כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ קורח יוצר מחלוקת/ ציירה: אהובה קליין (c)

    32 תגובות   יום שישי , 15/6/18, 08:09

    Biblical paintings- korach  creates controversy

    against Moses and Aaron

    " וַיִּקַּח קֹרַח, בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי; וְדָתָן וַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב, וְאוֹן בֶּן-פֶּלֶת--בְּנֵי רְאוּבֵן.   וַיָּקֻמוּ.."    

    [במדבר ט"ז, א]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ קורח יוצר מחלוקת נגד משה ואהרון/ ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]

     

    קורח ומחלוקתו

     שיר מאת: אהובה קליין © 

         השמועה הכתה גלים

    אסונם של  המרגלים

     בלב מדבר ושממון

     תמו חיים-נזרע כיליון!

     

     ייאוש  פרי באושים

     עורר בלון כעסים

    שעת כושר למחלוקות

    הפרדת העם לקבוצות.

     

     קורח שינס מותניים

     בצֵל כיפת שמים

    חיש  הקהיל אנשיו

    קנאה ותאווה- חברו יחדיו.

     

    מחלוקת העלה בשפתיו

    מילות שכנוע והפצרותיו

    עוררו אש פורענות במרעיו

    נגד גדול הנביאים ודרכיו.

    הערה השיר בהשראת: פרשת קורח [חומש במדבר]

          


     

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

     

    השאלות הן:

    א] מי היה קורח - ומי היו שותפיו?

    ב] מה היה המניע  למחלוקת  קורח?

    תשובות. 

    קורח  ושותפיו.


    "קֹרַח, בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי "במילים אלה הפסוק מתאר מיהו קורח.

    רש"י שואל:  מדוע הכתוב לא הזכיר את יעקב אבינו? הרי  לוי היה  אחד מבניו של יעקב?

    התשובה היא: יעקב שראה ברוח הקודש את המחלוקות בעתיד בתוך העם, ביקש ששמו לא יוזכר  על מחלוקתם, את דבריו אלו, מבסס רש"י על סמך דברי תנחומא: שמצטט את דברי יעקב:

    "בְּסֹדָם אַל- תָּבֹא נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל- תֵּחַד כְּבֹדִי" [בראשית  מ"ט, ו] 

    פירוש:" בְּסֹדָם אַל -תָּבֹא נַפְשִׁי"- אלו הם המרגלים. בִּקְהָלָם אַל- תֵּחַד כְּבֹדִי"- זה קורח ומחלוקתו. ביקש  יעקב אבינו מהקב"ה: ריבונו של עולם לא במרגלים ולא במחלוקתו של קורח ייזכר שמי יחד עם אותם רשעים- שעתידים להכעיס, אך כן  יצטרף שמי אליהם כשהם מתיחסין ועומדים על הדוכן, כנאמר :"בֶּן-יִצְהָר, בֶּן-קְהָת, בֶּן-לֵוִי, בֶּן-יִשְׂרָאֵל". [דברי הימים-א, ו, כ"ג]

    רש"י מסביר לגבי דתן  ואבירם,: הם היו שייכים לשבט ראובן  ושבט זה שכן  בצד דרום  סמוך לקהת ובניו – הם השתתפו עם קורח ומחלוקתו  מכאן לומדים: "אוי לרשע ,אוי לשכנו ! וכתוב בהמשך-"בְּנֵי רְאוּבֵן"- הכוונה- השותפים המוזכרים היו משבט ראובן. 

    בהמשך הצטרפו עוד מאתים וחמישים איש - אנשים מכובדים , כפי שהכתוב מכנה אותם: "נְשִׂיאֵי עֵדָה. קְרִאֵי מוֹעֵד, אַנְשֵׁי-שֵׁם"

    רש"ר מבהיר: קורח היה היוזם והמסית למרד, לפיכך לקח אתו את דתן, אבירם ואון בן פלת שהצטרפו אליו כמסיתים נוספים , ארבעה אלה קמו לפני משה -לאחר שרכשו את ליבם של מאתיים וחמישים איש נוספים אשר תמכו בהם כאספסוף מרדני-

    כפי שכתוב: "וַיִּקָּהֲלוּ עַל-מֹשֶׁה וְעַל-אַהֲרֹן"


    אופן המחלוקת וצמיחתה.


    ''    

    ציורי תנ"ך/ מחלוקת קורח ואנשיו /ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    רש"י מתייחס למילים הראשונות בתחילת הפרשה: "וַיִּקַּח קֹרַח"-הכוונה שקורח לקח את עצמו לצד אחד לחלוק בפני משה ואהרון לעורר על הכהונה, את דבריו אלה מבסס רש"י על פירושו  של תנחומא: קורח משך אחריו את  כל גדולי ישראל והסנדראות - "וייקח"- זוהי לשון פליגה. הסבר זה בא בעקבות שקשה היה לרש"י: מה לקח קורח? הרי הכתוב אינו מציין זאת, ועל כן הפירוש: קורח נלקח על ידי ליבו לצד השני כדי לחלוק  בפני משה ואהרון.

    רש"י מביא פירוש ב']: הכוונה שקורח לקח למחלוקת את  מאתיים וחמישים איש.

    אבן עזרא סובר: שפרשת מחלוקת קורח - נכתבה לא במקומה ,אבל אין מוקדם ומאוחר בתורה, סערת הרוחות התפרצה בזמן החלפת הבכורים בלוויים.

    הם באו בדרישה להשיב להם את כבודם שהיה טרם חטא העגל, הם חשדו במשה שהוא עשה את הכול  על דעת עצמו - למען הענקת גדולה לאחיו- אהרון למשפחת קהת ולכל  בני השבט. היות וקורח היה בכור וגם נשיאי העדה שהצטרפו אליו- וכאשר אמרו למשה ואהרון:

    "כָל-הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים"? כוונתם הייתה  לצו: "קדש לי כל בכור" אך בסוף התקבלה התשובה האלוקית :כי זו הייתה בחירה  שלו בלבד! ה' בחר באהרון והלוויים- וגם ציווה שהם יקריבו ולא הבכורים.

    למחלוקת זו הצטרפו-  דתן ואבירם ואון בן פלת -מבני ראובן היות וגם להם הפריע  חילולה של הבכורה - העברת הבכורה מאביהם- ראובן  שהיה הבכור- אל יוסף- נראה להם גם כן ,כי משה פעל מתוך רצונו ודעתו - כדי להעדיף את יהושע שהיה מזרעו של יוסף.

    לכן משה אמר להם: "בזאת  תדעו כי ה' שלחני לעשות את כל המעשים האלה"- כלומר להעמיד את הלוויים במקום הבכורים ולהעביר בעקבות כך- את הבכורה  מראובן [הבכור] ליוסף.

    הרמב"ן מסכים , כי בין המתקוממים נגד משה ואהרון – היו אלה שחשו שקיפחו את זכויותיהם, אך הרמב"ן מתמקד בגורם העיקרי שלדעתו  הצמיח  את עניין המחלוקת  וזה- העונש הקשה על חטא המרגלים.  דור המדבר- נענש בכיליון ואיבד את זכות כניסתו לארץ ישראל והנשיאים נענשו במגפה- מתוך כך פרצה החוצה המרירות שהצטברה  בתוך ליבם - שהיו מאוכזבים מהציפיות ועד כה לא העזו לצאת כנגד משה ,אך כעת כאשר המצב היה כל כך נואש בעיניהם- הם ניצלו את הרגע- לבוא בתרעומות כנגד משה ואהרון וזה ,למרות שכל אחד היה לו את הכעס הספציפי  האישי שלו.

    קורח היה מאוכזב בגלל נשיאותו של אליצפן וקינא בכהונת אהרון,

    דתן ואבירם התרעמו על עצם היציאה ממצרים במטרה להמיתם במדבר. הבכורים - כעסו על עצם הרחקתם מעבודת האלוקים.

    כול הקבוצה  הזו התלכדה- מתוך אכזבה וייאוש כאיש אחד נגד משה ואהרון.

    חז"ל אומרים: "איזו מחלוקת שאינה לשם שמים זו מחלוקת קרח ועדתו" ולא כתוב: "קרח ומשה" מהטעם שקורח ועדתו היו מפולגים בינם ובין עצמם- אך מאוחדים בדעותיהם כנגד משה.

    ספורנו מסביר את חוצפתם של דתן ואבירם באומרם: "אף לא אל ארץ  זבת חלב ודבש הביאתנו"- הם התכוונו כי משה  נתן להם ארץ ישראל של מעלה ולא ארץ ישראל של מטה- כלומר נתן להם רק מצוות בהליכות של שדה וכרם הכול רק מבחינה רוחנית ,הבטחות של דמיון, אך לא הבטחות מתגשמות באופן מוחשי.

    האדמו"ר מליובאוויטש טוען: כי טעותם של המרגלים הייתה במחשבתם : שאם עולים לארץ ישראל ,הרי שם  כל החוקים משתנים, אין יותר לחם מן השמים אלא- הם  כביכול-  יורדים ממדרגתם השמימית- אל עולם המעש.

    משה שכנע אותם כי הדרך הנכונה היא: לרדת לעולם המעשה ולקדש את העבודה על ידי תורה ומצוות.

    ראיתי רעיון יפה בספר: "באר משה על התורה"- הוא ממשיך את  הרעיון של קדושת עולם המעשה בחיי היום יום של היהודי ולהמחשת הרעיון  מביא את  סמל מנורת הזהב במשכן ומאוחר יותר במקדש , למרות שהייתה עשויה מקשה אחת של זהב- היה צורך להשתמש בה עם הקורנס- כדי ליצור  את צורתה והדבר מרמז על:   היגיעה הרבה של כל עם ישראל כולל אנשי המעלה שהרי הנשמה קרויה :"נר" - כמו שנאמר: "נר ה'  נשמת אדם" [משלי כ', כ"ו] על כן גם אנשים רמי מעלה -בדומה למנורת הזהב  זקוקים לעמל רב כדי לנסוק לשלמות.

    לסיכום, לאור האמור לעיל:  מחלוקת קורח צמחה  מתוך שורש של כעס, תסכול, קנאה ותאווה בעקבות עונשם של המרגלים -ולא הייתה לשם שמים!

     עוד יצירות מתוך הפרשה:

    ''

    ציורי תנ"ך/ קורח ואנשיו מקטירים קטורת/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ מטה אהרון פורח/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך, משה. דתן  ואבירם/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על  בד] 

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך, טקס פדיון הבן הבכור/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ההפטרה השבת:


    קריאה : שמואל-א, (י"א-י"ב)

     

    " וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל-הָעָם, לְכוּ וְנֵלְכָה הַגִּלְגָּל; וּנְחַדֵּשׁ שָׁם, הַמְּלוּכָה. 

    .... וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל, אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, הִנֵּה שָׁמַעְתִּי בְקֹלְכֶם, לְכֹל אֲשֶׁר-אֲמַרְתֶּם לִי; וָאַמְלִיךְ עֲלֵיכֶם, מֶלֶךְ.   וְעַתָּה הִנֵּה הַמֶּלֶךְ מִתְהַלֵּךְ לִפְנֵיכֶם, וַאֲנִי זָקַנְתִּי וָשַׂבְתִּי, וּבָנַי, הִנָּם אִתְּכֶם; וַאֲנִי הִתְהַלַּכְתִּי לִפְנֵיכֶם, מִנְּעֻרַי עַד-הַיּוֹם הַזֶּה....."


    ''

    ציורי תנ"ך/ שמואל  מכיר לעם ישראל את שאול המלך/ ציירה: אהובה קליין (c)

    *

     כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר(c)

     

    שבת שלום לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד!


    דרג את התוכן:

      תגובות (32)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        12/7/18 23:02:

      צטט: תנועת כמוך 2018-07-09 09:58:49

      ראויה לכוכב ואף לשביל החלב

       

       דוד היקר.

       תודה מקרב לב - למילים הטובות והכוכב.

       בשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        9/7/18 09:58:
      ראויה לכוכב ואף לשביל החלב
        21/6/18 23:36:

      צטט: .D.S 2018-06-21 15:06:00

      אהובה היקרה,

       

      הציורים שלך כה צבעונים ומקסימים 

       

      הכתוב מאיר עיניים ומרחיב את הדעת 

       

      וכל המכלול הנפלא מאד עשיר

       

      בידע עמוק ורחב עם שפע

       

      יצירות אמנות יהודית

       

      שעושה חיבור נפלא לטקסט המקראי

       דרורית היקרה.


       תודה מקרב לב לדברייך הנהדרים.

       ברוכה תהיי תמיד ותלכי מחיל אל חיל.


       בברכה

       אהובה

        21/6/18 15:06:

      אהובה היקרה,

       

      הציורים שלך כה צבעונים ומקסימים 

       

      הכתוב מאיר עיניים ומרחיב את הדעת 

       

      וכל המכלול הנפלא מאד עשיר

       

      בידע עמוק ורחב עם שפע

       

      יצירות אמנות יהודית

       

      שעושה חיבור נפלא לטקסט המקראי

        20/6/18 22:44:

      צטט: עמנב 2018-06-20 13:06:46

      תודה אהובה, על הציורים היפים, על השיר ועל הפרשנויות. הארת את עיניי. מעולם לא טרחתי לרדת לעומקה של המלוקת בין קורח ועדתו למשה. כל טוב, עמוס.

      עמוס היקר.

       תודה, מקרב לב לדבריך הנהדרים ולברכות
       ברוך תהיה!
      המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        20/6/18 13:06:
      תודה אהובה, על הציורים היפים, על השיר ועל הפרשנויות. הארת את עיניי. מעולם לא טרחתי לרדת לעומקה של המלוקת בין קורח ועדתו למשה. כל טוב, עמוס.
        19/6/18 23:38:

      צטט: רחלי בן-צור 2018-06-19 20:01:52

      תודה אהובה יקרה. אני רוצה להוסיף שבאגדות חז"ל מספר שקורח היה עשיר מאוד כי ידע היכן יוסף הטמין את עושר מצרים. המחלוקת הזו מלמדת אותנו בהשלכה להיום שעם ישראל חולק על מנהיגיו. גם היום. ולא יודע לקבל את הכרעת הרוב.

       רחל היקרה,
      חיוך

      תודה לתגובתך המחכימה.
       המשך שבוע טוב ויצירתי
      ובשורות טובות.
       בברכה

       אהובה.
        19/6/18 20:01:
      תודה אהובה יקרה. אני רוצה להוסיף שבאגדות חז"ל מספר שקורח היה עשיר מאוד כי ידע היכן יוסף הטמין את עושר מצרים. המחלוקת הזו מלמדת אותנו בהשלכה להיום שעם ישראל חולק על מנהיגיו. גם היום. ולא יודע לקבל את הכרעת הרוב.
        18/6/18 23:52:

      צטט: עט סופר 2018-06-18 10:43:59

      מעולה פשוט מעולה .... הכל מכל  וכל... הציורים פרי מכחולך המדרשים היפים ... הפורשים ספקטרום רחב על פרשיה זו ...
      וכל המוסיף גורע ...

      צא ולמד קורח רוקח מרקחת מעשה רוקח בקטורת ... ובזכותו למדנו כמה מדרשים יפים ....על מחלוקת שאינה לשם שמיים ... על כך שאין סופה להתקיים ...על "פי הארץ" שנברא בין השמשות בערב שבת בראשית... על כך שאין עונשין אלא אם כן מזהירין תחילה ... על כך שהקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם ...על כך שעושר שמור לאדם לרעתו ...ועל הכך שהקטורת "הורגת" והקטורת יש בכוחה לעצור מגפה לרפא למחול ולסלוח ביום הכיפורים...ועוד כהנה וכהנה לקחים ...לקחים נכונים לעבר להווה ולעתיד...


      אלא שאף על פי כן ...אנשים בכלל ומנהיגים בפרט...חוזרים על שגיאות העבר ...רצים אחרי הכבוד ... נותנים לקנאתם להעבירם על דעתם... ואינם מתרחקים מן המחלוקת ...גם בימינו אנו .... אז מה אם כן הועילו חכמים בתקנתם ????...

       

      אלא ללמדך שעבודה על ה"מידות" היא עבודה "תמידית" שלא נגמרת .... כמעט עבודה סזיפית...ולמי שלא השכיל להגיע למידות הראויות ...לפחות יזכה ב"לימוד תורה ברבה ויתנו לך שכר הרבה ...ודע מתן שכרן .... וגו'...

      אשרייך ...ואשרי יולדתך ...התענגתי לקרוא ...!!!

       עט סופר היקר.

       תודה מקרב לב לתגובה כה מיוחדת ונפלאה!

       מכל מלמדיי השכלתי.

       יישר כוח ענק לך!

       יפים  ומחכימים ההסברים-

      כדבש וחלב ערבים.

      המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

       

        18/6/18 10:43:

      מעולה פשוט מעולה .... הכל מכל  וכל... הציורים פרי מכחולך המדרשים היפים ... הפורשים ספקטרום רחב על פרשיה זו ...
      וכל המוסיף גורע ...

      צא ולמד קורח רוקח מרקחת מעשה רוקח בקטורת ... ובזכותו למדנו כמה מדרשים יפים ....על מחלוקת שאינה לשם שמיים ... על כך שאין סופה להתקיים ...על "פי הארץ" שנברא בין השמשות בערב שבת בראשית... על כך שאין עונשין אלא אם כן מזהירין תחילה ... על כך שהקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם ...על כך שעושר שמור לאדם לרעתו ...ועל הכך שהקטורת "הורגת" והקטורת יש בכוחה לעצור מגפה לרפא למחול ולסלוח ביום הכיפורים...ועוד כהנה וכהנה לקחים ...לקחים נכונים לעבר להווה ולעתיד...


      אלא שאף על פי כן ...אנשים בכלל ומנהיגים בפרט...חוזרים על שגיאות העבר ...רצים אחרי הכבוד ... נותנים לקנאתם להעבירם על דעתם... ואינם מתרחקים מן המחלוקת ...גם בימינו אנו .... אז מה אם כן הועילו חכמים בתקנתם ????...

       

      אלא ללמדך שעבודה על ה"מידות" היא עבודה "תמידית" שלא נגמרת .... כמעט עבודה סזיפית...ולמי שלא השכיל להגיע למידות הראויות ...לפחות יזכה ב"לימוד תורה ברבה ויתנו לך שכר הרבה ...ודע מתן שכרן .... וגו'...

      אשרייך ...ואשרי יולדתך ...התענגתי לקרוא ...!!!

        18/6/18 08:19:

      צטט: * חיוש * 2018-06-17 16:10:23

      שבוע טוב ומבורך אהובה האהובה נשיקה

      הפרשה הזו נשתכחה מזיכרוני כליל

      ודרך ציורייך הניפלאים,

      שירך, וההסבר למדתי והחכמתי לגבי אותה פרשה

      הטבת בצורה נפלאה בציורייך להראות את המחלוקת  -

      באותן הרמות ידיים מוכיחות...

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

      תודה, מקרב לב לדברייך  הנהדרים והמשמחים.

       ברוכה תהיי תמיד: בכול, מכול, כול-

      תמשיכי לממש את כישרונותייך בהצלחה-

       ותלכי מחיל אל חיל.

       בברכה

       ובאהבה וחיבוקים.


       אהובה.


        18/6/18 08:16:

      צטט: שיאצו, דיקור סיני 2018-06-16 22:08:26

      מרהיבה כהרגלך.
       יקירה.
      חיוך
       תודה למילותייך הנהדרות.
       ברוכה תהיי תמיד: בכול, מכול, כול.

       בברכה
       אהובה.
        18/6/18 08:15:

      צטט: ד. צמרת 2018-06-16 11:17:32

      הבעת יפה וחזק את המחלוקת בציורך.

       

       ד, צמרת היקר.


       תודה, מקרב לב- למילותיך הנפלאות.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        17/6/18 23:46:

      צטט: barir 2018-06-16 07:58:08

      תודה, אהובה היקרה, על ציורייך ושירייך. שבוע טוב ומיטיב♥

       

       מרסיה היקרה.

      נשיקה

       תודה עבור המילים הטובות והברכות.

       תבורכי: בכול, מכול, כול!

      שבוע טוב ושמח!

       בברכה

       אהובה.

        17/6/18 23:44:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-06-15 22:53:39

      מרהיב ומרחיב...

       

       מכבית היקרה.

      חיוך

       תודה עבור מילותייך הנהדרות.

      ברוכה תהיי תמיד.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        17/6/18 16:10:

      שבוע טוב ומבורך אהובה האהובה נשיקה

      הפרשה הזו נשתכחה מזיכרוני כליל

      ודרך ציורייך הניפלאים,

      שירך, וההסבר למדתי והחכמתי לגבי אותה פרשה

      הטבת בצורה נפלאה בציורייך להראות את המחלוקת  -

      באותן הרמות ידיים מוכיחות...

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים


        17/6/18 07:41:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-06-15 18:33:33

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-06-15 18:27:39

      אהובה היקרה,  

       

      אתמצת הפעם  בהתקרב שבת המלכה.

      ציורים מופלאים מעשי ידייך להתפאר.

      מחרוזת פניני מילותיך שובות לב ונפש.

      תודה לאל שהותיר לנו  את דור ההמשך של

      קורח כפי שמשתקף ממזמורי  תהילים

      הניפלאים , מזור לנפש הקורא. 

       

      שבת שלום לך וליקיריך,

          ב ה ו קרה,

             ברוך

       

       ברוך היקר.

       תודה, מקרב לב- עבור  מילותיך הנהדרות- כדרכך בקודש.

       ברוך תהיה- אתה עם כל יקירך.

       שבוע טוב- גדוש ברכות וישועות-

      עד בלי די...


       בברכה

      אהובה.

        17/6/18 07:38:

      צטט: שטוטית 2018-06-15 17:36:26

      איזה עומק איזו יצירה אהובה יקרה

      קורח אחת המחלוקות המפורסמות

       

      שבת שלום

      נשיקה


       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה ,מקרב לב - לתגובתך הנפלאה.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       שבוע של שמחה ויצירה.

       בברכה

       אהובה.

        17/6/18 07:36:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-06-15 10:11:17

      ציורים יפים ופוסט מושקע ביותר
       אסנת היקרה,
      חיוך

      תודה למילים הטובות.
       שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        17/6/18 07:35:

      צטט: בדולח. 2018-06-15 09:58:00

      שילוב נהדר של ציורים ופירושים, מסע שלם של הנאה.

      אבל עלתה בי שאלה "מדוע יעקב לא נשא תפילה על קורח ועדתו, שלא יגיעו כלל לאותו מצב?"

      ולסיום עולה מהדברים, כמה קשה היא הקנאה, המביאה לידי עיורון ושנאה ללא סיבה.

       

       בדולח היקר.

       תודה, מקרב לב לדבריך הנהדרים.

      אשר לשאלתך:

       לעניות דעתי: היות ויעקב ראה ברוח הקודש את  מחלוקת קורח- כאירוע שיתרחש בעתיד,  והרי ידוע  שהכול בידי שמים- חוץ מיראת שמים, הרי החלק הזה של יראת שמים אצל האדם הפרטי- תלויה רק בו ואין הדבר תלוי בסובבים אותו ואפילו הקב"ה אינו מתערב בזה, על כן לא התאמץ יעקב להתפלל על זה.

      ויתכן שיעקב למד מאברהם אבינו שהתפלל על אנשי סדום שלא יענשו והדבר לא הועיל, לכן חשב שאין הוא יכול לשנות את המצב,  משום כך  רצה ששמו ,לפחות- לא ישתרבב עם מחלוקת נוראה זו של קורח ואנשיו.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        16/6/18 22:42:

      צטט: ~ ~ 2018-06-15 08:36:55

      מעניין ומקסים

      שבת שלום אהובה

       

      יקירה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך הנפלאה.

       שבוע טוב- מבורך ומוצלח.

       

      בברכה

       אהובה

        16/6/18 22:39:

      צטט: sari10 2018-06-15 08:17:16

      אהובה,
      אני משתאה כל פעם מחדש מהכישרון שלך.
      שילוב של כישרון בציור
      יחד עם ניתוח מעמיק.
      שאפו! ❤

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה מקרב לב- למילותייך הטובות.

       שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

      מרהיבה כהרגלך.
        16/6/18 11:17:
      הבעת יפה וחזק את המחלוקת בציורך.
        16/6/18 07:58:
      תודה, אהובה היקרה, על ציורייך ושירייך. שבוע טוב ומיטיב♥
      מרהיב ומרחיב...
        15/6/18 18:33:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-06-15 18:27:39

      אהובה היקרה,  

       

      אתמצת הפעם  בהתקרב שבת המלכה.

      ציורים מופלאים מעשי ידייך להתפאר.

      מחרוזת פניני מילותיך שובות לב ונפש.

      תודה לאל שהותיר לנו  את דור ההמשך של

      קורח כפי שמשתקף ממזמורי  תהילים

      הניפלאים , מזור לנפש הקורא. 

       

      שבת שלום לך וליקיריך,

          ב ה ו קרה,

             ברוך

       

        15/6/18 17:36:

      איזה עומק איזו יצירה אהובה יקרה

      קורח אחת המחלוקות המפורסמות

       

      שבת שלום

      נשיקה

      ציורים יפים ופוסט מושקע ביותר
        15/6/18 09:58:

      שילוב נהדר של ציורים ופירושים, מסע שלם של הנאה.

      אבל עלתה בי שאלה "מדוע יעקב לא נשא תפילה על קורח ועדתו, שלא יגיעו כלל לאותו מצב?"

      ולסיום עולה מהדברים, כמה קשה היא הקנאה, המביאה לידי עיורון ושנאה ללא סיבה.

        15/6/18 08:36:

      מעניין ומקסים

      שבת שלום אהובה

        15/6/18 08:17:

      אהובה,
      אני משתאה כל פעם מחדש מהכישרון שלך.
      שילוב של כישרון בציור
      יחד עם ניתוח מעמיק.
      שאפו! ❤

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין