כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך, כיבוס הבגד הנגוע/ ציירה: אהובה קליין(c)

    26 תגובות   יום שישי , 13/4/18, 09:06

    Biblical paintings

    Washing a dress with leprosy

    " וְהַבֶּגֶד אוֹ-הַשְּׁתִי אוֹ-הָעֵרֶב אוֹ-כָל-כְּלִי הָעוֹר, אֲשֶׁר תְּכַבֵּס, וְסָר מֵהֶם, הַנָּגַע--וְכֻבַּס שֵׁנִית, וְטָהֵר".

     [ויקרא, י"ג, נ"ח]

    ''

    ציורי תנ"ך/ כיבוס הבגד הנגוע במים/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]


    צרעת בבגדים/ שייר מאת: אהובה קליין ©

    לפתע חשכו עיניו

    חשש מצרעת בבגדיו

    כתמים אדומים וירוקים

    לובן הבגד  מכתימים.

     

     ליבו נושא רגליו

    מחיש כאייל צעדיו

    בעצת  הכהן לשאול

    מנפשו להסיר העול.

     

     בנשמתו חש אשמה

     שמא ברעהו פגע

    ממצוות התורה סטה

     בחטא הגאווה חטא.

     

      דעת הכהן מקבל

    למעיין בגדיו מטלטל

     תחילה  ישפשף ויכבס

    בשנית  יטבילו  ויטהר.

     הערה: השיר בהשראת פרשת : תזריע –מצורע [חומש ויקרא]

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

          

      "צרעת" היא אחד הנושאים שבפרשה - כאשר היא יכולה להופיע בביתו של אדם, בבגדיו וגם בגופו.

    לגבי הצרעת בבגדים נאמר: "וְהַבֶּגֶד, כִּי-יִהְיֶה בוֹ נֶגַע צָרָעַת:  בְּבֶגֶד צֶמֶר, אוֹ בְּבֶגֶד פִּשְׁתִּים.  אוֹ בִשְׁתִי אוֹ בְעֵרֶב, לַפִּשְׁתִּים וְלַצָּמֶר; אוֹ בְעוֹר, אוֹ בְּכָל-מְלֶאכֶת עוֹר.  וְהָיָה הַנֶּגַע יְרַקְרַק אוֹ אֲדַמְדָּם, בַּבֶּגֶד אוֹ בָעוֹר אוֹ-בַשְּׁתִי אוֹ-בָעֵרֶב אוֹ בְכָל-כְּלִי-עוֹר--נֶגַע צָרַעַת, הוּא; וְהָרְאָה, אֶת-הַכֹּהֵן.  וְרָאָה הַכֹּהֵן, אֶת-הַנָּגַע; וְהִסְגִּיר אֶת-הַנֶּגַע, שִׁבְעַת יָמִים." [ויקרא י"ג, מ"ז-נ"א]

    הטיפול בבגד.

    בגד שנראה בו הנגע לאחר הכיבוס - ראוי לקרוע חלק זה מהבגד ואם יראה הנגע בהמשך - סימן שהוא ממשיך לפרוח ובגד זה טעון שרפה. אך אם הנגע יעלם על ידי כיבוס במים לאחר הכיבוס יש לטבול את הבגד במים וכך יהיה טהור.

     

    הסיבה לנגעים.

    ה"כלי יקר" מסביר: נגעים המופיעים על קירות הבית, או על הבגדים- אין זה דרך הטבע- כי אין בהם גורמים שעלולים להביא לנגעים, אין בהם לחות ולא דם וכיוצא בזה ומכאן שהמסקנה היא: כי כל הנגעים האלה באים בתור עונש והוא הדין גם לגבי נגעי הגוף, רז"ל אמרו שהנגעים בקירות הבית באים על צרות עין אך בנוגע לנגעים בבגדים  לא הביעו דעה.

    אך  ה"כלי יקר" סבור: כי הנגעים בבגדים באים מפאת גסות רוח, כי האדם צריך לכבד את עצמו בלבוש מכובד ובמסכת שבת[ קיט, ע"א] אומרים רז"ל: הרי הקב"ה הוא מכובד לכן יש לכבדו בכסות נקייה. ועל כן דין הבגד בשרפה- היות וכל מי שמתגאה - נידון באש כמו שנאמר בפרשת צו: "הִוא הָעֹלָה עַל מוֹקְדָה" כי כך דרך האש לעלות כלפי מעלה- כמו זה העולה במעלה. ויש בכך הוכחה כששורפים את החמץ טרם הפסח.

    ואילו טהרת הבגד על ידי המים מסמל את גדר הענווה- לפי שתכונת המים לרדת ממקום גבוה למקום נמוך.

    לכן הכתוב הזכיר בגד פשתים וצמר וכלי עור, אך לא הזכיר  בגדי  משי העשויים מתולעת שני. וזאת מהטעם: שהתולעת מרמזת על גדר הענווה וטהרת המצורע באזוב ותולעת שני , מכאן ההוכחה: שאין הנגע מצוי בבגדי תולעת שני.

    בכל מיני נגעים אין טומאה אלא בפשיון- אם פשה הנגע [אם הנגע התפשט], רמז להרחקת הגסות בכל דרך שהיא.

    ספורנו  סבור -  שבהיות האדם  נזר הבריאה -עליו להידמות בדרכיו לדרכי הבורא כפי שאלוקים העיד באומרו: "וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֔ים נַֽעֲשֶׂ֥ה אָדָ֛ם בְּצַלְמֵ֖נוּ כִּדְמוּתֵ֑נוּ" [בראשית א, כ"ו] האדם שנברא בצלם אלוקים – הוא בעל בחירה ועליו להידמות במידותיו למידות הבורא – העושה חסד ואמת ובהם עושה צדקה ומשפט, כי זו התכלית של בורא עולם, כפי שכתוב: "וצַדִּיק יְסוֹד עוֹלָם". [משלי י, כ"ה]

    אך כאשר האדם מתפתה לתאוותיו הגשמיות ופועל לפיהן, אלוקים מענישו בעונש נצחי, או  בלתי נצחי -בהתאם למשפט האלוקי- כפי שנאמר: "כִּי לֹא אַצְדִּיק רָשָׁע". [שמות כ"ג, ז]

    אך אם האדם חוטא בשגגה, יבואו עליו ייסורים על ממונו, או גופו- על פי החכמה האלוקית- במטרה להעיר את אוזנו לתקן את מעשיו, כפי שנאמר:  "וַיִּגֶל אָזְנָם לַמּוּסָר וַיֹּאמֶר כִּי יְשֻׁבוּן מֵאָוֶן". [איוב ל"ו, י]

    אך מי שמתעורר- בדרך כלל –הם יחידי סגולה.

    מאחר והקב"ה בחר בעם ישראל כבניו- יש לו  מהם-ציפיות לקיים את התורה ככתבה ולשונה- מהכוח אל הפועל- כפי שנאמר: "כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּךָ בָּחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה".[ דברים ז', ו]

    לכן ישנה אזהרה לעם ישראל בטרם ייענש על חטאיו: "אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע לְקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וְהַיָּשָׁר בְּעֵינָיו תַּעֲשֶׂה וְהַאֲזַנְתָּ לְמִצְו‍ֹתָיו וְשָׁמַרְתָּ כָּל חֻקָּיו כָּל הַמַּחֲלָה אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְמִצְרַיִם לֹא אָשִׂים עָלֶיךָ כִּי אֲנִי יְהוָה רֹפְאֶךָ. [שמות ט"ו, כ"ו]

    על כן הקב"ה מעורר את היחידים בשלבים: תחילה שולח נגעים בבתיהם לא הבינו את המסר, אז הנגע מגיע לבגדיהם ואם לא יבינו את הרמז, הנגע יעבור לבסוף לגופם חלילה.

    רש"ר-[הרב שמעון רפאל הירש] מסביר: כי הבגדים הם ביטוי העיקרי לאופיו החברתי של האדם ובמחשבה יהודית- "לבוש" מורה על אופי ו"התלבשות" מורה על אופי שאדם רוכש לעצמו- ואם הקב"ה שולח נגע בבגד  של האדם- הוכחה היא שהוא  כועס עליו בשל עוול חברתי.

    מובא בספרים הקדושים: כי המילה: "נגע"- בהיפוכה "ענג"- זוהי מילה המזכירה את שבת קודש ["וקראת לשבת עונג"] והמילה: "צרעת" בהיפוך אותיות- פירושה- "עצרת" מילה הקשורה ליום טוב["עצרת תהיה לכם" ]מכאן : שהשבת ויום טוב הם ההפך לנגע וצרעת- בהיות השבת והחג גורמים לאדם לפקוח את עיניו ולחוש את גדולת הבורא וכך קורעים את "העור" המכסה את פנימיות האדם וחשים את האור הגנוז מתוך הטבע שבבריאה.

     מי ייתן ונשכיל למלא את התורה ככתבה ולשונה ונזכה לחוש את  מירב הטוב  והאור מבעד העור הגשמי.

    עוד תמונות על פרשה זו:

    ''

    ציורי תנ"ך, הכהן ניגש לבדוק את הנגע בבית/ ציירה: אהובה קליין(c)

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ הכהן מזהה את הנגע בקיר הבית/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ הכהן בודק חשד לצרעת/ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ עונשו של המצורע- יושב בדד מאחורי מחנה ישראל/ ציירה: אהובה קליין(c)

     

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ עונשה של מרים/יושבת מעבר מחנה ישראל/ ציירה: אהובה קליין(c)

    [מרים נענשה בצרעת היות ודיברה לשון הרע על- אשת משה- ולכן ישבה מחוץ למחנה ישראל]


    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על כגל היצירות המופיעות באתר(c)

     

    השבת הקרובה- נקראת בשם: "שבת מברכין"

    -לפי שעם ישראל מברכים את חודש אייר- הבא עלינו לטובה- בבתי הכנסיות.

    ר"ח אייר יחול ביום ראשון - [15,4,18ושני - .16.4,18

    חודש טוב ומבורך לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד!

     יהי רצון שחודש  אייר- יבוא עלינו לטובה ולברכה, אמן ואמן.

    אייר= ראשי תיבות- אני ה' רופאך"

    דרג את התוכן:

      תגובות (26)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        16/4/18 07:43:

      צטט: רונית אברהם 2018-04-15 14:45:41

      אמן ואמן, מצטרפת לתפילותייך.
      יפים מאוד ציורייך, ותודה על ההסברים.
      למזלנו, הצרעת כמעט ואינה קיימת עוד (רק במדינות עולם שלישי).

      חודש טוב ומבורך!

       רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה לדברייך .

      אשר לצרעת- אכן היא כמעט אינה קיימת, אך לצערנו ישנן   מחלות קשות אחרות, או אנשים שנקלעים לעניות גדולה- כך אומרים חז"ל. 

      היות והצרעת הייתה קיימת לרוב פה בארץ ישראל- כל עוד בית המקדש היה קיים והכוהנים עשו את עבודתם, לכן היום באין מקדש והכוהנים אינם עובדים בבית הבחירה- המחלה הזו נעלמה בארצנו.

       יהי רצון שעם ישראל יתברך בחודש טוב-

      חודש של נסים ונפלאות.

       שמועות טובות  ובשורות טובות.

      אמן ואמן.

       בברכה

       אהובה.

       

        16/4/18 07:36:

      צטט: רחלי בן-צור 2018-04-15 11:57:04

      תודה אהובה היקרה. כישרונך מרשים. שבוע טוב וחודש טוב.
       רחלי היקרה.
      חיוך
       תודה לתגובתך הנהדרת.
       חודש טוב ובשורות טובות.
       בברכה
       אהובה.
        16/4/18 07:34:

      צטט: kimchid 2018-04-15 10:23:31

      תודה, חודש טוב…
       דניאל היקר.

       תודה לביקורך בבלוג ציורי התנ"ך.
       חודש טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        16/4/18 07:33:

      צטט: תנועת כמוך 2018-04-15 09:01:19

      כיכבתי את אומנית דגולה

      דוד היקר.

       תודה למילותיך הנהדרות.
       חודש טוב ובשורות טובות.
       תלך מחיל אל חיל.
       בברכה
       אהובה.
        15/4/18 23:45:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-04-14 21:00:47

      אהובה היקרה,

       

      נפעמתי ממעשי ידיך להתפאר,

      בציורים רבי מבע ובחריזה מעוררת השראה.

      שבוע טוב ומבורך ויצירתי לך וליקיריך,

         ב ה ו ק ר ה ,

               ברוך

      ברוך היקר.


       תודה מקרב לב למילותיך הנפלאות.

       תבורך- אתה וכל יקירך:

       בחודש טוב- מוצלח- גדוש  ברכות וישועות.


       בברכה

       אהובה.

       

        15/4/18 23:43:

      צטט: תכשיט 2018-04-14 18:14:20

      מעניין ותמונות נהדרות.... שבוע מבורך...

      תכשיט היקרה.
       חיוך
      תודה עבור מילותייך הטובות.
       חודש טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        15/4/18 23:41:

      צטט: * חיוש * 2018-04-14 14:10:20

      אהובה האהובה נשיקה

      נפלא להתבונן בציורים שציירת והיה מחכים ללמוד על

      הפרשה דרך השיר שכתבת וההסבר שהבאת לנו

      ניזכרתי בספר קריאה מרגש ומרתק " הפרפר" ובו המון תיאורים בקשר לצרעת

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת ושבוע נהדרים

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

      תודה מקרב לב- לתגובתך הנפלאה- כדרכך בקודש.

       ברוכה תהיי תמיד.

       חודש טוב ובשורות טובות.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.

        15/4/18 23:38:

      צטט: א ח א ב 2018-04-14 11:27:01

      דיני ומנהגי הטהרה, התפתחו מאד מימי בית ראשון לבית שני. המקוואות הופיעו בכל בית, וכתות מסויימות התעסקו בטהרה כמרכז חיים. תודה רבה :)

       

       

      אחאב היקר.


       תודה  מקרב לב- לדבריך המעניינים.

       חודש טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        15/4/18 23:16:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-04-13 17:36:34

      תודה על פוסט מעניין
       אסנת היקרה.
      חיוך
       תודה לדברייך הנהדרים.
       חודש טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה
        15/4/18 14:45:

      אמן ואמן, מצטרפת לתפילותייך.
      יפים מאוד ציורייך, ותודה על ההסברים.
      למזלנו, הצרעת כמעט ואינה קיימת עוד (רק במדינות עולם שלישי).

      חודש טוב ומבורך!

        15/4/18 11:57:
      תודה אהובה היקרה. כישרונך מרשים. שבוע טוב וחודש טוב.
        15/4/18 10:23:
      תודה, חודש טוב…
        15/4/18 09:01:
      כיכבתי את אומנית דגולה
        15/4/18 08:27:

      צטט: ~ ~ 2018-04-13 16:57:26

      תודה על השיר וההסברים

      מעניין

      ציורים יפהפיים

      שבת שלום אהובה

       

       

       יקירה.

      נשיקה

       תודה - מקרב לב עבור מילותייך הנהדרות.

       ברוכה תהיי תמיד.

       חודש טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        15/4/18 08:26:

      צטט: בדולח. 2018-04-13 13:04:19

      על הציורים קטונתי מהבעת דעה, כי נפלאים המה.

      ורק נזכיר, צרעת באה על לשון הרע ורכילות, אז נלמד שפתינו לנצור מדבר לשון הרע ורכילות, ונלמד שפתינו לדבר טוב.

       בדולח היקר.


       יישר כוח  על תגובתך הנפלאה.

       חודש טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        14/4/18 23:30:

      צטט: sari10 2018-04-13 12:45:23

      יופי של ציורים! המון השקעה!
      מתי יש לך זמן לצייר כל כך הרבה? חיוך

       

      שבת ברוכה לך נשיקה

       

      שרי היקרה.נשיקה

       תודה למילותייך הנהדרות.

       אשר  לשאלתך:

      כאשר מתכננים את הזמן מראש

      ומקציבים פנאי לצייר.

       אלוקים עוזר.

       שבוע טוב וחודש טוב ומבורך.

      בברכה

       אהובה.

       בברכה

       אהובה.

        14/4/18 21:57:

      צטט: אביבי32 2018-04-13 10:59:44

      ספור הפרשה מזכיר לי אירעים מההווה ומעלה אצלי אישית את השאלה של שכר ועונש..

      הציורים נהדריפ

      הרבה בריאות ובשורות טובות

      חודש טוב ושבת שלום

       

      אביבי היקר.

       

       תודה  לתגובתך הנפלאה.

       שבוע טוב וחודש טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה

        14/4/18 21:00:

      אהובה היקרה,

       

      נפעמתי ממעשי ידיך להתפאר,

      בציורים רבי מבע ובחריזה מעוררת השראה.

      שבוע טוב ומבורך ויצירתי לך וליקיריך,

         ב ה ו ק ר ה ,

               ברוך

       

       

        14/4/18 18:14:
      מעניין ותמונות נהדרות.... שבוע מבורך...
        14/4/18 14:10:

      אהובה האהובה נשיקה

      נפלא להתבונן בציורים שציירת והיה מחכים ללמוד על

      הפרשה דרך השיר שכתבת וההסבר שהבאת לנו

      ניזכרתי בספר קריאה מרגש ומרתק " הפרפר" ובו המון תיאורים בקשר לצרעת

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת ושבוע נהדרים

        14/4/18 11:27:
      דיני ומנהגי הטהרה, התפתחו מאד מימי בית ראשון לבית שני. המקוואות הופיעו בכל בית, וכתות מסויימות התעסקו בטהרה כמרכז חיים. תודה רבה :)
      תודה על פוסט מעניין
        13/4/18 16:57:

      תודה על השיר וההסברים

      מעניין

      ציורים יפהפיים

      שבת שלום אהובה

        13/4/18 13:04:

      על הציורים קטונתי מהבעת דעה, כי נפלאים המה.

      ורק נזכיר, צרעת באה על לשון הרע ורכילות, אז נלמד שפתינו לנצור מדבר לשון הרע ורכילות, ונלמד שפתינו לדבר טוב.

        13/4/18 12:45:

      יופי של ציורים! המון השקעה!
      מתי יש לך זמן לצייר כל כך הרבה? חיוך

       

      שבת ברוכה לך נשיקה

        13/4/18 10:59:

      ספור הפרשה מזכיר לי אירעים מההווה ומעלה אצלי אישית את השאלה של שכר ועונש..

      הציורים נהדריפ

      הרבה בריאות ובשורות טובות

      חודש טוב ושבת שלום

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין