵלֶיהָ: הַשְׁקִינִי נָא.

    וַתְּמַהֵר וַתּוֹרֶד כַּדָּהּ מֵעָלֶיהָ וַתֹּאמֶר: שְׁתֵה וְגַם גְּמַלֶּיךָ אַשְׁקֶה. (כד, מג-מו)

     

    אליעזר, בראותו כי רבקה מגלה חמלה גם כלפי הגמלים, 

    התרגש להיווכח כי תקוותו התממשה.

    הוא הודה לריבונו של עולם "אשר הנחני בדרך אמת לקחת את בת אחי אדוני לבנו" (כד, מח),

    ובעלי לצון אומרים, שהוא בוודאי גם הוסיף ברכה: 

    "אשירה  לה' כי גמל עלי"... (תהילים יג, ו).

    (הרשי"ל)

     

    ''

    רבקה ואליעזר ליד הבאר. ניקולא פוסן, המאה ה-17

     

     ***

    וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאוֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ

    וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה - וַיֶּאֱהָבֶהָ. (כד, סז)

     

    לא כבימינו, שתחילה מתאהבים ולאחר החתונה מצטננת לעתים האהבה,

    אצל יצחק התנהלו הדברים הפוך: 

    תחילה "ותהי לו לאשה", ורק לאחר מכן - "ויאהבה".

    וקשר כזה מחזיק מעמד זמן רב.


    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/11/15 05:27:
      האם באמת אתה מאמין שתחילה מתחתנים ואחכ תבוא האהבה .........ערב שבת שלום

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין