כותרות TheMarker >
    ';

    מעמד האישה

    ארכיון

    תגובות (3)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      25/11/17 20:59:
    תודה לך ציונה היקרה, שהבאת לנו פרשה מכוננת שעיצבה את עם ישראל מראשית התהוותו. ישראל הוא שם עמנו ושם מולדתנו ויעקב-ישראל הוא אבי האומה. דע מאין אתה בא, הזכרת לנו. שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך
      25/11/17 11:27:
    השם "לאה" ניתן לי לזכר אחות-אבי שהגויים בארץ המוצא של משפחת אבי זרקו אותה מרכב ההסעה והיא נהרגה. באותה העת, שניתן לי שם זה, היה השם "רחל-לאה" מקובל מאד באוכלוסיה החרדית והדתית. אבל, כעבור שנים, החל מהקמת המדינה לערך, אפשר לראות בלוחות השמות של האוכלוסיה היהודית, העדר מוחלט של השם "לאה" ואל השם "רחל" נלווים שמות אחרים, גם באוכלוסיה הדתית. האם זה קשור להתנהגותה של לאה מהתנ"ך, אינני יודעת. ללאה נזקפת בתנ"ך ילודה מרובה והיא מעין פיצוי על מעמדה. אני מנחשת שאת מתכוונת ליונתן פולארד כאשר את מקווה לראותו בקרוב. שבת שלום!
      24/11/17 23:43:
    חכמינו ראו בהתנהגותה האצילית של רחל, שויתרה על מקומה למען אחותה ולא ביישה אותה, כדוגמא ומופת למסירות נפש ואהבת חינם ולפיכך היא נחשבת עד היום לאימם של כל השבטים. לא פלא, שהיא מופיעה בנבואת ירמיהו המפורסמת כסמל לאומי לאם שמתפללת על שלום ילדיה וחזרתם לארצם, וה' מבטיח לה שבזכות קורבנה האישי, "שהכניסה צרתה לביתה", יזכו בניה-עם ישראל- לצאת מצרותיהם: "מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה כי יש שכר לפעולתך... ושבו בנים לגבולם". שנשמע רק בשורות טובות ונזכה לראות את יונתן במהרה בארצנו.

    פרשת השבוע ויצא

    3 תגובות   יום שישי , 24/11/17, 23:43

    פרשת השבוע "ויצא"
    =============
    "ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה", רש"י אומר: לא היה צריך לכתוב אלא וילך יעקב חרנה, ולמה הזכיר יציאתו? אלא מגיד שיציאת צדיק מן המקום עושה רושם, שבזמן שהצדיק בעיר הוא הודה, הוא זיוה, הוא הדרה , יצא משם פנה פנה הודה, פנה זיוה, פנה הדרה.

    אור החיים הקדוש אומר: ובדרך רמז כל הפרשה תרמוז עניין האדם, וכמו שהתחילו לומר בה רבותינו ז"ל -- ויצא יעקב -- היא הנפש בצאתה מעולם העליון. ונקרא יעקב על שם יצר הרע הכרוך בעקביו ואומרו מבאר שבע, מקום שממנו יצאו הנשמות, יקרא באר מים חיים, ושבע ירמוז אל שבועת ה' אשר תשבע הנפש בצאתה שלא תעבור על כל דבר תורה. באומרו וילך חרנה -- שצריך להתנהג עד לכתו מהעולם הזה, בתפילה לבורא עולם, שיהיה עימו תמיד.

    יעקב עוזב את ביתו החם, הקדוש והרוחני ויוצא לארץ אחרת. והוא יוצא מהיותו איש תם יושב אוהלים והופך להיות איש שדה. יש כאן מצב של ירידה רוחנית משום שאזור חרן הוא מרכז של עבודת אלילים, אבל זה בדיוק מה שיעקב צריך.

    מתוך הקשיים הוא צריך להתחשל ולהצליח.

    אברהם מסמל -- את שפע המים בבאר, יצחק מסמל -- את הבאר, ואילו יעקב -- בפרשה שלנו מגולל ומסיר את האבן הגדולה, המסמלת שליליות, שחוסמת את פתח הבאר של רועי הצאן - "ויהי כאשר ראה יעקב את רחל... ויגל את האבן מעל פי הבאר".

    ניתן לראות בסיפורו של יעקב את סיפורו של העם היהודי שנמצא בגלות, גורם לסביבתו ברכה ושפע כלכלי, אך חווה קשיים, מורדות ועליות ולבסוף חוזר לארץ ישראל.

    המלאכים העולים ויורדים בחלומו של יעקב הם סמל לעליות ולמורדות בעולם שלנו.

    למרות הקשיים שעובר יעקב, לבן מרמה אותו, נותן לו את לאה במקום את רחל, הוא עובד קשה, אבל הוא נשאר תמיד ישר, ובסוף הוא מנצח.

    יעקב מחבר בין הגשמיות לרוחניות, והדבר מתבטא בין שתי נשותיו, רחל ולאה.


    שבת מבורכת וברוכים תהיו באשר הם.

    דרג את התוכן:

      פרופיל

      cleopatra9
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין