כותרות TheMarker >
    ';

    הבלוג של יצחק שויגר

    0

    שריפת השדות

    0 תגובות   יום שני, 2/7/18, 12:26

     

    מחבלי החמאס ברצועת עזה נעשו חכמים ופתחו במתקפה חדשה על היהודים שנואי נפשם. הם שורפים את השדות בעזרת בלונים ממולאים הליום ועפיפונים מבמבוק. מדליקים את הזנב ומפריחים. תבוא הרוח מהים ותיקח את בלון התבערה, אל מעבר לגבול, הצליח להם. נשרף שדה של חיטה. מה אכפת. היהודים הטיפשים ממילא מכניסים משאיות של אוכל לרצועה. אז למה לא לשרוף להם קצת? ואם  לא תבוא הרוח המערבית או לא יתרומם הבלון, ישרף אצלם, ואצלם, אין מה לשרוף, הכל שרוף כבר. צבא ישראל המתוחכם אינו מוצא תשובה.  יושבים כל חכמי "רפאל" ומחפשים תשובה הולמת. האם לשלוח כנגדם רחפן דיגיטלי מצוייד בחיישן עשן ואש שידע להתביית על בלונים או לשלוח מסוק קרב שמזהה מפריח בלונים ועפיפונים  ומוריד בומבה על כל משלחיו, צעירים עם מבוגרים. אכן בעיה מוסרית מעין כמוה. ומוסר כנהוג במקומותינו, הוא מטריד רק את היהודים. כי הערבים פטורים ממנו על פי הדין הנוהג אצלם ועל פי הדין הבינלאומי, שכן תמיד יבוא הגינוי לישראל ולא לחבלנים של עזה. והנה בדקתי ומצאתי כי הבעיה המוסרית כבר הטרידה את דויד המלך . כפי שכתוב בספר שמואל א פרק כג פסוק א." ויגידו לדוד לאמר הנה פלישתים נלחמים בקעילה והמה שוסים את הגרנות. וישאל דוד ביהוה לאמר האלך והיכיתי בפלישתים האלה. ויאמר יהוה אל דוד לך והכית בפלישתים והושעת את קעילה."

     ואומרים הפרשנים.  יש מלך בישראל והוא שאול שעליו האחריות לבטחונם ולשלוותם של בני קעילה ומדוע הם פונים לדוד? שאול היסס להילחם על קעילה ולא קשה לשער את הלך מחשבותיו. קעילה סמוכה למערכות פלישתים ומלחמה שם פירושה נפילה במארב פלישתי. שדידת גרנות לא הייתה בעיני שאול עילה למלחמה כל עוד הפלישתים לא איימו על בטחון הנפשות. מוטב להבליג מאשר לסכן את נפשו של חייל אחד רק  בגלל שוד כלכלי. הלכה היא כפי שמופיע בעירובין מה א, תוספתא פרק ג " נכרים שבאו על עיירות ישראל בשבת יוצאים עליהם בזין ומחללים עליהן את השבת אימתי? בזמן שבאו על עסקי נפשות . לא באו על עסקי נפשות אין יוצאין עליהן בזין ואין מחללים עליהן את השבת אולם יש להלכה נורמטיבית זו גם יוצא מן הכלל. באו  לעיירות הסמוכות לספר אפילו ליטול את התבן אפילו ליטול את קש יוצאין עליהן בזין ומחללים את השבת שמא ילכדוה ומשם תהא נוחה הארץ לכבש לפניהם. ומוסיף הפרשן: להנהגה ממלכתית דרוש מבט ציבורי כולל ואימוץ נורמות לאומיות יחודיות. מבחינת ההלכה אין חשיבות וערך לממון כשמדובר על פיקוח נפש או על חילול שבת אבל ממון זה, בספר, נחשב כנפשות ממש . כל ויתור גורר ויתור נוסף ומסכן את בטחון האומה כולה. דרש רבי דוסתאי דמן בירי: במסכת עירובין: מאי דכתיב ויגידו לדוד לאמר הנה פלישתי נלחמים בקעילה והמה שוסים את הגרנות? תנא: קעילה עיר הסמוכה לספר הייתה והם לא באו אלא על עסקי תבן וקש דכתיב והמה שוסים את הגרנות וכתיב וישאל דוד  בה' לאמר האלך והכיתי בפלישתים האלה? ויאמר ה' לדוד לך והכית את בפלישתים והושעת את ישראל." ומוסיף הפרשן דוד שמע את אשר נעשה בקעילה ולא השלים עם הפקרתה." הנה כי כן ההתלבטות של דוד האם להכות בפלישתים שזורה בעניין רצונו להציל את העם ומצד שני לא לקחת את תפקידו של המלך שאול. אבל ברור מן הצו האלוהי שגם אם באו על עסקי תבן הוא צריך להכות בהם כפי שנאמר מאוחר יותר כאשר בא המלאך אל שאול "מהרה ולכה כי פשטו הפלישתים על הארץ." מגמתם הסופית ההתקפית של הפלישתים בגרנות בקעילה נחשפה בסופו של הפרק ומכאן הצו האלוהי להכותם.

    מן הראוי שממשלת ישראל תנהג לפחות כמו דוד המלך ותשים קץ להפקרת התושבים לחסדי החוליגנים מעזה. אם דוד התגבר על הפלישתים יכולים גם צאצאי דוד המלך לאחר שלושת אלפים שנה  להתגבר על הערבים בעזה שהיה מקום מושבם של הפלישתים ולפי המצאת היסטוריה המעוות שלהם זה גם מקור שמם שהרי הם קוראים לעצמם פלסתינאים על שם פלסטיין  שנקראה כך על ידי האנגלים שמקורו בפרובינציה  שכך נקראה על ידי הרומאים. דרך ההתגברות היא פשוטה וידועה ונמצאת ביכולת הצבא ,אם מתייחסים אליה כמו אל איום ולא כמו של משחקי ילדים שמפריחים עפיפונים ובלשון חז"ל: הם לא באים על התבן אלא על הנפש. אבל הנהגת ישראל עוסקת בעצמה ובשיקולי  השרדותה ומפקירה את תושביה.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      יצחקשויגר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין