חיים בזרם

מאורעות בזרם הזמן

שביל ישראל מטייל בקווקז הגבוה בגאורגיה - ממסטיה ל אדישי

12 תגובות   יום שבת, 30/9/17, 14:49

המשך מ  שביל ישראל מטייל בקווקז הגבוה בגאורגיה - מסטייה וקרחון צ'לאדי.

הטרק ממסטיה לשגולי

יום ראשון מסטיה לזאבישי/צמביאני

למחרת בבוקר קמנו לארוחת בוקר בחדר האוכל של המלון שהיה מופצץ בנשים ישראליות שעשו טיול ג'יפים מאורגן באזור והרגשנו שאנחנו נמצאים בעיצומו של קורס קרמיקה של המתנ"ס, אבל היה נחמד. ארזנו את התרמילים הגדולים ששקלו  סביב ה15 קילו , העמסנו על הגב   ויצאנו לדרך.

הדרך התחילה בטיפוס חד של איזה 100 מטר בתוך צמחיה סבוכה שהתרמיל נתקע בה כול הזמן

לאחר מיכן העלייה קצת התמתנה והנוף נפתח ונפרש בפנינו כול העמק

המשכנו בנופים ירוקים וברקע פסגות מושלגות ממש כמו שוויץ  .

ממש כמו שוויץ  .

סימון השבילים הלא עיקבי

את הניווט עשינו לפי סימון שבילים שהיה אמור להיות, אבל נראה שהמדריכים המקומיים העלימו חלק מהסימונים וסובבו את האחרים אז המשכנו בעזרת אפליקציית ניווט עם גי פי אס  שסנכרנה אותנו מידי פעם לשביל המקורי ולהיסטוריית הסימונים.

מנסים להסתנכרן לשביל המקורי

בדרך פגשנו איזה זוג פולני צעיר, זוג ישראלים צעיר ומשפחה ישראלית מטיילת שטיילה עם מדריך . הדרך הייתה מלאה במים וחלקה בוצית אבל סה"כ היה אחלה תוואי

הנופים שבדרך

פריחה בצהוב

אין סוף יובלים לאורך כול הדרך

לקראת אחה"צ הגענו לכפר זאבישי שהיה היעד הסופי שלנו לאותו יום , הכפר שוכן על נהר שעל גדותיו התחילו להתמקם קבוצת מטיילים שלנה באוהלים

הכפר מעבר לנהר

המטיילים שמתארגנים ללינת לילה בפתח הכפר

חצינו את את הגשר ונכנסנו לכפר, בכניסה לכפר ישבה זקנה שישר סימנה לכולם שתיירים מגיעים ואיך שנכנסנו פנימה ישר פנו אלינו תושבים שונים שהציעו לינה אבל לא ידעו ממש אנגלית והיה קשה לתקשר איתם עד שהגיעו זוג צעירים דוברי אנגלית שהציעו לנו לינה בכפר ליד שנקרא צ'מביאני אצל משפחה שמסתבר שכבר הייתה לנו המלצה עליה, אחד מהם אפילו עבד בעבר בארץ כנהג והכיר טוב את הארץ. החברה הקפיצו אותנו לבית המשפחה בכפר השכן. הבית, שניראה דיי עתיק, בעל שתי קומות, חצי מתפרק ופלא שהוא עוד עומד על תילו, החצר מלאה בחזירים ותרנגולות וכול המשפחה מתינוקות ועד זקני המשפחה שכנו בתוכו, אחד מהחברה הצעירים הכניס אותנו לסלון שהיה חדר ענק חצי גמור ואמר שכבר חוזר ולאחר כמה דקות חזר עם מגש קפה וקנקן יין בייתי שהרגיש יותר כמו מיץ פטל עם אלכוהול וכמובן בקבוק צצה. נשארנו לנוח קצת בסלון עד שבני הבית פינו את המצעים מהחדרים שלהם ועברו לישון במטבח. מרבית מהאירוח בכפרים בגרוזיה נעשה ממש בחדרים שאנשים ישנים בהם. הם פשוט מפנים את החדר, מחליפים מצעים ואתה ישן בחדר כשלצדך הנעלים והבגדים של בעל החדר בקולב לידך. התמקמנו וירדנו להתקלח בקומה הראשונה שם המקלחת וחדר כביסה ביחד . על צינורות שמשמשים כשרוול לחוטי חש מל לא שמעו שם , וחוטי החשמל יוצאים מתוך הבטון היצוק ישר למתקן החימום של המקלחת. לא הכי בטיחותי שיש . לאחר מכן הכינו לנו ארוחת ערב , חצ'פורי, לחם, ביצה, תפוחי אדמה, סלט, יין וצה צה, אחלה ארוחה, לאחר מכן עברנו לשיחות סלון  למעלה עם  צה צה והתפזרנו כול לחדרו שהו בעצם החדר של...

נחים ומתעדכנים בקורה בעולם בסלון- מה שיפה שעים כול הטבע הפראי והכפרים ששיכים לשתי מאות קודמות, יש קליטה סלולרית עם גלישה לאורך כול המסלול

ארוחת ערב גרוזינית

המטבח ותנור העצים

פינת השטיפה של המיטבח

מבני הכפר עם החצרות ללא גדרות

סיכום יום  :   הולכים 8 שעות 18 ק"מ מטפסים 500 מטר

יום שני מזאבישי לאדישי

למחרת התעוררנו  ב 7 בבוקר.  על השולחן חיכתה לנו ארוחת בוקר מגוונת ,  חצ'פורי, תפו"א עם גבינה, סלט, בייצה קשה, לחם. אורז עם משהו מתוק,  ותה. הצתלצמנו למזכרת  תמונה עם זיקני המשפחה שהתגלו כחובבי ציון אמיתיים  כמו רוב הגרוזינים שפגשנו, המבוגר של המשפחה קיבל כובע של צה"ל וכמו שרנסקי לא מוריד אותו מהראש

הצעיר שבחבורה התנדב להראות לנו את נקוקת החזרה לשביל והתחלנו בטיפוס בוקר של 200 מטר  משם המשיכנו בכוחות עצמנו כשמתברברים מידי פעם בניחוש היכן עובר השביל ותוך כדי טיפוס נוסף של 500 מטר עד איזה אתר סקי בהקמה . משם עוד 300 מטר טיפוס ומשלימים טיפוס של 1000 מטר לנקודת תצפית יפה שיש בה שלג ומתאימה להפסקת צהריים

מקום טוב באמצע  לעצירת צהריים

משם המשכנו בירידה מתונה, כאשר מסביב  הרבה הרים מושלגים. בדרך  חוצים נהרות ואחד החברה כמעט טובע באיזה בריכת בוץ , והנעליים של חבר אחר התפרקו.

צעד לא בטוח

למזלנו הייקה שבחבורה הביא דבק מיוחד שהחזיר את הנעליים לישות אחת והביא אותנו עד לפתח הכפר אודישי שנראה חצי נטוש ומורכב מאיזה 10 בתי כפר עם חלקות שנחרשות עם שוורים ומחרשות. החזירים מסתובבים בחופשיות עם התרנגולות והפרות יוצאות בבוקר למרעה לבד וחוזרות לעת ערב לבד נכנסנו לגסט אהוז היחיד שהיה שם ובו התנקזו גם שאר המטיילים  שהיו במסלול, הזוג הפולני ועוד זוג ישראלי

יורדים אל הכפר

גגות הכפר

חורשים כמו פעם בימים ההם בזמן הזה

לעת ערב התיישבנו לשולחן אחד לארוחת ערב שכללה  אורז עם שום וחצילים, חצ'פורי , סלט , מרק . וכול מיני גבינות יבשות, קונים גם בקבוקי בירה ששלפה בעלת הבית מתחת לאדמה ממש כמו בסרט אנדרגרואנד של קוסטריצה ,לאחר מכן משחק שש בש עם כמה מהצעירים של הבית ופרשנו לישון ...

ארוחת ערב

המטבח

בעלת הבית שולפת בקבוק בירה מתחת לאדמה

הפרות שיוצאות למרעה עם בוקר

החזירים המסתלבטים בהתפלשות בבוץ לאורך כול היום

סיכום יום שני  : הולכים 8 שעות 10 וחצי קמ מטפסים מ 1700 ל2500 מטר טיפוס רציף של יותר מ800 מטר