תגובות אחרונות

נתן חופשי על הבר...

הכל מכול וכול

.איסלנד...ארץ "הקרח והאש"...חוויות עולם...

10 תגובות   יום שני, 22/2/16, 12:19

לפני חודשים מספר חזרתי מטיול באיסלנד, או כפי שהיא מכנה את עצמה ארץ "הקרח והאש".

קרח אכן לא חסר...האש היחידה שראייתי זה האש בקצה הסיגריה שלי...ואפרופו סיגריות...

הגעתי לאיסלנד כאשר באמתחתי 2 פקטים שקניתי בטרם עליתי לטיסה...לכל אורך הטיול

שמתי לב שאין בשום מקום סיגריות למכירה...לאחר כ-4 ימי טיול כאשר עצרנו למילוי דלק

וארוחת צהרים לא יכולתי להתאפק ופניתי למלצר בשאלה: תגיד לי לא מעשנים באיסלנד?

...למה? הוא שאל...כי לא ראיתי שמוכרים סיגריות בשום מקום! חיוך התפשט על פניו...

ניגש לארונית סגורה והרים את התריס...סיגריות מכל טוב הארץ!...באיסלנד אסור

שהסיגריות יהיו גלויות...אמר.

ניסיתי לחשוב מה ההגיון ולא הצלחתי. יש האופציה של התפרצוית הרי הגעש בכל רגע נתון.

דבר שלא קרה בזמן שהותי...10 ימים בלבד.

מדינה בעלת שטח שמעל 100.000 קמ"ר ואוכלוסיה של כ-330.000 תושבים כאשר כחצ

מתושביה גרים בעיר הבירה רייקיאוויק. איסלנד היא אי בצפון האוקיאנוס האטלנטי לא

הרחק מגרינלנד...

צורתו של האי די עגלגלה ולאורך חופיה עובר כביש מספר 1 או כביש סובב איסלנד...

רוב האתרים ששווים ביקור נמצאים לאורכו אם "גיחות" קצרות לתוך פנים הארץ...

אורכו של כביש הטבעת כ-1300 ק"מ. מים אכן לא חסר...עשרות מפלים חלקם מרשימים

וחלקם פחות...

גיזרים...לא מרשימים במיוחד...כמה אגמים...ומה שהאיסלנדים מכנים "פיורדים" בקצה

הדרום מזרחי של האי שלא מזכירים במאומה את הפיורדים הנורבגים...הרבה כבשים

שמשוטטות חופשי... נאמר לי שיותר ממיליון...וגם סוסים...אני רוצה לשתף אתכם בחוויה

...לאחר 6 ימים ש"חרשנו" את חלקו הדרומי והמזרחי של האי הגענו לחלקו הצפוני לעירה

רייקחליו על שפת האגם מיווטאן...שלמיטב זכרוני מונה כ-350 תושבים... את המלון באזור

הזמנו מהארץ...לאחר ארוחת צהריים בתחנת הדלק המקומית ביקשנו הסבר היכן נמצא

המלון שלנו באזור...פשוט היצגנו את האישר שקיבלנו מבוקינג למלצר..אה! ענה המלצר שלנו

...זה לא אצלנו זה בעיר הסמוכה בווגפגוס...חשבתי לעצמי...הבחור אין לא מושג מה זה עיר.

אני מכיר בניינים שבהם גרים יותר אנשים מאשר ב"עיר" שלו...

צריך לנסוע קצת יותר דרומה,לעיר השכנה, ווגפגוס. אז המשכנו דרומה לאורך האגם ווגפגוס...

ווגפגוס והנה שלט "ווגפגוס"! עירה? יוק! נדה! כמה חוות משני צידי הכביש...למזלנו

(כיוון שזה מאוד נדיר) פגשנו איסלנדי לאורך הכביש...עצרנו והצגנו לו את ההזמנה...

הבחור הצביע לאחור ואמר לנו זה הבית ההוא בחצר הפנימית...אמרנו תודה...

עשינו פרסה ונכנסנו לשביל...אכן שמנו לב שהשם בהזמנה תואם את הכתוב על השלט...

נסענו בכיוון החץ ולאחר כ-150 מטר מצאנו את עצמנו מול רפת!

דלת הרפת פתוחה והפרות "לועסות" בשלווה...לא מלון ולא נעליים...ועוד כתוב על דלת

הרפת "קבלה"... נתנו מבט אל תוך הרפת שמה אולי יש שם נפש אדם אבל לא, רק פרות...

למען האמת לאורך השנים בהם טיילתי בעולם יצא לי לישון במלונות שנראו כדירי חזירים

או רפתות אבל ממש ברפת טרם יצא לי...אולי באמת מדובר בלינה על רצפת הרפת ומיטת

קש...בדקתי שוב את ההזמנה...לא! היה רשום מיטה כפולה ומיטה בודדת...

הכנסתי שוב את ראשי אל תוך הרפת ולשמחתי לא ראיתי מיטות...

חזרנו חזרה לכביש בתקווה שדבר מה יקרה ונצליח למצאו את מבוקשנו...

אבא אבא! אמרה בתי... ראיתי שלט והשם מופיע...יש שביל כניסה...פניתי שמאלה על השביל

ולאחר כ-100 מטר אתר של כ-10 בתי עץ חמודים...למזלי לאחר מספר רגעים הגיע רכב

וחנה בצמוד... פניתי בשאלה היכן נמצא המלון בהזמנה...זה כאן הוא אמר ...אבל צריך קודם

להגיע לקבלה... סיפרתי לבחור שאין קבלה! יש רפת! הוא חייך...משרד הקבלה נמצא בצידו

האחורי של הרפת...

חזרנו שוב...ואכן היה שם משרד קבלה! ולא רק...אלה בהמשך גם פאב -מסעדה...

נאמר לנו ששם מוגשת ארוחת הבוקר...קיבלנו את המפתח ונשמנו לרווחה ...

בית העץ היה נוח ומרווח...אך ההפתעה הגיעה למחרת כאשר הגענו לארוחת הבוקר...

זה לא היה התפריט אלה המסעדה... כיוון שהיא הייתה צמודה לרפת היו בה חלונות

שאיפשרו מבט לקורה בה...ואכן ראינו כיצד חולבים את הפרות וגם זכינו לכוס חלב

שעבר הרתחה ...לפי דברי בעלת הבית והמשכנו מרוצים ומחוייכים בדרכינו לעיר

הצפונית חוסביק לשייט לוויתנים...

מועדון ארוחת הבוקר...

24/2/16 11:10:
        23/2/16 18:57:

צטט: flora2001 2016-02-23 18:47:43

הכל טוב כשהסוף טוב ☺ אפילו לרפת הייתה תועלת...בסוף. איך אני מתגעגעת לחלב טרי ! טיול יפה ומלא הרפתקות .
      עכשיו שאת מציינת את זה אני נזכר שבזמנו כאשר עשיתי מילואים בישובי הצפון היינו נוהגים
      להכין נס קפה מחלב שרק יצא מהרפת. גם אני מתגעגע לטעם ההוא...
        23/2/16 18:47:
        22/2/16 21:49:

צטט: Zvi Hartman 2016-02-22 20:41:58

אומרים שבאיסלנד אין 80% אנשים שהם מאושרים כמו בישראל. ואני חושב שיש לי הסבר. אין להם עיתון "איסלנד היום" כמו שיש לנו ישראל היום. זה עושה את כל ההבדל של אושר או היעדרו

אתה צודק...חוץ מבקוראה הצפונית אין בעולם עוד עיתון דומה...

22/2/16 20:41:
        22/2/16 14:04:

צטט: עמי100 2016-02-22 13:16:09

יפה לך חברי..יודע להנות ממנעמי העולם...
      למען האמת עבדתי לא מעט שנים בחו"ל...
      ואני אוהב לטייל...
        22/2/16 14:01:

צטט: ~ ~ 2016-02-22 13:02:35

תענוג לקרוא את החוויות שלך והאופן ההומוריסטי שאתה מתאר אותן.

לי זה נשמע ממש כייף לגור במקום כפרי וקטן - אבל בתנאי שיהיה מזג אוויר חמים ונעים.

התמונות נהדרות.

הקטע המעניין זה שלא בודקים דרכונים...לא בכניסה ולא ביציאה...אתה יכול "להתנחל"

באיסלד ואיש לא ידע שאתה נמצא שם...יש ולפעמים לאורך מאות קילומטרים אין נפש חיה...

אולי כמה כבשים...חיוך

24/2/16 11:10:
        23/2/16 18:57:

צטט: flora2001 2016-02-23 18:47:43

להכין נס קפה מחלב שרק יצא מהרפת. גם אני מתגעגע לטעם ההוא...
        23/2/16 18:47:
        22/2/16 21:49:

צטט: Zvi Hartman 2016-02-22 20:41:58

אתה צודק...חוץ מבקוראה הצפונית אין בעולם עוד עיתון דומה...

22/2/16 20:41:
        22/2/16 14:04:

צטט: עמי100 2016-02-22 13:16:09

יפה לך חברי..יודע להנות ממנעמי העולם...
      למען האמת עבדתי לא מעט שנים בחו"ל...
      ואני אוהב לטייל...
        22/2/16 14:01:

צטט: ~ ~ 2016-02-22 13:02:35

התמונות נהדרות.

הקטע המעניין זה שלא בודקים דרכונים...לא בכניסה ולא ביציאה...אתה יכול "להתנחל"