כותרות TheMarker >
    ';

    האפטר שוק – של חוק הלאום

    1 תגובות   יום רביעי, 1/8/18, 23:48

    כמו שלרעידת האדמה יש "אפטר-שוקים" קטנים ומתמשכים, כך חוק הלאום מעורר תופעות לוואי פוליטיות, עדתיות ולאומיות.

    הקשקשת, ברברת – משני צידי הקו הפוליטי מתחיל לקבל תפנית פוליטית פופוליסטית שאינה קשורה לשוויון או השפה הערבית – אלא לרצון לחזור ולהלחם על מעמד מדינת ישראל כמדינת כל אזרחיה, ואת זה צריך למנוע.

    השפה הערבית – במעמד מיוחד, אל לערבים לשכוח שהם אזרחים במדינה יהודית ולא מדינה דו-לאומית והם אזרחים שווי זכויות וגם שווי חובות פרט לפטורים שבחוק כמו שירות בטחון.

    עברי דבר עברית – הסיסמא של אליעזר בן יהודה. את חוק הלאום על סעיפיו היה צריך לחוקק מיד עם קום המדינה או בשנות ה-60 המוקדמות והיו מונעים את כל הדיונים המיותרים דהיום.

    למה חוקק החוק היום ולמה צריך אותו, הרי שברור הן ממגילת העצמאות והן מהמציאות שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי ומדינה יהודית?

    בגלל המפקפקים – בגלל המתלבטים, בגלל אובדי הדרך, הפוסט ציוניים, הליברליים שתומכים במדינה דו-לאומית או מדינת כל אזרחיה.

    בגלל שהחוק נחוץ היום – כמו שנחוצה ההבנה וההפנמה על זכותנו על ארץ ישראל וירושלים הבירה.

    כי עוד לא אבדה תקוותנו- ארץ ציון וירושלים.

    מספיק עם הקשקשת והברברת המיותרת

    רבותיי המלומדים בימין ובשמאל מספיק עם הקשקשת ,הברברת והבבל"ת בנושא חוק הלאום. תבינו דבר בסיסי - חוק הלאום אינו מסמך על שוויוניות לא על אזרחות, לא על זכויות וחובות כל אלה נמצאים בחוקים אחרים בפסיקה של בית המשפט העליון-ומעל כולם במגילת העצמאות. חוק הלאום בא להגדיר דבר אחד והוא שמדינת ישראל היא מדינה יהודית מדינת הלאום של עם ישראל. מדינת ישראל היא מדינה יהודית לא מדינת כל אזרחיה או מיעוטיה. הדרוזים הם שווי זכויות ואזרחים נאמנים למדינה והמדינה אליהם. השאיפות הלאומיות שלהם יבואו יום אחד לביטוי ממשי בגבל דרוז וישראל תהיה בין הראשונות להכיר ולתמוך. ואם מישהו רוצה הוכחה ניצחת או שכנוע מעשי לדברים אלה ,אני ממליץ לבקר בבית הקברות הצבאי בנורמנדי בית הקברות האמריקאי ובו מאות קברים של חיילים יהודיים שנלחמו כתף אל כתף בצבא האמריקאי עם סמלי מגן דוד, ולידם פולנים איטלקים ואינדיאנים. כולם לחמו ונפלו למען מטרה אחת, אך אף קבוצה לא באה לדרוש תיקון בחוק יסוד הלאום של ארה"ב או מדינות אירופה.

    השפה הערבית במעמד מיוחד – השפה העברית היא היא השפה הרשמית.

    השפה הערבית קיבלה מעמד מיוחד ולא כשפה רשמית לצד השפה העברית. כמובן שמיד קמה מהומה מצד הערבים שנעלבו ולצידם אותם יפי נפש ואוהדי השפה הערבית שמתנגדים לכל מהלך של הממשלה, כולל הנשיא ריבלין שאמר חצי ברצינות וחצי בהומור שהוא יחתום על חוק הלאום בערבית. כמו כן שמעתי עיתונאי יוצא מרוקו דניאל סימון שכתב בעיתון הארץ כי יוצאי צפון אפריקה שחונכו גם על התרבות הערבית עלולים להיעלב בשל הפגיעה לכאורה בשפה הערבית ובמה שהיא מייצגת עבורם. ושאלתי המלומדת. מה לגבי אנשי העליה הראשונה והשניה והעליות שאחריה שבאו וחונכו על התרבות הרוסית-אחריהם היקים, הפולנים, הרומנים, הווזווזים דוברי האידיש ויתר קיבוץ הגלויות. למה שלא ניתן גם לשפות האלה מעמד מיוחד. ב .איזה עוד מדינות בעולם יש כמה שפות רשמיות? הרי כל הרעיון של כור ההיתוך זה ליצור חברה חדשה שפה אחת -מאחדת מייצגת את מהותה של המדינה והחברה. מדינת ישראל כמדינת היהודים שפתה העתיקה וההיסטורית היא עברית שהרי עברים אנחנו-ושפתינו היא עברית.

    עברי דבר עברית – אליעזר בן-יהודה

    עברי דבר עברית. הלשונאי הלל הר שושנים ואחריו מחייה השפה העברית אליעזר בן-יהודה עומדים מאחורי הסיסמא עברי דבר עברית. ואילו הסופר אחד העם היה בעל האמרה המפורסמת תהיה יהודי בביתך ואדם בצאתך. לאמור: בביתך אפילו בגולה אל תשכח שאתה יהודי, ואילו בארץ יהודית, מדינת היהודים אתה יהודי חופשי, במדינה ריבונית ויכול להיות אדם בצאתך ובבואך אז עברי דבר עברית.

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        13/8/18 16:29:

      המחנות הניצים, שמאל מול ימין, ערבים מול יהודים, דתיים מוח חילונים יכולים וצריכים לקבל את מבוקשם בלי מלחמות. עד היום לא הוגדר בחוק כלשהו המרכיב הדמוקרטי ובעיקר השוויון בין כלל האזרחים שהוא ליבת כל משטר דמוקרטי. גם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, שלכאורה בא להבטיח את המרכיב הדמוקרטי־שוויוני, לא עוסק כלל בהגדרת מאפייניה של המדינה אלא ברשימת זכויות מסוימת שהמילה שוויון נעדרת ממנה, שאמורה לאפיין את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לכן דרוש תיקון.

      התיקון שאציע, תוספת חקיקה חסרה - חוק יסוד: זכויות מיעוטים, שיגדיר זכויות של מיעוטים במדינה. בחוק תהינה הגדרות מהם מיעוטים ומה הזכויות הלאומיות שלהם.

      מה הפתרון למשבר חוק הלאום? ראו בפוסט, מתווה לחוק יסוד: זכויות מיעוטים.

      ארכיון

      פרופיל

      אברהםפכטר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין