כותרות TheMarker >
    ';

    מחקרים על סרטן וטיפולים

    חוקרים ממכון ויצמן גילו שתאים סרטניים מתפתחים בקצב מהיר יותר בלילה ...ולכן עדיף לתת את הטיפולים דווקא בלילה במצב מנוחה ולא במצב עירות .
    http://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141009125601.htm

    הקשר בין מגילת רות לקבלת החלטות

    2 תגובות   יום שישי , 4/5/18, 11:09

    הקדמתי את המאוחר כי התבקשתי היום להקריא את  ׳מגילת רות ׳ .

    הקריאה מעוררת בי מחשבה המובילה לדיון על שלוש נשים , נעמי ושתי הנשים כלותיה רות וערפה

    ( המקרא אומר כי הן אחיות

    וכי שתיהן בנותיו של עגלון מלך יואב ) 

    שתי הנשים בנות מלך עשיר הבאות מתרבות זהה ,

    תנאי גדילה זהים , חינוך זהה.

    שתיהן נישאו לבניו של אלימלך .

    ובכל זאת לשתיהן דרך התנהלות ובחירה שונה .

    לאחר מות בעליהן כל אחת בחרה להתנהג אחרת .

    ערפה ( ששמה נקרא כך כי הפנתה עורף לנעמי חמותה  ) ובחרה את הבחירה שלה לחזור לבית הוריה  ולהינשא מחדש ( היא אימו של גוליית) ,

    והשנייה רות ( ששמה נקרא רות על כי היו תר״ו מצוות היפוך אותיות ורק בתקופת מאוחרת יותר נספר המצוות גדל והפכו לתרי״ג)

    רות בחרה להשאר נאמנה לנעמי חמותה

    ולחיות חיים של דלות ועוני ...

    ובי מתעוררת שאלה ,  האם זוהי אהבת החינם שעליה מדברת התורה ?

    באם נשאיר לרגע את בחירתה של רות

    כי באמונה שלמה מסרה את נפשה כדי להיות אחת מישראל - מה גורם לאדם לבחור ולהתנהל בחיי עוני וקורבנות ולבטל את עצמו למען אחר .

    נראה כי ברור שזה תוצר של של אישיות ולא של חינוך תרבות או סביבה .

    האם זה מתוך הקרבה וקורבניות ?

    עיקשות?

    ידיעה מוקדמת של הבאות ?

    נאמנות עיוורת ?

    מה גורם לאדם לבחור כך או אחרת ?

     רות מגיעה עם נעמי לבית לחם, מתעקשת שלא להיפרד מחמותה, פן תתמוטט חלילה.

    נאמר כי ״מתוך אהבה שיש בין אדם לחברו -

    משיגים את קניין התורה, וזה אחד ההקשרים לחג מתן תורה".

    רות בצניעות ומסירות נפש דואגת לנעמי חמותה ומלקטת עבור שתיהן את השיבולים בצניעות , "הגמרא מסבירה  שכל הנשים היו מתכופפות כדי ללקט את השיבולים,

    והיא לא התכופפה אלא ישבה ולקחה את השיבולים.

    היא גם לא קפצה על התבואה כמוצאת שלל רב כמו כל העניים, אלא ליקטה מתוך אמונה גדולה ועצומה שאת מה שמגיע לה - אף אחד לא ייקח. 

    מה שהאלוהים נותן זה מה שיש ... 

     

    שתי אחיות: רות וערפה.

    מרות , שלא ויתרה ודבקה בנעמי וביהדות , יצאה מלכות בית דוד, ואילו מערפה, שעזבה, יצא גוליית.

    זו למעשה המהות של רות, לכן קוראים את מגילת רות בשבועות בחג מתן תורה  .

    רות שמעידה על כך שבשביל לזכות בתורה - צריכים לנהוג במסירות נפש, גם כשרואים קושי.

    ר' יעקב אבוחצירא פירש את הפסוק 'בזיעת אפך תאכל לחם' כך שהתורה היא הלחם, וכדי לזכות בתורה - יש להזיע. 

    מחשבה - אם כך מה משפיע על קבלת החלטה

    אישיות? חינוך? סביבה ? סיטואציות ?

    ואיך אפשר לשפוט אדם על בחירה שלו כזו או אחרת ?

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        2/6/18 11:50:

      תודה מכבית , 

      למעשה יש סיפורי תנך לא מעטים שהינם "סיפור- דוגמא"כהגדרתך , 

      למשל,  סיפור איוב 

      דרך סיפורים אלה אפשר להביא אישו /נושא שידגיש את הרעיון , ומי אנחנו שנתנגד להם ? 

      אפשר לקרוא להסכים או לא להסכים עם הפרשנויות (בחלק מהסיפורים התנכיים וגם המציאותיים יותר בני ימינו אני ממש לא מסכימה עם הפרשנויות , אבל, מי שאל אותי :-)

       

      תודה רבה על הקישור , אקרא ואתעמק בעונג .תודה 

       

      (וסליחה שעניתי מאוחר , מרבית הכתיבה/קריאה שלי כאן בקפה נעשית דרך הטלפון הסלולרי ,

      ודרכו לא ניתן לככב או להגיב לתגובות אחרים) 

       

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-05-04 11:20:49

      בעיני מדובר בסיפור-דוגמה. נדמה לי (תקני אותי אם אני טועה) שחלק מהפרשנות נשען על פרשנים מאוחרים. כך למשל מדרש השמות הוא דוגמטי. אישית אני מעדיפה פרשנות שאינה דוגמטית או אנכרוניסטית (בנוסח פרשנים מאוחרים בעלי נטייה "ליהד" ), http://mikranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14049 (אם לא עולה, לחפש "תורת הפערים"
      בעיני מדובר בסיפור-דוגמה. נדמה לי (תקני אותי אם אני טועה) שחלק מהפרשנות נשען על פרשנים מאוחרים. כך למשל מדרש השמות הוא דוגמטי. אישית אני מעדיפה פרשנות שאינה דוגמטית או אנכרוניסטית (בנוסח פרשנים מאוחרים בעלי נטייה "ליהד" ), http://mikranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14049 (אם לא עולה, לחפש "תורת הפערים"

      ארכיון

      פרופיל

      ליסהליסה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין