כותרות TheMarker >
    ';

    לא כל המעלה כתובים חכם הוא

    25 תגובות   יום שבת, 15/10/16, 12:11

    לא כל המעלה כתובים חכם הוא

    לא כל הכותב הרהורים דרכו אמת.

    ואף יותר מכך אולי הוזה הוא דברים

    ואולי דבריו שקריים כנבואת שקר.


    לעומתו לא כל הנראה כהזוי

    אכן הוא הזוי כפי הנחזה בעיני האדם

    כי האיש אשר יחשב הזוי לדעת העולם

    הוא המציאותי והסובבים הם אולי ההזוים.

    דרג את התוכן:

      תגובות (23)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        22/1/19 11:55:

      צטט: yael~ 2016-10-18 20:17:16

      לכן אל לנו לשפוט

      לבדוק ולברר לבטח מותר.

        22/1/19 11:55:

      צטט: שחר י 2016-10-17 12:52:48

      למרות שהרעיון שהבעת כאן הוא הומני ופילוסופי אני יעביר אותו לתחום המטאפיזי.

      הבעיה היא בפערים, ברווחים, אם תרצה בקנה המידה וכלי המדידה.

      אנשים חושבים על רעיון כזה או אחר, לפעמים גם על התנהגות או תגובה, הם לא יודעים למקד אותה ולתרגם אותה למילים (יש לכך הרבה סיבות לחוסר היכולת הזו), הם מייצאים את הרעיון לאמירה, מילה, מחשבה, תגובה. משהו בדרך הולך לאיבוד.

      האדם השני שומע, קולט, קורא את המילה הוא מתרגם אותה לשפתו שלו, למכלול חוויותיו, ידיעותיו, תחושותיו ושופט אותם.

      זה הפער. (גם פה בתגובות אני מזהה פערים....)

      אתחיל מסופן של מלותיך, ללא ספק בכל אדם נטועה מחשבה שונה והתבוננות אחרת. הדבר בא לידי ביטוי, באמירה בפה או דברי קולמוסו. וכל אדם ניכר, בשיגו ובשיחו או בכתבו. ואכן גם כאן כפי שציינת, קיימת שונות בתגובות, כי כל אחד/ת מבין לפי טעמו או הבנתו את הדברים.

       

      עכשיו אתייחס לדבריך, שחר אתה בטח קראת על מלחמת יום הכיפורים, ובין הייתר על כשלון המודיעין. ואם העמקת קרוא, אז ישנו תיעוד לדברי אותו קמ"ן סגן שם טוב (אם איני טועה בשם", שהתריע על מלחמה קרבה בתעלה. ומה עשו עם חוות דעתו זו, נדו לאותו קצין זוטר. ואת חוות דעת של מי קיבלו, כן של הקצינים הבכירים ובראשם האלוף אלי זעירא. וספר ההיסטוריה יודע לספר, למי נדו ודעת מי קיבלו. וזו דוגמה מהעולם הבטחוני שלנו, ורוצה שאובץסיף מהעולם הכלכלי, אז ניתן דוגמה קטנה, באוקטובר 83 (כן שוב אוקטובר), פרץ משבר מניות הבנקים. ולמי היטו אוזן, האם לפקידים הזוטרים שסיפרו אמת או ליועצים הבכירים שהולכו שולל?

       

      אלה הן שתי דוגמאות, אבל מספיק כדי להבין את דברי.

        22/1/19 11:53:

      צטט: גילהסטחי 2016-10-17 11:11:01

      למערי אנחנו גדושים בדעות קדומות, לא יודעים להקשיב, ולבקור את העיקר מהטפל. הרבה פעמים הצורה והאיך בה מוגשות המילים תופסים את מרבית תשומת ליבנו, והמהות והתוכן לא זוכים ליחס הראוי להם. כתבת באופן מעורר מחשבה, מעבר לגלוי.

      כתבת מילים נכונות, דעות קדומות יוצרות אנטי כנגד אנשים. וכשהאנטי קיים לא מקשיבים או לא מנסים להבין, את הנאמר. וכשלא מנסים להביון, לא אחת מפספסים את האמת, ומכאן הדרך לכשלון מהירה.

        22/1/19 11:52:

      צטט: חני.א 2016-10-16 07:11:31

      היי חבר מה אכפת לך לתת לאדם להיות מה שרוצה להיות באותו הרגע.תן לו הרגשה טובה בכך שתכיל אותו ואת האמת שבחר לבחור...ואם הוא חושב שהוא רוצה להציל את העולם וללבוש גלימה אז תן לו להיות סופרמן..רק הרעיון להציל עולם הוא נעלה בעיניי...ואם גברת רוצה להיות נסיכה,מה ,לא תיתן לה. ואם תרצה להיות פילוסוןף,אשרייך.העולם מספיק מסובך בלי לסבך אותו.צריך רק אהבה גדולה בלב לכל הברואים. ולך שנה טובה ונחמדת וחג סוכה נפלא.

      המסר הינו לחברה בכללותה, החברה כיום פונה לקלילות לחוסר עמקות (כן האתרים החברתיים תורמים לכך), וככל שאתה חסר עמקות וככל שאתה פשטני אתה מקובל בכל המקומות (מדגיש גם בחיי היום). אנשים לא מתעמקים חסרי רצון להבין את המסרים הנכונים, טוב להם קלילות וזהו. ואילו כשמעבירים מסר נכון אבל צריך להתעמק ולהתאמץ, ייחשב בעל המסר כמוזר כאחד שבא מהחלל.

       

      ורק זכרי את הילד שקרא "המלך הוא עירום", גם שם חשבו את היחד למוזר או אפילו מטורף.

        22/1/19 11:50:

      צטט: קלועת צמה 2016-10-16 09:43:38

      אכן, ולכך אמרות לא מעטות, כמו "לא כל הנוצץ - זהב", "אין תוכו כברו", וגם "כי האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב..." ותמיד חשוב לזכור שאנו עלולים לטעות בפרשנותינו, בכל תחום ולכן להשאיר מקום לספק, בעיקר כשאנו דנים לכף חובה.

      מסכים כי בטרם נחליט ונקבע, נחקור אף במופלא מאיתנו. כי החקירה והדרישה, מביאה לחקר האמת, וכשמגיעים לחקרה של אמת אנו צועדים בנתיבה הנכונה.

        22/1/19 11:49:

      צטט: היא ולא אחרת 2016-10-15 13:52:11

      צודק. על אדם לעבוד עם עצמו עד אחרון ימיו. לא לראות את הדברים כמובן מאליו שבדרכו. אולי לנסות לקרוא דרך נעלי האחר. אולי כך תצמחנה ההבנה והיכולת להכיל. ויקל לקבל את האחר פשוטו כמשמעו. אחשוב על כך עוד. תודה.

      "על אדם לעבוד עם עצמו", ללא ספק הלמידה היא דרך ההצלחה לכל דבר בחיים. וכמה שאנו למדים יותר, כך אנו מבינים עד כמה חסרים אנו בדעת ובידע.

        18/10/16 20:17:
      לכן אל לנו לשפוט
        18/10/16 06:47:
      מסכימה עם הדברים שכתבת לא כל המעלה כתובים הוא חכם ןלא כל הנראה כהזויו אכן הוא הזוי.
        17/10/16 12:52:

      למרות שהרעיון שהבעת כאן הוא הומני ופילוסופי אני יעביר אותו לתחום המטאפיזי.

      הבעיה היא בפערים, ברווחים, אם תרצה בקנה המידה וכלי המדידה.

      אנשים חושבים על רעיון כזה או אחר, לפעמים גם על התנהגות או תגובה, הם לא יודעים למקד אותה ולתרגם אותה למילים (יש לכך הרבה סיבות לחוסר היכולת הזו), הם מייצאים את הרעיון לאמירה, מילה, מחשבה, תגובה. משהו בדרך הולך לאיבוד.

      האדם השני שומע, קולט, קורא את המילה הוא מתרגם אותה לשפתו שלו, למכלול חוויותיו, ידיעותיו, תחושותיו ושופט אותם.

      זה הפער. (גם פה בתגובות אני מזהה פערים....)

        17/10/16 11:11:
      למערי אנחנו גדושים בדעות קדומות, לא יודעים להקשיב, ולבקור את העיקר מהטפל. הרבה פעמים הצורה והאיך בה מוגשות המילים תופסים את מרבית תשומת ליבנו, והמהות והתוכן לא זוכים ליחס הראוי להם. כתבת באופן מעורר מחשבה, מעבר לגלוי.
        17/10/16 11:02:

      *

      אבי האהוב ז"ל נהג לומר זאת במילים אחרות:


      "הנורמלים היחידים נמצאים בבתי משוגעים" 

        16/10/16 13:40:

      קראתי את הפוסט וחלק מהתגובות. מעניין!
      וחג שמח לך גם חיוך

        16/10/16 09:43:
      אכן, ולכך אמרות לא מעטות, כמו "לא כל הנוצץ - זהב", "אין תוכו כברו", וגם "כי האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב..." ותמיד חשוב לזכור שאנו עלולים לטעות בפרשנותינו, בכל תחום ולכן להשאיר מקום לספק, בעיקר כשאנו דנים לכף חובה.
        16/10/16 09:38:

      צטט: debie30 2016-10-16 07:56:42

      יש המתהדרים במלים גבוהות ואומרים הרבה על לא כלום, יש שבתימצות אומרים הכל,. מניחה שניתן למנות צורות שונות של התבטאות וכל אחד מתחבר למה שמתאים לו. חג סוכות שמח

      זה נכון שכל אחד יבחר את המתאים לו. אולם, לא אחת אותם מתהדרים, מצליחים לשכנע אחרים. ואז ננעלים שערי מחשבה, וכשהשערים ננעלים הדרך האמיתית נחסמת.

        16/10/16 07:56:
      יש המתהדרים במלים גבוהות ואומרים הרבה על לא כלום, יש שבתימצות אומרים הכל,. מניחה שניתן למנות צורות שונות של התבטאות וכל אחד מתחבר למה שמתאים לו. חג סוכות שמח
        16/10/16 07:11:
      היי חבר מה אכפת לך לתת לאדם להיות מה שרוצה להיות באותו הרגע.תן לו הרגשה טובה בכך שתכיל אותו ואת האמת שבחר לבחור...ואם הוא חושב שהוא רוצה להציל את העולם וללבוש גלימה אז תן לו להיות סופרמן..רק הרעיון להציל עולם הוא נעלה בעיניי...ואם גברת רוצה להיות נסיכה,מה ,לא תיתן לה. ואם תרצה להיות פילוסוןף,אשרייך.העולם מספיק מסובך בלי לסבך אותו.צריך רק אהבה גדולה בלב לכל הברואים. ולך שנה טובה ונחמדת וחג סוכה נפלא.
        15/10/16 20:12:

       יישר כוח על כתיבת השיר עם הרעיון הנפלא.

       אכן כך פני הדברים.

       שבוע טוב וחג שמח.

       בברכה

       אהובה.

        15/10/16 19:33:
      מעניין.. אספר לך כי מילה היא פרי השייך לכולנו, אך אין זה אומר שכל מי שמשתמש בה- יודע כיצד לעשות זאת.. ולגבי החלק השני- הכל עיניין של פרספקטיבה.. לא לשכוח שמהכוכבים אנחנו כאלו זעירים וחסרי חשיבות, למי שמביט על כדור הארץ מבחוץ :)
        15/10/16 13:52:
      צודק. על אדם לעבוד עם עצמו עד אחרון ימיו. לא לראות את הדברים כמובן מאליו שבדרכו. אולי לנסות לקרוא דרך נעלי האחר. אולי כך תצמחנה ההבנה והיכולת להכיל. ויקל לקבל את האחר פשוטו כמשמעו. אחשוב על כך עוד. תודה.
        15/10/16 13:18:

      אני מבין שאתה מתכוון לכתיבה בכלל,
      ועל כך כתבתי.

      זה כולל גם את הנכתב כאן באתר.

      -

      כתיבת אמת אובייקטיבית, אינה מושפעת

      מאני אינדיבידואלי.

        15/10/16 13:14:

      האמת באה לידי ביטוי כרצונה.

      ברצונה תבטא עצמה בעולם החומרי,

      בדיבור, בכתיבה או בכל דרך ביטוי שיראה לה.
      -
      בדרך כלל הכתיבה כאן באתר זה,כבכל מקום אחר,
      מקורה בהכרה המתפרנסת מן החושים.
      לכל כותב הסיבה הסובייקטיבית שלו לכתיבה.

      לא רבים בעולם פרסומי כתיבה ממקור אובייקטיבי,

      כלומר כתיבה ממקור של האמת האחת.

      דוגמא לכתיבה כזאת: שיריו המאוחרים של המשורר הסופי רומי.

      -

      אין אפשרות למי שלא נגע באמת המחלטת להיות אובייקטיבי,

      לא כל שכן לכתוב חיבור אובייקטיבי, שהוא אמת.

       

        15/10/16 12:33:

      לא בכדי נאמר אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו...

      לפעמים אנו מייחסים תכונות לאדם - גם לאדם אהוב  - אשר יתכן שאינן קיימות בו.

        15/10/16 12:16:

      יפה כתבת :)
      ברשותך אוסיף, כי כל אחד מברואי התבל, יחיד ומיוחד הוא. מעבר לזה, לא כל מה שאינו מובן כעת ימשיך להיות תעלומה גם בעתיד וזה שכותב, את עצמו כותב ומובן לעצמו, די בכך.
      חג שמיח.

      תגיות

      פרופיל

      בדולח.
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין