כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      5/3/16 06:55:

    איזה ניתוח מפואר!
    אהבתי.

      16/2/16 21:30:

    בילוי שעות הפנאי

    ואירועי גיבוש חברתי

    זוכים למקום כבוד בחיי העיירה

    וכך תופסות בסרט החבטות בכדור

    של משחק כדור בסיס מקום מרכזי.

     

    הפעולה הראשונה

    שעושה הגיבורה בחזרה לעיירה

    היא חבטות ארוכות טווח מדוייקות

    לסימון היעדים של כל הגורמים

    שהיא צריכה לתקוף כתגובה מושהת על הרעות

    והצרות שעשו לה כל אחת ואחד

    מאנשים 'חשובים' אלו

    בימי ילדותה הנוראים.

     

    ''

     

     

    משחק ההקפות האוסטרלי עם חבטות כדור חזקות

    מהווה שיא חברתי ספורטיבי עם תפקיד מרכזי חשוב בחיי העיירה

    היחס לזכייה במשחק רציני כאילו מדובר בחיים ומוות

    ולכן העיירה 'הספורטיבית' תעיף בלי סינטימנליות את הקפטן

    מהעיירה אם חלילה יפשל והקבוצה המקומית תפסיד במשחק.

     

    הגיבורה היפה במפגן של עוצמה נשית משתמשת

    בשמלה מעוצבות בסטייל אדומה ושחורה שהיא מחליפה

    לצורך הסחת הדעת של הגברברים

    בקבוצה היריבה ומסייעת לניצחון

    הקבוצה של הקפטן החתיך והחביב.

     

    אבל, בתחרות מחזמר היא משמשת 'סוכנת כפולה'

    בהתאם למזימה שאירגנה בקפדנות ובמיומנות אמה המנוחה

    היא מלבישה במחלצות פאר גרנגיוזיות

    הן את הקבוצה המתחרה מהעיירה שלה

    ו...הן את כל השחקנים במחזמר

    של קבוצה היריבה - כתחרות שווה כוחות?

    עקב התפוררות ורצף אסונות הפוקדים את

    כל הגורמים המרכזיים בעיירה

    מובטח לעיירה הפסד בתחרות שכה חשובה לה.

     

    http://cafe.themarker.com/image/3293559/

     

               דרורית סן / שמן על בד

    0

    "היא זזה", SHE MOVED...

    2 תגובות   יום ראשון, 14/2/16, 13:46

    תוצאת תמונה עבור המלבישה

     

    עלילת הסרט האוסטרלי החדש - ישן מרתקת

    ובנויה לתלפיות וכן התפאורה והתלבושות

    כה אמינות שאני חושים כאילו נכסנו בגופינו

    לתוך העיירה הנדחת בחור המבודד אי-שם באוסטרליה

     

    אך מה שעושה את הסיפור ליצירת מופת אוניברסלית

    שמעבר לזמן ולמקום אלו המשמעויות הסימבוליות

    שהצופה יכול להטעין באופן עצמאי לדמויות והאירועים

    מזווית לגמרי פרטית כאילו הדרמה המתחוללת על המסך

    היא סיפור אישי שלו או של סיפורים שהוא מכיר...

     

    כי מי לא מכיר מפה או משם אדם מרושע בעל כוח

    שמנהל את העיניינים באופן מעוות בעידוד כל

    חבר מרעיו המקבלים טובות הנאה

    או איומים וסחיטות יעילות לדיכוי כל אפשרות

    של מקרה שיעלו בדעתם להרים ראש.

    באיזה מקום לא פוגשים את הקורבן חסר האונים

    שמפנים את האשמות חסרות השחר

    ומאמין בעצמו שהוא אכן מקולל ונושא קללה איומה

    שתפגע במקוריו ויקיריו?

     

    אצל עגנון זה גביר תאוותן מול הילד בצלאל בעל כישרון ציור

    http://cafe.mouse.co.il/topic/3201569/

    וכאן זו ילדה שזהות אביה עלומה ואמא מתנכרת לה

    ואף מעדיפה חסרת כוח התמודדות מול כל העולם

    מעדיפה שיחשבו שהיא חצי משוגעת וכך אולי יניחו

    לה לנפשה...

     

    המניעים האמיתיים של האם ביחס הגרוע לילדה המוכשרת

    מתבררים רק עם התקדמות העלילה, ורק אז מתבהר

    כמה הקרבה אישית מכיל

    הרצון העז של האם לגרום לילדה לעזוב את המקום הארור

    שבו לעולם לא יהיה לה עתיד כי היא תמיד תסמל 'קללה'

    ותעורר אצל תושבי הישוב ם את תחושות השינאה מתוך פחד תמיר...

    כסוג של מראה מבישה לאנשים המושחתים בדרגה כזו או אחרת

    של כל הנפשות הפעלות; החל מהמורה - סמל לשיא הרשע

    וכלה בשוטר - שרק נאלץ לפעול באופן מרושע עקב סחיטה

    בגלל מידע על נטיות סוטות...

     

    מי מקבל אותה ללא סייג? הנער עם הפיגור השכלי צועק לאורך הסרט;

    'SHE MOVED..." הן כעד לרצח שהגיבורה כלל לא ביצעה

    והן כפס-קול מתאים לכל מהלך צעדיה האלגנטיים בזבל האנושי

    והממשי שסביבה.

     

    המרגש בסרט הוא החלק האלגורי - הגורם הרע שמוביל להצלחה

    כשמתברר שכמו במקרים אחרים בחיים - דווקא הצעד הכה אכזרי

    של גירוש ברוטאלי ברשות החוק של ילדה רכה מהעיירת הולדתה

    ללא עוול בכפה

    - הוא שהפך לחבל ההצלה שלה.

    כך היא הופכת למעצבת אופנה מוערכת

    ומצליחה בכל העולם

    ולא נותרת לעד בעוני ובניוול בד' אמות של עיירה אוסטרלית

    נידחת שכוחת אל, מסתתרת תמיד עם אמה בבית מט ליפול

    מפני כל הזוממים לפגוע בהן... כולל אחיה החורג הילד המגעיל

    שמפחיד ומאיים (בגילוי עריות?) ואז נוגח את עצמו כשור מועד 

    ושובר את ראשו ומפרקתו בקיר בית ספר 

    בדיוק ברגע שבו הילדה המבוהלת

    שאפילו מאבדת את הזיכרון מרב פחד ואימה - זזה!

     

     

    תוצאת תמונה עבור המלבישה

     

    עיירה שכוחת אל שדומה במהותה לכמה עיירות אחרות

    שכנראה כל אחד מאיתנו מכיר היטב

     

    תוצאת תמונה עבור המלבישה

     

    מתת אל - כישרון ליצור מטמורפוזה באמצעות הכנת תלבושת אלגנטית.

    אבל, האם התלבושת יוצרת שינוי אמיתי או שרק סתם מכסה על הזבל

    האנושי שנותר במהותו בהמי, אכזרי, חורש רעות מניפולטיביות?

     

    אולי הגיבורה האמתית של הסרט היא דווקא האם המטורפת

    למחצה וגסת הרוח עד כדי מבוכה

    ולכן הקטע הכי מרגש בעיניי הוא היפוך התפקידים;

    לאחר שהבת מטפלת במסירות ביעלות ובתקיפות באם כפוית הטובה

    שתמיד רוטנת ומקטרת ואף פעם לא אומרת תודה...

    מגיעה מהפך - קטע מרגש עד דמעות בו האם מאכילה

    את הבת השוכבת במיטה מיואשת ומתאבלת על האסון שהמיטה

    'הקללה' שלה שבגללה כביכול מות אהובה הטוב והמקסים.


    אנו יודעים שיש סיכוי להחלמה ולזירת המאבק

    ברגע שהבת מוכנה ללגום

    בדיוק מאותה צלחת ובה אותו מרק אדום עם אותה הכף...

    (לא נזלוג עכשיו לאסוציציות תנ"כיות לנזיד אדום שכזה)

     

     

    תוצאת תמונה עבור המלבישה

     

    לפי הסרט מסתבר שגם בעיירה אוסטרלית נוצרית

    מתקיים  טקס 'טהרת המות' בדומה לזה הקיים ביהדות.

    שבו ניגוד חריף בין מוטיב הזבל הרפש והלכלוך, השחור

    - לבין הנקי והטהור, היצרני ומועיל, הטוב ובעל מניעים

    טהורים נקיים להטיב ולעזור לזולת.

     

    תוצאת תמונה עבור המלבישה

     

    מי בדיוק הטובים בסרט מלא ברוע, מזימות אפלות ותככים?

    מי הקורבן במזבח - בחור אתלטי שמשפחתו אחראית על ניקוי הביוב

    והוצאת כל הזבל של העיירה, שהיא היחידה שדואגת מדי פעם

    מבלי לצפות כל תמורה לאוכל לזקנה שטוענים שהיא משוגעת.

    אבל גם לו ברור שהמוצא היחיד של אהובתו מהסבך ומתחושה

    מעוותת שלה עצמה לגבי 'הקללה' - הוא עזיבת המקום המקולל לעד.


    כשהבחור המסמל את תקוות המשפחה נהרג כי קפץ בפזיזות לבור

    שבו מישהו בכוונה החליף את החיטה ברמץ של ביצה טובענית

    מסרבת האם השכולה לקבל את עזרת תושבי הכפר

    בטיהור הגופה ולא מאפשרת לאיש לגעת בגופו הטוהר

    היא מוכנה שרק מי שכמעט הייתה לאישתו 

    תעזור בטקס הניקיון הסימבולי והמעשי כי הגוף היפה

    עכשיו שחור מאותה עיסה מרושעת ואכזרית... 

    ובכך מצהירה האם המנקה את בנה

    שלא הבחורה האומללה אשמה במותו!!!

     

    תוצאת תמונה עבור המלבישה

     

    אבל הדרך לתיקון המצב מצריכה שימוש בכמה אמצעים אפלים 

    מהזן של אלו שמשתמשים בצד שכנגד ולא רק כישרון בלתי רגיל.

    הרוקח והגביר מסממים לאורך שנים את נשותיהם החסודות כי

    הנשים היו כלי להשגת הכסף והכול של אב עשיר וכד'

    ועכשיו הכי פשוט לאנוס אותן

    בגסות כשהן מסוממות ולא לגמרי בהכרה

    כמו באמצעות סם אונס בימינו

     

    לכן, האם תכניס ברוחב יד סם 'חשיש' לעוגה שמוגשת לגברת זו

    וגם לזו שתתגבר על הסמים שהן צורכות באופן בלתי מודע...

    הבת רק תסחור בגלוי באינפורמציה תמורת תלבושת...

    ואילו האם תארגן חוזה שיחתם לאחר מותה

    לגבי תחרות מחזמר שבו שהיא עצמה כתבה למשתפים

    את הטקסטים כשהמציאות מתערבבת עם הדרמה בבמה.

     

    אבל ההרס הכללי הזה לא מספיק

    ובסרט הזה זקוקים גם לנקם וויזואלי עם עשן מתמר...

    כזה ממש מוחשי כמו שריפה שבה כל העיירה כמו ערימת זבל

    מסריחה עולה באש - מעניין מה יגידו שוחרי איכות הסביבה?

     

    האם לדעתכם זה סוף טוב או סוף רע???

     

    תוצאת תמונה עבור המלבישה

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין