כותרות TheMarker >
    ';

    לשם שינוי - אימון, טיפול וליווי באתגרי החיים

    מאמרים מקוריים, מחשבות וסיפורים מעוררי השראה, המציעים מבט חדשני ויצירתי לתחום ההתפתחות האישית עם תובנות מרתקות מעולם המחשבה וההגות היהודית והכללית.

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      2/8/17 00:26:
    הכייף שלך הוא הכייף שלי :) תודה!
      1/8/17 16:30:

    נהדר, הפרשנות של האותיות וההקבלה שלהם לחיים - כייף לקרוא ולהרחיב את הידע והדעת.

    האות ג' - מסתרי הא-ב העברי

    2 תגובות   יום שלישי, 1/8/17, 11:05

    האות ג

     

     האות השלישית בא"ב העברי, משלימה את המבנה הסמלי של שלש האותיות הראשונות. ה-א', המייצגת את אחדות ה', לעומת ה-ב', המייצגת את השניות והריבוי בעולם, כפי שהסברנו במאמרים הקודמים, ואילו ה-ג', מייצגת את ההרמוניה בין ניגודים אלו. הג' היא האות הראשונה של המילה "גשר", שהוא המקשר בין שני צדדים, ובארמית נגזרת המלה "גמלא" שפרושה גשר, משם האות "גימל", ואכן, צורת האות "ג", היא כשל גשר.

    כיצד? בתורת הקבלה, נתייחדה לכל אחד מהאבות תכונה דומיננטית יחודית. אברהם - מידת החסד והנתינה. יצחק - מידת הדין והמשפט. יעקב - מידת האמת והתפארת. ברור שאין העולם יכול להתקיים על פי מידת החסד בלבד, שכן בלי שום ביקורת ושליטה, היה העולם הופך למקום, שאיש הישר בעיניו יעשה, אך גם על מידת הדין בלבד, אין העולם יכול להתקיים, כי אין אדם מושלם, ולכל יש חסרונות וצרכים שצריך להתחשב בהם, ולנהוג לעיתים לפנים משורת הדין. מידת יעקב אבינו, האמת, משלבת את מידת הדין והחסד, כשלעיתים יש לנהוג לפי דין, לעיתים לפי חסד, ולעיתים לפי שתי המידות גם יחד. זוהי ההרמוניה בין הניגודים, שיוצרת גם את היופי, הרמוז בשם המידה - תפארת, ובכחה של מידה זו ליצור נורמות של חיים, המגשרות על הפער בין התפישה הרוחנית המוחלטת, שרמוזה באות א', לבין עולם הפרוד והחומר, הרמוז באות ב'. דרך חיים זו היא דרך התורה, שנקראת גם כן "תורת אמת", כי היא הדרך לחיים של הרמוניה וסינטזה בעולם של ניגודים בין חומר לרוח. דרך חיים זו היא דרך של יצירה והשלמה, שמבוטאת במילה הנגזרת מ"גימל", והיא "גמילה", כמו ילד שניגמל מאימו, שפרושה, הבאה למצב של בגרות ועצמאות. ועל כן ה"גמל", נקרא בשם זה, כי הוא יכול להתקיים זמן רב בלא להזדקק למים ומזון. זהו למעשה החסד השלם והאמיתי, שאפשר לעשות עם אדם, לשחרר אותו מתלות בזולת, כמו שאומר המשל: "אם ראית עני בדרך, אל תתן לו דג, תן לו חכה".

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      dudypalant
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין