חיים בזרם

10 תגובות   יום שני, 6/11/17, 00:37

המשך מ

שביל ישראל מטייל בקווקז הגבוה בגאורגיה - ממסטיה ל אדישי

למחרת התעוררנו בגסט האוז שלנו באדישי שניקרא "טרזן ומינו" או משהו בסגנון וישבנו לארוחת בוקר עמוסה עם המטיילים האחרים שלנו במקום, זוג ישראלים וזוג פולנים, התפוצצנו מחצ'פורי , צ'יפס ושאר ירקות , העמסנו תרמיל ויצאנו לדרך לכיוון המקום הצר והרדוד של הנהר אותו יש לחצות כחלק מהטרק, את המעבר בנהר חוצים לרוב רכובים על גבי סוס או ברגל אם המפלס לא גבוה והזרם לא חזק מידי . הנוף מסביב לקוח מהסרטים. ירוק  עם פסגות מושלגות, סייחים רצים באחו ופרות שיוצאות לבדן למרעה. פסטורלי כזה, כבר אמרתי שוויץ? ממש שוויץ.

הנוף ביציאה למסלול, אבל המים נוזלים המים אוזלים המים יורדים...

בוקר של קטיפה

לחופש נולד - סייח אצילי

בדרך לחציה של הנהר שבערוץ למטה, פרות באחו ושלג בפסגות , ממש כמו שוויץ

הגענו  לנהר לאחר צעידה של  5 קמ, חלקנו התפנקו ב 10 לארי (המטבע הגרוזיני)  וחצו את הנהר על גב סוס וחלק שיחקו אותה גברים במלכודת וחצו ברגליים יחפות

אלה שעל הסוס

ואלה שחוצים ברגל

לאחר הנהר מתחילים בטיפוס של 600 מטר לעבר הנקודה הגבוה במסלול  שמכוסה בשלג. כאשר קטע ההליכה בשלג גבוהה מידי , הקטע הזה לא עביר ואכן יומיים לפנינו היו  מטיילים שנאלצו לחזור לאחור כאשר הגיעו למעבר החסום. את העלייה התלולה מלווה   ממול  נוף של קרחון מרשים ביופיו  ותהום אדירה בצד השני

הקרחון שמזדקר ממול

לאחר טיפוס של 600 מטר, עם כמה קטעים לא ממש בטוחים, קטעים שדורשים הליכה  בשלג בשביל עיזים צר על צלע תלולה של ההר עם סכנת החלקה דיי מוחשית .  הגענו לפסגה המושלגת של 2700 מטר בא דיגמנו סידרת תמונות ועצרנו לתה פסגות עם זוג הישראלים שישנו אתנו בגסט האוז בלילה שעבר

העלייה בשבילים הצרים המכוסים בשלג במדרון ההר כשברקע הקרחון

הנוף מהשביל העולה המדרון התלול , צעד לא בטוח יכול להיות אחרון בהחלט

הפיסגה בידנו

לאחר מיכן התחלנו לרדת בירידה די תלולה, לכיוון הכפר איפרלי, הדרך מאוד יפה ויש בה המון מים כמעט מכול כיוון אפשרי . נביעות, נחלים ומפלים  , בדרך פגשנו  עוד מטיילים  אמריקאים מקליפורניה והחלפנו איתם  קצת חוויות. בסופו של דבר הגענו לכפר איפרלי לגסט האוז  UCHA שהכריז על עצמו בעברית שהוא מלון משפחתי, ובעלת המקום מרי בכלל דוברת עברית. באמת היה מקום נחמד ומושקע. התארחו בו גם הזוג הפולני שהיה אתנו בגסט אהוז הקודם וגם איזה משפחה ישראלית משמשית שפגשנו כמה פעמים בדרך.  אחרי מקלחת טובה עברנו לארוחת  ערב טובה , סוף סוף ארוחה  בלי חצ'פורי, ועם תבשיל עדשים טוב, סלט, עוף , פיצה , ביצים עם רוטב כמו טחינה, וכמובן לחם. בסיום  הארוחה עברנו לערב של החלפת חוויות עם הזוג הפולני שמסתבר שהם מקרקוב הבחורה מורה והבחור עובד בחברת הייטק, החלפנו כמה קטעי קוד ולגמנו איזה 3 קנקני יין וצללנו לחלומות טובים

המלון המשפחתי באיפרילי

היה אחלה יום שבסיכומו

הלכנו 18.8 קמ ב 9 שעות וטיפסנו  600 מטר עד לגובה 2700

הטרק למעשה הסתיים ואת ההמשך הדרך לאושגולי ,דרך שנחשבת משעממת המשכנו ברכב ... המשך יבוא