כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    מאמינה באמנות

    אמנות רב תחומית מזוויות מגוונות

    תגובות (10)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      21/8/16 10:22:

    צטט: .D.S 2016-08-18 10:06:06

     

    נראה אותך אומרת את זה ל"נאמני הר הבית" הם כבר מגדלים פרות אדומות ללא פגם להקריב אותן קרבן לאלוהים או למי שזה לא יהיה, הם אפילו לא מבינים שזה רצח, סתם רצח נתעב. ומה שכתבת יכל להיות גם היום, לא צריך בית בשביל זה, ולא צריך להקים מקדש וודאי לא באותו מקום כי זה יביא מלחמת עולם. אם תהיה אהבה ואחווה בכל חלקי העם המפולג הזה, אזי חזונך יפרוץ ויפרח לתפארת. אבל זה חלום שלא יתגשם לעולם

     

    פרה אדומה זה סיפור אחר

    שקשור לדיני טהרה... 

    בוודאי שלא הקריבו

    אף פרה אדומה במקדש

     

    גם קורבן פסח לא הוקרב במקדש

    אלא משחט והפך למנגל

    לכל בית אב של משפחה מורחבת

    והפך לצלי אש על מדורה פתוחה

    לאחר שנשחט כראוי.

     

    את קורבן הפסח רוצים קומץ משוגעים לדבר

    להחזיר כי זה כלל איננו דורש בית מקדש.

     

    מכון המקדש שיחזר במדויק את כלי המקדש

    כולל כלי העבודה במזבח

    אך הכלים בגדי הכהנים וכד'

    מוצגים כאלמנטים תרבותיים-מוזאוניים

    של היהדות בימי בית המקדש...

     

    רק את הקטורת נותנים לילדים

    להתנסות - לאסוף את מרכביה

    ולכתוש יחד בתוך עלי ומכתש

    עד שמתקבל רית ניחוח...

     

    ריח נהדר - מה רע?

     

    צריך בית מקדש נכסף סימבולי

    אך ממשי למען התעלות רוחנית - מגע שכינה

    בוודאי לא כבית מטבחיים שאיננו מתאים לזמן הזה.


    יואלדהן, לא מדובר באיזה חזון פרטי משלי

    אפילו הרב קוק דיבר על ח'זון הצמחונות'

    אז בוודאי שלא היה מתיר שחיטת חיות...


    למעשה אם תעשה סקר תגלה שרק מעט מאד

    אנשים צעקנים דוגלים בהשבת הקורבנות

    בעוד הרב המוחלט מבין שצריך לצקת

    תוכן חילופי הולם לטקסים במקדש העתידי.

     

    http://cafe.themarker.com/image/3295512/

     

      דרורית סן / מקדש כסמל לשלום ואהבה עולמית (איחוי זכוכית) 

      17/8/16 19:38:

    צטט: .D.S 2016-08-15 11:04:55

    צטט: יואלדהן 2016-08-14 21:25:55

    הכוכבית זה על הציורים היפים. לגבי הפוסט, אני רק שאלה, למה צריך לבכות על החורבן? הרי המקום, לפי דברי הנביא, היה בית מטבחיים שם התעללו בבעלי חיים, המקום שימש לרמאות וזנות ורצח, הבית הזה היה מקום ובית לכל פשע נתעב אפשרי, לפחות לדברי הנביאים. אז למה צריך לבכות? לא עדיף לשמוח שהמקום הזה הושמד?

     

    נכון שאנחנו מכירים יותר את הדברים השליליים

    שהיו במקדש ראשון ושני ובגללם הם חרבו

    ופחות מודעים לצדדים החיוביים

    כמו חוויה של השראת שכינה

    בבית השלישי נמנע מכל הצדדים השליליים

    ונתמקד אך ורק בחזיונות כמו

    להיות 'אור לגויים' וכד'.

     

     

    אני מניחה כמו הרבה הוגי דעות ופרשנים

    שפולחן הקורבנות שהתאים לזמנו בעת העתיקה

    לא מתאימים לתרבות ולאידאולוגיות תאולוגיות

    בנות זמננו. לכן אני מדמיינת איך

    בבית המקדש השלישי

    יהיו תזמורות ומקהלות מדהימות של בני הלוויים

    בכל כלי הנגינה העתיקים והחדשים

    יהיו תפילות של רוממות רוח וחיבור

    לחוייה עמוקה של 'ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם'

     

     

    דרורית סן / ואיש לא אמר צר לי המקום (פיסול ברשת ברזל בציפוי פיוזינג זכוכית על גבי קנבס)

    http://cafe.themarker.com/image/3294087/

     

    נראה אותך אומרת את זה ל"נאמני הר הבית" הם כבר מגדלים פרות אדומות ללא פגם להקריב אותן קרבן לאלוהים או למי שזה לא יהיה, הם אפילו לא מבינים שזה רצח, סתם רצח נתעב. ומה שכתבת יכל להיות גם היום, לא צריך בית בשביל זה, ולא צריך להקים מקדש וודאי לא באותו מקום כי זה יביא מלחמת עולם. אם תהיה אהבה ואחווה בכל חלקי העם המפולג הזה, אזי חזונך יפרוץ ויפרח לתפארת. אבל זה חלום שלא יתגשם לעולם

      16/8/16 14:53:

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן זכוכית

    דרורית זן / איחוי זכוכית
      15/8/16 14:30:

    ''

     

    דרורית סן / פיסול באבן בזלת - חזון הנביא חגי 

      15/8/16 11:14:

    צטט: אהובהקליין 2016-08-14 21:43:51

    חיוך

     דרורית היקרה.

     יפה יצירתך.

     יישר כוח!

     אכן את שואלת שאלה חשובה מאד!

     הכל מתחיל בחינוך.

    כאשר מלמדים את הילדים מקטנות- מה היה עבורנו בית המקדש וכמה כואב שנחרב

    אזי אפשר גם לישם  את הנושא -  הלכה ולמעשה ביצירות אומנות וגם בכתיבה.

    רק עם שיודע ומחובר לשורשים- יש לו סיכוי לצמוח ולפרוח ולשמש אור לגויים.

     בשורות טובות.

     בברכה

     אהובה.

     

     

    המון תודה אהובה,


    רוב האירועים היסטורים חשובים ככל שיהיו

    לא זוכים להיות מעוברים לדורות הבאים

    באמצעות חינוך כפי שציינת אהובה בתוספת גיבוי

    של יצירות אמנות וכד'

    ולכן איש איננו זוכר היום באיזה תאריך

    הם קרו ועוד פרטים בעלי משמעויות עמוקות.

     

    תאריכי החורבן זכו להשאר בתודעה הציבורית

    בזכות קביעת ימי צום לאומיים ומנהגים מיוחדים

     

    דרורית סן / שירת המקהלה (שמן על בד)

    http://cafe.themarker.com/image/3293559/

     

      15/8/16 11:04:

    צטט: יואלדהן 2016-08-14 21:25:55

    הכוכבית זה על הציורים היפים. לגבי הפוסט, אני רק שאלה, למה צריך לבכות על החורבן? הרי המקום, לפי דברי הנביא, היה בית מטבחיים שם התעללו בבעלי חיים, המקום שימש לרמאות וזנות ורצח, הבית הזה היה מקום ובית לכל פשע נתעב אפשרי, לפחות לדברי הנביאים. אז למה צריך לבכות? לא עדיף לשמוח שהמקום הזה הושמד?

     

    נכון שאנחנו מכירים יותר את הדברים השליליים

    שהיו במקדש ראשון ושני ובגללם הם חרבו

    ופחות מודעים לצדדים החיוביים

    כמו חוויה של השראת שכינה

    בבית השלישי נמנע מכל הצדדים השליליים

    ונתמקד אך ורק בחזיונות כמו

    להיות 'אור לגויים' וכד'.

     

     

    אני מניחה כמו הרבה הוגי דעות ופרשנים

    שפולחן הקורבנות שהתאים לזמנו בעת העתיקה

    לא מתאימים לתרבות ולאידאולוגיות תאולוגיות

    בנות זמננו. לכן אני מדמיינת איך

    בבית המקדש השלישי

    יהיו תזמורות ומקהלות מדהימות של בני הלוויים

    בכל כלי הנגינה העתיקים והחדשים

    יהיו תפילות של רוממות רוח וחיבור

    לחוייה עמוקה של 'ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם'

     

     

    דרורית סן / ואיש לא אמר צר לי המקום (פיסול ברשת ברזל בציפוי פיוזינג זכוכית על גבי קנבס)

    http://cafe.themarker.com/image/3294087/

      14/8/16 21:43:

    חיוך

     דרורית היקרה.

     יפה יצירתך.

     יישר כוח!

     אכן את שואלת שאלה חשובה מאד!

     הכל מתחיל בחינוך.

    כאשר מלמדים את הילדים מקטנות- מה היה עבורנו בית המקדש וכמה כואב שנחרב

    אזי אפשר גם לישם  את הנושא -  הלכה ולמעשה ביצירות אומנות וגם בכתיבה.

    רק עם שיודע ומחובר לשורשים- יש לו סיכוי לצמוח ולפרוח ולשמש אור לגויים.

     בשורות טובות.

     בברכה

     אהובה.

      14/8/16 21:25:
    הכוכבית זה על הציורים היפים. לגבי הפוסט, אני רק שאלה, למה צריך לבכות על החורבן? הרי המקום, לפי דברי הנביא, היה בית מטבחיים שם התעללו בבעלי חיים, המקום שימש לרמאות וזנות ורצח, הבית הזה היה מקום ובית לכל פשע נתעב אפשרי, לפחות לדברי הנביאים. אז למה צריך לבכות? לא עדיף לשמוח שהמקום הזה הושמד?
      14/8/16 18:04:

    כיצד היהדות מעמיקה באמצעות סמלים משמעויות של חורבן?


    איך מצליחחם להשריש אבלות ועצב על אירוע שהתרחש

    לפני כ 2000 שנה נותרת רעננה ואקטואלית עד היום?

     

    http://cafe.themarker.com/image/3294086/

     

    זכוכית ורשת ברזל / דרורית סן

      13/8/16 22:17:

    ...שָׁבַת מְשׂוֹשׂ לִבֵּנוּ, נֶהְפַּךְ לְאֵבֶל מְחֹלֵנוּ. 

     

     נָפְלָה עֲטֶרֶת רֹאשֵׁנוּ, אוֹי-נָא לָנוּ כִּי חָטָאנוּ.  

     

     עַל-זֶה, הָיָה דָוֶה לִבֵּנוּ--עַל-אֵלֶּה, חָשְׁכוּ עֵינֵינוּ.  


     

    עַל הַר-צִיּוֹן שֶׁשָּׁמֵם, שׁוּעָלִים הִלְּכוּ-בוֹ.  
     

     

    אתָּה יְהוָה לְעוֹלָם תֵּשֵׁב, כִּסְאֲךָ לְדוֹר וָדוֹר.  


     

    לָמָּה לָנֶצַח תִּשְׁכָּחֵנוּ, תַּעַזְבֵנוּ לְאֹרֶךְ יָמִים.  

     

    הֲשִׁיבֵנוּ יְהוָה אֵלֶיךָ וְנָשׁוּבָה חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כְּקֶדֶם.  

     

    כִּי אִם-מָאֹס מְאַסְתָּנוּ, קָצַפְתָּ עָלֵינוּ עַד-מְאֹד.  

     

    תוצאת תמונה עבור חזון איכה

    0

    מקינה ואבל לחזון התחדשות וגאולה

    11 תגובות   יום שישי , 12/8/16, 16:17

    ''

     

                  דרורית סן /   הנביא (צבעי פחם על נייר עיתון)

     

     

    השבת שלפני תשעה באב פרשת דברים

    מכונה 'שַׁבַּת חֲזוֹן' על שם ההפטרה הפותחת,

     במילים - "חזון ישעיהו בן אמוץ אשר חזה על יהודה וירושלים".

     

    "...בָּנִים גִּדַּלְתִּי וְרוֹמַמְתִּי וְהֵם פָּשְׁעוּ בִי.

    יָדַע שׁוֹר קֹנֵהוּ וַחֲמוֹר אֵבוּס בְּעָלָיו

    יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן..."


     

    http://cafe.themarker.com/image/3283164/

     

                     דרורית סן / שוחר צדק (פיסול ברשתות ברזל)

     

    המלך צידקיהו היה צריך לבחור בין הנבואה של ירמיהו

    שדיברה על כניעה לבבל בעוד הנביא השקר מגבר על עוצמה ישראלית

    והתנגדות לכיבוש של בבל - כמובן שהוא בוחר בדרך הציונית לכאורה

    של התנגדות וחתירה לעצמאות מדינית וכלכלית

    ודחית הנבואה התבוסתנית

    של הנביא הקורא לא למרוד במלכות בבל

     

    גם גולי בבל נתבקשים לכבד את המשטר הבבלי

    ואפילו לשאת ברכה לשלם הבבלים בדומה

    לברכה לשלום הקיר"ה - הקיסר ירום הודו

    באימפריה האוסטרו-הונגרית.

     

    ''


    החורבן כתוצאה מחוסר הגינות רמנות ומשפט צדק

     

     

    "יתום לא ישפוטו וריב אלמנה לא יבוא אליהם.

     

     

    "אִם יִהְיוּ חֲטָאֵיכֶם כַּשָּׁנִים כַּשֶּׁלֶג יַלְבִּינוּ

    אִם יַאְדִּימוּ כַתּוֹלָע כַּצֶּמֶר יִהְיוּ..."

     

    ''

     

     


    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין