חיים בזרם

מאורעות בזרם הזמן

מסעות 2016 - אוסטריה למשפחות

11 תגובות   יום חמישי, 16/3/17, 23:26

חיפשנו איזה יעד לנופש משפחתי, ככה כול האחים עם הילדים. הרבה שמענו על משפחות שנסעו לאוסטריה , ישנים בחוות עם בריכה ושאר פעילויות . הזמנו מקום באחת החוות בפלאכו , שהומלצה ע"י חבר שהיה שם, קנינו כרטיסים והמראנו לוינה , לקחנו כול משפחה מכונית ויצאנו לכיוון החווה.  אחרי כמה שעות הגענו , באמת מקום פסטורלי בלב הירוק , אבל לא הצלחתי להבין למה ומדוע  נקראים המלונות "חוות" ? לא פרות ולא אווזים,  מלון עץ אוסטרי נעים בלב הטבע של אזור זאלצבורג.

ה"חווה" שלנו בפלאכו, אוסטריה

למחרת נסענו למכרה במלח בהלווין סמוך לזאלצבורג Hallein Salt Mine . מקום נחמד שבו מתגלשים לתוך האדמה במגלשות עץ שהיו משמשות את כורי המלח, שהיה מקור העושר של העיר זאלצבורג ששמה נובע מהמילה מלח זאל... הסיור במכרה שכבר אינו פעיל הוא נחמד ובחלקו עוברים את הגבול לגרמניה מתחת לאדמה, שטים על רפסודה באגמון תת קרקעי ופוגשים שרידי כורים שנהיו חלק מההר

הגבול התת קרקעי בין גרמניה ואוסטריה במכרה במלח בהלווין

הדמיה של אחד הכורים שנלכד במכרה ונמצא מאוחר יותר

משם המשכנו לעיר זאלצבורג ועלינו ברכבל מכיכר מוצארט לטירת זאלצבורג שחולשת על כול העיר

זאלצבורג, הנוף הנשקף מהטירה

הכול נשאר במישפחה

הכיכר לרגלי הטירה

למחרת נסענו למערת הקרח אייסריזנוואלט (Eisriesenwelt) השוכנת כארבעים קילומטר דרומית לזלצבורג טיול שאינו מומלץ למתקשים בהליכה או לסובלים מבעיות נשימה והוא כולל טיפוס וירידה של כ-700 מדרגות. הכניסה למערה הוא עם איזה עששית גז היות ופנים הכול חשוך, מעבר לזה אסור לצלם מה שגורם לאנשים לצלם בחשאי ומעצבן  את המדריכים האוסטרים  שלא אוהבים אי ציות לפקודות... תכלס, נחמד אבל לא יותר מזה וממש לא מומלץ לאנשים מבוגרים או מי שמגיע עם עגלות ותינוקות .

סוף הדרך לפתח המערה

אני והחברה בפתח המערה

בפנים (שששש)

משם המשכנו להר ממול למערת הקרח עליו נמצאת  טירת הוהנוורפן (Hohenwerfen Fortress)  המתנשאת מעל עמק Salzach ויושבת על גבי סלע עצום המתנשא לגובה 155 מטר מעל סביבתו  . הטירה מאוד מרשימה שם צולם הסרט "הנשר נחת" וכן יש בה מופע של האכלת עופות ציד, תוך כדי שהם מבצעים גיחות ציד, מאוד מיוחד .

מבט על הטירה מלמעלה

מופע האכלת ציפורי הציד, עיטים , בזים ונשרים

עיט ציד במעוף חיפוש אחר ציד

למחרת טיילנו לסכר קפרון (Kaprun Alpine Reservoirs), שזה בעצם שני סכרים שיוצרים שני  אגמים יפיפיים בגובה רב בלב פסגות מושלגות, מה שמיוחד בסכר זה שהחשמל לא מיוצר בסכר כמו בהובר דם או כול סכר אחר , אלא המים מוזרמים בצינורות בתוך ההר  לתחנות ליצור חשמל במקומות שונים  .

האגם התחתון

האגם העליון על רקע הפסגות המושלגות שחלקן קרחונים

מעבר ההרים - Grossglockner הוא מעבר ההרים המרשים ביותר באוסטריה. זהו כביש שעושה  מסלול טבע  ,  עוצר נשימה אל מעבר ההרים באלפים, עם 13 תחנות שבהן פסגות בגובה 2500 מטר, תצפיות על הרים, קרחונים ועמקים, חבורות של אופנוענים וכול מיני מועדוני רכבים מיוחדים על הרקע של הנוף האלפיני , המסלול מסתיים בקרחון  ובדרך ניתן לעצור בכמה נקודות מושלגות ולשחק בשלג

חבורת אופנוענים באחת הפסגות במעבר

משפחה על הגובה 2571 מטר

הקרחון בסוף המסלול המפותל של 18 ק"מ

ערוץ ליכטנשטיין (Liechtensteinklamm) הוא נקיק של נחל שזורם בערוץ צר במצוקים כאשר המסלול נעשה על גשרי עץ מעל הנחל, מזכיר משהו את קניון נהר הארה בשוויץ שמוזכר בפוסט  ממש כמו שוויץ.. . נקיק נחמד אבל לא להתעלף

Liechtensteinklamm

ככה לקראת סוף המסלול

מגלשות הרים באבנטו abtenau אחלה מגלשות, כייף אמיתי

מגלשות הרים הסרט

פארק חבלים בפלאכו

אחלה פארק מאתגר

רפטינג בנהר קפוא

מפלי המים קרימל (Krimml Waterfalls) מפלי קרימל Krimml Wasserfalle. נחשבים למפלים הגבוהים ביותר באירופה וללא ספק מהיפים והמרשימים ביבשת. המפלים השוצפים, שגובהם 380 מטרים נופלים בשלושה שלבים

החלק התחתון של המפלים על רקע האיסלם המשתלט על אירופה...

יום של סתלבט באזור החווה והפארק הציבורי המקומי שכאילו לקוח מהסרט מרי פופינס. הכול לכדי תמונה אימפרסיוניסטית