כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ עונשם של המתאוננים/ציירה: אהובה קליין(c)

    38 תגובות   יום שישי , 1/6/18, 00:31

    Biblical paintings 

    The punishment of the complainants

     "וַיְהִי הָעָם כְּמִתְאֹנְנִים, רַע בְּאָזְנֵי יְהוָה; וַיִּשְׁמַע יְהוָה, וַיִּחַר אַפּוֹ, וַתִּבְעַר-בָּם אֵשׁ יְהוָה, וַתֹּאכַל בִּקְצֵה הַמַּחֲנֶה.   וַיִּצְעַק הָעָם, אֶל-מֹשֶׁה; וַיִּתְפַּלֵּל מֹשֶׁה אֶל-יְהוָה, וַתִּשְׁקַע הָאֵשׁ".

    [במדבר י"א, א-ב]

     

     

     

     

    ''

    ציורי תנ"ך/עונשם של המתאוננים ותפילת משה/ציירה: אהובה קליין (c)

     חטא המתאוננים ועונשם.

    שיר מאת: אהובה קליין©

     עת רפו ידי העם

    ימים כלילות לכתם

    טובלים בחולות רגלם

     שִׁכְחָה אחזה בליבם.

     

    כאש בשדה קוצים

    תרו אחר תירוצים

    לגלות מיני עלילות

    לפריקת עול המצוות.

     

    כאש לוחשת גחלים

    חיש היו כמתאוננים

    באוזני מלך המלכים

    המאזין גם ללחשושים.

     

    הד קולם נשמע במדבר

    לָכֵן שָׁמַע יְהוָה וַיִּתְעַבָּר

    מיד כילה בהם חמתו

    בעוז תבערת חרון אפו.

     הערה: השיר בהשראת פרשת  בהעלותך [חומש במדבר]

     

    ההסבר מאחורי השיר והיצירה:

     

     

    השאלות הן:

    א] מה היה עיקר  חטאם של המתאוננים?

    ב] מה היה עונשם ומדוע?

    תשובות.

    חטאם של המתאוננים.

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ המתאוננים/ ציירה: אהובה קליין (c)


    רש"י מסתמך על ספרי  ומסביר: כי עצם העובדה שהכתוב מציין: "וַיְהִי הָעָם" הכוונה  לרשעים שבהם כמו שנאמר: "ויִצְעַק מֹשֶׁה אֶל-יְהוָה לֵאמֹר, מָה אֶעֱשֶׂה לָעָם הַזֶּה"; [שמות  י"ז, ד] דוגמא נוספת :" וַתִּשָּׂא, כָּל-הָעֵדָה, וַיִּתְּנוּ, אֶת-קוֹלָם; וַיִּבְכּוּ הָעָם, בַּלַּיְלָה הַהוּא". [במדבר  י"ד, א]

    מנגד, כאשר ה'  אומר: "עמי" הכוונה לכשרים שבהם, כמו שנאמר: "וְאָמַרְתָּ אֵלָיו, יְהוָה אֱלֹהֵי הָעִבְרִים שְׁלָחַנִי אֵלֶיךָ לֵאמֹר, שַׁלַּח אֶת-עַמִּי, וְיַעַבְדֻנִי בַּמִּדְבָּר"  [שמות ז, ט"ז] כך מצטווה   משה על ידי ה' להגיד לפרעה.

    "עַמִּי מֶה-עָשִׂיתִי לְךָ, וּמָה הֶלְאֵתִיךָ:  עֲנֵה בִי".[ מיכה ו', ג]

    רש"י מתייחס למילה: "כְּמִתְאֹנְנִים"-  בהתאם להסברו של הספרי ומסביר: שבני ישראל היו מתרעמים  ומבקשים סיבה איך לפרוש מה'.

    וזאת בדומה לשמשון שרצה לשאת אישה פלישתית: "וְאָבִיו וְאִמּוֹ לֹא יָדְעוּ, כִּי מֵיְהוָה הִיא--כִּי-תֹאֲנָה הוּא-מְבַקֵּשׁ, מִפְּלִישְׁתִּים" [שופטים  י"ד, ד]

    אונקלוס מפרש: לשון עלילה ותואנה.

     רש"י מוסיף ואומר: כי המתאוננים- עלילתם הייתה רעה בעיני ה' - לפי שהיו מעוניינים שישמע את תלונתם וה' יכעס עליהם ,הם התלוננו על הליכתם במדבר במשך שלושה ימים רצופים  לפי שלא עלה בידם לנוח מעינויי הדרך.

    על פי ספרי: "מלמד שהיו ישראל מתכוונים להשמיע  את המקום",  היה רבי שמעון אומר: משל למה הדבר דומה? לאחד שהיה מקלל את המלך, היה המלך עובר , אמרו לו: "שתוק שלא ישמע המלך", אמר להם: "מי יאמר  לכם שלא הייתה כוונתי כי אם להשמיעו" . אף ישראל מתכוונים להשמיע למקום" [פ"ה]

    רבינו  בחיי סובר: כי אדם  מתוך ישראל חייב ללכת אל ארץ ישראל - מתוך שמחה ובטחון ואמונה בה' וגם כשהדרך קשה ורצופת  מכשולים- אל יתייאש- והנה למרות שהם ידעו כי הם הולכים לארץ  הייחודית- הם נפלו ברשת של צער ועצב – בגלל קשיי הדרך והמזון שלא היה לטעמם, לכן ה' כעס עליהם מאד.

    רש"ר [הרב שמשון רפאל הירש ]מבהיר: כי בעוד שמשה שימש דוגמא אישית לעם ישראל  בכך שהוא קיבל בשמחה את הנהגת ה' והיה מוכן ללכת אחריו בכל מקום - במדבר ובישימון , הוא ביטל את רצונו לרצון ה' מתוך מסירות נאמנה - לעומתו העם היה מרוחק משלמות רוחנית הם היו :"כמתאוננים"- כאילו היו באנינות- ראו עצמם כאילו כבר  מתו, כאילו  מתאבלים על עצמם. בעוד  ענן ה'  מעליהם וארון ברית ה' נוסע  לנגד עיניהם, הם הרגישו את עצמם מנותקים  מן העולם  והייעוד האלוקי שלהם - משכן ה' שהיה בסביבתם - איבד את חשיבותו בעיניהם ולא נראה להם כתמורה הראויה . הם לא חשו חיי אושר, אלא כאילו נתונים בארון מתים, הם היו: "רע באזני ה' " הם ידעו בוודאות שה' מקשיב לקול שבליבם והם כיוונו את קולם זה לה' ותלונתם הייתה: שה' הפך חייהם לחסרי ערך ומשמעות.

    חידושי הרי"ם טוען: כי עם ישראל לא רצו להבין שארץ ישראל והתורה- נקנים בייסורים. ובמקום לקבל ייסורים אלה באהבה -הם התלוננו ובכך ציערו את עצמם והכעיסו את ה' .

    ראיתי הסבר יפה בספר: "מטה שמעון" מאת: הרב שמעון אפרתי: העוון הקשה של המתאוננים - נבע מתוך כפיות טובה,  הרי ה' הציל אותם מעבדות מצרים בנסי ניסים ובמקום להודות לה' על כל הטוב שגמל איתם, הם התלוננו על הקשיים במדבר ותפסו געגועים  למקום בו היו עבדים.

    למה הדבר דומה? לאיכר זקן ששב לעת ערב מעבודתו  ביער יחד עם פועלו השכיר והנה לפתע מגיח לעברו - דוב ענק ,מתנפל עליו וכמעט הרגו, מיד צעק  הזקן אל עבר הפועל שיצילו, ואכן הפועל  הצליח להתגבר על הדוב והרגו והנה  במקום שהאיכר הזקן יודה לפועל על הצלתו, התחיל להאשימו בכל מיני האשמות שווא ,בכך שקלקל את עורו  היקר של הדוב באמצעות הגרזן ועוד....  כך גם המתאוננים, במקום להודות לה' על הנסים והנפלאות בהוציאם ממצרים הם התלוננו  רק על מה שרע להם.[שבת בשבתו]

    עונשם של המתאוננים.

    נאמר: "וַיִּחַר אַפּוֹ, וַתִּבְעַר-בָּם אֵשׁ יְהוָה, וַתֹּאכַל בִּקְצֵה הַמַּחֲנֶה".

    רש"ר מסביר: האש שהייתה אמורה לכלותם - הזכירה להם את קיומם ואת ערך חייהם ועדיין לא הייתה להם  זכות להתאבל  על עצמם.

    האש התחילה לבעור בקצה אחד של  המחנה במטרה לכלות את כל המחנה. רק לאחר שהעם צעק אל עבר משה והוא התפלל אל ה' שיצילם- האש שקעה באותו מקום שהחלה בוערת.

    רש"י מסביר את המילים:

    "וַתִּבְעַר-בָּם אֵשׁ יְהוָה, וַתֹּאכַל בִּקְצֵה הַמַּחֲנֶה".

    על  כך מביא רש"י  שני פירושים:

    א] האש פרצה תחילה  אצל הערב רב.

    ב] [על פי רבי שמעון בן מנסיא]: האש פרצה דווקא אצל הקצינים שלהם, אנשים הגדולים  בקרבם.

    " וַיִּצְעַק הָעָם, אֶל-מֹשֶׁה"; משל למלך בשר ודם שכעס על בנו, ובנו הלך אל  ידיד אוהב של אביו ואמר לו: לך תבקש רחמים מאבי - עליי. הנמשל: כך הלכו בני ישראל אל משה  ואמרו לו: בקש  מה' רחמים עלינו ,מכאן שצעקת העם לא הייתה מכוונת אל משה באופן אישי, אלא כוונתם הייתה שמשה יתפלל  עבורם לה'.

    המלבי"ם מביא גם את דעת הרמב"ם: כעס ה' מגיע בעיקר על עבודה זרה ומשמע  שהאש התפשטה בכל המחנה, אלא שהיא הזיקה רק בקצה המחנה,  לאלה שהם  פחותים  ועל כך נאמר:(תהלים ע"ח) "לכן שמע ה' ויתעבר ואש נשקה ביעקב וגם אף עלה בישראל", שגדר העבירה  גורם לכך שכעס ה' מתפשט גם על אלו שלא חטאו,  האש פגעה בעיקר ביעקב- שהם הפחותים  ואכלה אותם ,אך האש התפשטה גם אל ישראל שהם הטובים שבהם שנקראים בשם ישראל שבהם לא אכלה האש להשחיתם רק בערה ע"י הכעס  שהתפשט גם אל עבר אלה שלא חטאו!

    דעת מקרא סובר: כי העונש של האש -  זו מידה כנגד מידה. כי תלונתם של המתאוננים - הייתה כאש לוחשת באוזני ה' בדומה לגחלים לוחשות ולא כאש גלויה, כשלהבת המתרוממת אל מרכז השמים האש הזאת הייתה בעוכריהם והיא אשר  גרמה להם לעונש - אלא שהיא הייתה מצומצמת ולא כללה את כל המחנה.

    מעניין, שההצלה של עם ישראל הייתה יוצאת מן הכלל בעוד שטיבה של האש לעלות כלפי מעלה- היא שקעה באדמה.

     ספורנו מדגיש: שהאש שקעה בניגוד לטבע האש לשקוע - למען יראו שזה היה פלא בלתי טבעי.

    החזקוני מבאר: שהאש שבערה בקצה המחנה - הייתה מידה כנגד מידה לפי שהציצו במראה כבוד השכינה שהיא כאש אוכלת והוזהרו בה בסיני: "וַיִּרְאוּ, אֵת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל; וְתַחַת רַגְלָיו, כְּמַעֲשֵׂה לִבְנַת הַסַּפִּיר, וּכְעֶצֶם הַשָּׁמַיִם, לָטֹהַר".[שמות כ"ד, י] אך הם נענשו כאן!

    לסיכום, לאור האמור לעיל: שורש חטאם של המתאוננים היה: שהם היו כפויי טובה – הכעיסו  את ה' ולכן נענשו- מידה כנגד מידה- ובערה בהם אש ה'.

    עוד ציורים על הפרשה:

     

     

     

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ מנורת הזהב במשכן/ ציירה: אהובה קליין (c)

     


     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ איסוף השלו במדבר/ ציירה: אהובה קליין(c)


    ''    

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל אוספים את המן במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)


    ''    

          

    ציורי תנ"ך/  עמוד הענן במדבר/ ציירה: אהובה קליין(c)

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ יתרו מסרב לבקשת משה- להישאר במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''

     ציורי תנ"ך/ הלוויים בנשיאת כלי הקודש של המשכן/ ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ מרים שנענשה בצרעת- יושבת מחוץ למחנה/ ציירה: אהובה קליין(c)


    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על כל היצירות בבלוג זה(c)

     

    שבת שלום לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד!



    דרג את התוכן:

      תגובות (38)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/6/18 10:41:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-06-09 17:05:30

      תודה.
       מכבית היקרה.
      חיוך
       תודה לביקורך בבלוג.
       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        10/6/18 10:40:

      צטט: .D.S 2018-06-09 20:41:51

      אהובה היקרה,

       

      מ ד ה י ם !


       דורית היקרה.


      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה.

       שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה

        9/6/18 20:41:

      אהובה היקרה,

       

      מ ד ה י ם !

      תודה.
        8/6/18 08:19:

      צטט: בדולח. 2018-06-08 08:15:36

      למדתי כעת את כוחה של השמחה..
       בדולח היקר.

       תודה לתגובתך היפה.
       שבת שלום וחודש טוב ומבורך.

       בברכה
       אהובה.
        8/6/18 08:15:
      למדתי כעת את כוחה של השמחה..
        8/6/18 00:15:

      צטט: רחלי בן-צור 2018-06-07 12:16:38

      ככה זה. אנו מתאוננים וצועקים...צועקים ומתאוננים...צריך גם להנות ממה שיש לנו!
       רחלי היקרה.
      חיוך
       תודה לדברייך המחכימים.
       סוף שבוע נעים ושמח.

       בברכה
       אהובה.
        7/6/18 12:16:
      ככה זה. אנו מתאוננים וצועקים...צועקים ומתאוננים...צריך גם להנות ממה שיש לנו!
        7/6/18 10:43:

      צטט: kimchid 2018-06-07 09:33:34

      מעניין…תודה.

       

       

       דניאל היקר.


       תודה לתגובתך הנפלאה.

        המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה

       אהובה

        7/6/18 09:33:
      מעניין…תודה.
        6/6/18 16:10:

       שמעון היקר.


       תודה , מקרב לב- לתגובתך המחכימה ויישר כוח על:

       התמונה של הסולמות- הממחישה את  מילותיך.

      אכן, אתה צודק, התורה מוכיחה:

      כי הדרך של הבכיינות- היא שלילית וגורמת לעונשים-

      כפי שנראה בהמשך -בפרשיות הבאות בחומש זה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        6/6/18 03:03:

      בדרך  כלל אלו שמתלוננים "אכלו לי שתו לי"  מרוויחים

      יש אפילו כאל שפכו את זה למקצוע (חלקם פנסיונרים של הכנסת

      ,ששודרגו לשרים בעבר)

      יש גם היום שם מתמחים בנושא...

      התורה כפי שאת רואה, למדה לא לעודד התנהגות זו,כדי שלא חיש קל ,כל התלמידים הטובים ילמדו את השיעור הרע...שהצליח

      שמעון

       

      הסולם של קבוצת "אכלו לי..." מרופד ביותר שלבים . (באנלוגיה למובן המצוייר כאן)

      ''

        5/6/18 21:39:

      צטט: תכשיט 2018-06-05 18:46:54

      אמצע שבוע טוב יקירה....

       תכשיט היקרה.
      חיוך
       תודה לביקורך ולברכה.
       ברוכה תהיי תמיד.
      בשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        5/6/18 18:46:
      אמצע שבוע טוב יקירה....
        4/6/18 23:09:

      צטט: דו-קוטבי 2018-06-04 22:09:02

      אהובה יקרה, תמיד את מעשירה אתנו בדברי חוכמה, ועונג צרוף להביט בציורייך המרהיבים. שבוע טוב מאד ויישר כוח גדול!

       

       

      דו קוטבי היקר.


       תודה מקרב לב לדבריך המשמחים.

       ברוך תהיה תמיד.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        4/6/18 22:09:
      אהובה יקרה, תמיד את מעשירה אתנו בדברי חוכמה, ועונג צרוף להביט בציורייך המרהיבים. שבוע טוב מאד ויישר כוח גדול!
        4/6/18 16:08:

      צטט: עט סופר 2018-06-03 18:20:56

      הציורים מרהיבים ביופיים בצבעיהם, ובמסר הברור והממוקד שהם מעבירים ...בבחינת ציורים מדברים ...."והם המדברים". וברור הוא למבינים!!
      הפירושים היפים שהבאת מרחיבים את הדעת בתוכנם ובהיקפם ...
      והפעם בחרתי דווקא להתמקד באחרון שבהם (בקצה המחנה ..:) ..) שהבאת משמו של החיזקוני  שהוא המעניין לדעתי ויש בו חידוש רב, 

      החיזקוני סומך על דעת רבי שמעון בן מנסיא שה"אספסוף" הם הסנהדרין ... שנאמר "אספה לי 70 איש מזקני ישראל " ולכאורה קשה, למה נענשו על עניין המתאוננים? על עניין תלונות על אכילה ועל שתייה, ו/או הנאת אכילה? 

       

      לפי דיעה זו ... ועל הסנהדרין דהיינו 70 הזקנים...נאמר: " ותבער בם אש ה' ותאכל בקצה המחנה" ועל זה נאמר (במדבר רבה)- בקוצים בנבחרים בהם.  ואסמכתא לכך שעונשם של הנבחרים ומנהיגי העדה שחוטאים הוא בשריפה יש לנו גם מנדב ואביהוא..."ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם".

       

      גם הסמיכות של בחירת 70  אנשים חדשים להיות הסנהדרין הנסמכת לפרשת המתאוננים תומכת בדיעה כי היה צורך למלא את מקומם של אלה שנשרפו. דהיינו לבחור ומנות הנהגה חילופית.

       

      ולכן מופלא הוא פירושו של החיזקוני התולה את עונשם של 70 הזקנים שנשרפו במעשה אחר של  "ויחזו את האלוהים ויאכלו וישתו" בעת מתן תורה , (שהיו כעבד המשמש את רבו ופרנסתו בידו והיה נושך ממנה" ) והיו ראויים לעונש שריפה כבר אז, ועונשם נדחה כדי לא לקלקל את שמחת המעמד הקדוש במתן תורה בהר סיני ... אבל "שולם"  בהמשך בעת האירוע של המתאוננים.

      ובא ללמד באשר לתפקידה של המנהיגות הנבחרת האמורה  להיות משרתי ציבור שלא על מנת לקבל פרס, ("ונשאו איתך במשא העם")  ולא בגדר מנהיגות העוסקת בהנאה באכילה ובשתיה, ובטובות הנאה .... וזה לקח אקטואלי גם לימינו אנו . ודוק. 

      ישר כח  על פעלך .!!

       עט סופר היקר.

       תודה מקרב לב- על המילים הטובות והשבחים-

      הרי הכל בסיוע אלוקים.

       יישר כוח ענק- על ההסברים  הנפלאים והמאירים:

      "הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים"    

      "מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי"

      תבורך בהמשך שבוע טוב ויצירתי.

       ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        4/6/18 15:56:

      צטט: dmeir 2018-06-03 18:12:24

      יפה מאוד.

       מאיר היקר.

       תודה רבה עבור המילים הטובות.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        3/6/18 18:20:

      הציורים מרהיבים ביופיים בצבעיהם, ובמסר הברור והממוקד שהם מעבירים ...בבחינת ציורים מדברים ...."והם המדברים". וברור הוא למבינים!!
      הפירושים היפים שהבאת מרחיבים את הדעת בתוכנם ובהיקפם ...
      והפעם בחרתי דווקא להתמקד באחרון שבהם (בקצה המחנה ..:) ..) שהבאת משמו של החיזקוני  שהוא המעניין לדעתי ויש בו חידוש רב, 

      החיזקוני סומך על דעת רבי שמעון בן מנסיא שה"אספסוף" הם הסנהדרין ... שנאמר "אספה לי 70 איש מזקני ישראל " ולכאורה קשה, למה נענשו על עניין המתאוננים? על עניין תלונות על אכילה ועל שתייה, ו/או הנאת אכילה? 

       

      לפי דיעה זו ... ועל הסנהדרין דהיינו 70 הזקנים...נאמר: " ותבער בם אש ה' ותאכל בקצה המחנה" ועל זה נאמר (במדבר רבה)- בקוצים בנבחרים בהם.  ואסמכתא לכך שעונשם של הנבחרים ומנהיגי העדה שחוטאים הוא בשריפה יש לנו גם מנדב ואביהוא..."ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם".

       

      גם הסמיכות של בחירת 70  אנשים חדשים להיות הסנהדרין הנסמכת לפרשת המתאוננים תומכת בדיעה כי היה צורך למלא את מקומם של אלה שנשרפו. דהיינו לבחור ומנות הנהגה חילופית.

       

      ולכן מופלא הוא פירושו של החיזקוני התולה את עונשם של 70 הזקנים שנשרפו במעשה אחר של  "ויחזו את האלוהים ויאכלו וישתו" בעת מתן תורה , (שהיו כעבד המשמש את רבו ופרנסתו בידו והיה נושך ממנה" ) והיו ראויים לעונש שריפה כבר אז, ועונשם נדחה כדי לא לקלקל את שמחת המעמד הקדוש במתן תורה בהר סיני ... אבל "שולם"  בהמשך בעת האירוע של המתאוננים.

      ובא ללמד באשר לתפקידה של המנהיגות הנבחרת האמורה  להיות משרתי ציבור שלא על מנת לקבל פרס, ("ונשאו איתך במשא העם")  ולא בגדר מנהיגות העוסקת בהנאה באכילה ובשתיה, ובטובות הנאה .... וזה לקח אקטואלי גם לימינו אנו . ודוק. 

      ישר כח  על פעלך .!!

        3/6/18 18:12:
      יפה מאוד.
        3/6/18 08:32:

      צטט: שטוטית 2018-06-03 01:49:29

      תמיד מתלוננים.

      אהבתי במיוחד את ציור איסוף השליו כל כך חי הבעות פניה של האישה.

      אהבתי כרגיל את כל הפוסט, הטקסט והציורים.

       

      שבוע טוב אהובה יקרה נשיקה

       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה רבה על תגובתך הנפלאה והמשמחת.

       ברוכה תהיי תמיד- ותלכי מחיל אל חיל.

       שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        3/6/18 08:29:

      צטט: ~ ~ 2018-06-02 16:48:57

      מקסים ומעניין

      ציורים נפלאים

      שבוע טוב אהובה

       

       יקירה.

      נשיקה

       תודה רבה עבור המילים הטובות- כהרגלך בקודש.

       ברוכה תהיי תמיד.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        3/6/18 08:27:

      צטט: א ח א ב 2018-06-02 15:40:00

      ארץ ישראל והתורה- נקנים בייסורים.

      ובמקום לקבל ייסורים אלה באהבה -הם התלוננו ובכך ציערו את עצמם והכעיסו את ה' .

       

      ארץ ישראל והתורה נקנים בציורים מגניב

      תודה אהובה ושבת שלום:) 

       

       אחאב היקר.


       תודה לתגובתך הנפלאה ולדבריך המשעשעים-שמאד אהבתי.

       תבורך אתה ויקירך- בשבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        3/6/18 08:25:

      צטט: * חיוש * 2018-06-02 11:24:58

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שבת לבקר אצלך בבלוג, לקרוא את שירך המחורז ואת ההסברים

      ברוח הפרשה

      ציורייך מבטאים נפלא את מה שכתוב

      ולמרות שחלק מהציורים  מספרים על חטא ועונש - הם משובבים את הנפש

      וליבי ועיניי אינם שובעים מלהתבונן בהם.

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      תודה ששיתפת אותנו - הפוסטים שלך הם עושר נפשי

      שבת נהדרת לך יקירה ולכל אהובייך

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה- מקרב לב- למילותייך הנהדרות והמרגשות.

       אני מאד אוהבת את  כושר ההתבוננות העמוקה שלך ביצירות.

       יש לך נשמה גבוהה ,רגישות גדולה וכושר יצירתי-

      תכונות מבורכות מבורא עולם- שזכית בהם.

      יישר כוח!

       ברוכה תהיי תמיד- יחד עם כל יקירייך-

       ותדעי רק אושר ושמחה תמיד.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.


        3/6/18 08:20:

      צטט: שיאצו, דיקור סיני 2018-06-01 17:37:50

      נהדר אהובה. אני לא יכולה שלא לחשוב על זה שלעתים נחמד להתלונן במשובה רק על מנת להתלונן(-:

       

       יקירתי.

      נשיקה

       תודה לתגובתך המעניינת.

       שבוע טוב ויצירתי ובשורות טובות.

       

       בברכה

       אהובה.

        3/6/18 01:49:

      תמיד מתלוננים.

      אהבתי במיוחד את ציור איסוף השליו כל כך חי הבעות פניה של האישה.

      אהבתי כרגיל את כל הפוסט, הטקסט והציורים.

       

      שבוע טוב אהובה יקרה נשיקה

        2/6/18 23:13:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-06-01 17:08:24

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-06-01 17:05:26

      אהובה היקרה מאוד,
      התרשמתי עמוקות מן התיאור הציורי והמילולי לאירוע העוצמתי שהתרחש במדבר. צריך כישרון גדול להפיק תמונה עוצמתית לחטא ולעונשו הכבד. התענגתי על הציורים הנילוים וקראתי את הפרושים והפרשנויות והיה זה עונג קבלת שבת.
      שבת שלום לך וליקיריך,
      ב ה ו ק ר ה , ברוך
       ברוך היקר.

       תודה מקרב לב לדבריך הנהדרים ומרגשים.
       שימחת אותי מאד במילותיך הטובות.
       שבוע טוב ומבורך-
      בברכות וישועות ככוכבי השמים.- לך וליקירך.

       בברכה
       אהובה.

       

        2/6/18 23:08:

      צטט: sari10 2018-06-01 14:49:43

      יופי של ציורים.
      עדיף שלא נרגיש צורך להתלונן חיוך

      שבת ברוכה לך!

       

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לדברייך החשובים- כמה שאת צודקת.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       

       בברכה

       אהובה

        2/6/18 23:06:

      צטט: ד. צמרת 2018-06-01 11:41:49

      מתאוננים = קוטרים, האל הפכם לחתולים. בלילות החורף יללת גורי החתולים נשמעת כקול תינוקות. זו תזכורת לכל היללנים. שבת שלום
       ד, צמרת היקר.

      יפים ומעניינים דבריך. אהבתי את הרעיון המשעשע.
       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        2/6/18 23:04:

      צטט: יצחק. ב 2018-06-01 06:39:45

      החטא של המתלונן הוא חטא לעצמו.
      מוטב לו לאדם לא להתלונן, גם לא תלונה שבלב.
      המאמין האמיתי, יודע שהכל לטובה.

       יצחק היקר.


       תודה מקרב לב לתגובתך היפה והמחכימה.

       יישר כוח!

      שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        2/6/18 16:48:

      מקסים ומעניין

      ציורים נפלאים

      שבוע טוב אהובה

        2/6/18 15:40:

      ארץ ישראל והתורה- נקנים בייסורים.

      ובמקום לקבל ייסורים אלה באהבה -הם התלוננו ובכך ציערו את עצמם והכעיסו את ה' .

       

      ארץ ישראל והתורה נקנים בציורים מגניב

      תודה אהובה ושבת שלום:) 

        2/6/18 11:24:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שבת לבקר אצלך בבלוג, לקרוא את שירך המחורז ואת ההסברים

      ברוח הפרשה

      ציורייך מבטאים נפלא את מה שכתוב

      ולמרות שחלק מהציורים  מספרים על חטא ועונש - הם משובבים את הנפש

      וליבי ועיניי אינם שובעים מלהתבונן בהם.

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      תודה ששיתפת אותנו - הפוסטים שלך הם עושר נפשי

      שבת נהדרת לך יקירה ולכל אהובייך

      נהדר אהובה. אני לא יכולה שלא לחשוב על זה שלעתים נחמד להתלונן במשובה רק על מנת להתלונן(-:
        1/6/18 17:08:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-06-01 17:05:26

      אהובה היקרה מאוד,
      התרשמתי עמוקות מן התיאור הציורי והמילולי לאירוע העוצמתי שהתרחש במדבר. צריך כישרון גדול להפיק תמונה עוצמתית לחטא ולעונשו הכבד. התענגתי על הציורים הנילוים וקראתי את הפרושים והפרשנויות והיה זה עונג קבלת שבת.
      שבת שלום לך וליקיריך,
      ב ה ו ק ר ה , ברוך

       

        1/6/18 14:49:

      יופי של ציורים.
      עדיף שלא נרגיש צורך להתלונן חיוך

      שבת ברוכה לך!

        1/6/18 11:41:
      מתאוננים = קוטרים, האל הפכם לחתולים. בלילות החורף יללת גורי החתולים נשמעת כקול תינוקות. זו תזכורת לכל היללנים. שבת שלום
        1/6/18 06:39:

      החטא של המתלונן הוא חטא לעצמו.
      מוטב לו לאדם לא להתלונן, גם לא תלונה שבלב.
      המאמין האמיתי, יודע שהכל לטובה.

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין