לכל בלוג יש שם?

קורטוב מפה ומעט משם. קצת טיפים על שיטוטים בארץ וקצת על אמסטרדם. על המצלמה שלי ואולי גם קצת עלי. בלוג בלתי מוגדר ולא מכופתר

פראג – פעם שניה חמישה ימים נפלאים

2 תגובות   יום שני, 9/5/16, 16:54

פראג – שתי גדות לנהר

לפני שאתחיל לספר את סיפור פראג השני שלנו, אני רוצה לתת המלצה חמה לכל מי שתר אחרי דיל טוב וזול. אני מתייחסת לטיולי ערים בעיקר ולאותם תיירים שכמונו, מסתמכים על שתי רגליים ותחבורה ציבורית. אבל מניחה שעצה זו טובה לכל מקום אליו תבחרו לצאת.

כשהחלטנו שהשנה אנחנו רוצים לבלות את ערב החג מחוץ לגבולות הארץ, לא הייתה לנו מטרה ברורה – לאן. פשוט התחלנו לחפש משהו שיהיה בגבולות הסכום שהקצבנו לעצמינו.

מצאנו עסקה שעשתה רושם חביב לקטניה סיציליה. התחלנו לקרא קצת על המקום. כדרכי התחלתי בודקת, על המפה, את  המרחק מהמלון אל אתר זה או אחר, בו התעניינו. די מהר גילינו שהמלונות היו במרחקים של 50 – 70 ק"מ מהעיר קטניה. שהנסיעה מהם אליה בתחבורה הציבורית היא ארוכה, איטית ומייגעת. שאין העברות משדה התעופה אל המלונות שבעסקה ושעלות העברה משדה"ת למלונות היא 66 יורו לאדם! בחישוב מהיר, תוספת של 264 יורו לעסקה עוד טרם הנסיעות לאתרים, עלות הכניסה אליהם, מחייה וכו'.

התופעה חזרה על עצמה כשחיפשנו דיל לרומא. שוב, כשדובר על עסקאות שבתחומי הסכום עליו החלטנו, המלונות היו מחוץ לרומא, עם זמני נסיעה בתחבורה ציבורית של שעה ומעלה.

כשאתם תרים אחר עסקה, בדקו על המפה היכן ממוקם המלון שלכם. כמה קשה/קל להגיע ממנו למקומות בהם הייתם רוצים לבקר וחשבו את עלות וזמן הנסיעות אל מול עלות העסקה. מפות גוגל עושות שירות נפלא בנושא, קלות לשימוש ומאפשרות לכם לדעת הן מרחקי הליכה והן הוראות לתחבורה הציבורית. שימוש נוסף שאנחנו עושים במפות גוגל הוא לבדוק את סביבת המלון. מה יש בקרבתו. פשוט מגדילים את המפה, נעמדים על אתר ומחפשים עליו חומר. ככה בחרנו את העסקה לפראג, לפי מיקומו של המלון.

חזרנו לפראג. כבר אחרי הביקור הקודם שלנו בעיר הנפלאה הזו, ברור היה לנו שנרצה לשוב אליה.

עם הגעתנו למלון ולמרות שברור היה לנו שנחקור רגלית חלקים לא קטנים ממנה, רכשנו כרטיס נסיעה שתקף לשלושה ימים מרגע החתמתו הראשונה, לתחבורה הציבורית. הכרטיס בר שימוש בכל אמצעי התחבורה הציבורית בעיר. חשמליות, אוטובוסים, מטרו ואפילו נאמר לנו שתקף לפוניקולור שעולה לפטרין. מחירו נכון לאפריל 310 קרונות. למזלנו ליד המלון בו שהינו, ממוקמת אחר כבוד תחנה לחשמלית מס' 22, שיש הטוענים שחובה לעלות עליה ולו גם פעם אחת כדי לעשות סיבוב נופים. הטענה מוצדקת ומובנת, אבל אחרי שיצא לנו לעלות על עוד כמה חשמליות, מכולן שווה להשקיף מהחלון החוצה.

תוך כדי המשחק הקבוע שלי במפות גוגל, מצאתי שיש בקרבת המלון מתחם שנקרא מתחם סטרחוב.

ספריית מנזר סטרחוב שברובע הראדצ'ני  - היא ללא כל ספק, אחד המקומות הנפלאים והמרשימים ביותר בהם ביקרנו.  זהו מנזר קאתולי, שהוקם במאה ה 12 ועבר כמה תהפוכות במהלך השנים, כולל שוד וביזה של חלק מהספרים שהיו בו. בסביבות 1640 התחילו לשקם את הספרייה ולהוסיף אליה ספרים. 300,000 ספרים יש בספרית המנזר! מפות עתיקות ועוד.

שני אולמות גדולים מאד עמוסי ספרי קודש ותקרות פרסקו מרהיבות עין. באולם השני שאמור לייצג את התפתחות המדע, מוצגים גם כמה גלובוסים עתיקים. אין כניסה לתוך האולמות עצמם. בשיחה שניהלנו עם גברת חביבה במקום, היא הסבירה לנו שניתן לבקר בהם פנימה  רק אם הזמנתם מקום דרך אתר האינטרנט שלהם, חודשים מראש. ואז הסיור הוא אישי ומודרך. גם מעבר לחבלים, ניתן להתרשם עמוקות מהיופי של המקום. אסור לצלם במקום, אלא אם כן בעת רכישת כרטיסי הכניסה, הוספתם מעות ושילמתם עבור הזכות לצלם. הקפידו להדביק את המדבקה הצהובה על דש הבגד או בכל מקום בולט אחר. הם בודקים ושואלים.

באתר CITIES360 של הצלם ג'פרי מרטין – תוכלו להתרשם מיופיו של המקום.

באותו מתחם עצמו ישנה קתדרלה יפה. לצערנו, לא הצלחנו לגלות את שעות הפתיחה שלה (הן אינן קבועות) וזכינו לראותה מבעד לסורגי הברזל בלבד. אל תניחו לזה לרפות את ידיכם. רוצו לספריית המנזר. מי שנמצא ליד - רגלית, מי שלא בטראם - קו 22 לתחנת  Pohořelec.

הגעה:- כניסה למתחם מהרחוב:- ליד קפה מלווין  ברחוב  Pohořelec 147 ישנן מדרגות שמובילות היישר לחצר המנזר. ישנו שילוט שמכוון לשם. אם פספסתם פשוט תמשיכו לעלות עם הרחוב ליד הגדר האדומה וישנה כניסה נוספת משם.

את שעות הפתיחה אני אציע לכם לבדוק באתר שלהם, בהתאם לזמן בשנה בו אתם מגיעים לפראג.

מאחורי המנזר ישנה גלריה מרשימה ובה חלק (החלק שהרשים אותנו) שמוקדש לעבודות השיקום שנעשו על יצירות האומנות והתקרות שבמנזר. הכניסה אליה בעלות נוספת, של 120 קרונות. ושם מותר לצלם ללא תשלום נוסף, בלי פלאש!

במתחם נמצא גם מוזיאון המיניאטורות. כשהגענו היה עדין סגור, כשיצאנו מהספרייה היה לפתחו תור ארוך ביותר שריפה את רגלינו, מה גם שמאד רצינו להמשיך לחקור את העיר.

בחצר המתחם, שער שמוביל למסעדה בשם " Bellavista". אל תפספסו את השער הזה. רדו עם השביל למטה, למרפסת התחתונה של המסעדה. תצפית נפלאה על פראג מחכה רק לכם.

ממתחם סטרחוב, אפשר להמשיך או רגלית או לקחת לכיוון מערב חשמלית 22  תחנה אחת, ולקפוץ לארוחת צהריים נחמדה במסעדה איטלקית שממוקמת לא רחוק משם, לשבת ב"מלווין" בית הקפה הקטן והחמוד ליד גרם המדרגות בו עליתם למתחם, לקפה ועוגת תפוחים (מומלץ), או להמשיך לכיוון הלורטה. יורדים עם רחוב Pohořelec עד לחנות המזכרות (הגלריה עם החתולים) והמינימרקט שמשמאלה  וללכת ברחוב שמשמאל.  מאחוריכם הבניין היפה עם השעון, שאחרי המון חיטוטים התברר לנו שכנראה הוא מקום מושבו של משרד הביטחון.

כשאתם הולכים ברחוב משמאל אתם בעצם נשארים על רחוב Pohořelec  שמשנה בהמשך את שמו לרחוב Loretánskéמשמאלכם תראו את  ארמון Černínský (ארמון צ'רנין) שנבנה בסוף המאה ה 17 ותוכנן על ידי מספר אדריכלים איטלקיים. 150 מטר, אורכו  של המבנה, שבנוי בסגנון רנסנסי+בארוקי. ויש בו 365 חלונות (חלון לכל יום בשנה) ועמודים בסגנון קורינתי. כיום משמש המבנה, את משרד החוץ הצ'כי. במלחמת העולם השניה ישבה בו המפקדה הנאצית.

מולו המדרגות ללורטה הנפלאה.

הלורטה – כבר עכשיו אני מציינת שאם אתם רוצים לצלם בלורטה, ציינו את זה כשאתם רוכשים כרטיסים, שלמו על כרטיס צילום והקפידו להדביק אותו במקום נראה. שימו לב, גם כאן אסור השימוש בפלאש.

מבנה עתיק של כנסייה מהמאה ה-17. על קירות הכנסייה מבחוץ תבליטים פיסוליים מדהימים.  בתוך הכנסייה ציורים מלהיבים כולל ציורי הקיר.

בקומה השנייה של הכנסייה מאופסן, אחר כבוד ואבטחה, אוסף יהלומים בחדר שכולו כספת. תכשיטים, דברי כסף, זהב ואבנים יקרות, כלי קודש שונים ובתוכם כלי ללחם הקודש קאתולי עתיק, עשוי זהב וכסף ומשובץ בכ- 6000 יהלומים. צורתו צורת שמש ומכנים אותו "השמש של פראג.  אני מודה שאותנו הלהיבו תבליטי הקיר, החצר הנפלאה והכנסייה, הרבה יותר מהאוסף בחדר השמור הזה. אבל היי, אתם שם תכנסו ותראו.

חוויה נוספת בלורטה, הוא קונצרט הפעמונים שמושמע אחת לשעה. באותה קומה שניה תוכלו לראות את מבנה התיבה ש"מעורר" את הפעמונים לפעולה.

הגעה:- (אם אתם לא מגיעים ממתחם סטרחוב) קווי חשמליות: 22, 25, 57 עד לתחנת Pohorelec יעשו את השירות אליה. באשר לשעות פתיחה, שוב, להיכנס לאתר ולבדוק שם, בהתאם לזמן בו אתם מגיעים.

מהלורטה עולים חזרה במדרגות ופונים שמאלה, חוזרים אל רחוב Loretánská‏ לכיכר במרכזה עמוד תאורת גז  יפהפה בעבר היו לא מעט מאלה אבל כיום נותרו רק שלושה. אחד מהם ליד הטירה ממש

ממשיכים אל Hradčanské nám

עוברים על פני  ארמון טוסקנה - מבנה בסגנון בארוק שניבנה בסוף המאה-ה-17  ואת גגו בחזית מעטרים שבעה פסלים הארמון ניצב לפתח כיכר הרדצ'אני  - הרחבה שלפני המצודה. עוברים על פני Schwarzenberský palác ארמון שוורצנברג מבנה רנסנס שכיום משמש כגלריה. ניתן לחלוף על פני השומרים בכניסה לרחבת הטירה ולהיכנס פנימה, לצפות במזרקה (*לשים לב לפתח עם שני מעברים להולכי הרגל בצפון הרחבה ,במקרה ונכנסתם מהכניסה הגדולה, כי משם יוצאים לכיוון הגנים המלכותיים).

אם לא נכנסים לטירה או לרחבה שציינתי קודם, ממשיכים  וליד האנדרטה של מסריק פונים ימינה לתצפית יפהפיה נוספת על העיר. (ליד סטארבאקס) פונים שוב ימינה לרחוב Ke Hradu ומתחילים לרדת למטה. כשתראו מולכם מדרגות (עולות) פנו שמאלה ו...אתם ב רחוב Nerudova התלול והמרהיב.

הגנים המלכותיים – ראשית, נסו להגיע אליהם מהרחבה הפנימית של הטירה. כך כל הדרך שלכם תהייה בירידה. הגנים יפהפיים, בקצה הגן ממוקם ארמון הקיץ ומשם יש יציאה היישר אל חשמלית. אם אתם ספורטאים אמיצים ישנה אפשרות להמשיך מעבר לארמון ולרדת תוך הליכה על גשרים צפופים בתוך היער היפה שמסביבה. אנחנו לא ספורטאים ולא אמיצים. יחי טראם 22.

ארמון טרויה - Troja Chateau - צפונית מהמרכז, מול גן החיות (לא נכנסנו אליו).  הארמון נבנה בשנת 1689 בגן הנפלא שמסביבו מספר מזרקות, שיחים מעוצבים וספסלים למנוחה. בחדריו המגוונים,  ציורי קיר ותקרה מרשימים. הכניסה לגנים חינם. הכניסה לארמון – בתשלום. יש לטירה גן בוטאני ענק, דחינו את הביקור בו לפעם הבאה שלנו בפראג.

הגעה:- כדי להגיע אליו מהמיקום בו אנחנו שהינו, נאלצנו להחליף שתי חשמליות ואוטובוס. ניתן להיעזר בגוגל על מנת לדעת איך להגיע ממקומכם, אבל בסופו של דבר תמצאו את עצמכם על אוטובוס קו 112, שהוריד אותנו ממש מולה.

*מי שיזדקק לחשמלית מס' 17, יש נקודת מפגש נוחה יותר בינה לבין קו אוטובוס 112 , מהתחנה המרכזית עליה ממליץ גוגל. זו תחנת Trojská. שם ישנה גם תחנה של אוטובוס 112 שמוביל אל ומהטירה וגן החיות.

טירת וישהארד – טירה גותית שנבנתה במאה ה 10 ושופצה במאה ה 17. היא הוקמה עוד טרם הוקמה הטירה המפורסמת של פראג. כיום יש שם כנסיה יפהפיה (הכניסה בתשלום, אבל לא דרשו תשלום על צילום). בית קברות מטופח ויפה להפליא, שם קבורים בין היתר קארל צ'אפק, סמטאנה, דבוז'אק ועוד. שאריות ביצורים ונוף נפלא שמשקיף על פראג. אנחנו ירדנו בתחנה שנקראת Výtoň.  המשכנו דרומה וחצינו את הכביש. פונים שמאלה ברחוב  Na Libušince (לכו בעקבות השילוט, רואים את המתחם מעליכם אבל הכניסה נראית תמוהה). ו...מתחילים לטפס במדרגות. משמאל צמחיה יפה ומימין העיר הולכת ונפרשת מולכם. צריך קצת כושר, אבל שווה כל רגע.

המוזיאון ההסטורי של סירי הלילה והאסלות – עוד תגלית בזכות המשחק עם מפות גוגל. כל נקודה אליה בחרנו להגיע, הגדלנו את המפה סביבה, נכנסנו לאתרים של המקומות המסומנים וחיפשנו  דברים חדשים.

בשנת 2003 תוך שמקימי המוזיאון מסיימים לשפץ מבצר במטרה לשמור ולשמר כמה שיותר פריטים מקוריים וארכיטקטוניים, הם נתקלו בשני דברים שעוררו את סקרנותם. אחד מהם היה שרידי אסלת אבן והשני היה תוספת, מתקופת הבארוק, שהוספה למבצר  ובה היו אסלה יבשה עם אגן. שני הפריטים האלה גרמו להם  לנסות למפות ולאסוף פריטים שהוכנו בדיוק למטרה האנושית השימושית כל כך. מתברר שהטאבו על הנושא היה גדול משצפו והם התקשו למצוא חומר כתוב. תוך נבירה בחנויות יד שניה, חנויות עתיקות, באינטרנט ועוד, התחילו לאסוף פריטים מפריטים שונים, עד שהגיעו לאוסף ובו כ 2000 פריטים שונים בצורות שונות. הם מספרים שזה האוסף הגדול מסוגו בעולם.

ברור לי שזה עלול להישמע מוזר לשלם כדי לראות סירי לילה ואסלות עתיקות, אבל מובטחת לכם הנאה. מוזיאון יפהפה עם שפע של סירי לילה ואסלות. חלקם מאויירים בצבעוניות מדהימה, שלא הייתה מביישת כלי הגשה חגיגי לשולחן החג. יש שם אוסף קריקטורות משובח על הקירות.

הגעה:- הגענו אליו מוישהארד תוך ניווט לא פשוט. גוגל מציין 650 מטר. אין לנו מושג מאיפה בדיוק הוא התחיל למדוד. אנחנו הלכנו במתחם וישהארד מזרחה ומשם ברחוב Vnislavova עד למוזיאון.

גני ורטבה – על אחת מצלעות פטרין, חבוי היטב , גן בארוקי יפהפה שבנוי טראסות על פי תנאי השטח. הגן  תוכנן בסביבות 1720. בכל טרסה ניתן למצוא ספסלים לשבת ולהינפש. גרמי המדרגות והגן מעוטרים בפסלים יפהפיים. "סוד הגן הנעלם" – שווה גילוי! המפלס התחתון נסגר  לעיתים, לרגל אירוע זה או אחר, אבל אז נותנים לכם הנחה קלה. במקרה שלנו, האירוע הסתיים עוד טרם סיימנו את הסיור בגן ויכולים היינו לבקר בו, למרות ההנחה שקיבלנו.  לאחרונה הוא שופץ  וניתן לראות בחלק הפתוח של הארמון פרסקאות יפות.

שוב, דרוש כושר גופני מסוים, אבל הטיפוס למרפסת העליונה שווה.

הגעה:- כשהולכים דרומה, מייד אחרי מפגש הרחובות Karmelitská ו Tržiště ישנה פניה שקל לפספס ימינה לתוך מעין פסאז' צר, כמו כניסה לבית דירות. הכתובת המדוייקת:-  Vrtbovská zahrada, Karmelitská 37. מחיר הכניסה המלא 54 קרונות. קבלנו הנחה של 10 קרונות, כי כאמור המפלס התחתון היה סגור לרגל חתונה. אפשר לשלב ולגשת לשם לפני או אחרי ביקור בכנסיית סנט ניקולס.

כנסיית סנט ניקולס – שב MALÁ STRANA שימו לב, ישנן שתי כנסיות עם אותו שם. הגענו  אליה מרחוב נארדובה.

מבנה גדול ולבן בעל כיפה ירוקה ומגדל שעון בולטים למרחוק, מהמאה ה - 19 במלחמת העולם השניה נפגעה ושוקמה/נבנתה מחדש. יש הטוענים שגם בה, מוצארט ניגן על העוגב. היא ממוקמת בכיכר נאה ביותר, עם פסל גדול במרכזה. ומולה שפע של מסעדות ובתי קפה.

*אולי זה המקום לתת טיפ קטן נוסף. חפשו את תפריט היום על השלטים בפתחי המסעדות. לפעמים זה מוגדר "עסקית" ולפעמים תפריט היום. בדרך כלל מדובר על ארוחה בת שלוש מנות, עשירה ומשביעה ביותר, במחירים באמת נמוכים. לדוגמא, יצא לנו לשלם פעם על ארוחה כזו 40 ₪ לאדם. והיא בהחלט הייתה טעימה ומספקת.

המוניציפל האוס –  Obecni Dum "בית העם"  נקרא לפעמים "בית העיריה"  זהו הבניין החשוב והבולט ביותר בסגנון האר-נובו בפראג. נחשב לאחד המונומנטים האמנותיים-תרבותיים החשובים ב צ'כיה. עבודות הבנייה עליו החלו בשנת 1905 והסתיימו ב - 1912. ציורי הקיר בו  מרשימים ביותר, מבחוץ וגם בפנים. כל האולמות בהם סיירנו היו מרשימים ביותר הנברשות המיוחדות, קירות השיש שהותאמו להם הווילונות. כיפות הזכוכית באולם סמטנה – פשוט מרהיבים. אחד האולמות המפורסמים בתוך הבניין הוא אולם שקירותיו ותקרתו צוירו  על ידי הצייר הצ'כי הנודע, אלפונס מוחה. אל תוותרו על סיור מודרך בבניין, ולא לשכוח עם רכישת הכרטיס לסיור, לשלם תוספת ולקבל אישור לצלם.   מגדל אבק השריפה המפורסם - ממש צמוד אליו.

הגן הפרנצ'סקני – בתוך המהומה של מרכז העיר, לא רחוק מכיכר וצלאב, מסתתרת לה גינה חביבה. גינת וורדים, תבלינים, מדשאה וספסלים. כמו אי ירוק של שלווה נסתר מן העין. במקור, מיועדת הייתה פיסת אדמה זו לגידול יבולים ירקות, צמחי מרפא, תבלינים שונים, וכן מטע. היום נשארו שם ערוגות התבלינים בלבד.

הגעה:-  ברחוב Vodičkova 791/39 ישנו בית קפה שנקרא "Kavárna Coffee and Cigars" לצידו פסאז' גדול. לא ניתן  לפספס אותו ולו רק בגלל התור שמשתרך שם לגלידה. נכנסים לתוך הפסאז', עד סופו ומצד שמאל ישנו שער ברזל.

הקלמנטינום – רובו  שייך לספריה הצ'כית הלאומית וסגור לקהל הרחב.  אבל  קראנו על אולם המראות ועל האולם עם הגלובוסים העתיקים ושהם נפתחו לקהל הרחב בסיורים מאורגנים.  עשינו מאמץ והגענו.  עשו לעצמכם טובה וותרו. אכזבה חד משמעית. קנינו כרטיסים לסיור המאורגן בשפה האנגלית. בשעה היעודה הפציעה גברת, קראה לנו לבוא אחריה, פתחה דלת להיכל, אמרה לנו לצלם. לפתח הדלת היה חבל. לא ניתן היה להיכנס אליו. בתוכו  טורחת הייתה גברת אחרת, על סידור כסאות. חמש דקות ו...נקראנו אל מדריך אחר. ברנש חביב בהחלט, אבל זמן רב לקח לנו לפני שהצלחנו להבין את דבריו ולזהות שאכן השפה בה הוא מסביר היא אנגלית. גם אנשים נוספים שהיו אתנו בקבוצה התקשו מאד להבין את שפתו. טיפסנו במדרגות לולייניות צרות. הובלנו לחדר. פתחו את הדלתות שחסומות היו בחבל. אפשר להסתכל מרחוק, לא ניתן להיכנס. אסור לצלם! וקשה מאד לראות חלק מהגלובוסים בו שממוקמים יחסית רחוק. אחר כך זומנה הקבוצה להמשיך במדרגות הלולייניות למצפה.  פראג כולה משופעת בנקודות תצפית יפהפיות על העיר. חלקן בתשלום, חלקן לא. אין שום סיבה מיוחדת להגיע לקלמנטינום לצורך תצפית נוספת.

בקיצור, אלא אם כן אתם מוצאים תאריך מיוחד, בו פותחים לפניכם את כל האולמות להיכנס לצפות ולחוות. חבל על הזמן ועל המעות.

קתדרלת טין – בכיכר העיר העתיקה, שני צריחי הענק שלה, שמתנשאים לגובה 80 מטרים, נראים למרחוק. בדקנו, גיששנו חיפשנו שעות פתיחה. וידאנו את שעות הפתיחה, הגענו כדי לגלות שהיא, כמו בכנסיה שבמנזר סטרחוב, פותחת בשעה היעודה את דלתות העץ שבכניסה, אבל את דלתות הסורג – לא. ניתן היה לעמוד ולצלם דרכם. לראות מעט מאד. מתברר, שבימים מסויימים בלבד הם פותחים את הדלתות לרווחה בשעות היעודות ובימים אחרים לא. לא מספיק לבדוק שעות פתיחה באתר האינטרנט שלה, אלא צריך להסתכל על פתקים שרשומים ומודבקים על השלט שלפתחה ממש. שם בפתק קטן, כתוב אם כן או לא תפתח בשעה היעודה ואם תפתח לרווחה.

כנסיית סנט ניקולאס -  בכיכר העיר העתיקה – זכינו להאזין לשירת מקהלה נפלאה. עניין של מזל חביב. פשוט נכנסנו והמקהלה שרה. לא בקשו תשלום, לא מנעו כניסה. כיף גדול.    הכנסייה בוהקת בלבן מערבית לקתדרלת טין מצידה השני של הכיכר. יש בה נברשת קריסטל ענקית מדהימה ביופייה להסתכל למעלה מעליה, לכיפה המצוירת ו...בעצם לכל הכיוונים.

הגלריה בבית היוניקורן הלבן - Galerie GOAP שנמצאת ממש בכיכר, צמודה לקתדרלת טין. שלוש תערוכות קבע היא מציגה. סלבדור דאלי (נכנסנו בפעם הקודמת שהיינו) אנדי וורהול ואלפרד מוכה. הפעם נכנסנו לתערוכה של אלפרד מוכה.

לאלפרד מוכה יש מוזיאון שמציג אך ורק עבודות שלו. לפי התכנון המקורי, שקלנו להגיע אליו. די מהר גילינו שאם אנחנו רוצים להנות מהשהות בכל מקום בו ביקרנו, ולא רק לסמן V  ולעבור לאתר הבא, אנחנו חייבים להתחיל לוותר על חלק מהמקומות המתוכננים. מאחר והגלריה הייתה זכורה לנו לטובה מהפעם הקודמת והיינו ממש לידה, בחרנו להיכנס לתערוכה שבגלריה.

היינו על גשר קארל

וזלגנו קלות לכיוון קאמפה.

ליד השעון האסטרונומי, (הפעם לא נשאנו עיניים אל על לצפות בדמויות המסתובבות).

הידסנו ברחובות הקטנים שבהרדצ'אני, והגענו לכיכר קארל  ולואצלב. (קוראים להן כיכרות אבל מדובר ברחובות רחבים) נתנו לרגליים שלנו להוליך אותנו לעיתים לאו דווקא בהתאם לתוכנית המקורית. טעינו בכיוון החשמליות, אז ירדנו והחלפנו והכל היה קל.

מה שלא יהיה ומה שלא נתכנן, יצאנו לטיול. לא לגיבוש לסיירת מובחרת.

זהו. אלה היו חמישה ימים נפלאים בפראג. אמנם לנו זו הפעם השניה, אבל גם אם אתם נוסעים לפראג בפעם הראשונה, אתם יכולים בהחלט להנות מהמסלול שעשינו שכך או כך, רק בדרך מעט שונה מהמומלץ המוכר, תוביל אתכם גם אל אותם אתרי חובה שתמיד מומלצים.

נשארו המון אתרים שתכננו להגיע אליהם ולא הספקנו. גבעת פטרין, גני וולשטיין (ראינו שפיץ) ועוד.

פראג, את שומעת? יש לנו כבר תכנית לפעם הבאה!