כותרות TheMarker >
    ';

    האתר שלי brieut.goop.co.il

    ארכיון

    תגובות (1)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      6/4/17 09:12:
    אני מסכים לחלוטין החג הזה, אם ניתן לקרוא לזה כך היום, הוא האסון של כל כך הרבה יצורים חפים מפשע שמוסעים בתנאי תופת, ונשחטים באלפיהם רק כדי לספק את התאווה של אנשים שאין להם טיפת אומץ להסתכל ולהכיר במציאות שהם מסייעים לקיים. בושה וחרפה!
    0

    חג לא מוסרי.

    1 תגובות   יום רביעי, 5/4/17, 10:47

    חג הפסח מתקרב. בעיקרון, זהו חג שמח. חג המזכיר ארוע חשוב בעברו של עם – שחרור מעבדות והגעה לחירות. מעולה.

     

    בין מנהגי החג, כמקובל אצל יהודים, הרבה אוכל וזלילה. כמטפל הדואג לבריאות אנשים, אני מגנה זלילה חזירית של מאכלים הפוגעים בבריאות, ורוב המאכלים המקובלים בחג נכללים בקטגוריה של מאכלים שאיבדו את מצבם הטבעי וכוללים מרכיבים שלא נועדו למאכל אדם. ובנוסף, ארוחות מורכבות מפריטי מאכל שונים שאינם יכולים להתעכל ביחד בגלל מיגבלות מערכת העיכול.


     

    תסיסות ורקבונות של מאכלים אלה במערכת העיכול והפיכתם לרעלים עקב כך, הינם התוצאה הבלתי נמנעת של אכילה חזירית של ארוחות החג. המעיים הארוכים של האדם סופגים את חומרי הפסולת המזיקים האלה למחזור הדם, ובאמצעותו לכל תא בגוף.

     

    כך נוצרות מחלות ותחושות לא טובות. צרבת, כאב בטן, גזים, בטן נפוחה, שלשול או עצירות, כאבי ראש, תשישות, עליה בדופק ובלחץ הדם, הם דוגמאות לסימפטומים המופיעים בזמן ואחרי ארוחות החג המזיקות, ומעידים על השפעתם המחליאה של הארוחות המיותרות האלה.


     

    מוסר ומצפון הינם מוטיבים חשובים ביהדות, אך בארוחות החג הבא עלינו לרעה, עקרונות אלה נשכחו. חלקים גדולים מארוחות החג כוללים בשר בעלי חיים אומללים שגודלו, נטבחו, חוו סבל ועינויים רבים ונשחטו באכזריות ע"י בני אדם, וזאת לא כדי להזין (שהרי הם אינם מזונות טבעיים ומתאימים לאדם), אלא כדי לגרות חייך של אנשים בעלי טעם מעוות ותיאבון מופרז. ארוחות חג אלו מנותקות לחלוטין מהצד הרוחני של התורה הדוגל במוסר ומצפון. הן קשורות ללקיחת חיים ועינויים של בעלי חיים אומללים, להם רגשות ורצון לחיות בדיוק כמו שיש לבני האדם. דגים, תרנגולות, עגלים ושאר בעלי החיים עוברים מה שעוברים הקורבנות של ארגון דאעש, ומה שעברו היהודים קורבנות השואה.


     

    אין לאיש מאתנו הזכות לנהוג כך בבעלי החיים הנפלאים האלה. ואל יתפלאו בני האדם שהעולם רווי באכזריות ובאלימות בלתי נתפסים, שאך מעט ממנה אנו רואים באמצעי התקשורת וחלקנו חוווה אותה בחיי היום יום. האדם פיתח את הניצול, האכזריות והרצח כלפי בעלי חיים, ותכונות אלה מופנות גם כלפי בני האדם. הזלזול בחיי בעלי החיים אינו נשמר רק בכיוון הזה. הוא הופך לתכונה יסודית של האדם גם כלפי בני מינו.

     

    להנות מארוחה המבוססת על גרימת סבל, ניצול ורצח אכזרי של בעלי חיים, אינו דבר מוסרי. הארוחה טמאה ואינה כשרה מכל זווית שנבחן אותה.


     

    לאלה שמביאים נימוקים הילכתיים כדי להצדיק את אכילת בעלי חיים ותוצריהם, אזכיר את שכתוב בספר בראשית בנושא המזון שאלוהים ציווה לאדם:

     

     "ויטע אלוהים גן עדן...ויצמח אלוהים מן האדמה כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל...ויצו אלוהים על האדם לאמר מכל עץ הגן אכל תאכל" ... "ויאמר אלוהים הנה נתתי לכם את כל עשב זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פרי עץ זרע זרע לכם יהיה לאכלה". בספר בראשית אין כלל איזכור של אכילת בעלי חיים ע"י האדם.


     

    ע"פ הנ"ל, האדם נברא להיות חיה צמחונית. הריגה ואכילת בעלי חיים אינם בטבע שלו, ומי שהתעמק בגוף האדם, מקבל הוכחה לכך – מערכת העיכול האנושית כמעט ואינה מעכלת בשר בעלי חיים, והוא למעשה נרקב בה. על האכילה המעוותת הזאת משלם האדם בסבל ובמחלות, אבל גם נפשו נפגעת מכך, והוא הפך בבסיסו לאגואיסט שאינו מתחשב באחר, לאלים ורוצח חסר מצפון. מכאן שארוחת חג הפסח, שהיא חלק חשוב בחגיגה, הינה ארוחה טמאה ולא כשרה מהבחינה ההילכתית, המוסרית והבריאותית.


     

    ארוחת חג מוסרית שגם משקפת את רוח ההלכה היא ארוחה צמחונית. הצומח מספק לנו מיגוון גדול של פריטי מזון בריאים ומתאימים לגוף האנושי. מהמיגוון הזה ניתן להרכיב ארוחה טעימה וכשרה מכל בחינה, כזאת שתספק את הצרכים הבריאותיים שלנו, תימנע מאתנו מחלות ולא תהיה כרוכה בשפיכת דם והתאכזרות לאחר. ולשם שינוי, תהיה גם כשרה.

    דרג את התוכן:

      פרופיל

      hal767
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      מתנות

      • מתנות