כותרות TheMarker >
    ';

    בנט, אינך שר החינוך שלנו - עצומה

    2 תגובות   יום ראשון, 5/8/18, 13:11

    מוזמנים לראות ולהפיץ.

     


    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        5/8/18 17:42:

      צטט: ת ה י ל ה 2018-08-05 15:29:46

      כמה נקודות שלא הבנתי ביחס לעצומה, ואשמח להתייחסות:

      1. האם חוק מטרות החינוך אינו מכוון גם לחינוך הממלכתי דתי? מהעצומה, עולה הרושם כי חוק מטרות החינוך מכוון רק לחינוך הממלכתי. לא ידוע לי על חוק נוסף מאז ביטול הזרמים בחינוך.
      2. בחוק מטרות החינוך שתוקן בשנת 2000 כתוב גם להיות "אזרח נאמן למדינת ישראל" (סעיף 1). ובסעיף 4  כתוב: "ללמד את תורת ישראל, תולדות העם היהודי, מורשת ישראל והמסורת היהודית". שני האיזכורים הללו, מעמידים את שאלת הנאמנות וההדתה לפרשנויות שונות.

      לצערי, אני מבינה שהחוק עצמו מכיל סתירות (אולי מפני שהוא באמת מנוסח כמטרות בלבד, כאוטופיה. וללא ניסוח אסטרטגי קשה מאוד להבין את הכוונות המפורשות שלו).

      אני בטוחה שיש לכותבי העצומה כוונות טובות, והם רוצים בכל מאודם לראות חינוך טוב יותר בישראל (מהו חינוך טוב...?), אבל להציב את חוק מטרות החינוך כבסיס לטענות המועלות בעצומה זו בעיניי טעות.

       

      תהילה, כתבת דברים כדרבנות. איני רוצה להיכנס כאן להתדיינות מעמיקה במטרות החינוך שנת 2000 - אשמח לעשות זאת במייל (שלי: avrahamf10@gmail.com) - רק אומר, ש-11 המטרות בחוק החינוך הממלכתי חלות על כולם. אני רוצה להדגיש את ההיבטים הנוספים הרבים שבעצומה שלנו, שפוגעים באופן חזיתי במטרות החינוך שבחוק. בברכה, אברהם.

        5/8/18 15:29:

      כמה נקודות שלא הבנתי ביחס לעצומה, ואשמח להתייחסות:

      1. האם חוק מטרות החינוך אינו מכוון גם לחינוך הממלכתי דתי? מהעצומה, עולה הרושם כי חוק מטרות החינוך מכוון רק לחינוך הממלכתי. לא ידוע לי על חוק נוסף מאז ביטול הזרמים בחינוך.
      2. בחוק מטרות החינוך שתוקן בשנת 2000 כתוב גם להיות "אזרח נאמן למדינת ישראל" (סעיף 1). ובסעיף 4  כתוב: "ללמד את תורת ישראל, תולדות העם היהודי, מורשת ישראל והמסורת היהודית". שני האיזכורים הללו, מעמידים את שאלת הנאמנות וההדתה לפרשנויות שונות.

      לצערי, אני מבינה שהחוק עצמו מכיל סתירות (אולי מפני שהוא באמת מנוסח כמטרות בלבד, כאוטופיה. וללא ניסוח אסטרטגי קשה מאוד להבין את הכוונות המפורשות שלו).

      אני בטוחה שיש לכותבי העצומה כוונות טובות, והם רוצים בכל מאודם לראות חינוך טוב יותר בישראל (מהו חינוך טוב...?), אבל להציב את חוק מטרות החינוך כבסיס לטענות המועלות בעצומה זו בעיניי טעות.

      ארכיון

      פרופיל

      חינוך אחר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין