כותרות TheMarker >
    ';

    נאמני תורה ועבודה

    תנועת "נאמני תורה ועבודה" היא תנועה ציונית-דתית המבקשת להחזיר את הציונות הדתית לשורשיה.
    מגמתה לחזק את ערכי "תורה ועבודה", ולפעול לשילוב התורה עם המדע, עם חזון הציונות, ועם החיים המודרניים.
    התנועה שואפת לחזק את השתלבותה של החברה הדתית בחברה הכללית בישראל, למען קידום הסובלנות, השוויון, והצדק, ולמען עיצוב אופייה היהודי-הדמוקרטי של החברה הישראלית.
    התנועה פועלת מתוך מחויבות להלכה, ליצירת תרבות דתית פתוחה, המעודדת שיח הלכתי אמיץ שמתמודד עם אתגרי הזמן.

    תגובות (1)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      7/7/17 17:43:
    לפני מלחמת השחרור הובאתי לכותל המערבי על ידי אמי שבקשה להתפלל שם. אני זוכרת את מה שראיתי במקום: נשים וגברים, ילדים וילדות התפללו זה ליד זה. לא היתה כל הפרדה. הפחד האמיתי אז היה מפני הערבים שיבואו ויפגעו במתפללים. זו היתה חווייה שכל ימי לא אשכחנה. כאשר נשבעו בניי החיילים ליד הכותל, הפרידו בין גברים ונשים. אמי ,שזכתה ובאה לטקסים, כמעט הסתלקה משם, כאשר ציוו על הפרדה. היא התפללה פעמים רבות במקום ולא היתה כל הפרדה. מה קרה באותם ימים רחוקים? לא היתה כנסת שכפתה על המתפללים לפי דרישות חלק קטן מהאומה בציון.
    0

    למען אחי ורעי

    1 תגובות   יום שני, 3/7/17, 08:28

    יצירת קרע בגלל מחלוקת על הכותל היא פריבילגיה שאסור לעם היהודי להרשות לעצמו. כאנשי הציונות הדתית, מחובתנו למנוע אותו.

    עם הכותרת "למען אחי ורעי", הצטרפנו לבטא הערב את זעקת הגר ואת קולם של יהודי התפוצות.
    כאנשים אורתודוכסים ביקשנו לעמוד על כך שחוק ה"אנטי גיור" פוגע קודם כל בתורת ישראל ומעודד התבוללות.

    מתוך הדברים שנשאה תהלה פרידמן, על הבמה:

    "...הציונות הדתית רואה ערך דתי באחדותו של העם היהודי וערך דתי בקיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל.
    נדמה לי שרוב בניה של הציונות הדתית אינם תומכים בהרחבת הקרע עם יהדות העולם. רובנו מוכנים לשלם מחירים משמעותיים עבור קירוב חלקי העם היהודי. מתן אפשרות לזרמים הלא אורתודוכסים להתפלל בכותל, היא מחיר נסבל לגמרי. חז"ל לימדו אותנו שירושלים לא חולקה לשבטים ולאמירה זו יש גם משמעויות הלכתיות. ירושלים שייכת אם כן, לכלל העם היהודי.

    אלה שהנושא אינו על סדר היום. מרבית הישראלים אינם מכירים את יהדות העולם וממילא לא מודעים לקרע ולכאב. זאת, בדיוק כמו הדור הצעיר בתפוצות שפחות מכיר את מדינת ישראל, פחות מתעניין בה ופחות דואג לה.
    איחוי סדק זה בין שני הצדדים, בתפוצות ובישראל, הולך ומתרחב והוא באחריות כולנו. זוהי משימה משותפת לכלל העם היהודי. 
    הצעד הראשון הוא נתינת מקום בכותל. אך יש עוד צעדים רבים נוספים שיש לעשותם משני הצדדים: לטפל באחוזי ההתבוללות העצומים הנגרמים מהתרחקות מהיהדות (ומרחק מישראל הוא מרחק מהיהדות), כמו גם בדה לגיטימציה הגוברת לישראל בעולם שגם היא מרחיקה צעירים מישראל ומיהדותם.
    אלה הם תנאיו הקשים של מאבק זה. בתנאים כאלה הקרע בגלל מחלוקת על הכותל הוא פריבילגיה שאסור לנו להרשות לעצמנו.

    איחוי הקרע בתוך העם היהודי הינו משימה טבעית עבור הציונות הדתית. בגלל הציוניות. בגלל הדתיות ובעיקר בגלל השילוב".

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל