כותרות TheMarker >
    ';

    שמות והסיפורים מאחוריהם

    שמות מתארים לא פעם דרמה שארעה לפני שמקבל השם נולד/ה. שמות מיוחדים וחריגים מספרים סיפור. למשל אותה נס-יה שפגשתי במזכירות קיבוץ היתה נס עבור הוריה מאחר וכמעט לא נולדה. את החווייה שלהם חרטו בשמה לנצח. אספתי הרבה סיפורי שמות ואני מעונין לשמוע על עוד וללקט אותם לידיעת המתענינים באותם דרמות קטנות שקדמו לשמותיהם ושל אחרים. איני מתחייב לשמור את כולם ולי הזכות לערוך אותם בתאום עם השולח/ת. מקווה שנהנה כולנו מהבלוג

    0

    תערוכת פיסול "ביחד ולחוד" –יעל שביט מציגה ב Z.O.A.

    0 תגובות   יום חמישי, 9/8/18, 22:12

     בגלריית בית ציוני אמריקה ת"א נפתחה חגיגית תערוכת פיסול של אמנית עם רקע ייחודי.  העבודות המבטאות את רגעי ההתייחדות של אדם עם עצמו וגם עם יקיריו, בן זוג, ילד, משפחה בדידות ועצב, נפרשות על שלל עבודות פיסול במרקמים וצבעים שונים, וכולן מלאות קדושת הרגע והאדם. ההתמקדות של האמנית בנוף האנושי אינה מובנת מאליה אלא כפורקן של מטענים רגשיים שאצרה במהלך שנות עבודה האפורה וחסרת מגע אמפתי. יעל שביט , היום סבתא ל 5 נכדים, עבדה כ 40 שנה במשרות בשרות המדינה, באגף מס ההכנסה ומיסוי מקרקעין ועד שהגיעה להיות סמנכ"לית בכירה ברשות. כאשר פרשה לפני כ 6 שנים, פנתה לממש את אהבתה לאמנות.

    ''

    תחילה ציירה על משי ויצרה תמונות מאמייל, ויטראז' בין היתר עד שפגשה את החימר ואת יכולותיו להתעצב תחת מגע ידע לנופי פנים, דימויי תנועה וקומפוזיציות מורכבות. לליטוש יכולותיה, למדה אמנות פיסול באקדמיה לאמנות "בצלאל" אצל מורים ידועי שם, ובהמשך, פיסול ממודל עירום, בבי"ס לאמנות "הקובייה" בירושלים, ומאז היא מפסלת בביתה במבשרת ציון ובסטודיו "סקולטורה" בתל אביב.  בשיחה עמה תארה את גישתה כמעצבת של החומרים בהם היא משתמשת, לאחר שהגתה רעיון, לעיתים מתצלום ששבה את עיניה, היא בוחרת לו את החומר המתאים. לעיתים הפסל הסופי הוא מברונזה, לעיתים הוא עשוי פוליאסטר שעבר חתוך, ריסוס ועבוד עד שהפך לדמוי אבן, כל זאת ביסודיות האופיינית לעסוקה שקדם לאמנות.

    ''


    הדימוי השולט הוא של נשים, במצבי צבירה חברתי ואישי. אם, רעייה, בת זוג וגם כיחידה העומדת ברשות עצמה. התחושות המועצמות בצבע ותנועה הם של ביחד, חבור אף סימביוטי ושל יחידות ואצילות. הקו השורה בכל העבודות הוא קו של חמלה, אהבה רחומה למין האנושי ולאדם ורגעיו. הדמויות בדרך כלל חשופות, ללא אצטלה ומגן, משדרות פגיעות אך בטחון, החשיפה אינה מסתירה את האמת של היות האשם שוחר מגע וקשר, פסלי הזוגיות , משדרים התאחדות ופריון והם סמל לאופטימיות שהאמנית חשה ביחס לחיבור הזוגי. סגנון הפיסול בעיקר פיגורטיבי וריאליסטי, ובשוליו עבודות עם גוון קוביסטי מתריס ומביע נבדלות ועצמאות של הדמות. התערוכה היא שלל לחובבי דימויים אנושיים ובמיוחד נשיים.

    ''

    יעל שביט חברה באיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים והשתתפה בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובחו"ל . בביתה היא מקיימת ימי שיח באמנות ועדיין חותרת ליצור עוד רבות כדי לממש וליילד משאלות חבויות שאגרה בשנות עבודתה.

    אוצרת התערוכה: לורי פשניצה.  אחראית יח"צ - מיכל סדן.

    נעילת התערוכה בסוף אוגוסט 2018

     

     

    כתב וערך יואל אמת 

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      יואלאמת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין