כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ מפקד בני ישראל במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)

    30 תגובות   יום שישי , 18/5/18, 11:28

    Biblical paintings 

    Moses and Aaron count the people of Israel in

    the desert

    "וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי, בְּאֹהֶל מוֹעֵד:  בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית, לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם--לֵאמֹר. שְׂאוּ, אֶת-רֹאשׁ כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְמִשְׁפְּחֹתָם, לְבֵית אֲבֹתָם--בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, כָּל-זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם.   מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל--תִּפְקְדוּ אֹתָם לְצִבְאֹתָם, אַתָּה וְאַהֲרֹן".

    [במדבר א, א- ד]

    ''

     

     ציורי תנ"ך/ מפקד בני ישראל במדבר- על ידי משה ואהרון/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    מניין ישראל במדבר

     שיר מאת: אהובה קליין © 

         ויהי היום ציווי משמים

    למשה ואהרון השניים

    חיש לפקוד כל יוצא צבא

    מבן עשרים שנה ומעלה.

     

    אלוקים אוהב בניו

    באהבה מונה אוהביו

    כאיש הסופר מעותיו

    מחשיבם כמאור עיניו.

     

    משה ואהרון  כאיילים

    בחולות המדבר  מהלכים

    נעצרים על אחד הסלעים

     יחדיו עדת ישראל מונים.

     

    ענני שכינה מחוללים

    אורות גנוזים מתגלים

    ברקיע חוגגים שרעפים

    ברכות כמים מרעיפים.

     הערה: השיר בהשראת פרשת במדבר [חומש במדבר]


     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

     

    פרשת במדבר- הקשר בין היהודי- לתורה והמדבר.

     

     

    ''


    ציורי תנ"ך/ במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    חומש במדבר נקרא גם בשם: "חומש הפקודים"- מהטעם: שבראשיתו ולקראת סופו קוראים אנו - על מפקד מקיף שנערך לעם ישראל בצווי ה':

     

     

    ''


    ציורי תנ"ך/ בני ישראל נודדים במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)


    הציווי למנות את עם ישראל:

    על פי רש"י: מרוב  שהקב"ה מחבב את בניו – הוא מונה אותם בכל שעה, כשיצאו ממצרים- ספר אותם וגם לאחר שנפלו רבים בעונש בעקבות חטא העגל- זאת כדי לדעת כמה נותרו בחיים. וכן כשבא ה' להשרות שכינתו על ישראל , באחד  בניסן כשהוקם המשכן ובאחד באייר- ספר אותם.

    רש"ר-[הרב  שמשון רפאל הירש] סובר: מטרת הספירה: אינה נובעת ממניעים כלכליים, מדיניים, אלא למען התורה אשר עם ישראל קיבל בסיני ועול המצוות הם מקבלים באוהל מועד. התורה  ניתנה לישראל כהוכחה שנטהרו מחטא העגל ובחודש אייר ימנו כל השבטים והמשפחות והאנשים למען התורה ומפה יצעדו קדימה , יקבלו את התורה במטרה לשמור ולקיים את מצוותיה הלכה – למעשה.

    נאמר [שמות ,ל, י"ב]: "כל העובר על הפקודים ייתן מחצית השקל, וכל הסכום של הכסף שייאסף יינתן לצורך אחזקת המקדש- "על עבודת אוהל מועד" מכאן שכל אדם מישראל  נמנה ונחשב רק על פי מחויבותו  לתורה - לכן כל מפקד   מתבצע לצורך המקדש ומטרותיו.

    ה"חיזקוני" סובר: כי הספירה הייתה למטרה צבאית: כי באותה תקופה הם ראויים לצאת  ולבוא בצבא המלחמה.

    על פי של"ה הקדוש: המפקד גרם לכך- שהשכינה תשרה על עם ישראל ,היות ובתוך העם ישנו חשבון מדויק ויש חשיבות לכל אחד ואחד, לפי שהיחיד עלול  להכריע את גורל העולם כולו, כדברי חז"ל: "לעולם יהא אדם רואה את עצמו ואת העולם חציו זכאי וחציו חייב,  עשה מצוה אחת- אשריו- שהכריע את עצמו ואת כל העולם כולו- לכף זכות, עבר  עבירה אחת-  אוי לו  שהכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף חובה"

    חשבון זה שכל יהודי ויהודי הוא אחד מתוך רבים- מביא לשני דברים:

     א] לתשובה.

     ב] להשראת השכינה.

    החיד"א  מסביר רעיון דומה, נאמר: "מחצית השקל בשקל"[שמות ל- י"ג]- חייב אדם מתוך ישראל לדעת שעל ידי קדושתו מכריע את כל העולם אשר משקלו תמיד במחצה- והרמז במילים : "מחצית השקל"

    "חידושי- הרי"ם- מעלה רעיון מעניין:

    "דבר שבמניין אפילו באלף לא בטל" הקב"ה- לא מעוניין שבניו יהיו בטלים בתוך אומות העולם לכן ציווה למנות אותם וכך עשאם ל"דבר שבמניין" שאינו בטל בתוך הרוב. ומוסיף ומדגיש: "כי אף שדין זה אינו אלא מדרבנן, הרי מניין שהתורה גופה ציוותה- עליו , אינו בטל אפילו  מן התורה.

     ה"שפת אמת" מסביר: עצם הספירה של עם ישראל מוכיחה  שלתבונת הקב"ה אין מספר, לכל אדם יש ידיעה ובינה מיוחדת האופיינית רק לו – ובכך מתגלה גדולתו של בורא עולם. ולמרות שכולם נטבעו בחותמו  של האדם הראשון,  אף על פי כן-לכל אחד פנים שונות וגם הדעות משתנות מאדם לאדם וכל אחד יש לו כישרון  שונה מחברו- ומכאן שאין מספר לתבונת אלוקים. ולכן הם נמנו לגולגלותם לבית אבותם- היות והאבות כוללים את דעות הבנים- באופן כללי ואחר כך - זה מתפשט לפרטים.

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ החנייה במדבר- "איש על דגלו"/ ציירה: אהובה קליין(c)

    התורה והמדבר.

    החיד"א מבהיר: ש"במדבר סיני"- הוא בגימטריא: "בשלום" [378] וחז"ל אמרו כאשר עם ישראל התאחדו במעמד הר סיני- כאיש אחד שהרי נאמר: "ויחן שם ישראל" [שמות י"ט, ב] התאחדו כאיש אחד בלב אחד וכך זכו אבותינו למעמד  קבלת התורה  מפי הגבורה , ומהטעם שברוב השנים נוהגים לקרוא את  פרשת במדבר בשבת -טרם חג השבועות מן הראוי להרבות שלום בין אדם לחברו -עוד טרם  חג מתן  תורה ,כפי שנהוג סמוך לימים הנוראים.

    מדרש רבה, שואל: מדוע "במדבר סיני" ?  לומר לך: כל מי שאינו עושה עצמו הפקר כמדבר [ במילים אחרות: מי שאינו מוכן  לוותר על הונו ורכושו למען התורה] אינו  יכול לקנות את התורה והחכמה.

    רבי  מנחם מנדיל העיר על מדרש זה: רק אדם השם עצמו כמדבר, השמח בחלקו ואינו דורש למענו דבר מהזולת -מן הראוי שהשכינה תשרה עליו וראוי להתבשם מאור התורה ,למה הדבר דומה? לאדם הנודד לבדו במדבר וחייב להישען על כוחות עצמו ואינו יכול להסתמך על עזרתם של אחרים- באופן  זה האדם חייב לעמול בתורה –וכך יגלה את צפונות התורה ורזיה.

    גם ההוגה בתורה ביום ובלילה - חייב לדעת שעדיין לא נגע ממש בתורה הקדושה וזאת בדומה למדבר שלא נגע בו יד האדם- לא נחרש ולא נזרע. ועל כן הוא  לא שלם.

    לסיכום, פרשת במדבר נקראת תמיד  סמוך לחג  השבועות- חג מתן תורה וגם  בסמיכות ליום ירושלים- והדבר המשותף לשני האירועים החשובים: אחדות העם וכך ישנו קשר אדוק בין היהודי- המדבר והתורה.

    יהי רצון, שעם ישראל יזכה תמיד לעסוק בתורה ולהיות מאוחדי – כאיש אחד בלב אחד ומעוצמה זו נזכה לכך שהשכינה תשרה על עם ישראל ונזכה במהרה  לבוא הגאולה  ולדברי ה' – "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".

     

     

    מה לרות המואבייה וחג שבועות?

     מאת: אהובה קליין.

     

     

    ''

     

    ציור תנ"ך/ רות המואבייה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ בית הכנסת מעוטר בירק לכבוד חג השבועות/ ציירה: אהובה קליין (c)


    חג השבועות הוא  האחרון  מתוך סידרת החגים שאנו חוגגים במשך השנה.     ולו כמה שמות נוספים : חג מתן תורה, חג הביכורים, חג הקציר, עצרת.

    עצרת: המקור לכך נמצא במשנה - מסכת ראש השנה  פ"א מ"ב: "בארבע פרקים העולם נידון... ובעצרת על פירות האילן"

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ מעמד הר סיני/ ציירה: אהובה  קליין (c) [שמן על בד]

    חג זה נקבע בתאריך: ו' בסיוון  והמקור לכך הוא: "שבעה שבועות תספור לך, מהחל חרמש בקמה [כלומר מתחילת עונת הקציר ממחרת יום ראשון של חג הפסח] תחל  לספור שבעה  שבועות ועשית חג שבועות לה' אלוקיך" [דברים ט"ז, ח- י]

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ חג הקציר/ ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ הגשת הביכורים לכוהן במקדש/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ אישה נושאת  סל ביכורים/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


     נוהגים לקרוא בחג זה את מגילת  רות -  מהטעם הבא: רות המואבייה- הייתה כלתה של נעמי אשת אלימלך משבט יהודה  שבעקבות הרעב ששרר באותם הימים בארץ ישראל,  הם היגרו למואב,  היו להם שני בנים – מחלון וכיליון.

    לשניהם היו נשים מואביות, רות ועורפה .אלימלך נפטר ולאחר מכן מתו גם בניו נעמי מחליטה לחזור  לארץ  ישראל.

    שתי הכלות המואביות-מצטרפות אליה, אך נעמי מעוניינת להגיע ארצה  בגפה , בדרך עורפה נוטשת, (מעניין כי שמה מרמז על דרכה-היא מפנה עורף לנעמי) אך לעומתה- רות דבקה בה ואומרת לה: "עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" [מגילת רות  א, י"ז]

    על כך אמרו  חז"ל :כי יש לקרוא את מגילת רות: "ללמדך כמה שכר טוב  יש לגומלי  חסדים". בהמשך כתוב: "ותלכנה שתיהן"[רות א, י"ט] על כך אומר רש"י: "כיוון  שרות  החליטה להתגייר השווה אותה הכתוב לנעמי- מכאן ניתן ללמוד עד כמה חביבים הגרים על ה'.

    כל האירוע התרחש: "בתחילת קציר שעורים "- והדבר מתאים להפליא- לחג הקציר.

    לפי המסורת ,ידוע כי דוד המלך נפטר בחג השבועות-דוד היה נינה של רות.

    רות המואבייה התגיירה וקבלה על עצמה את היהדות בדומה לעם ישראל שקיבלו עליהם את התורה בחג שבועות.

    בועז נשא את רות לאישה לאחר שהתגיירה ונולד להם בן ששמו  עובד, עובד הוליד את ישי," וישי הוליד את דוד"

    נאמר בתורה: "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' "[דברים כ"ג, ד]

    אך התורה שבע"פ מפרשת: "עמוני"- ולא עמונית. "מואבי- ולא "מואבייה"   [יבמות ע"ז] ולכן יכול היה בועז לשאת את רות המואבייה לאשה.

     לאור האמור לעיל: ראוי לקרוא את מגילת רות בחג  השבועות,

    רות , מסמלת עוצמה נשית: תעוזה, אומץ , אחריות - מוכנה לקבל את כל התורה - בדומה לעם ישראל  במעמד הר סיני באומרם כאיש אחד: "נעשה ונשמע"

    לכן ,ראוי שהמגילה תיקרא על שמה ,תיכלל בספר הספרים ותקרא -בחג השבועות הבא עלינו לטובה.   

    "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ועתידים  להיגאל"

     *

     כל הזכויות שמורות לי על היצירות באתר זה(c)

     

    שבת שלום ומבורך וחג שבועות שמח לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד!

           

     


    דרג את התוכן:

      תגובות (30)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        3/6/18 08:17:

      צטט: רונית אברהם 2018-05-31 12:34:17

      אהובה יקרה, 

      כל שיעור תורה אצלך הוא חגיגה לעיניים וללב.

      כצפוי, אהבתי בייחוד את תיאורך לגבי היחס אליו זכתה רות המואבייה - כסמל ליחס לנשים (ולגרים)

      דווקא היא זו שעתידה להביא את הגאולה, משיח בן דוד.

      תודה לתרומתך לאהבת סיפורי התורה, ולקרוב לבבות. 

       

      רונית היקרה.

      נשיקה

      תודה , מקרב לב לתגובתך המשמחת והמרגשת.

       ברוכה תהיי תמיד- יחד עם כל יקירייך.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        31/5/18 12:34:

      אהובה יקרה, 

      כל שיעור תורה אצלך הוא חגיגה לעיניים וללב.

      כצפוי, אהבתי בייחוד את תיאורך לגבי היחס אליו זכתה רות המואבייה - כסמל ליחס לנשים (ולגרים)

      דווקא היא זו שעתידה להביא את הגאולה, משיח בן דוד.

      תודה לתרומתך לאהבת סיפורי התורה, ולקרוב לבבות. 

        31/5/18 08:41:

      צטט: שטוטית 2018-05-30 23:56:12

      אני מאוד אוהבת את חג השבועות.

       

      יופי טקסטים יופי ציורים אהובה יקרה :)

      נשיקה

       

      שטוטית היקרה.

       

      נשיקה

       

       תודה לדברייך הנפלאים והמשמחים.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        30/5/18 23:56:

      אני מאוד אוהבת את חג השבועות.

       

      יופי טקסטים יופי ציורים אהובה יקרה :)

      נשיקה

        23/5/18 21:14:

      צטט: kimchid 2018-05-23 18:23:41

      תודה על הסקירה והציורים היפים…
       דניאל היקר.

       תודה על תגובה כה נפלאה.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        23/5/18 21:13:

      צטט: dmeir 2018-05-23 14:06:24

      תודה על פוסט נפלא בציורים נפלאים, והסברים.
       מאיר היקר.

       תודה עבור המילים הטובות.
       המשך שבוע טוב
       ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        23/5/18 21:11:

      צטט: רחלי בן-צור 2018-05-23 08:51:48

      פוסט עשיר בציורים נפלאים. מצא חן בעיני ציור מעמד הר סיני. ישר כוח אהובה!
       רחלי היקרה.
      חיוך
       תודה לדברייך הנפלאים והמשמחים.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.
       בברכה
       אהובה.
        23/5/18 18:23:
      תודה על הסקירה והציורים היפים…
        23/5/18 14:06:
      תודה על פוסט נפלא בציורים נפלאים, והסברים.
        23/5/18 08:51:
      פוסט עשיר בציורים נפלאים. מצא חן בעיני ציור מעמד הר סיני. ישר כוח אהובה!
        23/5/18 08:13:

      צטט: ~ ~ 2018-05-23 03:39:27

      מקסים

       יקירה.

      חיוך

       תודה מקרב לב- לתגובתך היפה.

       ברוכה תהיי תמיד.

       המשך שבוע טוב ומוצלח.


       בברכה

       אהובה.

        23/5/18 08:11:

      צטט: עמנב 2018-05-23 00:56:38

      תודה, אהובה, על הציורים הרבים והיפים, על הפרשנויות ועל סיפורה של רות. נהניתי! כל טוב, עמוס.

       עמוס היקר.

       תודה מקרב לב לתגובתך המשמחת.
       
       המשך שבוע טוב ויצירתי ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        23/5/18 03:39:

      מקסים

        23/5/18 00:56:
      תודה, אהובה, על הציורים הרבים והיפים, על הפרשנויות ועל סיפורה של רות. נהניתי! כל טוב, עמוס.
        22/5/18 20:48:

      צטט: ד. צמרת 2018-05-22 18:03:38

      כל פרשת השבוע אצלך מזכירה לי נשכחות מבית סבא. הרי ליהודים אסור להתפקד, אבל כאן ישנו ציווי אלוהי.
      ד, צמרת היקר.

      תודה לדבריך הנהדרים-

      אם הכתיבה שלי מזכירה לך את בית סבא- זה דבר נפלא ומרגש!
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        22/5/18 18:03:
      כל פרשת השבוע אצלך מזכירה לי נשכחות מבית סבא. הרי ליהודים אסור להתפקד, אבל כאן ישנו ציווי אלוהי.
        22/5/18 06:50:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-05-21 22:58:53

      פוסט וציורים יפים

       

       אסנת היקרה.

      חיוך

       

       תודה למילותייך הטובות.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

      פוסט וציורים יפים
        21/5/18 21:35:

      צטט: barir 2018-05-20 09:55:27

      אהובה היקרה! תודה על מה שכתבת על רות. אכן, אישה אמיצה ועוצמתית. חג שמח לך וליקירייך, אהובה היקרה!

      מרסיה היקרה.
      חיוך

      תודה לתגובתך היפה והמרגשת.
       המשך שבוע טוב ויצירתי
       ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה
        21/5/18 21:34:

      צטט: יצחק. ב 2018-05-19 11:53:40

      לאהובה,
      תודה על ציורייך היפים ומילותייך המחכימות.
      בברכת חג שבועות שמח.

       יצחק היקר.


       תודה  למילים הטובות והברכה.

       תבורך בהמשך שבוע נפלא ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        21/5/18 08:17:

      צטט: א ח א ב 2018-05-19 11:52:07

      פוסט שכל כולו ציורים וסיפורים לתיאבון. חג שמח ותודה לך , לרות המואביה, למשה לדוד ולתורה!
       אחאב היקר.
       תודה עבור מילותיך הנפלאות והברכות.
       המברך יתברך כפל כפליים-
      בברכות כטל השמים.
       בברכה

      אהובה.
        21/5/18 08:15:

      צטט: * חיוש * 2018-05-19 09:07:20

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לצפות בציורייך, כל ציור שווה אלפי מילים, שימת הלב שלך על הפרטים

      הכי קטנים מעצימים את יפי הציורים

      נהנתי לקרוא את שירך ואת ההסבר ברוח הפרשה

      זה עורר אותי לשאלה: האם החרדים בימינו שכחו מהפרשה הזו?

      אז למה הם משתמטים מהצבא ?

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      תבורכי יקירה בעונג של שבת וחג כפי שאת מזכה אותנו בשיתוף עם יצירותייך להתפאר

      שבת וחג טובים ושמחים

      *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה מקרב לב לדברייך המרגשים והמשמחים- בהם את מביעה את 

      כישרון התבוננותך ביצירה.

      אשר לשאלתך:

       גם בתקופת התנ"ך, אותם שבטים שעסקו בעבודת הקודש- לא שרתו בצבא.

      וכך עם ישראל ניצל בכל הדורות- על ידי המיזוג של הכוח  הגשמי והכוח הרוחני.

       המשך שבוע טוב ושמח - לך ולכל יקירייך.

       בברכה

       אהבה וחיבוקים.

       אהובה.

        20/5/18 21:09:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-05-18 13:26:26

      תודה, אהובה וחג שמח

       

       

       מכבית היקרה.

      חיוך

       תודה  לברכה היפה. המברכת תתברך כפל כפליים-

      בברכות- כטל  השמים.

       שבוע טוב ויצירתי.

       

       בברכה

       אהובה.

        20/5/18 20:59:

      צטט: sari10 2018-05-18 13:02:13

      אוהבת את הציורים שלך אהובה.
      מלאי עוצמה והבעה.
      סגנון ייחודי.

      חג שבועות שמח לך נשיקה

       

       שרי היקרה.

      נשיקה

        תודה לדברייך הנהדרים שימחת אותי מאד, שבוע טוב  ובשורות טובות!


       בברכה

      אהובה.

        20/5/18 09:55:
      אהובה היקרה! תודה על מה שכתבת על רות. אכן, אישה אמיצה ועוצמתית. חג שמח לך וליקירייך, אהובה היקרה!
        19/5/18 11:53:

      לאהובה,
      תודה על ציורייך היפים ומילותייך המחכימות.
      בברכת חג שבועות שמח.

        19/5/18 11:52:
      פוסט שכל כולו ציורים וסיפורים לתיאבון. חג שמח ותודה לך , לרות המואביה, למשה לדוד ולתורה!
        19/5/18 09:07:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לצפות בציורייך, כל ציור שווה אלפי מילים, שימת הלב שלך על הפרטים

      הכי קטנים מעצימים את יפי הציורים

      נהנתי לקרוא את שירך ואת ההסבר ברוח הפרשה

      זה עורר אותי לשאלה: האם החרדים בימינו שכחו מהפרשה הזו?

      אז למה הם משתמטים מהצבא ?

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      תבורכי יקירה בעונג של שבת וחג כפי שאת מזכה אותנו בשיתוף עם יצירותייך להתפאר

      שבת וחג טובים ושמחים

      תודה, אהובה וחג שמח
        18/5/18 13:02:

      אוהבת את הציורים שלך אהובה.
      מלאי עוצמה והבעה.
      סגנון ייחודי.

      חג שבועות שמח לך נשיקה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין