כותרות TheMarker >
    ';

    שמות והסיפורים מאחוריהם

    שמות מתארים לא פעם דרמה שארעה לפני שמקבל השם נולד/ה. שמות מיוחדים וחריגים מספרים סיפור. למשל אותה נס-יה שפגשתי במזכירות קיבוץ היתה נס עבור הוריה מאחר וכמעט לא נולדה. את החווייה שלהם חרטו בשמה לנצח. אספתי הרבה סיפורי שמות ואני מעונין לשמוע על עוד וללקט אותם לידיעת המתענינים באותם דרמות קטנות שקדמו לשמותיהם ושל אחרים. איני מתחייב לשמור את כולם ולי הזכות לערוך אותם בתאום עם השולח/ת. מקווה שנהנה כולנו מהבלוג

    0

    תערוכה "משמעות חדשה" הפסל רוני בר ששת בגלריית גרנות

    0 תגובות   יום שישי , 12/2/16, 15:03

    גליון 511
    12:19 12/02/2016 
    מגזין המושבות >משמעות חדשה      הוסף תגובה ''   חזור לעמוד כתבות  הדפס כתבה  שלח לחבר  
     יואל אמת             תחייה והתחדשות בתערוכתו רוני בר-ששת בגלריית מפעלי גרנות. המכנה המשותף הבולט של העבודות הן המתח המסתורי המלווה אותןהעבודות מהוות סיכום של דרך ארוכה. צילומים מתוך התערוכה: יואל אמת.
    אוצר התערוכה צביקה אלטמן

    בגלריה לאמנות בגרנות – מול מתחם גן שמואל מוצגת במבואה לבנין המנהלה תערוכה נוספת במסגרת פרויקט אמנות מתמשך במפעלי גרנות. הפעם מוצגת במקום תערוכת פיסול של האמן הרב תחומי, רוני בר בן ה- 75. העבודות הינן בסגנון אבסטרקטי ויוצרות נוכחות של יצרנות וחדשות. הפסול מעצב מחדש את החלל ומגרה לחקירה.

    העבודות מהוות סיכום של דרך ארוכה אשר החלה מעלייתו לארץ ממרוקו וההגעה לאתר צריפונים בבאר שבע, משם עבר במסגרת עלית הנוער לקיבוץ החותרים מיישובי חוף הכרמל שם למד והתחנך ובו הוא חבר עד היום. בקיבוץ מלא תפקידים מרכזיים ומנהליים בין היתר כמזכיר היישוב ובעוד פרויקטים בתחום ההתיישבות. נטייתו של בר-ששת לאמנות בלטה מגיל צעיר וכבר בגיל 19 השתתף לראשונה בתערוכת חובבים. לאחר שחזר משליחות בצרפת החל ללמוד במכון אבני, כמו כן השתלם בניו יורק בפרסונס אוף-דיזיין. במקצועו ועיסוקו השוטף היה מורה לקולנוע והקים בבי"ס חוף הכרמל את המגמה לקולנוע. בין לבין הציג בתערוכות בתחומי אמנות שונים ובין היתר ערך תערוכת הדפסים בגרמניה.

    ההשפעה העיקרית הניכרת בתערוכה זו הייתה חדירת השחזור ושילוב בין חומרים בסגנון ready made בה נעשה שימוש בחפצים שימושיים אשר חלקם נזנחו אך שולבו ביצירה באמירה חדשה. כאן התייצבה אמירתו לחיבור המהווה איחוי שדרוג והבאת העבר הזנוח להווה ועתיד. יחד עם זאת לעומת סגנון ה ready made המקורי ששומר על צורתם החיצונית של האלמנטים ששימשו ביצירות, בר-ששת משנה אותם, מחדש, מלטש והופך אותם לחלקים מושלמים המשתלבים באלו חדשים ויוצרים מרחב חדש, יופי ייחודי ועולם חדש שאינו מעיד על גיל חלקיו השונים.

    בשיחה עמו התוודה בר-ששת שיש לו דיאלוג עם הזמן ועם גילו. הכלייה שנתפשת חיצונית על ידי החברה כתהליך מיישן ומייתר, היא בעיניו הזדמנות לשימור ערכים ורעיונות ושילובם בהווה חדש ומתהווה. מחזור ערכים וגישות הנו הערך הבולט והמוכיח בעבודותיו שערכן הפלסטי והרגשי הוא ייחודי ומרשים. הצבעים המשמשים אותם הינם מגוונים ונעדרי מונוטוניות והאפקט שלהם הוא של ריבוי פרטים שונים בעלי מכנה משותף ומתחדש.

    בין היתר מוצגים בתערוכה שלושה פסלי קיר העשויים מאריזות שעברו עיבוד בצבע. תבליטים אלה הם גם דיאלוג עם עבודות קיר קישוטיות וגם קריצה לאפשרות של שחזור יופי ישן בחומרים חדשים. הצבעוניות של התבליטים נחבאת, ממבט ראשון הצבעים אחידים, אך במבט נוסף מתגלה עושר נוסף.

    המכנה המשותף הבולט של העבודות הן המתח המסתורי המלווה אותן, הדימויים מרמזים ולא חד משמעיים, הכיוונים והפניות של העבודות הן לאפשרויות רבות של פרשנות ומעבר להן נוצרת חוויה של מיוחדות והתחדשות מפתיעה, המבטאות את האש המניעה את האמן.

    אוצר התערוכה צביקה אלטמן. נעילה: 25.2.

    yoelemet@bezeqint.net כתב וערך- יואל אמת תגובות קוראיםהוסף תגובה

     

        

     

    קישור לסקירה במגזין: http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=235157

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יואלאמת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין