כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    0

    משנכנס אדר מרבים בשמחה

    2 תגובות   יום ראשון, 18/2/18, 05:04

    ''

     

    ראש חודש אדר-משנכנס אדר מרבים בשמחה


    הכוחות הרוחניים הפועלים בחודש אדר - תיקון המחשבה: מחשבה אותיות בשמחה. 

     
    המלה חודש באה מהמלה התחדשות. בכל חודש יש הארה והשפעה רוחנית המיוחדת לו. קדושת הזמן המיוחדת לאדר מאפשרת לנו לפתח ולחדש את כוח השמחה הפנימית. בניגוד לדעה הרווחת, הזמן אינו עובר עלינו, אלא אנו "נוסעים" בתוך הזמן. זמן הוא תכונה - מעין מערך של "תחנות דלק" רוחניות בהן אנו מקבלים שפע רוחני המיוחד לאותה נקודת זמן.

    ראש חודש אדר מתייחד משאר החודשים, בכך שאמרו עליו חכמים ,'משנכנס אדר מרבין בשמחה'. 
    חודש אדר הוא החודש השישי בלוח העברי בשנה המתחילה בחודש תשרי, והחודש האחרון בשנה המתחילה בחודש ניסן. בחודש אדר 29 ימים. בשנים מעוברות ישנם שני חודשי אדר - אדר א' (30 יום) ואדר ב', שנחשב לאדר ה"רגיל" ובו חלים כל אירועי החודש. 
    חודש אדר בו נעשו ניסים לישראל, מסוגל הוא לישועות בשורות טובות ונחמות. בחודש זה נולד משה רבינו שהתורה נקראת על שמו. ובחודש זה חזרו וקבלו ישראל את התורה מרצונם הגמור.

    השם אדר, הוא שם אכדי, אשר עלה יחד עם עולי בבל בתקופת שיבת ציון בתחילת ימי בית שני מהגולה. במשך הזמן השתקעו שמות החודשים "וגויירו". במקרא מוזכר החודש בשמו במגילת אסתר ספר אשר נכתב לאחר תקופת שיבת ציון. 
    פירוש השם אדר- מקור השם במילה האכדית adaru שפרושה "גורן" מכיוון שבחודש זה החלו לתקן ולהכין את הגרנות לקראת הקציר של חודשי האביב. מילה דומה באוגרית היא udar שפרושה גבורה.
    א-דר. האות א' מייצגת את אלופו של עולם, אחד יחיד ומיוחד. ויש את האותיות דר או רד. פרוש העניין הוא שצריך ל"הוריד" את האלוקות אל תוך חיינו עד שהשם יהיה דר [גר] בתוך חיינו, בכל הזמן ובכל דבר. האותיות דלת וריש מייצגות את ספירת המלכות, המקום הריק שצריך למלא. אדר מתחיל ממציאות של חושך בתוכה אנו צריכים להכניס את האור. 

    מזל החודש דגים מכיוון, שבחודש זה הדגים שבנהרות ובאגמים פרים ורבים. הדגים מכוסים מן העין ואין עין רעה שולטת בהם. ואף ישראל עלה מזלם בחודש זה לפי שנמשלו ישראל לדגים, מה הדגים חיים במים אף ישראל כל חייהם בתורה שנמשלה למים וכשם שהדגים פרים ורבים בחודש זה, כך תורתם של ישראל עלתה להם בחודש זה פעמים.
    סיבה נוספת היא מזל החודש הוא ברבים רמז לשני אדרים אדר א' ואדר ב' בשנה מעוברת. 
    המזל,קשור גם לכוח הראיה - הדגים לא עוצמים עיניים אף פעם. כך גם צדיקים מתבוננים במציאות האמיתית ורואים רק את האור. זהו הכוח המיוחד לחודש אדר, התבוננות מודעת וראיה נכונה של המציאות ומתוך כך מגיעים לשמחה. ספירת הבינה מראה על התבוננות מעל המציאות המוכרת לנו, מעל הטבע. עולם החי מסתכל במבט של טבע. יש רק מה שנראה בעין. ספירת הבינה יכולה להוציא אותנו מהיסחפות בזרם ה'ראיה הטבעית' של החיים, ע"י ראיה שנעשית מתוך מודעות. ספירת הבינה מראה לנו את המציאות מעבר לחומר, את ההיבט הרוחני של חיינו.כל מה שצריך הוא להתבונן במבט האמת: לחפש בכל דבר, ויהיה הפשוט ביותר, את הטוב האלוקי. חשוב לדעת לא לחפש שלילי כי עלולים להעצימו, אלא להכיר בשלילי ולשנות אותו, להפוך את החושך לאור. כדאי גם להודות לשם על כל דבר ולפני שמבקשים על מילוי של עוד חסרון להודות על החסרונות שכבר מולאו. על הטוב שיש. כך מגבירים את כוח הראיה הנכונה וזאת הדרך להגיע לשמחה שלמה.

    האות ששולטת בחודש זה היא האות קוף-שמה וצורתה של האות ק' מרמזים לכך שהאות מסמלת את קדושת ה'. הגימטרייה של שמה המלא - קו"ף היא 186, כמו זו של השם - 'מקום', אחד משמות הא-ל. 

    בגלל קרבתו של חודש אדר לחודש ניסן ולפסח הביאה את חז"ל לתקן תקנות מיוחדות לחודש זה. בתחילת החודש היו מעבירים קול ומזכירים לעם לתרום את מחצית השקל לטובת קורבנות הציבור. במסגרת ההכנות לעליה לרגל היו מתקנים את הדרכים, משפרים את בורות המים ועושים את צרכי עולי הרגל על מנת להקל על מסעם ושהייתם בירושלים. 

    בגלל הניסים הרבים אשר נעשו לישראל בחודש זה. חז"ל ממליצים ליהודי אשר יש לו משפט עם גוי לדחות את המשפט לחודש אדר אז סיכוי טוב יותר שהוא יצא זכאי בדין. 

    בערב חג הפורים, בדרך כלל בי"ג אדר, נקבע יום תענית, זכר לתענית אשר תיקנה אסתר ליהודים בשושן הבירה. מטרת התענית הייתה להפר את עצת המן הרשע. 

    במרכזו של חודש אדר אנו חוגגים את חג הפורים, חג אשר נקבע במגילת אסתר לזכר הנס הגדול אשר אירע ליהודים בשושן הבירה ובכל התפוצות , נס אשר הפר את מחשבת המן הרשע להשמיד את העם היהודי.

    בימי ראש חודש, מוסיפים את תפילת 'יעלה ויבוא' בתפילת שמונה עשרה, ובברכת המזון, וכן אומרים הלל בדילוג ומוסיפים תפילת מוסף. כן ישנה קריאה בתורה המיוחדת לראש חודש.

    משנכנס אדר /מילים: שולחן ערוך

    ...מש...מש...מש
    משנכנס אדר

    משנכנס אדר מרבין, מרבין בשמחה
    ונהפוך, ונהפוך, ונהפוך ונהפוך הוא

    אשר ישלטו היהודים
    המה בשונאיהם

    משנכנס אדר, משנכנס אדר
    מרבין, מרבין, מרבין בשמחה

    חייב אדם לבסומי, לבסומי, לבסומי,
    עד ד- עד דלא ידע
    עד דלא ידע.

    חודש נעים לכל עם ישראל.

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        19/2/18 18:26:
      חודש שמח ומלא בניסים לכל עם ישראל!
        18/2/18 09:57:

      חודש נעים ופורים שמח

      ארכיון

      פרופיל

      אסתר רבקה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשימה

      רשימה