כותרות TheMarker >
    ';

    ימים אחרים

    בבלוג זה נעסוק בעיניינים אקטואלים אך גם בנושאים שונים ומגוונים שאינם על סדר היום.

    סיכום התרחישים והבעיות שצצו במהלך אישור מכרז לערוץ הכנסת

    0 תגובות   יום שישי , 1/6/18, 00:45

    ביום חמישי (18\05\31)הודיעה מועצת הכבלים והלוויין כי חברת RGE היא זו שתפעיל את ערוץ הכנסת החל מה-1 באוגוסט.

    אך עם זאת, נקבע כי יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן-חי שגב יכולה לדחות את מועד תאריך החילוף, אם יתברר שיש צורך בכך. וכן ניתן להניח שהשאלה כמובן שהדברים תלויים גם בשאלה האם חברת "החדשות" תערער על ההחלטה לבג"ץ. 

      ההחלטה נקבעה לאחר שחברי המועצה הגיעו למסקנה, בתום סדרה של  של בדיקות ושאלות שהועברו ל-RGE, כי ההצעה של החברה התגברה על כל הכשלים שהיו בהצעה של ערוץ 20 אשר זכתה במכרז הקודם ,וכן היא תעמוד במבחן בג"ץ אם יוגשו עתירות בנדון.

    ככל הידוע, ההליך כולו גם לווה על-ידי נציגי הפרקליטות, כך שהפעם המדינה צפויה להגן על הבחירה בפני העתירות שיוגשו כעת לבג"ץ, בניגוד למה שאירע לאחר הבחירה בערוץ 20.

    מאחר ומדובר בסגה ארוכה, שעדיין לא ברור אם היא הסתיימה, נחזור אחורה לאירועים שקרו עם ביטול המכרז הקודם.

                                          תקציר הפרקים הקודמים

    כזכור, הסתיים המכרז הראשוני להפעלת ערוץ הכנסת לפני למעלה משנה, לאחר שבתחילת מאי 2017 הודיעה המועצה כי בחרה בהצעתו של  ערוץ 20, אשר קיבל 930 נקודות מתוך 1,000נקודות אפשריות.

    הצעת חברת "RGE" הגיעה למקום השני עם 822 נקודות, והצעת חדשות 2 זכתה ל-814 נקודות.

    העתירות לבג"ץ נגד זכיית ערוץ 20 הובילו לעיכובים משמעותיים במכרז.

    בתחילה עוד אישרה מועצת הכבלים מחדש את זכיית הערוץ, אך בהמשך, בשל עמדת הפרקליטות, היא נאלצה לבטל אם ביטול המכרז , קבעה המועצה כי הצעתה של חברת" RGE", שהגיעה כאמור למקום השני, לא תוכרז כהצעה הזוכה באופן אוטומטי, אלא ייפתח הליך שבו המועצה תעביר לחברת"-RGE" רשימת שאלות שהחברה תצטרך לענות עליה. ואכן, בחודשים האחרונים העבירה המועצה לחברת "RGE" בקשה להתייחסות לשורה של סוגיות.

    לאחר שהמועצה קיבלה את תגובתה של חברת "RGE" בנוגע לסוגיות הראשוניות, העבירה המועצה רשימה נוספת של שאלות וקיבלה מענה גם עליהן.

    בתום הליך זה החליטה כאמור המועצה לכבלים ולוויין לתת לחברת "RGE" את הרישיון להפעלת ערוץ הכנסת.

    בהחלטה נקבע כי בהצעה המקורית של RGE יש אכן חוסר של 320 אלף שקל ביחס לסכום הנדרש כדי לממן את התכניות שהציג הערוץ.

    כך, למשל, בגין חוסר בתקצוב כוח-אדם נקבע כי יש לרשום להצעה חוסר של כ-100 אלף שקל; בגין עלויות מימון חסרים לערוץ 45 אלף שקל; ובגין אי-תקצוב שידורים מהמליאה בזמן הפגרה יש לערוץ חוסר של כ-50 אלף שקל.

    אך עם זאת, בהצעה הכלכלית של הערוץ נכלל גם סעיף של "רזרבה תקציבית" בהיקף של כ-250 אלף שקל,כך שאם הרזרבה תופנה כדי לכסות את החוסרים, החוסר התקציבי יעמוד על כ-65 אלף שקל בלבד.

    בנוסף, קבעה הועדה בשבתה כוועדת מכרזים את הסוגיות הבאות:

    ראשית, המועצה דוחה טענות שונות של חברת "החדשות", שלפיהן יש לפסול את המכרז כולו, ולחלופין להכניס שינויים בניקוד - להפחית ניקוד ל-RGE ולהוסיף ניקוד להצעתה שלה. הפער בניקוד הכללי שלו זכו שתי ההצעות, שדורגו במקומות השני והשלישי, הוא קטן ועומד על 8 נקודות בלבד, כך שכל שינוי כזה אכן יכול להפוך את זהותו של הזוכה. עם זאת, במועצה כאמור הודפים את כל הטענות שהועלו על-ידי חברת "החדשות" בעניין.

    הנושא המרכזי יותר נוגע להתאמה בין פרק התוכן שהציג הערוץ לבין התכנית הכלכלית שלו - הסעיף שבגינו נפסלה הצעת ערוץ 20 שדורגה במקום הראשון במכרז המקורי, שתוצאותיו פורסמו לפני למעלה משנה.


    בעוד שבין הצעת ערוץ 20 לבין ההצעות הבאות אחריה פער הניקוד היה גדול, הפער הקטן הקיים בין הצעתה של חברת RGE לבין הצעתה של"חברת החדשות" עשוי להיות  משמעותי, אם תחליט "חברת החדשות" לעתור לבג"ץ בעניין זה.

     

    עכשיו נספר מי אמור להפעיל את הערוץ מטעם חברת "RGE" 

                                 אנשי הצוות של חברת "RGE" 

    את ערוץ הכנסת מטעם חברת " RGE" אמורים להוביל המנכ"ל אילן דה פריס, לשעבר מנהל התוכן של טלעד ורשת; והעורך הראשי, ערן טיפנברון, לשעבר העורך הראשי של ynet.

    בנוסף, כדי ללמוד מטעויות העבר, הוחלט במכרז הנוכחי כי  החברה שתפעיל את הערוץ תהיה תאגיד נפרד, הכולל יו"ר ומנכ"ל משלו.

    אמש (ד') נערכה פגישה ראשונה בין אנשי חברת "RGE" לבין אנשי מועצת הכבלים כדי להתחיל להתקדם לקראת הפעלת הערוץ בראשית חודש אוגוסט.

                                        תגובת חברת החדשות לתוצאת המכרז

    חברת החדשות מתנגדת לכל ההליך ,והיא הודיעה שאחרי שתלמד את החלטת המועצה ,היא ככול הנראה תעתור לבג"ץ כדי שיקבע מכרז חדש.

                                          המהלך של ערוץ 20

    אמש (ג') הגיש ערוץ 20 אשר זכה במכרז הקודם עתירה לבג"ץ כנגד החלטת מועצת הכבלים והלוויין אשר הכריזה על חברת "RGE" כזוכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת.

    במסגרת העתירה מבקש הערוץ להוציא צו ביניים שימנע מחברת "RGE" להתחיל להפעיל את הערוץ החל מה-1 באוגוסט, וכן לכונן מכרז חדש במקום הקודם שכזכור,נפסל.

    הטענות של הערוץ נובעות מכך שהצעתו זכתה במכרז הקודם בפער גדול משאר ההצעות שהתמודדו במכרז ,וכן בשל העובדה שהיא נפסלה על סעיף 

    כחוסר התאמה בין פרק התוכן של המכרז לבין התוכנית העסקית שהוצגה בו.

    בנוסף, טוענים ערוץ  כי בחוות הדעת הכלכלית שפסלה את זכייתו ישנם ליקויים רבים, ובין השאר היא מתעלמת לחלוטין מחוות דעת של יועצים כלליים חיצוניים ששכרה המועצה ומעמדת יועצי התוכן שלה. 

                                          המהלך של חברת החדשות

    חברת "החדשות" (לשעבר חדשות 2) עתרה אמש (א')לבג"ץ בדרישה לפסול את החלטת מועצת הכבלים והלוויין להעביר את הפעלת ערוץ הכנסת לידי RGE ב-1 באוגוסט.

    במקביל, פנה מנכ"ל החברה אבי וייס, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה שיורה בדחיפות על "בירור מקיף" של התנהלות המועצה סביב המכרז.

    במסגרת העתירה שהוגשה נטען כי בהצעה שהגישה חברת "RGE" טומנת בחובה רווח של 3.8% בלבד(בעוד היא נדרשת להציג רווח של 5%) המכרז בדבר השקעה של 84% לפחות בהפקת תכניות מקוריות.

                               סיומה של הסוגיה

    יותר משנה וחודשיים לאחר ההודעה על הזוכה המקורית במכרז של ערוץ הכנסת.

     הסגה סביב המכרז הגיעה ביום חמישי האחרון (18\07\19) לסיומה.

    בג"ץ דחה את העתירות של שני הערוצים שהגישו אותן: ערוץ 20 אשר הוכרז כזוכה המקורי במכרז, ושל חברת החדשות, שהפעילה עד כה את הערוץ מאז 2004, וקבע כי אין סיבה לפסול את הצעת חברת "RGE", בעלת ערוץ 10, שהגיעה למקום השני במכרז המקורי.

    שלושת שופטי בג"ץ, יצחק עמית, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף, דנו בפסק הדין בשורת הטענות המורכבות שהעלו שתי העותרות, ובסיומם קבע השופט עמית: "ככל שהעמקנו חקר בטענות הצדדים, וככל שדרשתי ונכנסתי לבחינת המסמכים והמספרים - כך התחזקה דעתי כי יש לחזור לנקודת המוצא, לפיה בית המשפט אינו יושב כוועדת מכרזים עליונה. הדברים נכונים בפרט כאשר מדובר בניקוד של מכרז מורכב, שנמצא בליבת שיקול-הדעת המקצועי של המועצה בשבתה כוועדת מכרזים, ובמיוחד משנסתייעה הוועדה במומחים מטעמה. באספקלריה זו של ביקורת שיפוטית, מצאתי כי לא נפלו בהחלטת הוועדה 'מריעין בישין' של המשפט המינהלי, ולא נפל פגם מהותי העומד בניגוד לדיני המכרז הציבורי".

    השופטים גם הטילו הוצאות משמעותיות על שתי העותרות: ערוץ 20 ישלם הוצאות משפט בסך 120 אלף שקל, וחברת החדשות תשלם 90 אלף שקל.

    הבעיה היא שבמידה וערוץ עשר ורשת יתמזגו לערוץ אחד,חברת "רשת" תהיה הבעלים החדש של ערוץ הכנסת.

     

     



     

     

     


    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      יואב 16
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין