כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ הר שעיר/ ציירה: אהובה קליין (c)

    31 תגובות   יום שישי , 20/7/18, 06:28

    Biblical paintings

     The Seir Mountain

    "וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר. רַב-לָכֶם, סֹב אֶת-הָהָר הַזֶּה; פְּנוּ לָכֶם, צָפֹנָה.   וְאֶת-הָעָם, צַו לֵאמֹר, אַתֶּם עֹבְרִים בִּגְבוּל אֲחֵיכֶם בְּנֵי-עֵשָׂו, הַיֹּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר; וְיִירְאוּ מִכֶּם, וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד.   אַל-תִּתְגָּרוּ בָם--כִּי לֹא-אֶתֵּן לָכֶם מֵאַרְצָם, עַד מִדְרַךְ כַּף-רָגֶל:  כִּי-יְרֻשָּׁה לְעֵשָׂו, נָתַתִּי אֶת-הַר שֵׂעִיר".    

    [דברים ב, ה-ו]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ הר שעיר/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    הר שעיר/ שיר מאת: אהובה קליין © 

         הר שעיר בלב מדבר

     סלעי גרניט וגם נהר

     בו דרים בני עשיו

     מימי  קדם  עם רב.

     

    בחלקם נפלה ירושה

    נחלה אדמה קשה

    מקנה וצאן לרוב

    עם ישראל אותו ייסוב.

     

    כף רגלו בה לא תדרוך

    גם אם חש  לעיתים נבוך

    פניו אל פני צפון

    עיניו אל פני מרום.

     הערה: השיר בהשראת פרשת: דברים [חומש דברים].

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

          


    פרשת דברים- הַר-שֵׂעִיר – יְרֻשָּׁה למי?

    מאת: אהובה קליין.

    בפרשה זו הפותחת את חומש דברים, נושא משה נאום מקיף לעם ישראל, כאשר אחד הנושאים: הַר-שֵׂעִיר

    "וַנֵּפֶן וַנִּסַּע הַמִּדְבָּרָה, דֶּרֶךְ יַם-סוּף, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה, אֵלָי; וַנָּסָב אֶת-הַר-שֵׂעִיר, יָמִים רַבִּים.  וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר.  רַב-לָכֶם, סֹב אֶת-הָהָר הַזֶּה; פְּנוּ לָכֶם, צָפֹנָה.  וְאֶת-הָעָם, צַו לֵאמֹר, אַתֶּם עֹבְרִים בִּגְבוּל אֲחֵיכֶם בְּנֵי-עֵשָׂו, הַיֹּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר; וְיִירְאוּ מִכֶּם, וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד.  אַל-תִּתְגָּרוּ בָם--כִּי לֹא-אֶתֵּן לָכֶם מֵאַרְצָם, עַד מִדְרַךְ כַּף-רָגֶל:  כִּי-יְרֻשָּׁה לְעֵשָׂו, נָתַתִּי אֶת-הַר שֵׂעִיר.  אֹכֶל תִּשְׁבְּרוּ מֵאִתָּם בַּכֶּסֶף, וַאֲכַלְתֶּם; וְגַם-מַיִם תִּכְרוּ מֵאִתָּם, בַּכֶּסֶף--וּשְׁתִיתֶם. [דברים, ב, א-ז]

    השאלות הן:

    א] היכן נמצא הר שעיר – מדוע נקרא בשם זה ולמי מיועד?

    ב] מדוע חל איסור לעבור דרכו?

    תשובות.

    הַר-שֵׂעִיר

    הר שעיר- הוא מקום המיועד  לבני עשו -ממוקם בין דרום ים המלח למפרץ אילת-מזוהה  עם רכס הרי גרניט ממזרח  לבקעת הירדן, הגבול הצפוני שלו הוא נחל זרד.

    מתוך עיון בכתובים, למדים אנו: כי הר שעיר הוא אכן מיועד לעשו ולכל פמלייתו הנרחבת: "וַיִּקַּח עֵשָׂו אֶת-נָשָׁיו וְאֶת-בָּנָיו וְאֶת- בְּנֹתָיו, וְאֶת-כָּל-נַפְשׁוֹת בֵּיתוֹ, וְאֶת-מִקְנֵהוּ וְאֶת-כָּל-בְּהֶמְתּוֹ וְאֵת כָּל-קִנְיָנוֹ, אֲשֶׁר רָכַשׁ בְּאֶרֶץ כְּנָעַן; וַיֵּלֶךְ אֶל-אֶרֶץ, מִפְּנֵי יַעֲקֹב אָחִיו.   כִּי-הָיָה רְכוּשָׁם רָב, מִשֶּׁבֶת יַחְדָּו; וְלֹא יָכְלָה אֶרֶץ מְגוּרֵיהֶם, לָשֵׂאת אֹתָם--מִפְּנֵי, מִקְנֵיהֶם.  וַיֵּשֶׁב עֵשָׂו בְּהַר שֵׂעִיר, עֵשָׂו הוּא אֱדוֹם.  וְאֵלֶּה תֹּלְדוֹת עֵשָׂו, אֲבִי אֱדוֹם, בְּהַר, שֵׂעִיר".  [בראשית ל"ו, ו'-י]

    אך טרם ישיבתו של עשו במקום זה, ישבו שם החורים ועל כך מעיד הכתוב:  "וּבְשֵׂעִיר יָשְׁבוּ הַחֹרִים, לְפָנִים, וּבְנֵי עֵשָׂו יִירָשׁוּם וַיַּשְׁמִידוּם מִפְּנֵיהֶם, וַיֵּשְׁבוּ תַּחְתָּם:  כַּאֲשֶׁר עָשָׂה יִשְׂרָאֵל, לְאֶרֶץ יְרֻשָּׁתוֹ, אֲשֶׁר-נָתַן יְהוָה, לָהֶם".[דברים ב, י"ב]

    בשֵׂעִיר הוקמה מלכות אדום השייכת לעשו:

    "וְאֵלֶּה שְׁמוֹת אַלּוּפֵי עֵשָׂו, לְמִשְׁפְּחֹתָם, לִמְקֹמֹתָם, בִּשְׁמֹתָם:  אַלּוּף תִּמְנָע אַלּוּף עַלְוָה, אַלּוּף יְתֵת.  מא אַלּוּף אָהֳלִיבָמָה אַלּוּף אֵלָה, אַלּוּף פִּינֹן. אַלּוּף קְנַז אַלּוּף תֵּימָן, אַלּוּף מִבְצָר.  אַלּוּף מַגְדִּיאֵל, אַלּוּף עִירָם; אֵלֶּה אַלּוּפֵי אֱדוֹם, לְמֹשְׁבֹתָם בְּאֶרֶץ אֲחֻזָּתָם--הוּא עֵשָׂו, אֲבִי אֱדוֹם בראשית ל"ו, מ'-מ"ג[

    עצם ישיבתו של עשו בהר שעיר מעידה על הבטחתו של אלוקים שעתיד לתת את הארץ לבני אברהם- יעקב ועשו:

    "וָאֶתֵּן לְיִצְחָק, אֶת-יַעֲקֹב וְאֶת-עֵשָׂו; וָאֶתֵּן לְעֵשָׂו אֶת-הַר שֵׂעִיר, לָרֶשֶׁת אוֹתוֹ, וְיַעֲקֹב וּבָנָיו, יָרְדוּ מִצְרָיִם". [יהושע כ"ד, ד]

    התורה מתארת את נדודי בני ישראל במדבר, הר שעיר נזכר פעמים רבות בסמוך לקָדֵשׁ , המזוהה עם פטרה:

    "אֵלֶּה הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, בְּעֵבֶר, הַיַּרְדֵּן:  בַּמִּדְבָּר בָּעֲרָבָה.... אַחַד עָשָׂר יוֹם מֵחֹרֵב, דֶּרֶךְ הַר-שֵׂעִיר, עַד, קָדֵשׁ בַּרְנֵעַ. [דברים, א, א—ג]

    המקום נקרא : הַר שֵׂעִיר: את משמעות השם הזה אנו לומדים מהכתוב: "אֵלֶּה בְנֵי שֵׂעִיר הַחֹרִי יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ:..." (בראשית, ל"ו, כ'-ל'), נראה שבתקופה קדומה הגיע להר אדם בשם: שֵׂעִיר, שהשתייך לבני החורים. נולדו לו שבעה בנים, והם התרבו והפכו לשבטים שתפסו את כל ההר  והם נקראו על שם אביהם.

    האיסור לעבור דרך הר שעיר.

    על פי רש"י: נאלצו בני ישראל לעקוף את אדום ומואב .  בני ישראל מקבלים מה' ציווי:

    "אַתֶּם עֹבְרִים בִּגְבוּל אֲחֵיכֶם בְּנֵי-עֵשָׂו, הַיֹּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר; וְיִירְאוּ מִכֶּם, וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד.  אַל-תִּתְגָּרוּ בָם--כִּי לֹא-אֶתֵּן לָכֶם מֵאַרְצָם, עַד מִדְרַךְ כַּף-רָגֶל"

    רש"י מביא שני פירושים להסבר ציווי זה:

     א] כפשוטו: כוונת האיסור- אפילו דריסת רגל אסורה על בני ישראל  בהר שעיר- ללא רשות.

    ב] מדרש אגדה: איסור זה חל עד בוא יום הגאולה- יום דריכת הרגל בהר הזיתים. כפי שנאמר :

    "וְיָצָא יְהוָה, וְנִלְחַם בַּגּוֹיִם הָהֵם, כְּיוֹם הִלָּחֲמוֹ, בְּיוֹם קְרָב.  וְעָמְדוּ רַגְלָיו בַּיּוֹם-הַהוּא עַל-הַר הַזֵּיתִים אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי יְרוּשָׁלִַם, מִקֶּדֶם, וְנִבְקַע הַר הַזֵּיתִים מֵחֶצְיוֹ מִזְרָחָה וָיָמָּה...." [זכריה, י"ד, ג-ד]

     ולגבי המילים: "כִּי-יְרֻשָּׁה לְעֵשָׂו, נָתַתִּי אֶת-הַר שֵׂעִיר" מסביר רש"י: מראש אלוקים רצה להנחיל  עשרה עמים לישראל – אך העניק להם שבעה-והשלושה: קיני, קדמוני וקניזי - הם  לעמון, מואב, ושעיר.- מתוכם אחד לעשו- הוא  שֵׂעִיר, ושני עמים-  ללוט וזה בשכר שכאשר לוט התלווה אל אברהם ושרה-  ברדתם למצרים , בזכות שלוט שתק כאשר אברהם אמר: לפרעה כי שרה אחותו - לוט לא גילה את האמת לפרעה. כמו שהכתוב מציין:

    "וַיְהִי, בְּשַׁחֵת אֱלֹהִים אֶת-עָרֵי הַכִּכָּר, וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים, אֶת-אַבְרָהָם; וַיְשַׁלַּח אֶת-לוֹט, מִתּוֹךְ הַהֲפֵכָה, בַּהֲפֹךְ אֶת-הֶעָרִים, אֲשֶׁר-יָשַׁב בָּהֵן לוֹט",  מה זכר ה'? את שתיקת לוט.[בראשית י"ט, כ"ט]

    רבינו בחיי מסביר :"אַל-תִּתְגָּרוּ בָם"? ותשובתו: לפי שעשיו כיבד את אביו ואין הקב"ה מקפח שכר של כל בריה. וגם שלא יהיה פתחון פה בעולם הבא שעשיו לקח את שכרו בעולם הזה. ולגבי הציווי: "פְּנוּ לָכֶם, צָפֹנָה".  רבינו בחיי מביא כמה פירושים: 

    א]" אמרו במדרש רבה ,אם באתה שעתו של עשו הצפינו עצמכם מלפניו, שנאמר פנו לכם צפונה"

    ב] אומר ה': פנו לכם  צפונה לפי שהיה לי משהו צפון ביני ובינכם וזה בית המקדש - שאני הייתי נצפן בתוכו עמכם ועשיו עתיד להחריבו כפי שנאמר: "וַהֲסִבּוֹתִי פָנַי מֵהֶם, וְחִלְּלוּ אֶת-צְפוּנִי; וּבָאוּ-בָהּ פָּרִיצִים, וְחִלְּלוּהָ". [יחזקאל ז, כ"ב]

    ועל האזהרה: "אַתֶּם עֹבְרִים בִּגְבוּל אֲחֵיכֶם בְּנֵי-עֵשָׂו, הַיֹּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר; וְיִירְאוּ מִכֶּם, וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד.

    מביא רבינו בחיי שני הסברים:

    א] ישנה  הוראה לעם ישראל לא להתקרב אל בני עֵשָׂו-  למרות שהם האחים שלנו ואפילו שהם יראים מפנינו ,עלינו להישמר מפניהם  מאד – הכיצד? התשובה:

    יש להימנע  מלהתגרות בהם!

    ב] ומדרש רבה: "אמר רבי אליעזר: אוי לאוזניים שכך שומעות, ומה אם בשעה שהם יראים מעם ישראל נאמר: להישמר מהם ,קל וחומר שכשעם ישראל ירא מהם על אחת כמה וכמה, ר' יהושע בשם ר' לוי אמר- אם עם ישראל מעוניין שבני עשיו  יהיו יראים מפנינו, יש לעסוק בתורה, כמו שנאמר: " וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד, לְנַפְשֹׁתֵיכֶם" [דברים ד, ט"ו]

    ונאמר בתמיה:"אֹכֶל תִּשְׁבְּרוּ מֵאִתָּם"? הרי הקב"ה דאג  לעם ישראל במהלך המדבר באופן רצוף.

    רש"ר מבהיר: כי מכאן על עם ישראל ללמוד  להתמקד בריכוז כל כוחותיו לכיבוש הארץ שלו  ושמירת גבולותיה ,ומנגד לכבד את העמים האחרים  שזכותם מובטחת להם מבורא עולם-על ארצם.

    לסיכום, לאור האמור לעיל: שֵׂעִיר שייכת לעֵשָׂו וארץ ישראל שייכת לעם ישראל וזאת על פי הבטחת הארץ עוד לאבותינו, אברהם יצחק ויעקב.

     עוד מיצירותיי מתוך פרשה זו:


    ''    

          

    ציורי תנ"ך/ משה נושא דברים לעם ישראל/ ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ משה שולח מרגלים לתור את הארץ/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ בכי המרגלים בליל תשעה באב- הפך בכי לדורות/ ציירה: אהובה קליין (c)


    ''    

    ציורי תנ"ך/ עמוד האש במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    העלאת תמונות   

     

    ציורי תנ"ך/ משה מצווה את עם ישראל לנטוש את המדבר / ציירה: אהובה קליין (c)


    ''

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל  חוצים את נחל  ארנון/ ציירה: אהובה קליין (c)


    העלאת תמונות

     

     ציורי תנ"ך/ בני ישראל נוחלים את ארץ ישראל/ ציירה: אהובה קליין (c)


    השבת הזאת נקראת בשם:


     שבת חזון.


    פרשת דברים נקראת מידי שנה  בשבת האחרונה טרם תשעה באב והסיבה לכך: לפי שמשה מוכיח את העם על חטא המרגלים ולפי חז"ל הקב"ה גזר  בליל תשעה באב-  על דור המדבר שלא יזכו להיכנס לארץ –וזאת בעוון הוצאת הדיבה על ארץ ישראל, ובגמרא[תענית  כ"ט, ע"א] נאמר-על הפסוק: "ויבכו העם בלילה ההוא"[במדבר י"ד, א] "אותו לילה - ליל תשעה באב היה. אמר להם הקב"ה לישראל: אתם בכיתם בכייה של חינם[הכוונה לבכייה על ארץ ישראל, כאשר המרגלים דיברו בגנותה- ובכך  הוכיחו שאינם בוטחים בה' שהבטיח להם את ארץ ישראל להתנחל בה] ואני קובע לכם בכייה לדורות"- הכוונה  לזמן ליל תשעה באב  שכולו בכי ,צום ואבל על חורבן בית המקדש.

    השבת שבה קוראים את פרשת דברים- נקראת: "שבת חזון" לפי שאנו קוראים בהפטרה על נבואת התוכחה של ישעיהו "חזון ישעיהו בן אמוץ ובנבואה זו הנביא קורא על ירושלים: "איכה הייתה..."?
    הנה קטע מתוך ההפטרה:
    " שִׁמְעוּ שָׁמַיִם וְהַאֲזִינִי אֶרֶץ, כִּי יְהוָה דִּבֵּר:  בָּנִים גִּדַּלְתִּי וְרוֹמַמְתִּי, וְהֵם פָּשְׁעוּ בִי.  יָדַע שׁוֹר קֹנֵהוּ, וַחֲמוֹר אֵבוּס בְּעָלָיו; יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע, עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן.   הוֹי גּוֹי חֹטֵא, עַם כֶּבֶד עָוֺן--זֶרַע מְרֵעִים, בָּנִים מַשְׁחִיתִים; עָזְבוּ אֶת-יְהוָה, נִאֲצוּ אֶת-קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל--נָזֹרוּ אָחוֹר.   עַל מֶה תֻכּוּ עוֹד, תּוֹסִיפוּ סָרָה; כָּל-רֹאשׁ לָחֳלִי, וְכָל-לֵבָב דַּוָּי.   מִכַּף-רֶגֶל וְעַד-רֹאשׁ אֵין-בּוֹ מְתֹם, פֶּצַע וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה; לֹא-זֹרוּ וְלֹא חֻבָּשׁוּ, וְלֹא רֻכְּכָה בַּשָּׁמֶן.   אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, עָרֵיכֶם שְׂרֻפוֹת אֵשׁ; אַדְמַתְכֶם, לְנֶגְדְּכֶם זָרִים אֹכְלִים אֹתָהּ, וּשְׁמָמָה, כְּמַהְפֵּכַת זָרִים".
    [ישעיהו א]

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על כל היצירות המופיעות באתר(c)


     שבת שלום לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד.

     ויהי רצון שנרבה באהבת חינם -ובא לציון גואל.

    אמן ואמן!

    דרג את התוכן:

      תגובות (31)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        2/8/18 23:28:
      אהובה ציוריך יפים ויש בהם צבעוניות של חדוות חיים!
        1/8/18 07:19:

      צטט: עט סופר 2018-07-30 09:51:09

      מאמר וחידוש יפה ...והציורים מרשימים ביותר. כדרכך בקודש...

       

      יחסי האיבה  בין אדום וישראל  היו נושא מרכזי בדברי הנביאים כך ביחזקאל  מלאכי עובדיה וירמיהו ...והם נמשכו לאורך הדורות... וירמיהו במגילת איכה אומר "זכור ה' לבני אדום את יום ירושלים האומרים ערו ערו עד היסוד בה..." מתח זה שבין עשו ויעקב שהתחיל בלידתם ונמשך לאורך כל תולדות עם ישראל, ניכר גם לאורך כל ימי בית ראשון החל מימי הממלכה של דוד. לעתים הצליחו מלכי יהודה לדחוק את האדומים דרומה, ולעיתים הצליחו האדומים לדחוק את ממלכת יהודה צפונה,...הנבואה לעתיד לבוא של הנביא עובדיה הינה : "ועלו מושעים בהר ציון לשפט את הר עשו והיתה לה'המלוכה".

       

      ישר כח!


       עט סופר היקר.


       תודה- מקרב לב- לדבריך המחכימים!

       

      על נבואת הנביאים והסקירה המעניינת בכל התקופות.

      המסקנה היא: 

      עלינו להתייחס למסר שבדברי יצחק אבינו:

      " הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו".

      היינו- להגביר את קול יעקב- קול התורה-

      כתוצאה מכך ידי עשיו יחלשו

       ובא לציון גואל.

       המשך שבוע נהדר ויצירתי.

       בברכה

       אהובה.


       

        30/7/18 09:51:

      מאמר וחידוש יפה ...והציורים מרשימים ביותר. כדרכך בקודש...

       

      יחסי האיבה  בין אדום וישראל  היו נושא מרכזי בדברי הנביאים כך ביחזקאל  מלאכי עובדיה וירמיהו ...והם נמשכו לאורך הדורות... וירמיהו במגילת איכה אומר "זכור ה' לבני אדום את יום ירושלים האומרים ערו ערו עד היסוד בה..." מתח זה שבין עשו ויעקב שהתחיל בלידתם ונמשך לאורך כל תולדות עם ישראל, ניכר גם לאורך כל ימי בית ראשון החל מימי הממלכה של דוד. לעתים הצליחו מלכי יהודה לדחוק את האדומים דרומה, ולעיתים הצליחו האדומים לדחוק את ממלכת יהודה צפונה,...הנבואה לעתיד לבוא של הנביא עובדיה הינה : "ועלו מושעים בהר ציון לשפט את הר עשו והיתה לה'המלוכה".

       

      ישר כח!

       

        26/7/18 10:52:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-07-26 08:23:44

      תודה, אהובה היקרה, מלא וגדוש וססגוני כדרכך...

      מכבית היקרה.
      חיוך
       תודה- מקרב לב- למילותייך הטובות.
       ברוכה תהיי עם כל יקירייך.

       בברכה
       אהובה.
      תודה, אהובה היקרה, מלא וגדוש וססגוני כדרכך...
        24/7/18 09:35:

      צטט: עמנב 2018-07-23 08:04:29

      כרגיל, אהובה, השכלת אותי. תודה על הציורים היפים ועל הפרשנויות - מרחיבים את הדעת ואת הלב. כל טוב, עמוס.
       עמוס היקר.

       תודה- מקרב לב-
      לדבריך הנפלאים ולברכות.
       המברך- יתברך משמים- 
       בשפע ברכות כמים .

       בברכה
       אהובה.
        24/7/18 09:33:

      צטט: תנועת כמוך 2018-07-23 20:21:44

      ראויה לכוכב וגם לשביל החלב
       דוד היקר.

       תודה  לכוכב ושביל החלב.
       תבורך ממזרח עד מערב.

       בברכה
       אהובה.
        24/7/18 09:31:

      צטט: שיאצו, דיקור סיני 2018-07-23 00:28:23

      לחיי אהבת חינם!

      אפרת היקרה.
      נשיקה
       אמן ואמן לברכה.
       המשך שבוע מוצלח ומבורך.

       בברכה
       אהובה.
        24/7/18 09:25:

      צטט: שטוטית 2018-07-22 23:58:45

      יפה מאוד אהובה יקרה :)

       

      והציורים נהדרים !!!

       

      שבוע מבורך

      נשיקה

       שטוטית היקרה.

       

      נשיקה

       תודה למילותייך הטובות ולברכתך הנפלאה.

       תבורכי  בברכות עד בלי די...

       בברכה

       אהובה.

        24/7/18 09:21:

      צטט: תכשיט 2018-07-20 18:16:10

      אמן ואמן.... שבת מבורכת....

      תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה לברכתך.
       המשך שבוע מבורך גם לך.

       בברכה
       אהובה.
        24/7/18 09:19:

      צטט: kimchid 2018-07-21 14:58:37

      שבוע טוב

       

       דניאל היקר,


       תודה לברכתך.

       המברך יתברך כפל כפליים.

       בברכה


       אהובה.

        23/7/18 20:21:
      ראויה לכוכב וגם לשביל החלב
        23/7/18 08:04:
      כרגיל, אהובה, השכלת אותי. תודה על הציורים היפים ועל הפרשנויות - מרחיבים את הדעת ואת הלב. כל טוב, עמוס.
      לחיי אהבת חינם!
        22/7/18 23:58:

      יפה מאוד אהובה יקרה :)

       

      והציורים נהדרים !!!

       

      שבוע מבורך

      נשיקה

        22/7/18 23:42:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-07-21 19:12:12

      את מעבירה את הנושא בצורה נפלאה.

      אסנת היקרה.
      חיוך
        תודה לתגובתך הנפלאה.
       ברוכה תהיי.

       בברכה
       אהובה.
        22/7/18 23:40:

      צטט: ד. צמרת 2018-07-20 18:05:13

      עוררת בי את האסוציאציה שהר שעיר הינו העיר הנבטית פטרה. בתקופת ילדותי הרפתקנים רבים שלא הכירו את הציווי נרצחו בדרך להר שעיר ע"י הירדנים.

       

       ד,צמרת היקר.

       תודה- מקרב לב- לתגובתך המעניינת,

      שמחה שעוררתי בך משהו על הר שעיר.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


        בברכה

       אהובה.

        22/7/18 22:33:

      צטט: * חיוש * 2018-07-20 17:37:09

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שישי שבת ללמוד את פרשת השבוע מציורייך הקסומים,

      שירך וההסבר לאותה פרשה.

      האלוהים מורה לבני ישראל לא להיכנס לאיזור הר שעיר ובזה מקיים את הבטחתו לעשיו

      בציורך אהבתי מאוד את הכיתוב "שעיר" על ההר  הוא כמו שלט דרכים

      אמן ואמן לבירכתך והמברכת תבורך בכל הטוב שבעולם

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה רגועה ושקטה לך יקירה ולכל אהובייך

      *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה- מקרב לב- עבור מילותייך הנפלאות.

       המבט  שלך  על  היצירה- היא עם עומק רב.

      שמחה שאהבת.

       תבורכי- את ויקירייך במיטב  הברכות והישועות.

       וימלא ה' את כל משאלותייך לטובה.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.

        22/7/18 22:28:

      צטט: sari10 2018-07-20 14:38:58

      יופי של ציורים ועומק מחשבה.
      שבת נפלאה לך אהובה ❤

      אמן ואמן למשפטים האחרונים שלך!

       

      שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה  עבור מילותייך הטובות.

       יהי רצון  שעם ישראל- יצא מאפלה לאורה במהרה.

       בשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        22/7/18 22:25:

      צטט: ~ ~ 2018-07-20 11:02:47

      תודה על השיר וההסברים - ציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה- מקרב לב- לתגובתך היפה.

       ברוכה תהיי ויהי רצון שנתבשר בבשורות טובות.

       

       בברכה

       אהובה.

        21/7/18 21:37:

      צטט: .D.S 2018-07-20 09:29:46

      אהובה היקרה,

       

      הציורים מרהיבים ומלאים בפרטים חשובים

       

      המלל מאיר עיניים עם תכנים של תלמידת-חכמים.


       

      שבת מלאה חזון

       

      וצום מועיל

       

      דרורית היקרה.חיוך

       תודה לתגובתך היפה.

       יהי רצון שעם ישראל יצא מאפלה לאורה במהרה.


       בברכה

       אהובה.

        21/7/18 21:35:

      צטט: יצחק. ב 2018-07-20 09:03:59

      לאהובה,
      מצטרף לברכתך, לכל בני האדם,
      שבת שלום.

       

       יצחק היקר.

       תודה לתגובתך היפה,

      יהי רצון   שעם ישראל יצא מאפלה לאורה במהרה.


       בברכה

       אהובה.

       

      את מעבירה את הנושא בצורה נפלאה.
        21/7/18 14:58:
      שבוע טוב
        20/7/18 18:16:
      אמן ואמן.... שבת מבורכת....
        20/7/18 18:05:
      עוררת בי את האסוציאציה שהר שעיר הינו העיר הנבטית פטרה. בתקופת ילדותי הרפתקנים רבים שלא הכירו את הציווי נרצחו בדרך להר שעיר ע"י הירדנים.
        20/7/18 17:37:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שישי שבת ללמוד את פרשת השבוע מציורייך הקסומים,

      שירך וההסבר לאותה פרשה.

      האלוהים מורה לבני ישראל לא להיכנס לאיזור הר שעיר ובזה מקיים את הבטחתו לעשיו

      בציורך אהבתי מאוד את הכיתוב "שעיר" על ההר  הוא כמו שלט דרכים

      אמן ואמן לבירכתך והמברכת תבורך בכל הטוב שבעולם

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה רגועה ושקטה לך יקירה ולכל אהובייך

        20/7/18 14:38:

      יופי של ציורים ועומק מחשבה.
      שבת נפלאה לך אהובה ❤

      אמן ואמן למשפטים האחרונים שלך!

        20/7/18 11:02:

      תודה על השיר וההסברים - ציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

        20/7/18 09:29:

      אהובה היקרה,

       

      הציורים מרהיבים ומלאים בפרטים חשובים

       

      המלל מאיר עיניים עם תכנים של תלמידת-חכמים.


       

      שבת מלאה חזון

       

      וצום מועיל

        20/7/18 09:03:

      לאהובה,
      מצטרף לברכתך, לכל בני האדם,
      שבת שלום.

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין