כותרות TheMarker >
    ';

    סיפורים וטיולים ועוד כמה דברים

    סיפורים קצרים, ושירים לעת מצוא פרי עטי, טיולים בארץ בכלל ובשביל ישראל בפרט.
    ועוד כמה דברים שפגשו אותי.

    0

    בעל ואהליבה

    28 תגובות   יום חמישי, 14/1/16, 18:25

    זיכרונות אמנון בקר - רגע לפני שאתה שוכח

     

    סיפר- אמנון בקר. הקלידו ערכו והגיהו - ניצן ריבלין פלדמן, דינה לוין, יאיר יריב, איימי בן אסולי.

     

     

    כשהיית ילד קראת ספר מנוקד של איזו אמריקאית בשם "שוכני העצים". אתה זוכר שבסוף כל פרק, היה מין שאלון לקורא הצעיר:

    דברים שצריך לחשוב עליהם, כמובן – בעקבות מה שכתוב באותו פרק.

    היו כמה שאלות פשוטות בעניין מנהגיהם ומחשבותיהם של בני האדם שוכני העצים שאודותיהם הספר נכתב. 

    אז בא לך עכשיו להפוך בתוך "הקרביים" בכל מה שהעלית בזכרונותיך עד כאן.

    ''

     

    א. זאת עובדה שכתבת פה על הרבה מאוד דברים. (לא על כל מה שאתה זוכר...)


    ב.  בכל מה שקשור להצגות שעשית אז זה לא רק סתם זכרונות אלא דיווח מפורט, שבחלקו הגדול הוא נעדר כל צניעות.


    ג. למה זה?  אין לך כל הסבר משכנע  לתופעה.


    ד.  ברור שיש פה ליטוף וניפוח האגו הפרטי שלך שהוא לא יותר גדול,  אבל גם לא יותר קטן משל בן אדם נורמלי. 


    ה. לא בטוח שאתה בן אדם  כל כך  נורמלי. כבר ציינת בתחילת הזכרונות שאיזה פסיכיאטר כתב עליך שאתה נרקיסיסט דיכאוני.

    נרקיסיזם זאת תכונה של מישהו שחושב רק על עצמו ואוהב רק את עצמו והוא לוקה ביהירות, בשחצנות וברגשי גדלות .

    אז מה דעתך על זה?  אין לך דיעה. נדמה לך שכל ההגדרות האלה הן עורבא פרח.    אם ככה אז מה כל כך דוקר לך לשוב ולטחון ולספר על הדברים הנפלאים והגדולים ההם שעשית, ואפילו להביא כל מיני אסמכתות מפי אחרים על הדברים הנורא גדולים שעשית?


    ו. זה מזכיר לך את התסביך של "אין נביא בעירו", מה שמסווג אצלך כמניע להתמוטטות ונפילת "הטראומה השלישית בחייך". בשתיים הקודמות כבר עסקת פה. די אין לך כוח כבר יותר היום. תמשיך מחר. 

    ''

    אל "הטראומה השלישית" עוד תגיע מהר יותר ממה שאתה חושב. אבל לפני זה יש עוד סעיף ברשימה הנל.


    ז.  כל קונצרט היללות שלך באוזניך נובע מזה שאתה פשוט מזדקן.

    מה יש? בשביל מה כל התיעוד המפרגן הזה? יש מישהו שטוען שכל זה לא היה ולא נברא? אז בכל זאת למה?

     

     ועכשיו בא לך לחרוז חרוז, קצת ברוחו של חנניה רייכמן:.              

     

                                         תִּשְׁמָע  טוֹב  טוֹב  צוּצִיק,

                                         אִם תִּקְפּוֹץ הָרְבֵּה מֶעל הַפּוּפִּיק,

                                         אַז בַּסוֹף כְּשֶאָתָה תִּפּוֹל  

                                         הַבּוּמְסְ  יִהְיֶה יוֹתֵר גָדוֹל...

     

     

    אתה מוכרח להתאורר מהחיטוט בקרביים.

    ''

    הבן שלך, אחאב, כשהיה בן 4, ציין  כבדרך אגב:

    יש שתי סוגים של דגים שאני מכיר. אלה שאני יכול לאכול אותם ואלה שיכולים לאכול אותי.

    אז באותו הקשר פילוסופי של מיון המציאות, בא לך להגיד משהו על ספרות.

    שלשום סיימת לקרוא (לשמוע דיסק של ספריה לעיוור) את "מעבר ל..". זה משהו שסופרת אנגליה סיפרה על זה שבניין בית ספר באמצע לונדון עלה באש.

    זאת היתה הצתה . באסון ניכוו באורח אנוש אם ובתה. בכל מהלך  הסיפור משתדלות שתיהן במין מצב וירטואלי, בזמן שהן חסרות הכרה, לפענח את עניין ההצתה.

    הבת עומדת למות עקב נזק גדול לליבה והאם(וירטואלית) תורמת את ליבה להשתלה בגוף בתה. "שמחת זקנתי בראש חוצות".

    כל זה ממש מיועד לעשות לקורא רק רע על הנשמה.  למה אין חוק נגד הוצאה לאור של סמרטוטי סיפורים כאלה  בכלל?

    וכמו שבנך אומר על הדגים, אתה טוען שכיום יש שני סוגי ספרים לבחירה:

    אלה שמתחילים רע ומסתיימים בטוב (המיעוט), ויש את אלה שמתחילים  בחרא ומסתיימים  בחרא יותר גדול (הרוב)... רגע!

    על מה ועל מי אתה בדיוק מדבר?

     זה לא אתה בכבודך ובעצמך שכתבת והוצאת לאור ספר בשם

    "סיפורי בעל ואהליבה"?... (את הספר אפשר לקרוא באתר שלך). 

    ומה יש שם? זה מתחיל  בקצת חורבן יזרעאל העתיקה וזה נגמר באותו החורבן, רק בהרבה יותר גדול מנשוא. אז אל מי אתה בא בטענות?


    על הספר הזה זכית בכמה ביקורות טובות ונלהבות, וגם כמה לא כל כך.

    אתה זוכר שכמה קוראים התמרמרו על כך שהספר מכיל יותר מדי "גסויות". וזה לא מכובד לכתוב כך בספר שרובו נכתב בעקבות ספר כל כך מקודש כמו התנ"ך.

    לפני שאתה מתרץ ומסביר דברים מתוכנו של הספר, בא לך להביא כאן את "פתח הדבר" שבתחילתו:

     

    פתח דבר ל"סיפורי בעל ואהליבה"

     

    "בשנת 1981 נפרשה לפני גירסה ראשונה של "סיפורי בעל ואהליבה". הספר הוא צרור של סיפורים, דמיוני מתחילתו עד סופו. השימוש שנעשה כאן בשפע של עובדות שנשאבו ממקורות שונים, אף הוא שימוש שכולו פנטזיה ואיננו מדויק משום בחינה מדעית. לפעמים מעוותים הנתונים בכוונה. אין עדיין כל הוכחה כי התל העתיק , המצוי בנ"צ 1819.2181 שעל מפת ישראל, הוא אכן יזרעאל המקראית או כל עיר מזוהה אחרת. אין כל הוכחה כי המערבי שבשורת מעיינות המעתק, הפזורים לרגלי צפון הגלבוע, הוא "העין אשר ביזרעאל". בעת חיבור הגרסה הראשונה כבר נסקר התל הגדול והשטוח, אך עדיין לא נחפר בידי ארכיאולוגים. ממילא לא נודע אז אם היישוב הקבור תחת התל היה מוקף אי פעם חומה בצורה.

    החל מאמצע שנת 2001, במשך כשנה וחצי, חזרתי ושקדתי על הכתוב בספר תוך שינוי מעמיק של שפת הכתוב. בינתיים נחשף התל בחמש עונות חפירה ארכיאולוגית מסודרת. לדעת החופרים, אותר בתל מתחם ישראלי – מקראי. המתחם כולל חומה, מגדלים, חפיר וחלקלקה. לכולם ממדי ענק, בהשוואה לכל ממצא אחר מאותה תקופה. החפירות עדיין בתחילתן. הממצאים מלמדים כי התקופה בה היה המתחם מבוצר היתה קצרה – עשרות שנים בלבד. סגנון הבנייה זהה לזה של שומרון המקראית.

     

    אמנון בקר

    24.1.2003

     

    קבוצת יזרעאל"

     

    ''

    אתה זוכר שהמרצה לתנ"ך, הדס פרידמן מ"דורות בגלבוע", הזמינה אותך להרצות על "סיפורי בעל ואהליבה". אתה אמרת שם שאמנם הספר קצת עסיסי בענייני מין, אבל אתה עצמך הלכת ובדקת את ספר בראשית. בכל שלושה עמודים מסופר על איזה עניין מיני, החל באדם ידע את חוה וגמור בתעלוליה של אשת פוטיפר ובכל מה שביניהם (בנות לוט, תמר אשת ער, אונס דינה וכו').

    מסתבר שסופרי התנ"ך ידעו והיטיבו לאפיין את אנשי תקופתם, בה חיו בני אדם רגילים כמונו וכמוך, לא מלאכים קדושים.

    (וזה "הגסויות") וזה גם אז מה שהיה להם בראש קודם כל.(וראה זיגמונד פרויד).

    דרג את התוכן:

      תגובות (28)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        23/1/16 07:58:

      תענוג אמיתי

      לפתוח את בוקרו של סוף השבוע

      עם פרק בזכרונותיו של אמנון בקר

      ועל כך תודה

      ויישר כח

      סוקראטס

        22/1/16 20:35:

       

      תודה אחאב שהבאת  ...מעניין , כמו  תמיד :) 

       

      "הבן שלך, אחאב, כשהיה בן 4, ציין  כבדרך אגב:

      יש שתי סוגים של דגים שאני מכיר. אלה שאני יכול לאכול אותם ואלה שיכולים לאכול אותי."

       

      אגב ,מי הם הדגים שעלולים לאכול אותך ?

        20/1/16 22:06:

       

       אחאב היקר.

      כל פעם אני נהנית מחדש -

      לקרוא את הכתיבה המעניינת ולהתבונן ביצירות היפהפיות-

      של אביך היקר.

      יישר כוח!

       

      בברכה

      אהובה.

        20/1/16 13:41:
      תודה. כייף לקרוא.
        17/1/16 22:51:
      תמשיך לספר אותו ואתכם ואותנו מפעם...והציורים מדהימים
        17/1/16 16:59:
      מין זו לא מילה גסה ...כמו לאכול לישון ולטייל בארץ ישראל - חלק מהחיים :)
        17/1/16 16:51:
      תענוג צרוף לקרוא.
        16/1/16 21:32:

      צטט: נערת ליווי 2016-01-16 02:51:57

      הפעם עשיתי מה שאני עושה לא אחת עם ספרים שאני אוהבת ויש לי אצלי :) נתתי לספר להפתח איפה שהוא יבחר.

      עמוד 192 תהילת איזבל "הפמליה קרבה את המעיין" אמנון כתב לי (או) אמנון כתבת לי קריאה נעימה. שניכם כבר יודעים כמה אני אוהבת את הציורים. וכעת ההתייחסות היא לשני הראשונים שפה בפוסט, ואולי עוד מילה על מורות לתנכ בזכות שלמי התודות שיש על ההתחלה - לי הייתה מורה ששנה לימדה ספרות ושנה תנכ והיא תיזכר פה לתמיד בזכות הראש הפתוח שלה ואת זה אני כותבת בהמשך למילים שאמנון כתב למורתו לתנכ. אני עדיין נהנית מהקריאה, לאט לאט. ואולי עוד משפט אחד שחקוק ויהיה להרבה זמן. ההוא על החומות.  וכיוון שסיפורי בעל ואהליבה בחר להפתח בתהילת איזבל דווקא אז אני אצרף את השיר שכתב עקיבא נוף:) תודה ורבה ושבת טובה טובה !!

       

      ''

       

      אליזבת, ליסה, ליזה....מקורם באיזבל. דמות מקראית של מלכה דומיננטית. מקור השראה גדול לסיפורי המוסר על כרם נבות ועל פולחן הבעל שהביאה מצידון וניסתה להנחילו בישראל. החטא ועונשו. 

        16/1/16 21:28:

      צטט: * חיוש * 2016-01-16 09:45:44

      בוקר טוב של שבת אחאב חברי נשיקה

      התמוגגתי לקרוא עוד מזיכרונותיו של אביך

      ועל הכל כמו שנאמר בפוסט  אנחנו האנשים בכל דור ודור מאז הבריאה

      " לא מלאכים קדושים"

      ובנושא הכינוי " נרקיסיסט דיכאוני" חוץ מזה שהעלה חיוך על שפתי

      יש ספר כזה :

      אהוב את עצמך, רפא את חייך

       

      מי שלא אוהב את עצמו אינו יכול לאהוב את הסובבים אותו , נקודה !

      אז ...... הכל טוב! 

      וגם ..... אנחנו נהנים מזיכרונות ונוסטלגיה

      * תודה אחאב חברי שהבאת לנו עוד מזיכרונותיו

      ואני אוהבת להתבונן בציוריו מלאי הציבעוניות

      הציור הראשון ממש מתאים לשם הספר " שוכני העצים"

      שבת טובה ונעימה

      תודה חיוש. שבוע טוב :) 

       

        16/1/16 19:46:
      הכריכה של הספר? לא ידעתי שקדישמן ידע גם לצייר...
        16/1/16 13:11:
      ועונג שבת לי. (המחשב כותב מעצמו ושולח טרם זמנו אוטומטית)
        16/1/16 13:09:
      עוד פוסט מקסים על אביך ועונג שC, KH/
        16/1/16 09:45:

      בוקר טוב של שבת אחאב חברי נשיקה

      התמוגגתי לקרוא עוד מזיכרונותיו של אביך

      ועל הכל כמו שנאמר בפוסט  אנחנו האנשים בכל דור ודור מאז הבריאה

      " לא מלאכים קדושים"

      ובנושא הכינוי " נרקיסיסט דיכאוני" חוץ מזה שהעלה חיוך על שפתי

      יש ספר כזה :

      אהוב את עצמך, רפא את חייך

       

      מי שלא אוהב את עצמו אינו יכול לאהוב את הסובבים אותו , נקודה !

      אז ...... הכל טוב! 

      וגם ..... אנחנו נהנים מזיכרונות ונוסטלגיה

      * תודה אחאב חברי שהבאת לנו עוד מזיכרונותיו

      ואני אוהבת להתבונן בציוריו מלאי הציבעוניות

      הציור הראשון ממש מתאים לשם הספר " שוכני העצים"

      שבת טובה ונעימה

        16/1/16 08:49:
      נרקיסיסט דיכאוני.... איכשהו גם עלי אמרו את זה
        16/1/16 02:51:

      הפעם עשיתי מה שאני עושה לא אחת עם ספרים שאני אוהבת ויש לי אצלי :) נתתי לספר להפתח איפה שהוא יבחר.

      עמוד 192 תהילת איזבל "הפמליה קרבה את המעיין" אמנון כתב לי (או) אמנון כתבת לי קריאה נעימה. שניכם כבר יודעים כמה אני אוהבת את הציורים. וכעת ההתייחסות היא לשני הראשונים שפה בפוסט, ואולי עוד מילה על מורות לתנכ בזכות שלמי התודות שיש על ההתחלה - לי הייתה מורה ששנה לימדה ספרות ושנה תנכ והיא תיזכר פה לתמיד בזכות הראש הפתוח שלה ואת זה אני כותבת בהמשך למילים שאמנון כתב למורתו לתנכ. אני עדיין נהנית מהקריאה, לאט לאט. ואולי עוד משפט אחד שחקוק ויהיה להרבה זמן. ההוא על החומות.  וכיוון שסיפורי בעל ואהליבה בחר להפתח בתהילת איזבל דווקא אז אני אצרף את השיר שכתב עקיבא נוף:) תודה ורבה ושבת טובה טובה !!

       

      ''

        16/1/16 01:41:
      להפוך בתוך הקרביים... ככה בדיוק ... העולם מונע בגלגלי התשוקה והדמיון ... תודה אמנון אוהבת את הציורים ... וגם דגים
        15/1/16 23:14:
      וואוו, איזה רצףףףףף יפה!
      יפה סיפרת; וכדבריכם המקרא אכן מתייחס, בלא כל מורא, למכלול ההיבטים האנושיים. בראשית לבדו מדגים הכול ובעצמה רבה, הטבע האנושי מתואר ללא כחל ושרק. איסורים מופלגים הם ענין מאוחר ולטעמי מעוות, כך כל גישת ה"בחטא יחמתני אמי" , מחד, ופולחני השתטחות על קברים - עסקים "גויים" מאוחרים מאידך שאומצו, למרבה הצער...
        15/1/16 13:28:

      צטט: יוסףכהן11 2016-01-15 12:46:33

      התנ"ך מלא במיניות , ובכלל באנושיות בריאה.

      זה נכון שיש בתורה איסורי עריות , אבל אין שם איסורים על אוננות , ועל חצאיות קצרות , ועל שמיעת זימרת נשים ....

      (יש בתנ"ך אפילו ההפך כמו בירמיהו לא' יב' :
      "אָז תִּשְׂמַח בְּתוּלָה בְּמָחוֹל וּבַחֻרִים וּזְקֵנִים יַחְדָּו "

      שלא לדבר על כל מיני סיפורים מיניים על אישים שונים)

      כל ה"הדחקות המיניות" עד כדי שגעון מוחלט אלו המצאות מימי בית שני , וישו והנצרות עוד הקצינו את הכל הרבה יותר.

      גם האיסלאם לקח את זה ל"אקסטרים"...!!

        15/1/16 12:46:

      התנ"ך מלא במיניות , ובכלל באנושיות בריאה.

      זה נכון שיש בתורה איסורי עריות , אבל אין שם איסורים על אוננות , ועל חצאיות קצרות , ועל שמיעת זימרת נשים ....

      (יש בתנ"ך אפילו ההפך כמו בירמיהו לא' יב' :
      "אָז תִּשְׂמַח בְּתוּלָה בְּמָחוֹל וּבַחֻרִים וּזְקֵנִים יַחְדָּו "

      שלא לדבר על כל מיני סיפורים מיניים על אישים שונים)

      כל ה"הדחקות המיניות" עד כדי שגעון מוחלט אלו המצאות מימי בית שני , וישו והנצרות עוד הקצינו את הכל הרבה יותר.

        15/1/16 12:21:

      צטט: ~בועז22~ 2016-01-14 21:20:57

      אני חושב שהכוונה היא לספר של אליזבת דופ...

      אני זוכר אותו במעומעם מהספרייה אצל הוריי, אולי

      הוא עוד קיים, היכן-שהוא..., בכול אופן, אני זוכר 

      שדפדפתי בו ולא התרשמתי ממנו, מי-יודע-מה...

      (למיטב ידיעתי, זאת הייתה סידרה של ספרים

      פרי עטה)

      "שבט דוב המערות" ואחרים של אואל, היו הרבה

      יותר טובים, by far...

      זה ז'אנר מתקופה שבה כולם קראו את אותם הספרים פחות או יותר. 

      המלחמה לאש, שבט דב המערות, שוכני העצים, ...ועוד כמה. 

      (-:

      בקשר לעניין הפרגון העצמי - 

      לא הייתי ממהר לפסול לגמרי את עניין ה"אגו", כי...,

      בסך הכול?, זה אנושי ואפילו בריא, במידה...  (-:

      ובכלל..., אלימות וסקס הם מקדמי מכירות מעולים.

      (-:

      מסתבר שאנחנו רק בני אדם :) 

        15/1/16 12:19:

      צטט: איילתayeletא 2016-01-15 10:52:07

      הי אמנון.:) אומנם אני לא הנערה משונם אבל קבל חיבוק ונשיקה על המצח ממני גם אושיה old and wize . את בעל ואהליבה קראתי ואולי הספר המעניין ביותר שקראתי אי פעם וקראתי המון. עולם דימיוני מלא סיטואציות וסיפורים ועלילות קצרות שמישתלבות לאפוס תנכי שאפשר לקרוא בו שוב ושוב כי בכל קריאה ניפתח המבט שוב לעוד מראות וניואנסים מרתקים ומעוררי מחשבה.ענין הסקס והאלימות בספר חלק מהסיפור תקופה והספור מעניין ואני לא ארחיב על נושא זה כדי לא לעשות ספוילר וכדי שלא יהיה גורלי כאותו אצבון בן בלע ..אניוואי התקופה התנכית איננה רק התנך שאנו מכירים. על פי ממצאים ארכיאולוגים והמגילות הגנוזות והתנך היו פה קבוצות שונות ולא כולן היו מונוטאיסטיות והייתה להן תרבות אחרת . התנך עבר עריכה ברוח ספר דברים ויעשו הרע בעיני ה... רק אחרי חורבן בית שני.. מה היה לפני..כדאי לקרוא את בעל ואהליבה ורוח הדברים כי בכל זאת עם הרבה דימיון ועושר מחשבתי.הדברים היו כפי שהיו..מעמד האישה בתקופה ההיא היה רכוש. קצת הרבה מטריד אותי שאם ישראל מיתחרדת היום מה יהיה על הנשים?.חומר למחשבה.איש אשכולות. אחאב מה בענין הדגים? יש סיפור מאחורי זה? או שזאת אמירה פילוסופית כללית. סופ"ש נעים ומבורך.:)

      לא יודע אם זה מה שאמרתי, אבל נשמע הגיוני :) 

        15/1/16 10:52:
      הי אמנון.:) אומנם אני לא הנערה משונם אבל קבל חיבוק ונשיקה על המצח ממני גם אושיה old and wize . את בעל ואהליבה קראתי ואולי הספר המעניין ביותר שקראתי אי פעם וקראתי המון. עולם דימיוני מלא סיטואציות וסיפורים ועלילות קצרות שמישתלבות לאפוס תנכי שאפשר לקרוא בו שוב ושוב כי בכל קריאה ניפתח המבט שוב לעוד מראות וניואנסים מרתקים ומעוררי מחשבה.ענין הסקס והאלימות בספר חלק מהסיפור תקופה והספור מעניין ואני לא ארחיב על נושא זה כדי לא לעשות ספוילר וכדי שלא יהיה גורלי כאותו אצבון בן בלע ..אניוואי התקופה התנכית איננה רק התנך שאנו מכירים. על פי ממצאים ארכיאולוגים והמגילות הגנוזות והתנך היו פה קבוצות שונות ולא כולן היו מונוטאיסטיות והייתה להן תרבות אחרת . התנך עבר עריכה ברוח ספר דברים ויעשו הרע בעיני ה... רק אחרי חורבן בית שני.. מה היה לפני..כדאי לקרוא את בעל ואהליבה ורוח הדברים כי בכל זאת עם הרבה דימיון ועושר מחשבתי.הדברים היו כפי שהיו..מעמד האישה בתקופה ההיא היה רכוש. קצת הרבה מטריד אותי שאם ישראל מיתחרדת היום מה יהיה על הנשים?.חומר למחשבה.איש אשכולות. אחאב מה בענין הדגים? יש סיפור מאחורי זה? או שזאת אמירה פילוסופית כללית. סופ"ש נעים ומבורך.:)
        15/1/16 09:44:
      בשורה התחתונה, באמת כולם אנושיים, גם "הגיבורים" התנכיים. הציורים מוסיפים משמעות לדברייך, ואולי דווקא בזכות הסגנון הציורי הייחודי שלהם שהוא נאיבי, עם אקספרסיוניזם משהו.
        15/1/16 07:45:
      איש אשכולות עם הומור וכשרונות נדירים. מאוד אוהבת את הכתוב ואת הציורים
        14/1/16 21:20:

      אני חושב שהכוונה היא לספר של אליזבת דופ...

      אני זוכר אותו במעומעם מהספרייה אצל הוריי, אולי

      הוא עוד קיים, היכן-שהוא..., בכול אופן, אני זוכר 

      שדפדפתי בו ולא התרשמתי ממנו, מי-יודע-מה...

      (למיטב ידיעתי, זאת הייתה סידרה של ספרים

      פרי עטה)

      "שבט דוב המערות" ואחרים של אואל, היו הרבה

      יותר טובים, by far...

      (-:

      בקשר לעניין הפרגון העצמי - 

      לא הייתי ממהר לפסול לגמרי את עניין ה"אגו", כי...,

      בסך הכול?, זה אנושי ואפילו בריא, במידה...  (-:

      ובכלל..., אלימות וסקס הם מקדמי מכירות מעולים.

      (-:

        14/1/16 20:35:
      אחאב, תוך כדי קריאה אני טיפה התבלבלתי בין זיכרונות לביקורת נוקבת על הסיפור.
        14/1/16 18:46:
      העולם בימינו לא המציא את תעלולי המין, למרות שאנו חטדבים שאנו הממאנו אותו. ואחן חדש תחת השמש, מה שהיה הוא שיהיה.

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      פרופיל

      א ח א ב
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין