כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ משה מקדש את המשכן/ ציירה: אהובה קליין(c)

    37 תגובות   יום שישי , 25/5/18, 13:54

    Biblical paintings

     Moshe and the Mishkan on the day of its establishment

    "וַיְהִי בְּיוֹם כַּלּוֹת מֹשֶׁה לְהָקִים אֶת-הַמִּשְׁכָּן, וַיִּמְשַׁח אֹתוֹ וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו, וְאֶת-הַמִּזְבֵּחַ, וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו; וַיִּמְשָׁחֵם, וַיְקַדֵּשׁ אֹתָם".

     [במדבר ז, א]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ משה מקדש את המשכן בשמן המשחה/ציירה: אהובה קליין (c)


     

    יום הקמת המשכן

     

     שיר מאת: אהובה קליין ©


    ויהי היום  בו הוקם המשכן

    העת הזאת ר"ח  ניסן

    שמחת ישראל מרוממת

    ככלה אל  חופתה נכנסת.

     

    על שם משה יקרא  המקום

    בו צופים מלאכי מרום

    נֹצֵר תְּאֵנָה יֹאכַל פִּרְיָהּ

    אלוקים ישלם לכל בריה.

     

     

    משה נושא רגליו למשכן

    לאלוקיו ישמש עבד נאמן

    מקום בו תשרה השכינה

    חיש יקדשהו בשמן המשחה.


     הערה: השיר בהשראת פרשת נשא [חומש במדבר].

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר:


    פרשת נשא - מדוע נקרא המשכן על שם משה?

    מאת: אהובה קליין

    פרשת נשא - היא הגדולה מבין פרשיות התורה ומונה-176 פסוקים - שמונה פעמים כמספר האותיות - א' ב'. ומעניין –כי בספר תהלים אנו מוצאים במזמור  קי"ט- הארוך ביותר בספר תהלים - 176 פסוקים.

    מדהים ,שגם בתורה שבעל- פה, מסכת בבא בתרא- שהיא המסכת הגדולה במסכתות הש"ס שבתלמוד הבבלי- ישנם : 176 דפים.

    חז"ל טוענים: שאין זה מקרה שפרשת נשא כה  ארוכה, הטעם הוא: שברוב השנים, פרשה זו נקראת  מיד לאחר  חג השבועות, חז"ל לימדו אותנו לחבב את התורה - כאילו –בכל יום ניתנה לנו , כמו שכתוב:  "בכל יום  תהיה בעינך כחדשה" [מסכת  ברכות ט', ע"ב] אך ניתן להבין כי סמוך למעמד הר סיני השתוקקו בני ישראל להשביע נפשם בה במידה רבה במיוחד ושאיפה זו של עם ישראל- באה  לידי ביטוי- באורך המיוחד של פרשה  זו.

    אחד הנושאים בפרשה: יום סיום הקמת המשכן- כפי שהכתוב  מציין:  "וַיְהִי בְּיוֹם כַּלּוֹת מֹשֶׁה לְהָקִים אֶת-הַמִּשְׁכָּן, וַיִּמְשַׁח אֹתוֹ וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו, וְאֶת-הַמִּזְבֵּחַ, וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו; וַיִּמְשָׁחֵם, וַיְקַדֵּשׁ אֹתָם". 

    השאלות הן:

    א]  מה המשמעות: "וַיְהִי בְּיוֹם כַּלּוֹת מֹשֶׁה לְהָקִים אֶת-הַמִּשְׁכָּן"?

    ב]  כיצד נתקדש המשכן?

    תשובות.

    "בְּיוֹם כַּלּוֹת מֹשֶׁה לְהָקִים אֶת-הַמִּשְׁכָּן"

    על פי פירוש רש"י: ישנו דגש על המילה:" כַּלּוֹת"- והמשמעות: יום הקמת המשכן- היו ישראל ככלה הנכנסת אל חופתה.

    שואל רש"י- מדוע תלה הכתוב את הקמת המשכן במשה?- הרי  התורה מספרת לנו  כי חכמי הלב: בצלאל בן- אורי ואהליאב בן אחיסמך בנו את המשכן וכליו, אלא לפי שמשה נהג במסירות נפש יתרה לגבי  בדיקת כל פרט ופרט במשכן - כדי שיהיו הדברים  תואמים את צווי ה' אל משה בהר סיני- להורות לבעלי המלאכה , בדומה לכך אנו מוצאים אצל דוד המלך שגם הוא מסר את נפשו על בניין המקדש – כפי שנאמר: "זְכוֹר-יְהוָה לְדָוִד--    אֵת, כָּל-עֻנּוֹתוֹ.  אֲשֶׁר נִשְׁבַּע, לַיהוָה"; [תהלים קל"ב, א- ב]

    לכן בית המקדש נקרא על שמו וההוכחה לכך: נאמר: "עַתָּה רְאֵה בֵיתְךָ דָּוִד"  [מלכים א, י"ב, ט"ו]

    מלמד, שבמשך כל שבעת ימי המילואים היה משה מעמיד את המשכן ומפרקו ואילו ביום השלמת הקמת המשכן - הוא העמיד את המשכן ולא  פרקו.

    אותו יום שהושלם המשכן- היה ר"ח ניסן.

    רבינו בחיי: מבהיר  רעיון  דומה לדברי רש"י: על פי דבריו: נאמר : "נֹצֵר תְּאֵנָה, יֹאכַל פִּרְיָהּ;    וְשֹׁמֵר אֲדֹנָיו יְכֻבָּד". [משלי   כ"ז, י"ח]- מכאן, שאין הקב"ה מקפח שכר לכל בריה- כלומר כל דבר שאדם יגע עליו במסירות נפש- הקב"ה נותן לו שכרו , שהרי בפועל שלמה המלך  הקים את המקדש, אבל היות ודוד נתן נפשו עליו- לכן המקדש  נקרא על  שמו של דוד המלך, לפי שנאמר: "מִזְמוֹר:  שִׁיר-חֲנֻכַּת הַבַּיִת לְדָוִד".[תהלים ל, א] ולא צוין כאן שמו של שלמה.

    לפיכך- היות ומשה מסר את נפשו למען הקמת המשכן- נקרא המשכן על שמו.

    רבינו בחיי מביא עוד פירוש מעניין: אומנם הקמת המשכן נרשמה  על שמו של משה, אך למעשה המשכן הוקם מעצמו בידי שמים כפי שנשמר: "וַיְהִי בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן, בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית--בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ:  הוּקַם, הַמִּשְׁכָּן". [שמות מ, י"ז]

    במדרש  נאמר: "להקים את המשכן זהו שאמר הכתוב: מַה-טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ, יַעֲקֹב; מִשְׁכְּנֹתֶיךָ, יִשְׂרָאֵל".[במדבר כ"ד, ה]

    אם אוהלך, למה משכנותיך? ואם משכנותך למה אוהלך? אלא אהלך  אלו האוהלים, משכנותיך-אל תקרא  משכנותך , אלא משכונותיך, אמר לו הקב"ה למשה: שיעשו לו משכן, שאם יחטאו יהא מתמשכן על ידיהם, תדע לך שהוא כן, [שזה אכן קרה]שכיון שחטאו, מה כתוב?

    "שָׁמַע אֱלֹהִים, וַיִּתְעַבָּר;    וַיִּמְאַס מְאֹד, בְּיִשְׂרָאֵל- וַיִּטֹּשׁ, מִשְׁכַּן שִׁלוֹ"!  [ תהלים ע"ח, נ"ט]  זה המשכן שלא נעשה, אלא שאם חטאו יהא מתמשכן על ידיהם"

    פירוש נוסף של רבינו בחיי: מדרש: אמר רבי סימון בזמן שה' ציווה לישראל על הקמת  המשכן -רמז למלאכי השרת שגם הם יקימו  משכן , לכן בזמן שהוקם משכן למטה על האדמה- הוקם משכן גם למעלה ומהו אותו משכן למעלה?- זהו משכן של הנער בשם מטטרון שהוא מקריב  את נפשות הצדיקים כדי לכפר על עם ישראל בתקופת גלותם-  וההוכחה לכך, שכתוב: "מָכוֹן  לְשִׁבְתְּךָ פָּעַלְתָּ, יְהוָה"; [שמות  ט"ו, י"ז] [פסוק- מתוך שירת הים] 

    האופן בו נתקדש המשכן.

    נאמר: וַיִּמְשָׁחֵם, וַיְקַדֵּשׁ אֹתָם". 

    רש"ר [הרב  שמשון רפאל הירש] מסביר: "מגיד שלא קידש אחד מהם עד שנמשחו כולם" כלומר, הפעולה של: "וַיִּמְשַׁח אֹתוֹ וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו", הושלם רק כאשר משה עשה את הפעולות הבאות:

    "וַיִּמְשָׁחֵם, וַיְקַדֵּשׁ אֹתָם"

    .רק כאשר התקדש כל המשכן נתקדשו כליו הנפרדים. שהמקדש באופן כללי מהווה רעיון אחד מאוחד ורעיון מקיף זה מעניק - לכל פרט ופרט את משמעותו הקדושה. כי כל פרט ופרט הוא  אינו שלם וחד צדדי, הקדושה של כל חלק וחלק תלויה בכך שאותו חלק יושלם על ידי שאר החלקים, באותו אופן אמור על הכלל שלא יוכל לפעול  במידה ויחסר לו אפילו פרט פחות חשוב בתוכו.  לכן המקדש מבטא את רצון ה': "וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם". [שמות כ"ה, ח]

    למה הדבר  דומה?  למשפט - אם חסרה בו מילה ,או, אות הוא איננו שלם. לעומת זאת , אין שום משמעות לאות, או להברה  בודדת, כך גם המקדש הוא שלם - רק כאשר מורכב מכל החלקים הקדושים – הכלל זקוק לכל חלק וחלק ומנגד כל חלק בודד  זקוק לכלל.

    "המשכן וכל כליו" מסמלים את התפקיד" .ו"המזבח וכל כליו" [החצר]- מסמלים את הדרך למלא את התפקיד הזה.

    הרמב"ן טוען: שמשה קידש את המשכן וכליו על ידי שמן המשחה-  זה התרחש לאחר שבעת ימי המילואים- ביום הקמת המשכן.

    לסיכום, לאור האמור לעיל: המשכן נקרא על שמו של משה, למרות שהוא נעשה על ידי - אומני המשכן, אלא שמשה  נטל את האחריות המלאה על כתפיו  מתוך מסירות  נפש - לעמוד על כך שכל פרט ופרט במשכן יעשה על  פי צווי ה' באופן מדוקדק, לכן אין זה פלא שהמשכן נקרא, דווקא על שמו.

    יהי רצון שעם ישראל  יהיו קדושים- כאיש אחד בלב אחד ואז ממילא נהיה ראויים להבטחה: "וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם". 

          

     עוד יצירות מתוך הפרשה:

     

    העלאת תמונות    

          

    ציורי תנ"ך/ בני גרשון נושאים את יריעות המשכן/ ציירה: אהובה קליין(c)

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ הנזיר- המתנזר מגפן ויין/ ציירה: אהובה קליין  (c) [שמן על בד]

     

    ''    

        

    ציורי תנ"ך/ מתנות הנשיאים ביום הקמת  המשכן/ ציירה: אהובה קליין(c)

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ ברכת הכוהנים/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

    העלאת תמונות

     

     

    ציורי  תנ"ך/ עונשו של המצורע- יושב מחוץ למחנה/ציירה: אהובה קליין(c)


    שבת שלום  ומבורך לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד.

     

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר זה(c)


    דרג את התוכן:

      תגובות (37)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        30/5/18 22:29:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-05-30 21:53:14

      יפה - אהבתי במיוחד את ציור המצורע, מכמיר לב

       

       מכבית היקרה.

      חיוך

       תודה.

       שמחה שאהבת.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       

       בברכה

       אהובה.

      יפה - אהבתי במיוחד את ציור המצורע, מכמיר לב
        28/5/18 23:27:

      צטט: נומיקן 2018-05-28 22:05:59

      זה עתה שבתי מביקור בירושלים. בהמון גלריות עבודות דומות לשלך. תודה שאת משתפת אותנו. הראייה שלך מקסימה.

       

       נומיקן היקרה.

      חיוך

       תודה לתגובתך היפה.

       ברוכה תהיי תמיד!

       המשך שבוע טוב ומבורך!

       

       בברכה

       אהובה.

        28/5/18 22:05:
      זה עתה שבתי מביקור בירושלים. בהמון גלריות עבודות דומות לשלך. תודה שאת משתפת אותנו. הראייה שלך מקסימה.
        28/5/18 21:38:

      צטט: kimchid 2018-05-27 16:07:44

      יפה. תודה!
       דניאל היקר.

       תודה עבור המילה הטובה.
       תבורך בהמשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        28/5/18 21:36:

      צטט: dmeir 2018-05-28 16:38:34

      יפה מאוד, גם הציורים וגם ההסבר והשירים. יופי של פוסט. ישר כוח.
       מאיר היקר.

       תודה- מקרב לב עבור המילים הטובות.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
      וכל טוב.
       אהובה.
        28/5/18 21:35:

      צטט: עט סופר 2018-05-27 11:32:29

      נהנה לבקר בבלוגך בו גומרים  את ההלל על ציורייך היפים המשמיעים אומר והמבשרות צבא רב... ועל מאמרייך הציוריים והבהירים  ככנפי יונה נחפה בכסף ואברותיה בירקרק חרוץ .... ואפילו נותנים  בקולנו בעוז ותעצומות  בהלל הגדול ...על מפעלך הראוי להערכה בציור ובאומר ...ישתה בם כל צמא וירווה את נפשו ...עץ חיים הוא למחזיקים בם ....ישר כח גדול ...!!!

       עט סופר היקר.


       תודה מקרב לב לביקורך בבלוג  זה-

       ועל דבריך הנהדרים והמאירים למרחקים.

      המשך שבוע טוב ויצירתי.

       ימלא ה' את כל משאלות ליבך לטובה.


       בברכה

       אהובה.

        28/5/18 21:32:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-05-26 21:21:13

      אהובה היקרה,
      נאה דרשת, נאה חרזת
      ונאה ציירת.
      ניתן לחוש את תעצומות הנפש
      שהשקעת ביצירותיך המילוליות
      והציוריות המשמרות את מסורת
      ישראל החקוקה בספר הספרים
      הלוא הוא התנ"ך שהוא בסט סלר
      של כל הזמנים.

       

      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך,

                ב ה ו ק ר ה ,

                    ב ר ו ך

       ברוך היקר.


       תודה מקרב לב- לדבריך הנהדרים והמשמחים- כדרכך בקודש.

       תבורך אתה וכל יקירך:

       בהמשך שבוע טוב- גדוש  ישועות והצלחות-

       כמרחבי הים.


       בברכה

       אהובה.

        28/5/18 21:27:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-05-26 18:34:37

      יפה מאוד אהובה. ישר כוח

       

       אסנת היקרה.

      חיוך

       תודה למילותייך המשמחות.

       המשך שבוע טוב ,יצירתי ומוצלח.


       בברכה

       אהובה.

        28/5/18 21:24:

      צטט: תכשיט 2018-05-26 18:00:40

      שבוע מבורך....

       

       תכשיט היקרה.

      חיוך

       תודה לברכה הנפלאה.

       תבורכי גם את בשבוע נהדר ושמח.


       בברכה

       אהובה.

        28/5/18 21:22:

      צטט: עמנב 2018-05-26 17:33:18

      תודה רבה, אהובה, על הציורים ועל המלל. כרגיל חידשת לי, והפעם בעניין 176 הפסוקים. שבוע טוב, עמוס.
       עמוס היקר.

       תודה לדבריך הנהדרים והמשמחים.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה
        28/5/18 16:38:
      יפה מאוד, גם הציורים וגם ההסבר והשירים. יופי של פוסט. ישר כוח.
        28/5/18 16:27:

      צטט: עמנב 2018-05-26 17:33:18

      תודה רבה, אהובה, על הציורים ועל המלל. כרגיל חידשת לי, והפעם בעניין 176 הפסוקים. שבוע טוב, עמוס.
       עמוס היקר.

       דבריך משמחים מאד.
       תודה רבה.
       המשך שבוע-טוב,  יצירתי
       ובשורות טובות.
      בברכה

      אהובה.
        28/5/18 16:23:

      צטט: רונית אברהם 2018-05-26 12:52:39

      מעניין ומרהיב, הלואי שתשרה עלינו השכינה כאז. ציורייך מרהיבים ומלאי חיים, תודה!
       רונית היקרה.
      חיוך
       תודה על דברייך הנהדרים והמרגשים.
      אל תדאגי, השכינה שורה תמיד על עם ישראל- כל יום קורים לנו נסים,
      אלא שלא תמיד אנחנו מרגישים.
       המשך שבוע טוב ומואר ושמח.

       בברכה
       אהובה.
        28/5/18 16:18:

      צטט: barir 2018-05-26 09:50:48

      כמה מקסים להעשיר את הידע שלי בזכות הציורים, השירים וההסברים שלך. תודה לך, אהובה היקרה. ישר כוח! מאחלת לך שבוע טוב :)

        מרסיה  היקרה.
      נשיקה
       תודה מקרב לב על דברייך הנהדרים.
       המשך שבוע טוב ויצירתי
       ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        28/5/18 12:31:

      צטט: ד. צמרת 2018-05-26 07:22:02

      מדי שבוע אני נהנה ללמוד מדברי החכמים שאת מלקטת. נ.ב. אני מעדיף את הכינוי "אהל מועד"

      ד. צמרת היקר.

       תודה לדבריך הנהדרים והמשמחים.
      המשך שבוע טוב ובשורות טובות.

        בברכה

      אהובה
        28/5/18 12:28:

      צטט: שטוטית 2018-05-25 21:43:41

      נהדר אהובה יקרה:)

      תמיד מתענגת מקבלת-שבת אצלך

      מהציורים הנפלאים כמו מהטקסט.

       

      שבת שלום

      נשיקה

       

       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       שימחת אותי מאד בתגובתך היפה.

      תבורכי בהמשך  שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

      אהובה

        28/5/18 12:26:

      צטט: * חיוש * 2018-05-25 19:43:47

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג אדיר לצפות בציורייך לקרוא את שירך ולהחכים בקריאת ההסבר 

      ברוח הפרשה.

      כמו תמיד אני אוהבת את שימת ליבך לפרטים הקטנים ולכל סממן וסממן ולהבליט אותו

      משה מקדש את המשכן ולבוש בגלימה לבן ותכלת

      הבאתי מהנייט :

      תכלת היא חלק מהותי בקיום מצוות ציצית אשר נזנח לאורך הדורות

      מסיבות היסטוריות. התורה מצווה על שימוש בפתיל צבוע בצבע התכלת 

      בין חוטי הציצית הלבנים. צבע התכלת שימש גם לצביעת חלק

      מיריעות המשכן וכן כאחד המרכיבים של כמה מבגדי הכהונה."

      תודה יקירה ששיתפת אותנו והוספת לנו ידע בעניין הפרשה.

      נהניתי לקרוא את תגובתו של החבר היקר בדולח לגבי המספר 176

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך יקירה ולכל אהובייך

      *חיוש* היקרה.

      נשיקה

        תודה רבה מעומק הלב על תגובה כה נהדרת ומרגשת-

      ויישר כח ענק על ההסבר היפה בנושא -  סוגי הצבעים.

      אכן, לכל צבע יש משמעות מיוחדת.

      אברכך: בהמשך שבוע טוב ומבורך,

      יהי רצון וימלא ה' את כל משאלות ליבך לטובה.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.



        27/5/18 16:07:
      יפה. תודה!
        27/5/18 11:32:

      נהנה לבקר בבלוגך בו גומרים  את ההלל על ציורייך היפים המשמיעים אומר והמבשרות צבא רב... ועל מאמרייך הציוריים והבהירים  ככנפי יונה נחפה בכסף ואברותיה בירקרק חרוץ .... ואפילו נותנים  בקולנו בעוז ותעצומות  בהלל הגדול ...על מפעלך הראוי להערכה בציור ובאומר ...ישתה בם כל צמא וירווה את נפשו ...עץ חיים הוא למחזיקים בם ....ישר כח גדול ...!!!

        27/5/18 07:59:

      צטט: ~ ~ 2018-05-25 18:38:38

      ציורים מקסימים

      שבת שלום אהובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה רבה למילים הטובות

      ולביקורך בבלוג ציורי התנ"ך שלי.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        27/5/18 07:57:

      צטט: בדולח. 2018-05-25 17:52:52

      התענגתי על הפירושים

      והתענגתי גם מהציורים.

       

      וצד את עיני המספר 176, וציינת שזו הפרשה הגדולה ביותר בחומש. ומעניין שפרק קי"ט בתהילים, מכיל אף 176 פסוקים, והוא גם הפרק הארוך בתהילים. והרהרתי בדבר ועלה בי רעיון, למהות המספר הזה. אם נחבר את הספרות של המספר 176, נקבל סך 14 (1+7+6), ו-14 בגימטריה "יד". הרמז כאן לעם ישראל, הושיטו יד איש לרעהו, גם אם קשה הדבר.

       

      שבת מאירה.

       בדולח היקר.


       תודה- מקרב לב לתגובתך הנפלאה.

       ויישר כוח על החידוש היפה בנושא:

      "יד"- הושטת יד איש לרעהו..

       "מכל מלמדיי השכלתי"

       שבוע טוב  ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        27/5/18 00:00:

      צטט: sari10 2018-05-25 16:17:17

      אהובה
      גם יצירתית ומציירת נפלא,
      וגם יודעת לפרש ולהסביר.
      פשוט נ ה ד ר ❤❤❤

       

       

      שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה למילותייך הנפלאות.

       שבוע טוב- גדוש יצירתיות- וברכות  מכל הלב.


       בברכה

       אהובה

        26/5/18 23:59:

      צטט: דו-קוטבי 2018-05-25 14:52:04

      כרגיל,שמח לבקרת ולהתרשם מיופיים של כתיבתך וציורייך אהובה יקרה. שבת שלום ומבורך!

       דו- קוטבי היקר.

       תודה לתגובתך הנפלאה והמרגשת.
       שבוע טוב- גדוש  ברכות והצלחות- בכול, מכול, כול.
       בברכה
       אהובה.
       
        26/5/18 21:21:

      אהובה היקרה,
      נאה דרשת, נאה חרזת
      ונאה ציירת.
      ניתן לחוש את תעצומות הנפש
      שהשקעת ביצירותיך המילוליות
      והציוריות המשמרות את מסורת
      ישראל החקוקה בספר הספרים
      הלוא הוא התנ"ך שהוא בסט סלר
      של כל הזמנים.

       

      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך,

                ב ה ו ק ר ה ,

                    ב ר ו ך

      יפה מאוד אהובה. ישר כוח
        26/5/18 18:00:
      שבוע מבורך....
        26/5/18 17:33:
      תודה רבה, אהובה, על הציורים ועל המלל. כרגיל חידשת לי, והפעם בעניין 176 הפסוקים. שבוע טוב, עמוס.
        26/5/18 12:52:
      מעניין ומרהיב, הלואי שתשרה עלינו השכינה כאז. ציורייך מרהיבים ומלאי חיים, תודה!
        26/5/18 09:50:
      כמה מקסים להעשיר את הידע שלי בזכות הציורים, השירים וההסברים שלך. תודה לך, אהובה היקרה. ישר כוח! מאחלת לך שבוע טוב :)
        26/5/18 07:22:
      מדי שבוע אני נהנה ללמוד מדברי החכמים שאת מלקטת. נ.ב. אני מעדיף את הכינוי "אהל מועד"
        25/5/18 21:43:

      נהדר אהובה יקרה:)

      תמיד מתענגת מקבלת-שבת אצלך

      מהציורים הנפלאים כמו מהטקסט.

       

      שבת שלום

      נשיקה

        25/5/18 19:43:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג אדיר לצפות בציורייך לקרוא את שירך ולהחכים בקריאת ההסבר 

      ברוח הפרשה.

      כמו תמיד אני אוהבת את שימת ליבך לפרטים הקטנים ולכל סממן וסממן ולהבליט אותו

      משה מקדש את המשכן ולבוש בגלימה לבן ותכלת

      הבאתי מהנייט :

      תכלת היא חלק מהותי בקיום מצוות ציצית אשר נזנח לאורך הדורות

      מסיבות היסטוריות. התורה מצווה על שימוש בפתיל צבוע בצבע התכלת 

      בין חוטי הציצית הלבנים. צבע התכלת שימש גם לצביעת חלק

      מיריעות המשכן וכן כאחד המרכיבים של כמה מבגדי הכהונה."

      תודה יקירה ששיתפת אותנו והוספת לנו ידע בעניין הפרשה.

      נהניתי לקרוא את תגובתו של החבר היקר בדולח לגבי המספר 176

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך יקירה ולכל אהובייך

        25/5/18 18:38:

      ציורים מקסימים

      שבת שלום אהובה

        25/5/18 17:52:

      התענגתי על הפירושים

      והתענגתי גם מהציורים.

       

      וצד את עיני המספר 176, וציינת שזו הפרשה הגדולה ביותר בחומש. ומעניין שפרק קי"ט בתהילים, מכיל אף 176 פסוקים, והוא גם הפרק הארוך בתהילים. והרהרתי בדבר ועלה בי רעיון, למהות המספר הזה. אם נחבר את הספרות של המספר 176, נקבל סך 14 (1+7+6), ו-14 בגימטריה "יד". הרמז כאן לעם ישראל, הושיטו יד איש לרעהו, גם אם קשה הדבר.

       

      שבת מאירה.

        25/5/18 16:17:

      אהובה
      גם יצירתית ומציירת נפלא,
      וגם יודעת לפרש ולהסביר.
      פשוט נ ה ד ר ❤❤❤

        25/5/18 14:52:
      כרגיל,שמח לבקרת ולהתרשם מיופיים של כתיבתך וציורייך אהובה יקרה. שבת שלום ומבורך!

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין