כותרות TheMarker >
    ';

    לשם שינוי - אימון, טיפול וליווי באתגרי החיים

    מאמרים מקוריים, מחשבות וסיפורים מעוררי השראה, המציעים מבט חדשני ויצירתי לתחום ההתפתחות האישית עם תובנות מרתקות מעולם המחשבה וההגות היהודית והכללית.

    תגובות (10)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      5/11/17 00:43:

    תודה דודי על ההתייחסות - מתעניינת בנסתר, מחוברת לקרקע, שואפת לריגושים, להתגלות - לא בטוחה שמצליחה לממש.

      3/11/17 00:03:
    שתי אותיות מתוך השם המפורש :) הי' היא יצירה של דבר חדש, הו, ממשיכה את הי' ומורידה את היצירה למציאות מענין אם את מתחברת לזה :)
      2/11/17 14:28:

    דודי תודה על התוספת - בהחלט מעניין

    האות השנייה בשמי הפרטי ו' 

    האות הראשונה י'

    מעניין מה אומר השילוב הזה :-)

      2/11/17 12:47:
    ,תודה לאהובה ולבוחשת היקרות על תגובותיכן המרגשות. חשבתי על רמז נוסף באות ו'. היא נכתיבת ונקראת באופן שווה משני הכיוונים, ומורכבת מתמונת מראה שלה עצמה ו - ו. כך גם ערכה המספרי ש-ש. מבטא לדעתי את שיווי המשקל, האיזון וההדדיות שה-וו גם כן מסמלת. מענין, עושה חשק להעמיק בזה, מוזמנות :)
      2/11/17 11:08:

     יישר כוח על הדברים היפים והמחכימים.

     הייתי מוסיפה עוד פרט:

     התורה ניתנה לעם ישראל: ב: ו' בסיון.

    ועוד משהו:

     שישה סדרי משנה- תורה שבע"פ.

     נהניתי מאד לקרוא!

     "מכל מלמדיי השכלתי"

     

    בשורות טובות.

     

     בברכה

     אהובה

      31/10/17 10:55:

    מקסים מה שציטטת וכתבת - הצטמררתי והתרגשתי.

      30/10/17 21:51:
    ויאמר להם יוסף מה המעשה הזה אשר עשיתם הלוא ידעתם כי נחש ינחש איש אשר כמני (בראשית מד:טו) הניחוש יכול להיות דבר רציני, וההגות והתיאוריות כולם בסופו של דבר נסיונות להגיע לאמת, ואליה אפשר רק לשאוף אך אי אפשר באמת להגיע (לו ידעתיו - הייתיו! ר'יוסף קארו ספר העיקרים)
      30/10/17 08:12:

    דודי, תורת הנסתר היא לא בדיוק ניחושים, אלא הגות פילוסופית ותיאוריות מעניינות.

      29/10/17 11:48:
    לגמרי, אנו רק מציעים ניחושים..
      29/10/17 09:51:

    נחמד, מעניין.

    אני מניחה שכמו כל דבר בתורה ובחיים בכלל - הכל פרשנויות. לא בהכרח עולות בקנה אחד עם האמת.

    הכל מתחיל ונגמר באמונה.

    האות ו' - מסתרי הא-ב העברי

    10 תגובות   יום ראשון, 29/10/17, 08:51

    ערכה המספרי של האות הששית באלף בית העברי, האות ו', הוא שש. המשמעות הפילוסופית של המספר שש היא השלמות החומרית, שכן המקום הגאוגרפי שתופס כל דבר חומרי בעולם, מצויין על ידי שש נקודות - צפון, דרום, מזרח, מערב, מעלה, מטה. גם צורתה של האות, כעין קרס, או וו (ולכן היא נקראת כך - וו) רומזת לרעיון זה, שכן היא מסמלת את הקשר בין שמים לארץ, ואת החיבור בין חלקי המציאות, ואכן, אחד מתפקידיה הדיקדוקיים של האות ו', הוא ו' החיבור, המקשרת בין מילים ומשפטים. (ע"פ המהר"ל מפראג).

    לרעיון זה מספר ביטויים: בריאת העולם הגשמי היתה בשישה ימים, וכך מבוטאת השלימות החומרית של הבריאה, במספר ימי הבריאה.

    עם ישראל, שיעודו בעולם, הוא לסייע ולהביא את העולם לשלימותו הגשמית והרוחנית, מנה בזמן יצירתו, כלומר ביציאת מצרים ובמעמד הר סיני, שש מאות אלף איש, וזה מקביל לשש מאות אלף האותיות שבתורה. גם בתקופת שעבוד בני ישראל במצרים יש ביטוי לרעיון זה, כשהמדרש אומר על הפסוק: "ובני ישראל פרו וישרצו וירבו ויעצמו במאוד מאוד" (שמות א:7) - שהיו נשות ישראל יולדות ששה בכרס אחת", ביטוי לריבוי הניסי של בני ישראל, שהיה בצורה השלימה והמקסימלית מבחינה חומרית. דוגמה נוספת היא שמו של חותנו של משה, יתרו, שבתחילה נקרא "יתר", ומשנכנס תחת כנפי השכינה, נשתנה שמו ל "יתרו", ונוספה לו האות ו', המסמלת שלימות.

    אולם השלימות לא קיימת תמיד בעולם, ואליהו הנביא, שהוא סמל לגאולה ולשלמות שתהיה בעולם: "הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא, והשיב לב אבות על בנים ולב בנחים על אבותם" (מלאכי ג:23), מופיע חמש פעמים בתנ"ך ללא האות ו': "אליה", רמז לחוסר השלמות בעולם. אך לעומת זאת נרמז לנו לא להתייאש, בשמו של יעקב אבינו, המופיע חמש פעמים בתנ"ך כשאות ו' מיותרת בשמו:"יעקוב" במקום יעקב, והמדרש אומר על כך, שה-ו' החסרה מאליהו, נשמרת אצל יעקב, המבטיח לנו, כאביהם של בני ישראל, שהגאולה השלימה, גם אם תתמהמה, בוא תבוא. 

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      dudypalant
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין