כותרות TheMarker >
    ';

    בלוג אישי .

    בלי עין הרע 55555 .

    האתאיסט לא יאמר קדיש על אימו המסכנה ולא ישב שבעה על אמו האומללה .

    7 תגובות   יום שני, 5/3/18, 14:45

    --------------------------------------------------------------------------

    --------------------------------------------------------------------------

    --------------------------------------------------------------------------

    --------------------------------------------------------------------------

    --------------------------------------------------------------------------

    55555 .


    נכון או לא נכון ???

     

    רדנק  -

    הבן שלי יהונתן חיים טובים ויפים של אמא . מורה . מדריך לחיים .

    ''

     

    ''

     

    לא נכון !


    אתאיסט זו מילה מיותרת בדיוק כמו אלטרואיסט מילים שאין להם משמעות אמיתית .

    מילים ללא ערך .

    ומדוע ?

    כי האתאיסט יקבור גם יקבור את האמא שלו ויישב שבעה וגם יגיד קדיש כי הוא מלומד גדול בתורה (אבל מורד ) ויש משפחה ויש חברים ויש לקיים את המצוות . נקודה .

     

    או בשפה יותר פשוטה  "ברומא התנהג כרומאי" .


    האלטרואיסט קטלק פירושו : "טוב לזולתו". טוב לזולתו-כי זה נעים לו . זה אינטרס משותף . נעים לך-נעים לי צוחק

     

    את המילה "אלטרואיסט" הצגתי כדוגמא נוספת למילה "אתאיסט" שהפירוש שלה שיקרי מילולית ובחוסר מודעות מצביע על אין . על רייק  . ללא ערך . כמו המילה "אלטרואיסט" שאין בה כלום ונוטים להשתמש בה אנשים חסריי מודעות  . אין קשר ממשי בין אתאיסט לאלטרואיסט אף-על-פי שאתאיסטים רבים מחשיבים עצמם לאלטרואיסטים  .  אין אתאיסטים ואין אלטרואיסטים . המילים האלה אין להן אחיזה במציאות .

    האתאיסט ממלא אחר המצוות בדת ובמסורת היהודית כמו כל יהודי . יושב שבעה אומר קדיש נח בשבת וחוגג בחגים מתחתן ומתגרש כדת משה וישראל עושה ברית-מילה לבניו  . העובדה שאדם אוכל שרצים לא הופכת אותו לאתאיסט כי אין אתאיסטים . כנ"ל אין אלטרואיסטים . כל אדם שטוב לזולת הוא טוב לעצמו . לכל אדם יש אינטרס להיות טוב לזולת כי זה גורם לו עצמו נחת וקורת רוח אז איפה האלטרואיזם ? לא קיים בטבע אלטרואיזם . יש רק "ואהבת לרעך כָּמוֹךָ" !

     

    והסיפור הוא כזה מן דיאלוג בן יוני שלי שיחייה לבייני .


    הילדים באו . הביאו את הנכדים לסבתא בובו לבייביסיטר

    כי לסבא של כלתי היתה אזכרה .


    ביי ביי הולכים הילדים .

    אני נשארת עם הנכדים שיחיו . יאללה חגיגה .

     

    פתאום חוזר יוניקי שלי שיחייה .

    אמא תגידי יש לך כיפה ?

    כיפה ? אני חוזרת אחרי דבריו כדי להיות בטוחה ששמעתי טוב .

    כן כן אמא לא בשבילי בשביל אבא של יאנה .

    אהה . בטח אני אומרת כבר מביאה בשלוף .


    רץ אחריי הנכד שלי מטיאס שיחייה מה זה סבתא שואל בקולו המתוק ?

    זו כיפה בייבי עניתי לו .

    מהדלת יוניקי אומר זה "כובע" .

    מה "כובע" ? זו כיפה אני אומרת  !

    הנכד מסתכל בוחן אותנו . יודע שסבתא צודקת .

    זה "כובע" אמא . מתעקש יוני .

    אני מסבירה בעדינות ובמבט מוכיח 

    יוני'לה , בגן חילוני בארץ ישראל , יש "אבא של שבת" וילד שהוא אבא של שבת . הגננת נותנת לו לחבוש לראשו כיפה ולילדה שהיא "אמא של שבת" מטפחת  .

    הגננת קוראת לכיפה .. כיפה . לא "כובע" . אז אל תבלבל את הילד .

     

    אחרי הצהריים כשחזרו הילדים מהאזכרה של הסבא ז"ל הכנו ביחד יוני ואני קפה במטבח ושאלתי אותו .. אז מה יוני'לה לא יהיה מי שיגיד על אמא שלך המסכנה "קדיש" ? מופתע

     

    רק בשביל החיוך והגירגור והזיק המשועשע בעיניים היה שווה לשאול שאלה מקוננת זו והתשובה לא אחרה להגיע " בשבילך אמא אעשה כל מה שתבקשי"! צוחק


    *

    יהודי לא יכול להיות אתאיסט . ליהודי יש מחוייבות חברתית-קהילתית-משפחתית-זוגית . 

    להיות יהודי זו מסורת .

    להיות יהודי זה הרצון להשתייך לקהילה .

    נראה שיקחו לאתאיסט את השבת . שלא יוכל לנסוע לקטוף כלניות ולעשות סקי בחרמון .

    נראה שיקחו לאתאיסט את החגים שלא יוכל לנסוע לחו"ל ולהשוויץ .. בחגים אני בחו"ל לשון בחוץ

     

    כשחגגנו ליוניקי שיחייה בר-מצווה שלחנו אותו ללמוד אצל רב בית-הכנסת את פרשת השבוע בה נולד לעליה לתורה .

    כבוד הרב ביקש 400 שקל כדיי ללמד את יוניקי שלי . הרב ביקש . הרב קיבל . אחריי יומיים מתקשר הרב ואומר שהילד יהונתן שלי נולד מלומד גדול בתורה והחזיר לנו 200 שקל מופתע

     

    צריך לבדוק לעומק למה אנשים מגדירים עצמם כאתאיסטים כאשר הם מלומדים בתורה ובהסטוריית עמים ומקיימים מצוות וחיים בתוך הקהילה .

    נשאלת השאלה האם יש ערך כלשהו לאדם המגדיר עצמו אתאיסט כיחידה אחת בפני עצמה ?


    ההגדרות חילוני ודתי אינן נכונות ואינן קיימות בתורת ישראל כדרך ביטוי בתנך .

    מצאתי רק משפט אחד בלבד בספר דברים פרק לג פסוק ב . "וַיֹּאמַר יְהוָה מִסִּינַי בָּא וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ הוֹפִיעַ מֵהַר פָּארָן וְאָתָה מֵרִבְבֹת קֹדֶשׁ מִימִינוֹ אשדת [אֵשׁ] [דָּת] לָמוֹ."

    כן מצאתי ביטוי למילה "דת" במגילת אסתר .

    "וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לַחֲכָמִים יֹדְעֵי הָעִתִּים כִּי כֵן דְּבַר הַמֶּלֶךְ לִפְנֵי כָּל יֹדְעֵי דָּת וָדִין." ספר אסתר פרק א פסוק יג ."פַּתְשֶׁגֶן הַכְּתָב לְהִנָּתֵן דָּת בְּכָל מְדִינָה וּמְדִינָה גָּלוּי לְכָל הָעַמִּים לִהְיוֹת עֲתִדִים לַיּוֹם הַזֶּה." ספר אסתר פרק ג פסוק יד .

    "פַּתְשֶׁגֶן הַכְּתָב לְהִנָּתֵן דָּת בְּכָל מְדִינָה וּמְדִינָה גָּלוּי לְכָל הָעַמִּים וְלִהְיוֹת היהודיים [הַיְּהוּדִים] עתודים [עֲתִידִים] לַיּוֹם הַזֶּה לְהִנָּקֵם מֵאֹיְבֵיהֶם." אסתר פרק ח פסוק יג .

    "וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְהֵעָשׂוֹת כֵּן וַתִּנָּתֵן דָּת בְּשׁוּשָׁן וְאֵת עֲשֶׂרֶת בְּנֵי הָמָן תָּלוּ." אסתר פרק ט פסוק יג .



    המילה חילוני-חילוניות כלל איננה מופיעה בתנך .

    הכפייתיים האמיתיים הם החילוניים האתאיסטים שמקיימים בְּאַבּוּ אַבּוּהָה את המצוות . הכי פשוט שיש !


    העם הזה אוהב את יהדותו-המילה דת בתוך יהדות 

    תמר זנדברג בתפילת ראש חודש עם נשות הכותל האמיצות, נאבקות על הזכות לקיים את אמונתן. בעבר הן נעצרו בגלל שהתעטפו בטלית, דבר שמותר על פי ההלכה אך אסור לפי חוקי מדינת ישראל. אנחנו כאן, בכותל, עטופות טלית, שרות "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו" בבוקר ירושלמי מרגש.

    התמונה של ‏Tamar Zandberg תמר זנדברג‏.

     

    יונתן גפן מחמדי אמר בראיון ב - .T.V שהוא ומשפחתו לא יחגגו את ליל הסדר אלא ישבו יחדיו לארוחה משותפת כמו ארוחה משותפת של יום שישי . אתאיסט אוכל ארוחה משפחתית משותפת ביום שישי ?!   הנכדים שלך יונתן , בגן עושים סדר וקבלת שבת . אז תחשוב כמה בלבלה אתה עושה לנכדיך כשאתה מקצין את האנטי הסתמי שלך .

    ולסיומו של החורף ושל המושג המתחזה "אטאיזם" השיר הכי יפה של יונתן גפן .

    זה היה סיפור של חורף  .

     

    ''

    זה היה סיפור של חורף

    מילים: יהונתן גפן
    לחן: מיקי גבריאלוב

    זה היה סיפור של חורף לא יותר 

    כיוון שהגשם במילא זלף 
    העצים נשבו וטיפות זלגו 
    מענף לענף מענף לענף 

    כיוון שבמילא הים געש 
    הגלים קצפו והחול נרטב 
    והיית לבד חיפשת חבר 
    זה היה סיפור של חורף 
    לא יותר 

    כיוון שהלילה במילא קפא 
    עננים עטפו כוכבים קרים 
    והייתי יפה כן הייתי יפה 

    כיוון שבמילא האור דעך 
    ולחשתי אני אוהב אותך 
    וניגנו לי חלילים ופסנתר 
    זה היה סיפור של חורף 
    לא יותר לא 
    זה היה סיפור של חורף לא יותר 

    כיוון שבמילא בער התנור 
    השזיף טפטף בחלון הסגור 
    ואחזתי אותך היה לי טוב 

    הנחתי ראשי על שדך הרך 
    נכנס חלום מסיפור אחר 
    העניין נגמר מהר 
    זה היה סיפור של חורף 
    לא יותר 

    כיוון שהשחר במילא עלה 
    הגשמים שתקו והקשת נפלה 
    לשלולית כחולה 

    כיוון שבמילא הים נרגע 
    הגלים חזרו והחול יבש 
    השנים חלפו ואני אומר 
    זה היה סיפור של חורף 
    לא יותר

     

    ---------------------------------------------------------------------------

    ---------------------------------------------------------------------------

    ---------------------------------------------------------------------------

    ---------------------------------------------------------------------------

     

     

     

     


    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      goodyear2016
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין