כותרות TheMarker >
    ';

    שמות והסיפורים מאחוריהם

    שמות מתארים לא פעם דרמה שארעה לפני שמקבל השם נולד/ה. שמות מיוחדים וחריגים מספרים סיפור. למשל אותה נס-יה שפגשתי במזכירות קיבוץ היתה נס עבור הוריה מאחר וכמעט לא נולדה. את החווייה שלהם חרטו בשמה לנצח. אספתי הרבה סיפורי שמות ואני מעונין לשמוע על עוד וללקט אותם לידיעת המתענינים באותם דרמות קטנות שקדמו לשמותיהם ושל אחרים. איני מתחייב לשמור את כולם ולי הזכות לערוך אותם בתאום עם השולח/ת. מקווה שנהנה כולנו מהבלוג

    0

    "קריסטל" תערוכה בגלריית מכללת אורנים בקרית טבעון

    0 תגובות   יום שישי , 28/4/17, 10:14

     על דיאלוג בין המלאכותי וריאלי , ישן וחדש


    בגלריית אורנים מוצגת תערוכה של אמנות עכשווית וקונספטואלית בעיקרה של שני האמנים, נעמה הדני ושי זילברמן.  עבודותיהם עוסקות בחיבור בין האורגני הטבעי לבין המלאכותי המשעתק צורה אך לא מהות. כל אחד מהם יצר עבודות עם זיקה מסוימת לעבודתו של השני. הדני מפסלת בחומרים שונים, חלקם אורגניים (קונכיות, כנפי עופות שונים, נוצות) וחלקם מלאכותיים (נייר צילום, גומי מוקצף) ומייצרת אובייקט פיסולי חדש, כמו העבודה בה נמעכו שלוש מכונות כביסה, נצבעו מחדש ועליהן הונחו אבני גת כחולות.

    ''

    הגישה שלה מעמתת את החומרים ואת התפיסה שלנו לגביהם, הכניעה לחדשנות גורמת לערבוב תחושות והמציאות המשנית משתלטת יותר ויותר. הד לעימות שנוצר מתבטא בעבודות אלו. זילברמן, אחד מאמני הקולאז' הבולטים, גזר והדביק מתוך חוברות ישנות דימויים דהויים של דמויות אדם משולבים בצמחיה, מבנים ובעלי חיים וחרקים עד כדי דימוי סוריאליסטי והזוי. שם התערוכה - 'קריסטל', כשמה של אחת ממכונות הכביסה הראשונות שיוצרו בארץ. אך המונח "קריסטל"פרושו גם גביש ראשוני וצלול, וסתירה בין האובייקטים- התעשייתי והטבעי באה גם כאן לידי ביטוי. התערוכה 'קריסטל' היא הצבה sight specific של שני אמנים העוסקים בהתערבות בחומרים 'ראשוניים' ובחיבור בלתי צפוי בין האורגני למלאכותי.

    ''

    התערוכה נוצרה בהזמנת הגלריה כשכל אחד מהאמנים יצר עבודות משל עצמו עם זיקה מסוימת לעבודתו של השני. שניהם עוסקים, בדרכים שונות, במגע בין ה'טבעי' (לעיתים מיד שניה או שלישית) לבין המלאכותי-תעשייתי.   ציטוט מדבר האוצרת כהן-גרבוז: "נעמה הדני פועלת דרך חקירה של החומר באמצעות מפגש עם חומרים מעכלים, שריפה והדבקה, היא מייצרת אובייקט פיסולי חדש העומד בפני עצמו ומחזיק בתוכו זיכרון עמום של מקורו הראשוני. בתערוכה זו היא מציגה שלוש מכונות כביסה שנמעכו, נצבעו מחדש ובפתחן הונחו אבני גת כחולות מרהיבות" התיאור מעמיד ניגוד וקיטוב בלתי אפשריים בכפיפה אחת.   זילברמן מציג מספר קולאז'ים מוגדלים כעבודות קיר, כקירות מרהיבים ביופיים בפרגוד הניצב בחלל, וכן יציקת שעווה של ידיו כשמקצות אצבעותיו נמשך הצמח היהודי הנודד, פרפראזה מקומית על המיתוס של דפנה..  הסבירה האוצרת כהן-גרבוז: "הבחירה לקרוא לתערוכה 'קריסטל' יכולה להציע, אולי, מבט אירוני אל השאיפה האנושית ל'נכון', לטבעי ולאותנטי, כשבפועל הדברים מתפרקים לתוך מציאות ואסתטיקה של צרכנות, שאף הם מתפוררים ומשנים מצבי צבירה, בתהליך של אלכימיה מופלאה". התוצאה היא שתהליך הקורוזיה שהאדם יצר מהווה התערבות בטבע שמאיימת על המקורות הטבעיים של המוצרים המשמשים אותנו ומצעידה אותם על כלייה. הדיאלוג של העבודות עם הכליה נסיונות איחוי ושיקום שלה מהווים הד נלווה לעבודות המרשימות המוצגות שם האמנות המוצגת היא ביטוי אוטנטי להיות החומר המעובד אמירה בזכות עצמה. סייעו בהקמה הסטודנטים עידן אורוזקו, רן חטב ומרב נאה מכיתת גלריה במכון לאמנות,

    ''

    צילומים נעשו בין היתר על ידי: שי בן אפרים צילם רק את היד הכחולה (HAND) צילום פסל היהודי הנודד וכל התמונות האחרות של זילברמן – באדיבות זילברמן עצמו. את העבודות של נעמה הדני צילמה הדר סייפן אוצרת טלי כהן גרבוז, יח"צ ודוברות שניידר גל.  שעות הפעילות :ימים א'-ה' 8:00 – 17:00        יום ו' ושבת 11:00 – 14:00

     

    כתב וערך יואל אמת  24.4.17

     

     

        

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יואלאמת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין