כותרות TheMarker >
    ';

    ברוכים הבאים

    הבלוג של חנה וייס

    הבנה בינדתית, שלום בטיבט, שלום עולמי, זכויות אדם, אחריות אוניברסלית, חינוך למוסר ויצירת חברה אנושית וחומלת אלה הנושאים שמעסיקים אותי היום. פועלת כדי שניקח בחפץ לב את התרופה לאפידמיית העדר המוסר הפוקדת אותנו ושניישם את תרגול המוסר בחיינו.
     
    שכל בעלי התודעה יזכו לאושר בר-קיימא!

    0

    ריפוי אלימות

    7 תגובות   יום שבת, 7/4/18, 16:56

    בריאות נפש משמעה אי אלימות. באותו רגע שאלימות פיזית או מילולית או חשיבתית מתקיימת, אין בריאות נפש. הדלאי לאמה ומדען המוח ריצ׳רד דודסון (דייוידסון) ודניאל גולמן (מחבר ״אינטליגנציה רגשית״, ״רגשות הרסניים״, ״כוח לטוב״ A Force for Good) משתמשים במונח: היגיינה רגשית, הגיינה מנטלית. 


    בטבענו, אנחנו ייצורים בלתי אלימים. אין לנו ניבים או ציפורניים לאחיזת טרף. אנחנו לא נהנים לאכול בשר נא נוטף דם. אנחנו מעדיפים צבעים וריחות וטעמים של פירות. 

     

    תודעת האדם מסוגלת לגרום נזק עצום. תודעת האדם, אותה תודעה, גם בעלת פוטנציאל אדיר לעשות טוב, להועיל ולהטיב עם המונים. 

     

    חשוב שנכיר את התודעה שלנו, איך היא פועלת, מה מרכיביה, מהם הגורמים לאושר ולשלוה נפשית ומהם הגורמים לסבל ולאלימות. אם לא נכיר ולא נבין את התודעה שלנו עצמנו, איך הרצון לפגוע באחר עולה לתודעה ואת החשיבות בהפעלת תרופות-נגד נגד רצון פוגעני כשהוא עולה לתודעה, אנו עצמנו לא נהיה מאושרים. רצון לפגוע באחר הוא בעצמו רגע של סבל. 

     

    ''

     

    מודל בריאות ציבור לריפוי אלימות מסביר איך הרצון לפגוע באחר עולה לתודעה, מציג את הגורמים התודעתיים לרצון לפגוע באחר. פירוק המודל לתתי שלבים מפרט יותר איך האלימות עולה לתודעה.

     

    ''

     

    בארץ ומחוצה לה יש המון אלימות. אנשים אלימים איש לרעהו, בתוך המשפחה, בקהילה ובכל הרמות. אם אנחנו רוצים שלוה אמיתית, נצטרך להשתנות. 

     

    טיבט היתה פעם חברה מאוד אלימה. הטיבטים הפנימו את החשיבות של חינוך לאי אלימות ובמשך 1300 שנה (עם פספוסים פה ושם, כמו בתקופת המלך לאנגדרמה), הטיבטים יצרו חברה חומלת, חברה שמעריכה סגולות כמו ענוה, סבלנות, שבעות רצון, שמחה בשמחת הזולת, כבוד, טוב לב, יושר. 

     

    הדתות השונות יקרות ערך בדיוק מהסיבה שהן אוצר של דרכים ושיטות לפיתוח סגולות. אנשים חילונים גם זקוקים לידע מעשי כיצד לפתח סגולות ולהפחית אלימות. 

     

    ניתן לגבור לחלוטין על הרצון לפגוע בזולת כלשהו. ביהדות, אדם שגבר על הרצון לפגוע בזולת כלשהו נקרא ״גיבור״. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    --

    הפוסט הקודם (ביקורת סרטים): 
    דרג את התוכן:

      תגובות (7)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        9/4/18 14:59:

      צטט: אזוטריקה-יומן לימוד אישי 2018-04-09 10:56:13

      אומרים שהאדם האלים, הרע מקבל את שכרו בעולם הבא

      אני לא מגיב לענייני עולם הבא, מכיר בו, אך לא מכיר את בלבולו

      מתייחס אל עולם של כאן, של היום, לא עולם של "שם"

      מקווה שהרשע יקבל את שכרו כאן ולא שם

      תודה על הפוסטים המעניינים, בהצלחה

       

      הי עמנואל,

       

      מומלץ לאחל לכולם אושר ויושר למען כולם ולא לקוות לסבל של איש. אנחנו רוצים עולם בו כולם מאושרים. במקרה של הרשעים, אנו מקוים שיחדלו להרע ושיגלו שהרבה יותר כייף ונחמד ומהנה ומשמח את הלב להטיב עם הבריות.

       

      גם אתה תהיה מאושר יותר אם תאחל לרשעים שיהיה להם רק טוב, דהיינו שיחיו חיים מוסריים ומלאי משמעות, חיים של עזרה כנה וטובה לזולת.

       

      לגבי העולם הבא, מציעה לקרוא ולצפות בסרטים וללמוד. התודעה מתגלגלת לה, רגעי התודעה ממשיכים ברצף אינסופי ומה שעשינו בחיים קודמים ובחיים האלה משאיר רשמים תודעתיים שמבשילים כשהתודעה פוגשת את התנאים המתאימים בהווה ובעתיד. גם הרע וגם הטוב שזרענו מבשילים. 

       

      כדאי לכולם, לטובים ולרשעים, לדעת ולהפנים שיש השלכות קצרות וארוכות טווח למחשבות, לדיבור ולמעשים. הדברים לא נעלמים לגמרי. 

       

      טונגלן

      על חיים קודמים:

      ד׳׳ר גיים טאקר - על מומי לידה וסימני לידה וגלגולים מחקר מדעי, 10 דקות

      ד׳׳ר ג׳ים טאקר על אנה פראנק ומקרים אחרים מחקר מדעי, 10 דקות

      חיים קודמים - מדע ותיעוד - סרטים

      גלגולים ביהדות

      חיים קודמים - אנה פראנק

      מאוד אוהבת גם את הסרט הזה, על 10 מקרי גלגולים (אמא בסקוטלנד שמצאה את כל ששת ילדיה שפוזרו לבתי יתומים שונים לאחר מותה; בחור הודי שיצר ומכר קטורת שנהרג בתאונת דרכים והתגלגל לילדה הודית)

      אוהבת גם את הסרטון הקצרצר הזה, על מקרי אמיתי של ילד דרוזי שזיהה את הרוצח שלו מחייו הקודמים

      מוות בטרם עת

      אומרים שהאדם האלים, הרע מקבל את שכרו בעולם הבא

      אני לא מגיב לענייני עולם הבא, מכיר בו, אך לא מכיר את בלבולו

      מתייחס אל עולם של כאן, של היום, לא עולם של "שם"

      מקווה שהרשע יקבל את שכרו כאן ולא שם

      תודה על הפוסטים המעניינים, בהצלחה

        8/4/18 17:13:

      החוברת ״צעדים לקראת שלום פנימי״ מאת צליינית השלום

      עברית

      ערבית

      30 שפות

        8/4/18 17:01:

      צטט: קנולר 2018-04-08 11:58:45

      מעניין. תודה.

       

      תודה!

        8/4/18 17:01:

      צטט: א ח א ב 2018-04-08 08:53:00

      איזהו הגיבור?

       

      תודה. 

       

      צליינית השלום על הגיבור האמיתי:

       

      זה מדאיג אותי כשאני רואה ילד קטן מסתכל על הגיבור שירה ברשע בטלויזיה. זה מלמד את הילד הקטן להאמין שלירות באנשים זאת גבורה. הגיבור רק עשה את זה וזה היה אפקטיבי. זה היה מקובל והעריכו את הגיבור אחר כך. 

       

      אם מספיק מאיתנו נמצא שלום פנימי כדי להשפיע על מוסד הטלויזיה, הילד הקטן יראה את הגיבור עוזר לרשע להשתנות ומוביל אותו לחיים טובים. הוא יראה את הגיבור עושה משהו משמעותי כדי לשרת בני האדם אחרים. ככה ילדים קטנים יקבלו את הרעיון שאם רוצים להיות גיבורים צריכים לעזור לאחרים. 

       

      It concerns me when I see a small child watching the hero shoot the villain on television. It is teaching the small child to believe that shooting people is heroic. The hero just did it and it was effective. It was acceptable and the hero was well thought of afterward.


      If enough of us find inner peace to affect the institution of television, the little child will see the hero transform the villain and bring him to a good life. He’ll see the hero do something significant to serve fellow human beings. So little children will get the idea that if you want to be a hero you must help people.

       

      Peace Pilgrim pp. 117-118 (p. 135 of the PDF)

        8/4/18 11:58:
      מעניין. תודה.
        8/4/18 08:53:
      איזהו הגיבור?

      פרופיל

      חנה וייס
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פיד RSS

      ארכיון