כותרות TheMarker >
    ';

    אזוטריקה מיוונית esoterikos פנימי שבצנעה

    חלק מהכתיבה כאן אינו כדי לספק תשובות יעדו כדי למלא חלל/חסר. הכתיבה מושקעת כדי לתת לקורא חומר בסיס לאחוז בו, אולי כלים או משהו בכיוון "האחר". מדע ברובו מסיק מעולם החומר וכבודו במקומו מונח, כאן מדובר בנושאים מעולם העל חומר. דהיינו האנרגיות המובילות ואשר שם הכל מתחיל, משפיע וגורם לדברים לקרות..

    0

    סוקרטס: אנחנו הולכים בהכנעה אחרי אחרים כעדר. בעיקר משום שנדמה לנו שהם יודעים על מה הם מדברים..

    38 תגובות   יום חמישי, 23/2/17, 14:43

    נולד 469 לפני הספירה. הועמד לדין ונדון למוות בשל דעותיו. חריגותו.. האשמה הייתה. השחית בפילוסופיה שלו את צעירי אתונה. לא כיבד את האלים שהעיר סגדה להם. לכן מות יומת.

    האיש היה לסמל. אדם אשר עמד על שלו באומץ ותבונה. כנגד רצון הרוב.

    אמר סוקרטס. חשיבה לוגית הגיונית על חיינו. עשויה לסייע לנו להיות יותר בטוחים בעצמנו.. יותר עצמאים. פחות הולכים בזרם כמו עדר. להיות פחות תלויים במה שאחרים יחשבו עלינו.

    בני אדם הם כמו כבשים, בעלי דחף ללכת בצורה סבילה. ללכת אחר זולתנו וגם להיות חרדים מעצם המחשבה להתנתקות מהקבוצה. העדר.

    אנחנו הולכים בהכנעה אחרי אחרים כעדר. בעיקר משום שנדמה לנו שהם יודעים על מה הם מדברים..

    במידה ותיגש אל אנשים חשובים. תשאל שאלות מהותיות.. כגון מה זה להיות מאושר? מה זה חיים טובים? מה זה משמעות החיים? אתה תגלה ליקויים מפתיעים שהתנהגותם הבטוחה והגאה לא מרמזת עליהם כלל...


    לא להיות בזרם ולהיות בעל חשיבה בריאה עצמית. הינה בעלת ערך סגולי גבוה. כי היא נובעת משאיפה לדעת את האמת. במקביל לערער על הנחת העצלות וחסר ידע , ולא מתוך חרחור ריב ומדון.

    לסוקרטס לא היו בעיות בלגשת לאנשים ולשאול שאלות. כמו ילד הוא תמיד שאל...


    לב הגישה של סוקרטס היה רעיון שוויוני. לכל אחד הזכות והחובה לבחון את חייו וכולנו מסוגלים לכך.

    לא להיות בזרם משמעו. אדם עם ביטחון לערער על אידיאולוגיות. אמונות ומסורות קיימות. בכך לפתח אמונה משלך, אשר יכולה לעזור לך לחרוג מההמון העדר. לפתח בך יכולות לעמוד במבחן מחמיר שלך ושל זולתך.

     

    אמת. התבונה הינה קניין הכלל, ואין היא שייכת למי שאומר אותה לראשונה.. 

    שתיקה רועמת.  היום שלנו מגיע אל סופו כשאנו שותקים על מה שאסור לשתוק.

     

    תודה בעד תשומת הלב.

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (35)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS

      .

      .

      שלום דבי. תודה על הביקור.

      פיט סיגר היווה השראה להרבה מוסיקאים. לאורך דרכו התרומה שלו לזכויות האזרח סחפה..

      גם בגיל 92 עדיין המשיך להלחם למען אחיו בני האדם. איש נפלא..

      .

      .

        8/3/17 21:56:

      בדרך כלל רוב האנשים מיישרים קו חיים כפי שמצפים מהם,

       יום אחד אולי מבינים שלא חיו את החיים שחלמו לחיות
      הזכיר לי את השיר של פיט סיגר שתורגם לעברית

       

      תיק של פלסטיק, תיק של נילון, 
      הולכים כל התינוקות לגן 
      עם תפוח, עם בננה, כובע טמבל על ראשם. 
      ומנגנת הגננת 
      עוגה עוגה ושפן קטן 
      ואומרת: כשתגדל, אז תהיה כמו כולם. 

      תיק של פלסטיק, תיק של נילון, 
      יושבים הם בגימנסיות 
      ישעיהו, ירמיהו, יוליוס קיסר, הרמב"ם. 
      אחר כך הולכים ביחד 
      עם הדבורות והחסיות 
      לקיבוץ, לחוץ לארץ, או לצה"ל כמו כולם. 

      הם לומדים בירושלים 
      ועושים את הבחינות בזמן, 
      תיק של פלסטיק, תיק של נילון, 
      מקבלים הם לידם, 
      ועובדים בשעות הקיץ 
      במשרד על יד שולחן קטן 
      ושותים הם תה בעשר עם הסנדוויץ' כמו כולם. 

      מתחתנים מיד אחר כך 
      עם שבעים דודות וגיס אחד - 
      תיק של פלסטיק, תיק של נילון - 
      מתנות לדירתם, 
      עם הזוג משה וחנקה 
      הם יוצאים במוצאי-שבת 
      ויולדים הם את אילנה ואת אודי כמו כולם. 

      תיק של פלסטיק, תיק של נילון... 

      .

      ''

        היום 22:02:

      כולנו נולדים דף חלק אבל לא ריק - חלק במובן של טרום ההשפעות, התוצאות והמעשים וכו'.
      לא ריק - במובן של הגנטיקה, סביבה, חינוך וכו'.
      כולנו חלק מהעדר - כולנו חלק מהיחידה השלמה.
      הבחירות האישיות והפעולה שאנו נוקטים יכולות להיות ייחודיות, אי אפשר להתנתק מההשפעות, כל בחירה שלנו היא תוצאה של השפעה כלשהי - לכאן או לכאן.

      ...

      יקרה. כולנו חלק מהעדר. אז מה? גם אני חלק מהעדר. אבל מודע ומשתדל וגם לי לא מצליח. אז מה?. אבל משתדל.

      את אשת השפה והכתיבה. אני לא. את מעלה 20 נושאים בתגובה אחת. מחפשת 20 תשובות ועל רגל אחת. זה לא הסגנון שלי.. אני לא קוסם ולא גאון. הזדמן לי מתי שהוא בעבר. כשחברים שלי עשו כסף. אני למדתי, השקעתי במה שנכון לי. השתדלתי והשקעתי במה שלהרבה אחרים זה לא היה נכון. כי אין בזה כסף..

       

      אני כותב ברור, מגיב בכבוד ובבירור. לפחות משתדל.. אי אפשר להבין חומר כזה בקלות. לכן ובוודאי אפשר ורצוי גם לשאול. אבל לא מתוך גישה המלאה קלילות, ובהתאם להבנות עבר, הרגלים התואמים את נוחיות השואל. זה לא עובד ככה.

      אצלנו אמר האר"י ובקצרה. של מנעולך מעל הרגלך.

      הנזיר והקומקום.

      ישב הנזיר עם התלמיד. הגיש הנזיר לתלמיד כוס ריקה. התלמיד החזיק בכוס. הנזיר החל לשפוך מהקומקום תה אל כוסו של התלמיד. כשהתמלא הכוס המשיך הנזיר לשפוך ולשפוך והתה מצא עצמו על הרצפה.. שאל התלמיד... ענה הנזיר.

      אתה כמו כוס התה המלאה. כדי שייכנס בך משהו, אתה צריך קודם להתרוקן.

      .

      .

       

      ''

        היום 20:18:

      אני חולק עליך שהאדם נולד טאבולה ראסי. לכל וולד יש תכונות אופי בסיסיות שקבל בירושה מיוצריו. יש הגורסים שהן מצויות בדי.אנ.איי יש הגורסים שהן מצויות בנפש הנטענת בשיטת האורה לדבריך. אך מהכרותי עם כמה עשרות ילדים וכמה עשרות הורים. אני משוכנע שילדם של זוג בטלנים יוולד בטלן ורק בעבודה קשה עם שוט או מקל ניתן יהיה לשנותו.

       

      טאבולה ראסי מתגבש לאחר הלידה. כל לידה יש בה התחלה והזדמנות חדשה ומאוזנת. אבל עם ההורים הם טאבולה ראסי וכמו שאומרים זה בדם שלהם. אז הילד לומד וגם נהיה. מה לעשות. הטבע ה- DNA יעשו את עבודתם על פי מה שאנו מספקים ומאפשרים להם..

       

      במידה ותיקח ילד של אם פונדקאית אשר היא גם הייתה נערת רחוב. נכון שתכונות עוברות. אבל והיה ולאחר הלידה, הילד עבר אל תנאי אנוש. אשר שם אין טאבולה ראסי. אז התוצאה ברורה.. אולי הוא אפילו יגיע למדעים ויעשה פלאים. שוט ומקל זה לא פיתרון (סליחה. אצל אבא שלי זה היה פיתרון).

       

       

      ''

        היום 20:33: 

       

      איווה.

      טאבולה ראסה.

       

      אתה צודק. יש ים מהם. אללא יוסטור.

      :

        5/3/17 20:33:
      מסכים עם צמרת, אפשר לראות את זה יפה גם בשגר גורים שיצאו מאותו רחם, אחד תקיף ועומד על דעתו, והשני מוותר, שלא לדבר על זוגות תאומים זהים שהופרדו לאחר לידתם והתחנכו במשפחות שונות ונבדלות, פעם ראיתי מחקר כזה, מדהים לראות עד כמה הם יצאו דומים, התחתנו עם בני זוג דומים, ואפילו הגיעו לפגישה מחודשת עם אותם פרטי לבוש ממש, ללא שום תיאום מראש. זה לבד שכנע אותי שאין דבר כזה טאבולה ראסה.
        5/3/17 20:18:

      אני חולק עליך שהאדם נולד טאבולה ראסי. לכל וולד יש תכונות אופי בסיסיות שקבל בירושה מיוצריו. יש הגורסים שהן מצויות בדי.אנ.איי יש הגורסים שהן מצויות בנפש הנטענת בשיטת האורה לדבריך. אך מהכרותי עם כמה עשרות ילדים וכמה עשרות הורים. אני משוכנע שילדם של זוג בטלנים יוולד בטלן ורק בעבודה קשה עם שוט או מקל ניתן יהיה לשנותו. 

       

      צטט: אזוטריקה-יומן לימוד 2017-03-05 20:01:31

       

      ''

        היום 19:31:
      השאלה עמנואל, האם זה עניין של רצון וחינוך, או שכל אחד נולד עם האופי שלו, וזה שהולך אחרי העדר לא עושה את זה מתוך ברירה, אלא שהוא לא יכול אחרת, וכנ"ל ההפך. לפי דעתי ולמיטב ניסיוני עם בני אדם, אי אפשר לשנות אופי של אנשים. מצד שני כל חברה קשוחה שלא מניחה לחריגים לחיות בתוכה, נידונה לניוון ורגרסיה.

      היי קלמן. יופי של שאלות.

      זה עניין של רצון וחינוך ובלבד. אנחנו נולדים עם בסיס שכלי ריק. חסר ניסיון שמתחיל ללמוד (השאלה היא מה אנחנו מלמדים אותו..?). אבל אנחנו לא נולדים עם אופי. האופי הוא דבר הניבנה מהסך, של מה שאנחנו עשינו ועושים עם עצמנו.

      לעניין העדר. אדם כן יכול לשנות זווית. אף פעם לא מאוחר. אבל המחיר................

       

      לעניין שינוי דברים. אז כן ניתן לשנות דברים.. אבל המחיר הוא ענק. כשמהעבר השני יש את העצלנות והקוטריות שלנו. בנוסף יש טונות של השפעות חסרות תכלית או תוחלת ושאנחנו מכורים להם. בלה בלה בלה.

      ביי לבנתיים.

       

       


       

      ''

        היום 19:31:
      השאלה עמנואל, האם זה עניין של רצון וחינוך, או שכל אחד נולד עם האופי שלו, וזה שהולך אחרי העדר לא עושה את זה מתוך ברירה, אלא שהוא לא יכול אחרת, וכנ"ל ההפך. לפי דעתי ולמיטב ניסיוני עם בני אדם, אי אפשר לשנות אופי של אנשים. מצד שני כל חברה קשוחה שלא מניחה לחריגים לחיות בתוכה, נידונה לניוון ורגרסיה.

      היי קלמן. יופי של שאלות.

      זה עניין של רצון וחינוך ובלבד. אנחנו נולדים עם בסיס שכלי ריק. חסר ניסיון שמתחיל ללמוד (השאלה היא מה אנחנו מלמדים אותו..?). אבל אנחנו לא נולדים עם אופי. האופי הוא דבר הניבנה מהסך, של מה שאנחנו עשינו ועושים עם עצמנו.

      לעניין העדר. אדם כן יכול לשנות זווית. אף פעם לא מאוחר. אבל המחיר................

       

      לעניין שינוי דברים. אז כן ניתן לשנות דברים.. אבל המחיר הוא ענק. כשמהעבר השני יש את העצלנות והקוטריות שלנו. בנוסף יש טונות של השפעות חסרות תכלית או תוחלת ושאנחנו מכורים להם. בלה בלה בלה.

      ביי לבנתיים.

       

       


        5/3/17 19:31:
      השאלה עמנואל, האם זה עניין של רצון וחינוך, או שכל אחד נולד עם האופי שלו, וזה שהולך אחרי העדר לא עושה את זה מתוך ברירה, אלא שהוא לא יכול אחרת, וכנ"ל ההפך. לפי דעתי ולמיטב ניסיוני עם בני אדם, אי אפשר לשנות אופי של אנשים. מצד שני כל חברה קשוחה שלא מניחה לחריגים לחיות בתוכה, נידונה לניוון ורגרסיה.

      היי מכבית. נכון.

      דברים כדרבנות.

      דרבנו אנשים להיות את רצונם.

      אמת התואמות כל דור.

      תודה על הביקור.

      דברים כדרבנות

       

       

      ''

        היום 13:38:
      נ.ב פיתגורס הקדים את סוקרטס גם הוא נהרג בידי ההמון ששנא אותו. אך הוא נזכר בעיקר בזכות המתמטיקה משולש פיתגורס. ובעיקר מפני שלא היה לא תלמיד שיפרסם את דעותיו. הוא היה מנהיג כת צמחונית........

      נכונים דבריך. כך ההיסטוריה הוכתבה ש.. "ההמון" הוא שעשה את הפשע החמור. אבל.. ההמון לא יעשה דבר אשר לא קיבל אישור מלמעלה..

      ועדיין האיש לא הלך לשווא. הוא השאיר מאחריו את משפט פיתגורס. אשר שרד את המוות וכאלמוות הוא נלמד עד היום בכל מוסד חינוכי.

      ובכלל המין האנושי יודע איך להדביק.. קבוצת אנשים מחליטה להיות צמחונית. מה רע בזה? אז מדביקים: מנהיג כת צמחונית. אבל קודם מדביקים שלילה על המושג כת.

       

       

      ''

        היום 13:24:
      ככה סתם נזכרתי בקסטנר מראשי קהילת בודפשט הינו דוגמא מצוינת למשכוכית שמובילה את העדר אל בית המטבחיים.

      זוכר שהייתי ילד ושמעתי את המונח משפט קסטנר. האיש שמכר ראשי אדם. אבל כיום לא צריך מחנות השמדה. מוציאים לאנשים את הנשמה, אבל "בשקט".

      כיום. אנחנו עם של בולסים מכל הבא ליד אבל בוכים על עודף משקל. 

        25/2/17 13:38:
      נ.ב פיתגורס הקדים את סוקרטס גם הוא נהרג בידי ההמון ששנא אותו. אך הוא נזכר בעיקר בזכות המתמטיקה משולש פיתגורס. ובעיקר מפני שלא היה לא תלמיד שיפרסם את דעותיו. הוא היה מנהיג כת צמחונית........
        25/2/17 13:24:
      ככה סתם נזכרתי בקסטנר מראשי קהילת בודפשט הינו דוגמא מצוינת למשכוכית שמובילה את העדר אל בית המטבחיים.

       

       

      ''
        היום 10:27

      מדברים פילוסופיה - עמנואל קאנט

      אודות הפרק:

      " שני דברים ממלאים את הנפש בפליאה וביראת כבוד..השמיים

      הכוכבים שמעלי והחוק המוסרי שבתוכי." [עמנואל קאנט]

       

      היי חיוש.

      בפועל והלכה למעשה. אמת לא צריכה להסתמך על שמיים, או לקבל גיבוי משמיים. הרבה שקרים משוקרים ובהסתמך על שם שמיים. "לפעמים" הנאיביות יכולה גם להרגיז.

      היפה שקיים בתוך האדם בעניין איכויות, מוסריות, הקרבה וכו'. גם זה לא משמיים. אלו הם התוצאות היפות, החיוביות, הבריאות והאישיות. שכל אדם ספציפי ובהשתדלותו בונה לעצמו במהלך חיו. כן ירבו.

      יש סוגים שונים של התמודדות... נעים לשמוע, ביי.

       

       

      ''

        אתמול 20:22:
       בימי קדם העלו על המוקד "מכשפות". ומי היו המכשפות הללו? נשים או גברים רגילים לגמרי, אלא שלהם היו רגישויות גבוהות יותר בכמה תחומים, שאנשים רגילים אינם תמיד מבינים ומקבלים. לכן פוחדים מהם. 

      את כותבת על רדיפות ימי קדם וכמו שקראת בספרים שגם אני קראתי. אני אומר שחריגות אלה בפועל מתקיימות ונמצאות גם כיום. זאת אותה הגברת והינה רק בשינוי אדרת. היום הכל "בשקט" והשתיקה רועמת.. כחריג. כל מה שאני יכול להגיד לך זה את המשפט הבא.

      אם את עושה טוב אנשים יאשימו אותך במניעים נסתרים עשי טוב בכל זאת. שבת שלום.

       

       

      ''
        אתמול 20:21:
      * אדם חריג בדיעותיו והשקפתו תמיד מעורר התנגדות. בדיוק כמו הטבעונים שבולסי וזוללי הבשר, שאינם רוצים לראות עצמם מול המראה ששמים להם מול הפנים מעשיהם ומחאותיהם של אלה, ולכן מראים התנגדות אליהם.

       

      אתן לך דוגמה לעוד חריגה. אדם חריג אשר מקומו, ראשו, אינו באוכל או בטבעונות הנרדפת כחריג. ראשו, בחריגה המסוכנת שבחר ללכת בה... על חריגות חברתיות כשלך משלמים ברדיפה. אבל יש גם חריגות אחרות, שם זה כבר ליגה אחרת...

      לא סתם בחרתי בפוסט זה.. הוא מייצג גם אותך. הרי לך כמה מילים אשר קיומן, מחירן לא יסולא בפז: צניעות יכולה להתקיים רק על בסיס קבוע. צניעות הינה איכות קבועה וחייבת להתקיים בכל זמן. שבת שלום.

        25/2/17 10:27:

      שבתי להצמיד כוכב אהבה

      התמוגגתי לקרוא את התגובות

      שבת נהדרת

       

      בדיוק קודם הקשבתי לשידור ( דיבר גם על סוקרטס ) ורציתי לשתף:


      מדברים פילוסופיה - עמנואל קאנט

      מועד שידור: 
       23/01/2012
      אודות הפרק:

      " שני דברים ממלאים את הנפש בפליאה וביראת כבוד..השמיים

      הכוכבים שמעלי והחוק המוסרי שבתוכי." [עמנואל קאנט]

        24/2/17 20:22:
      בימי קדם העלו על המוקד "מכשפות". ומי היו המכשפות הללו? נשים או גברים רגילים לגמרי, אלא שלהם היו רגישויות גבוהות יותר בכמה תחומים, שאנשים רגילים אינם תמיד מבינים ומקבלים. לכן פוחדים מהם.
        24/2/17 20:21:
      * אדם חריג בדיעותיו והשקפתו תמיד מעורר התנגדות. בדיוק כמו הטבעונים שבולסי וזוללי הבשר, שאינם רוצים לראות עצמם מול המראה ששמים להם מול הפנים מעשיהם ומחאותיהם של אלה, ולכן מראים התנגדות אליהם.
        24/2/17 00:32:
      פוסט מעולה!

       

      ''

        היום 22:34

       

       

      תודה על התגובה וההסכמה על משחק האדם. "הונאה עצמית".

       

       

      ''

        היום 21:20:

      אין מחיר לנאמנות אישית

      מי שהולך בדרכו - ושלם עם עצמו לא צריך לקבל אישור מאף אחד

      אין צודק/ לא צודק - אין נכון /לא נכון

      יש את האדם מול עצמו.
      כל אחד הוא יחיד ומיוחד בדרכו - וכולם אותו דבר.
      דעות, דרך חיים, טעם, ריח אישיים אך גם מושפעים באופן כזה או אחר - אין טהרה מוחלטת, אין נתק מוחלט.

       

      היי.

      את אומרת. מי שהולך בדרכו - ושלם עם עצמו לא צריך לקבל אישור מאף אחד. 

      רק רגע.. קשה לי לקבל. מיליוני אנשים טוענים שאלכוהול הורג הרבה אנשים. אותם מיליונים רוצים לעשן מריחואנה אשר אינה הורגת אנשים. רק עושה טוב. את אומרת שלא צריך לקבל אישור. אבל במציאות כן צריך לקבל אישור מהשריף.

      את אומרת. אין צודק/ לא צודק - אין נכון /לא נכון.

      קשה לי להסכים כי.. בלי זה אין קיום. לכולם, כולל סוקרטס. סוף הדרך. אנחנו זן מטורף. "חיות". אחד יאכל את השני.

       

      לעניין המילים. יש את האדם מול עצמו. 

      יקרה. האדם הוא השקרן הכי גדול במשפחת החיות. הוא משקר לעצמו וכל הזמן. זה חלק מההדפס שלו בעדר. האדם גם נמצא וכל הזמן מול עצמו. זה כבר חולה כי זה כבר אגו בריבוע.

      הייתי רוצה לראות את האדם מול אחרים (לא מול עצמם). 

       

      ביי לבנתיים.

       

      ''

        היום 20:37:

       

       

      יצחק, תודה על הביקור.

       

      כאחד אשר קיים אמת, הוא רצה גם לחלוק אותה.

      למרות שהיה לצנינים לא זנח את משנתו.

      איש אשר לא ביקש לעצמו,

      נתן עצמו למען מטרה.

      כאשר דינו נגזר לא נסה נפשו.

      התעלה מעל עצמו ודחה את יד תלמידיו.

       

      אחד מלא רבים.. אלו מילים מהתגובה שלך.

        
        23/2/17 20:37:

      אני מעניק כוכב לפוסט שלך
      שמזכיר את סוקרטס.
      סוקרטס הוא אדם מיוחד, אחד מלא רבים,
      אדם שזכה להכיר עצמו כפי שהוא,

      כלומר להכיר עצמו כאחד עם האמת.


      הוא ניסה להקנות הכרה זו לאחיו ואחיותיו.
      זה היה לצנינים בעיני רבים.
      סוקרטס חי ומת ולא עשה שקר בעצמו
      איש האמת בחר להיות מוצא להורג
      לפי גזר הדין שנגזר עליו,
      על אף שהוצע לו על ידי תלמידיו,
      להיות מוברח מכלאו ולהציל את חייו
      ואת קיומו בגוף.

       

      ''

        היום 19:07:

      ''

        היום 18:15:
        היום 17:44:

      ~ ~

        היום 16:23:

       

      בפועל את מדברת על גמישות וכל אחד והגמישות שלו. אחרת כולנו היינו היום בבית סוהר.

      את מציינת רשימה של השפעות שאי אפשר להתחמק מהן. אני אומר שבאופן אישי, פרטי, כן אפשר. השאלה היא. האם את אתה מוכנים לשלם את המחיר...

       

      את מדברת על, שזה הרבה יותר קל לשבור חומר קשיח, מאשר חומר גמיש. זה נכון במצב צבירה של עדר. נכון שאת צודקת. אבל לא תמיד...

       

      ''

        היום 18:32:

      לפעמים נכון להיות חלק מהעדר, לפעמים פחות.

      החשוב בעיני, ואתה גם אומר את זה, להפעיל שיקולי דעת, לפעול מתוך מודעות, לבחור.

      זה נכון ברמה הפילוסופית, וזה נכון ברמה המעשית.

       

      תודה על הביקור.

      מסכים עם דברייך ובזמני פועל על פיהם ומשתדל.

      לפעמים אני נכשל, בהתעסקויות שלי אסור להיכשל...

      בוודאי מפעיל שיקולי דעת ואפילו כאן כשאני כותב ברגע זה..

      ברמה המעשית.

      את הרמות הפילוסופיות אצלי אני תוחם, מגדר, מפרז, מגונן, לא חושף.  

      מפריד משאר חיי העדר שאני חלק ממנו.

       

      ''

        היום 18:15:
        היום 17:44:

      ~ ~

        היום 16:23:

       

      תודה על המענה וההתייחסות.

       

      יקרה. מצטער. כל אדם והמחיר שלו. לי קשה להתפשר.

      המחיר כמעט ולא נכנס אצלי אל המשוואה.

      כיום אדם לא יכול לקבל החלטות מעצמו.

      הכל מוכתב, כולנו עדר של הרגשה טובה.

      אדם אשר יחפש ברצינות בכליו ימצא.

      אם יבין זאת כבר שאלה אחרת.

      דג הזהב הוא האחרון שיודע שהוא במים.

      גם אני הייתי רוצה לראות עולם יותר טוב..

      עמנואל.


        23/2/17 18:32:

      לפעמים נכון להיות חלק מהעדר, לפעמים פחות.

      החשוב בעיני, ואתה גם אומר את זה, להפעיל שיקולי דעת, לפעול מתוך מודעות, לבחור.

      זה נכון ברמה הפילוסופית, וזה נכון ברמה המעשית.

       

      היי חיוש.  

      את אומרת: חשוב מאוד שכל אחת ואחד לא יאבדו את החשיבה הבריאה העצמית שלהם.

       

      כיצד? הרי מה שאנחנו חושבים כחשיבה בריאה.

      יש לה גם צד אחר אפל, סמוי.

      היא, לא כל כך חשיבה בריאה וזה מדבר בעד עצמו.

      רק מעטים מצליחים לשרוד את הנכון אשר אינו נכון.

      תודה על התגובה. עמנואל.

       

       

      ~ ~

        היום 16:23:

      לכל כלל יש יוצא מהכלל

      וכל אדם ראוי שיבחר מה נכון בשבילו בהתאם לנסיבות.

       

      שלום לך

      מסכים לדברייך בבסיס

      לעניין הסוגיה מה שנכון או לא נכון זאת בעיה

      עד היום בני האדם מתקוטטים על הנושא

      כמובן כולם גם צודקים

      רק חבל שאין גם קצת הרמוניה

       

      ריקוד הברווזים.

      שתי ברווזים בשולי האגם, כל הזמן יריבו על טריטוריה. שתי בני אדם על שפת האגם חייבים להסתדר ובהרמוניה. לאדם אסור להיות טריטוריאלי כי הוא חיה הרמונית. לאדם יש את החשיבה הנכונה, המאורגנת, ה.. ביחד. בני האדם מסוגלים לארגן את האפשרויות הנכונות.

      ד. צמרת

        היום 16:11:

      דודי נאג'י לימד אותי שהעדר תמיד צודק. הראייה שכל מי שהולך בתלם מכופף את ראשו בפני הרוחות הרעות ועוצם את עיניו כשזורים לו חול בעיניים שורד. וסוקרטס אני חושב שהוא פרי יצירתו של אפלטון. http://cafe.themarker.com/topic/2629598/

       

      היי.

      זה פשוט נשמט או משהו. לא יודע.. מסכים, בוודאי שסוקרטס לא כתב את דבריו. הם נכתבו ע"י תלמידו אפלטון אשר כתב את סדרת הדיאלוגים. בכיכובו שלו עם סוקרטס.

      לעניין הפוסט.

      לך היה מזל. דוד נאג'י לימד אותך. לי היה את דוד אפללו.

      זוכר כשהוא צחק על אבא שלי שהיה מובטל {בזמן האבטלה הגדולה}.

      אמר לאבא שלי.

      אתה תמיד עומד בתור כמו פראייר ותמיד אומרים לך אין עבודה..

      לך מחר. כשיגידו אין עבודה, אז אל תהיה פראייר כמו כולם.

      תהפוך את השולחן תצעק ותקלל. בלילה אתה תישן בתחנת המשטרה.

      בבוקר ישחררו אותך.. אתה הולך שוב ללשכת העבודה.

      עומד בתור.. מיד אחד הפקידים יראה ויזהה אותך וייגש אליך.

      ייקח אותך אל שולחנו ויסדר לך עבודה.

      הפקיד לא חושב עליך.. הפקיז מפחד שהשאר בתור יראו וילמדו ממך ויעשו להם חגיגה. במדינת ישראל כשאתה מדבר יפה. שומעים אותך וזהו. כשאתה צועק, שומעים מבינים וגם מתייחסים. לא תעשה בלגן תהיה רעב כמו כולם.


        23/2/17 16:55:

      עמנואל חברי היקר נשיקה

      תודה שהבאת לנו ממשנתו של סוקרטס

      למרות שבני האדם נחשבים לאנשים חברתיים ולא פעם

      נידרשים לשלם את המחיר ולהיות אחד מהעדר

      חשוב מאוד שכל אחת ואחד לא יאבדו את החשיבה הבריאה העצמית שלהם

      ושיהיו דיי אסרטיביים להביע את דעתם גם כשהיא מנוגדת לדעת הרוב

      (ואולי בדעותינו ובאמת שלנו נוביל את האחרים אחרינו)

      אני בעד מישנתו של סוקרטס

      בשנות ה-50 ביצע סלומון אש, פסיכולוג אמריקאי מחלוצי הפסיכולוגיה

      החברתית, ניסוי פורץ דרך בנושא

      עוד אשוב להצמיד כוכב, ביקרתי אצלך בפוסט " ניגודים ואנרכיה זוגית"

      ערב ניפלא


        23/2/17 16:11:

      דודי נאג'י לימד אותי שהעדר תמיד צודק. הראייה שכל מי שהולך בתלם מכופף את ראשו בפני הרוחות הרעות ועוצם את עיניו כשזורים לו חול בעיניים שורד. וסוקרטס אני חושב שהוא פרי יצירתו של אפלטון. http://cafe.themarker.com/topic/2629598/