כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/קטיפת הביכורים מהעץ/ציירה: אהובה קליין(c)

    24 תגובות   יום שישי , 31/8/18, 06:02

    Biblical paintings

     First fruits from the  tree

    " וְהָיָה, כִּי-תָבוֹא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה; וִירִשְׁתָּהּ, וְיָשַׁבְתָּ בָּהּ.   וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר תָּבִיא מֵאַרְצְךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ--וְשַׂמְתָּ בַטֶּנֶא;"

     [דברים כ"ו, א-ב]

     

     

     

    ''

    ציורי תנ"ך/ "מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי"- לביכורים/ ציירה: אהובה קליין (c)   

    מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי


     שיר מאת: אהובה קליין © 

     

    הוא התנחל בארץ אבות

    בזיעת אפו עמל רבות

    התגבר על  מהמורות

    כארי עמד בניסיונות.

     

    משהבשילו  הפירות

    אורו עיניו מהמראות

    הביט בשבעת המינים

    התפעלותו הרקיעה שחקים.

     

     מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי ייקח

     ימלא הטנא וישמח

     יחיש צעדיו למקדש

      להודות לה' על החדש.


     הערה: השיר בהשראת פרשת כי תבוא [חומש דברים]


    הרעיון נאחורי היצירה והשיר:


    פרשת כי תבוא- ביכורים- "מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי"-מדוע ?

     מאמר  מאת: אהובה קליין.

     הפרשה פותחת במצוות  הבאת  ביכורים ובתיאור  אופן הכנת המצווה:

    "וְהָיָה, כִּי-תָבוֹא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה; וִירִשְׁתָּהּ, וְיָשַׁבְתָּ בָּהּ.  וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר תָּבִיא מֵאַרְצְךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ--וְשַׂמְתָּ בַטֶּנֶא; וְהָלַכְתָּ, אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְשַׁכֵּן שְׁמוֹ שָׁם".

     [דברים כ"ו, א-ג]

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ השמחה בהבאת הביכורים לבית הבחירה/ ציירה: אהובה קליין (c)


    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ הבאת הביכורים למקדש/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ עליה  לרגל בשלושת הרגלים/ ציירה: אהובה קליין(c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ הגשת הביכורים לכהן במקדש/ ציירה: אהובה קליין (c)

    השאלות הן:

     א] ממתי  התחייבו ישראל להביא ביכורים לבית המקדש?

     ב]  מה החשיבות בהבאת ביכורים מראשית הפירות – דווקא?

     תשובות.

     

    מצוות  הבאת ביכורים.

    על פי דברי הספרי: ישנה הוראה לעם ישראל להביא ביכורים לבית המקדש  -

     ובשכרה יכנסו לארץ.

     המלבי"ם מסביר:  לא התחייבו ישראל להביא ביכורים ,אלא לאחר שהתיישבו כבר בארצם- "לאחר ירושה וישיבה" ועצם העניין שעם ישראל קיבלו עליהם כבר מעכשיו לקיים את מצוות הבאת הביכורים לכשיכנסו לארץ המובטחת – הדבר היווה זכות בידם- להיכנס לתוך ארץ הקודש.

     על פי דעת מקרא: "וְהָיָה, כִּי"-הכוונה כי כבר נהיה כמו שכתוב:

    "וַיְהִי כִּי יָשַׁב הַמֶּלֶךְ בְּבֵיתוֹ וַיהוָה הֵנִיחַ לוֹ מִסָּבִיב מִכָּל אֹיְבָיו".[שמואל-ב, ז', א']

     כלומר- לאחר שעם ישראל המליכו עליהם מלך- כמו שנאמר במסכת סנהדרין:

    "תניא: רבי יוסי אומר: שלוש מצוות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ: להעמיד להם מלך, ולהכרית זכרו של עמלק, ולבנות להם בית הבחירה. ואיני יודע איזה מהן תחילה, כשהוא אומר "כִּי יָד עַל כֵּס יָהּ, מִלְחָמָה לַה' בַּעֲמָלֵק", הווי אומר: להעמיד להם מלך תחילה, ואין 'כסא' אלא מלך, שנאמר (דהי"א כ"ט, כג) "וַיֵּשֶׁב שְׁלֹמֹה עַל כִּסֵּא ה' לְמֶלֶךְ".

    רש"י מסביר על סמך הגמרא [קדושין ל"ז]  שישנן שתי מצוות בלבד שעם ישראל התחייבו בהן רק אחרי כיבוש ארץ ישראל וחלוקתה והן: מצוות הבאת ביכורים והמלכת מלך עליהם. וההוכחה לכך שבשתי מצוות אלה נאמר:

    "כִּי-תָבֹא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ, וִירִשְׁתָּהּ, וְיָשַׁבְתָּה בָּהּ; וְאָמַרְתָּ, אָשִׂימָה עָלַי מֶלֶךְ, כְּכָל-הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר סְבִיבֹתָי". [דברים י"ז, י"ד]

     בעל העקדה טוען: שלאחר שעם ישראל יכנסו לתוך הארץ המובטחת ויהיו יושבים בה כבר ימים רבים ,קיים החשש שהם יזקפו את כל הצלחת  פירות ארץ ישראל לזכותם וכוחם הבלעדי- בבחינת- כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, שמא ישכחו  את הדברים הנפלאים והניסים שעשה עימם ה' , לכן בכך שהתחייבו לקחת ביכורים  לאחר שהשתקעו בארץ - הדבר יזכיר להם- כי לה'  הארץ ומלואה והוא אשר העניק לנו את מתנת ארץ ישראל והוא אשר משפיע על כל הצלחת העם.

     בעל הטורים מפרש את המילה: "וְלָקַחְתָּ"- בגימטריא- "בשבעה מינין"

     רבינו בחיי אומר בדומה לדברי רש"י: מצוות ביכורים חלה על עם ישראל לאחר שירשו את הארץ והתיישבו בה- היינו- לאחר כיבוש וחילוק הנחלות.

         " וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי הָאֲדָמָה "  

    על פי דברי רש"י:  נאמר: "וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית ..." ולא  כל ראשית- אין כל הפירות חייבים במצוות ביכורים- אלא- שבעת המינים שהשתבחה בהם ארץ ישראל,

     כגון זית- זית משובח- דבש- תמרים משובחים.

     וכיצד מבצע היהודי את המצווה- הלכה למעשה? על כך מתארת לנו המשנה:

    "כיצד מפרישין הביכורים? יורד אדם בתוך שדהו ורואה תאנה שביכרה, אשכול שביכר, רימון שביכר, קושרו בגמי ואומר: הרי אלו ביכורים.

    ורבי שמעון אומר: אף על פי כן חוזר וקורא אותם ביכורים מאחר שיתלשו מן הקרקע".

     [מסכת ביכורים פרק ג, א]

     דעת מקרא מבהיר: כמו שנאמר: "רֵאשִׁית, בִּכּוּרֵי אַדְמָתְךָ, תָּבִיא, בֵּית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ " [שמות כ"ג, י"ט] הכוונה לפירות משבעת המינים- מובחרים.

     וכאשר עם ישראל כבר  מיושבים בארצם ,עליהם לזכור שפירות אלה הם מתנה מה' ויניחו את הפירות בטנא כפי שמסביר אונקלוס: לשם כבוד- כמו שמובילים שי למלך- אל בית המקדש ששם נמצא ארון הברית- ושם שורה השכינה.

    וראיתי בספר: "מטה שמעון" הסבר דומה לדברי רש"י- שמביאים  ביכורים אך ורק משבעת המינים שהשתבחה בהם ארץ ישראל,  כמו שנאמר:

    "אֶרֶץ חִטָּה וּשְׂעֹרָה, וְגֶפֶן וּתְאֵנָה וְרִמּוֹן; אֶרֶץ-זֵית שֶׁמֶן, וּדְבָשׁ".[דברים ח, ח]

     ובהמשך מספר מקרה מעניין:

     על פי מסכת תענית: "פעם אחת גזרה מלכות על ישראל שלא יביאו עצים למערכה,ושלא יביאו ביכורים לירושלים, והושיב שומרים על הדרכים כדרך שהושיב יורבעם בן נבט- שלא יעלו ישראל לרגל, מה עשו עשרין של אותו הדור ויראו חטא? הביאו כלי ביכורים וחיפום בקציעות [כלומר- כיסו את הביכורים בתאנים יבשות] ונטלום ועלי על כתיפהן [הכוונה- מכתש] וכיון שהגיעו אצל השומרים, אמרו להם השומרים: להיכן אתם הולכים? אמרו להם: לעשות שני עיגולי דבלה במכתשת שעל כתיפנו, כיון שעברו מהן, עיטרום בסלים והביאום לירושלים" עולי הרגל כאשר ראו שהשומרים בדרכים –כוונתם להערים עליהם מכשולים במצוות הבאת ביכורים- הסבירו להם: שהם  לוקחים איתם מכתש ,שני עיגולים של תאנים מיובשות וכך הצליחו לעבור את הביקורת של שומרים אלה.

     רש"ר מוסיף ואומר: נאמר:

    "וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר תָּבִיא מֵאַרְצְךָ"

     כשם שהמילה: "מראשית" מורה על מבחר מפירות הארץ, הרי המילה: מארצך

    מורה: יש להביא מפירות שבעת המינים הצומחים בחבלי הארץ המתאימים  ביותר לגידול פירות אלה.

    בעל הטורים מסביר: כל "ראשית – מיועדת לה' כמו שנאמר:

    "ֹקודֶשׁ יִשְׂרָאֵל לַיהוָה, רֵאשִׁית תְּבוּאָתֹה" [ירמיהו ב, ג]

     רבינו בחיי אומר: מכאן ניתן ללמוד: שכל מצווה וכל דבר שנועד לאלוקים- צריך שיהיה מן המובחר כמו  שהתורה מתארת את הבל הצדיק - שהביא קורבן מן המובחר כפי שמתואר:

    "וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ, וּמֵחֶלְבֵהֶן" [בראשית, ד, ד]

     "שפת אמת" מסביר רעיון יפה: אומנם כיום אין מקיימים מצוות ביכורים, אלא ישנה תפילה לה', ואותה צריכים לתת ראשית בכל יום כמו הביכורים, שהרי הקב"ה מחדש בכל יום מעשה בראשית וכל יום יש להסתכל על  הבריאה בצורה מחודשת, למרות שכלפי חוץ קיימת קליפה המסתירה את ההתחדשות הזו כמו שנאמר:: "אֵין כָּל חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ" [דברי שלמה המלך, קהלת ,א, י"ט] האדם חייב למצוא בכל יום מחדש את התגלות האור וכך כל אדם צריך לזכור את הראשית שלו מחדש- את שורשיו ואת כל מה שעשה ה' למען עם ישראל  כאשר הוציאם ממצרים.

     באופן זה יגלה את  האור- ואין אור אלא שמחה.

     לסיכום, לאור האמור לעיל, ניתן להסיק- כי מצוות ביכורים נועדה להזכיר לעובד האדמה: כי כל ההצלחה בפירות שגידל- היא הודות לה'  ואין אדם רשאי לזקוף זאת להצלחתו הבלעדית ומתוך כך ילמד לראות  את ההתחדשות בחיי היום- יום- להתחבר אל בוראו ולהתמקד באור הגנוז במעשה הבריאה ויזכה לשמחה.-

    ויפים דברי דוד המלך:

    "עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה." [תהלים, ק, ב]


    עוד מיצירותיי מתוך   פרשת: כי  תבוא:


          

    ''    

          

    ציורי  תנ"ך/ "ברוך  תהיה"/ ציירה: אהובה  קליין (c)

    ''

    ציורי  תנ"ך/ הברכה על הר גריזים/ ציירה: אהובה קליין(c)

    העלאת תמונות

     

    ציורי תנ"ך/ בכניסה לארץ המובטחת/ ציירה: אהובה קליין (c)


    העלאת תמונות

     

    ציורי תנ"ך/ ברכת פרייה ורביה/ ציירה: אהובה קליין(c)


    העלאת תמונות

     

    ציורי  תנ"ך/ ניצחון עם ישראל על אויביו במלחמה/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     השבת הקרובה: מפטירים בספר ישעיהו [פרק ס']

     

    הנה קטעים מדברי הנביא ישעיהו:


    "קוּמִי אוֹרִי, כִּי בָא אוֹרֵךְ; וּכְבוֹד יְהוָה, עָלַיִךְ זָרָח.   כִּי-הִנֵּה הַחֹשֶׁךְ יְכַסֶּה-אֶרֶץ, וַעֲרָפֶל לְאֻמִּים; וְעָלַיִךְ יִזְרַח יְהוָה, וּכְבוֹדוֹ עָלַיִךְ יֵרָאֶה..... שִׁפְעַת גְּמַלִּים תְּכַסֵּךְ, בִּכְרֵי מִדְיָן וְעֵיפָה--כֻּלָּם, מִשְּׁבָא יָבֹאוּ; זָהָב וּלְבוֹנָה יִשָּׂאוּ, וּתְהִלֹּת יְהוָה יְבַשֵּׂרוּ. ז" כָּל-צֹאן קֵדָר יִקָּבְצוּ לָךְ, אֵילֵי נְבָיוֹת יְשָׁרְתוּנֶךְ"    

    ''    

    ציורי תנ"ך/ אורה של ירושלים/ ציירה: אהובה קליין (c)


    ''    

    ציורי תנ"ך/חזון ישעיהו-"שפעת גמלים" וגם צאן בציון /ציירה: אהובה קליין(c)
     [שמן על בד]


    שבת שלום לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד- יהי רצון שדברי הנביא- יתגשמו במהרה ובא לציון גואל.

     

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר(c)




    דרג את התוכן:

      תגובות (24)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        5/9/18 15:02:

      צטט: תנועת כמוך 2018-09-05 08:11:41

      שאפו
       דוד היקר.

       תודה!
       המשך שבוע נפלא! ושנה טובה  ומתוקה.

       בברכה
       אהובה.
        5/9/18 08:11:
      שאפו
        2/9/18 23:07:

      צטט: עט סופר 2018-09-02 12:29:22

      מעולה ... משופרא דשופרא... ולא רק הביכורים גם הציורים והמדרשים...ישר כח גדול...


      ןשמעתי טעם יפה על הקשר בין הכרת הטוב...מעניין הביכורים...לבין תקיעת שופר...(שגם בה יש את הכרת הטוב.... והכרה כי הכל מעמו יתברך...!!!....כי הקרן היא דבוקה על ראשו של האיל... היא מקור לגאווה וסימן לחוזק וכח... וכשמנתקים אותה מראשו של האיל...והיא משמשמת כשופר....וממליכים בתקיעה בה את הקב"ה,  המשמעות היא להתנתק מהכח והגאווה של "ידי עשתה לי זאת"  ו/או "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה"... והגעה להכרה כי הקב"ה "הוא הנותן לך כח לעשות חיל...."

       

      ובזכות זאת "יבוא זרובבל בן שאלתיאל ויתקע עם שופרא רבא דילה..." ("כמא דשמעתון קל שופרא הדין, כן ייתי זרובבל בר שאלתיאל ויתקע בשופרא רבה דיליה ויכנשיתכון מארבע רוחי עלמא") -קרי " [כמו ששמעתם קול השופר הזה, כך יבוא זרובבל בן שאלתיאל ויתקע בשופרו הגדול. ויקבץ אתבם מארבע רוחות השמיים")

      שנה טובה לך ולכל בני ביתך ושנתבשר בשורות טובות...אמן. 

       עט סופר היקר.

       תודה , מקרב לב, לדבריך הנהדרים והמחכימים,

      אהבתי מאד את הפירוש   היפה  על השופר והאיל.

      "מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְו‍ֹתֶיךָ שִׂיחָה לִֿי".

       יישר כוח!

       ההסברים היפים הם בבחינת:

      "תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה, מְשִׁיבַת נָפֶשׁ;    עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה, מַחְכִּימַת פֶּתִי."

       שנה טובה -לך ולכל יקירך.


      בשורות טובות וישועות.

       

       בברכה

       אהובה

       


       


        2/9/18 22:54:

      צטט: .D.S 2018-09-02 10:43:03

      יהי רצון שתתקיים במהרה נבואת ישעיהו;

       

      "קוּמִי אוֹרִי, כִּי בָא אוֹרֵךְ; וּכְבוֹד יְהוָה, עָלַיִךְ זָרָח.   

       

      כִּי-הִנֵּה הַחֹשֶׁךְ יְכַסֶּה-אֶרֶץ, וַעֲרָפֶל לְאֻמִּים;

       

      וְעָלַיִךְ יִזְרַח יְהוָה, וּכְבוֹדוֹ עָלַיִךְ יֵרָאֶה.....

       

      כֻּלָּם, מִשְּׁבָא יָבֹאוּ; זָהָב וּלְבוֹנָה יִשָּׂאוּ, וּתְהִלֹּת יְהוָה יְבַשֵּׂרוּ.

       

       כָּל-צֹאן קֵדָר יִקָּבְצוּ לָךְ, אֵילֵי נְבָיוֹת יְשָׁרְתוּנֶךְ"


       

      שנה טובה לך אהובה היקרה 

       דרורית היקרה.

      נשיקה

       תודה רבה לתגובתך היפה והמרגשת.

       שנה טובה ומתוקה גם לך- ולכל יקירייך.


       בברכה

       אהובה.

        2/9/18 12:29:

      מעולה ... משופרא דשופרא... ולא רק הביכורים גם הציורים והמדרשים...ישר כח גדול...


      ןשמעתי טעם יפה על הקשר בין הכרת הטוב...מעניין הביכורים...לבין תקיעת שופר...(שגם בה יש את הכרת הטוב.... והכרה כי הכל מעמו יתברך...!!!....כי הקרן היא דבוקה על ראשו של האיל... היא מקור לגאווה וסימן לחוזק וכח... וכשמנתקים אותה מראשו של האיל...והיא משמשמת כשופר....וממליכים בתקיעה בה את הקב"ה,  המשמעות היא להתנתק מהכח והגאווה של "ידי עשתה לי זאת"  ו/או "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה"... והגעה להכרה כי הקב"ה "הוא הנותן לך כח לעשות חיל...."

       

      ובזכות זאת "יבוא זרובבל בן שאלתיאל ויתקע עם שופרא רבא דילה..." ("כמא דשמעתון קל שופרא הדין, כן ייתי זרובבל בר שאלתיאל ויתקע בשופרא רבה דיליה ויכנשיתכון מארבע רוחי עלמא") -קרי " [כמו ששמעתם קול השופר הזה, כך יבוא זרובבל בן שאלתיאל ויתקע בשופרו הגדול. ויקבץ אתבם מארבע רוחות השמיים")

      שנה טובה לך ולכל בני ביתך ושנתבשר בשורות טובות...אמן. 

        2/9/18 10:43:

      יהי רצון שתתקיים במהרה נבואת ישעיהו;

       

      "קוּמִי אוֹרִי, כִּי בָא אוֹרֵךְ; וּכְבוֹד יְהוָה, עָלַיִךְ זָרָח.   

       

      כִּי-הִנֵּה הַחֹשֶׁךְ יְכַסֶּה-אֶרֶץ, וַעֲרָפֶל לְאֻמִּים;

       

      וְעָלַיִךְ יִזְרַח יְהוָה, וּכְבוֹדוֹ עָלַיִךְ יֵרָאֶה.....

       

      כֻּלָּם, מִשְּׁבָא יָבֹאוּ; זָהָב וּלְבוֹנָה יִשָּׂאוּ, וּתְהִלֹּת יְהוָה יְבַשֵּׂרוּ.

       

       כָּל-צֹאן קֵדָר יִקָּבְצוּ לָךְ, אֵילֵי נְבָיוֹת יְשָׁרְתוּנֶךְ"


       

      שנה טובה לך אהובה היקרה 

        2/9/18 07:53:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-09-01 22:12:34

      תודה על הקדמת החגיגה...מרהיב ומרחיב...... שנה טובה.

       

       מכבית היקרה.

      נשיקה

       

      תודה,  מקרב לב-  על דברייך המשמחים.

       שבוע טוב ושמח ושנה טובה ומתוקה-

      לך ולכל יקירייך.


       בברכה

       אהובה.

        2/9/18 07:51:

      צטט: א ח א ב 2018-09-01 21:17:08

      שבוע טוב ושנה טובה. המשיכי לכתוב ולצייר ולהאיר את העולם, לפחות עד שחזון ישעיהו יתגשם.

       אחאב היקר.

       תודה לתגובה כה מרוממת ונשגבה.
       המשך שבוע טוב ,נהדר ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        1/9/18 22:22:

      צטט: תכשיט 2018-09-01 17:58:42

      שבוע מבורך ןשנה טובה...
       תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה לברכות  הנפלאות.
       כל הברכות יחולו גם עלייך  ויקירייך 
       שבוע טוב, ושנה  טובה ומתוקה.

       בברכה
       אהובה.
        1/9/18 22:17:

      צטט: kimchid 2018-09-01 12:41:11

      שנה טובה!

       דניאל היקר.

       תודה  על הביקור בבלוג - ציורי התנ"ך וגם על הברכה.
       שנה טובה לך ולכל יקירך.
       בברכה
       אהובה.
        1/9/18 22:13:

      צטט: * חיוש * 2018-08-31 18:20:53

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג גדול לצפות בציורייך מעשה ידי אומן עם כל המוטיבים, והצבעוניות המרהיבה

      לקרוא את שירך ואת ההסבר לפרשה

      הבאת הביכורים זה  הכרת תודה לאלוהים 

      והביכורים בציורייך משובבים את הנפש

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת נהדרת גם לך יקירה ולכל אוהבייך

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       

       תודה מקרב לב, למילותייך הנפלאות והמשמחות

      ברוכה תהיי תמיד - יחד עם כל יקירייך.

       שבוע טוב ושנה טובה ומתוקה.

       באהבה וחיבוקים.


       אהובה.

        

      תודה על הקדמת החגיגה...מרהיב ומרחיב...... שנה טובה.
        1/9/18 21:58:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-08-31 15:00:54

      אהובה האהובה והיקרה,

       

      אהובים עליי ציוריך בשלל צבעיהם

      ומילותיך המפיחות חיים בציוריך המופלאים.

      רוממת את מצב רוחי והשרית חגיגיות

      לשבת המלכה ההולכת הקרבה. 

       

      מאחל לך וליקיריך שבת מוארת 

      וברכת שנה טובה ומבורכת

         לך וליקיריך,

            בהוקרה,

              ברוך

       ברוך היקר.


       תודה , מקרב לב- לתגובתך היפה- כדרכך בקודש.

      דבריך  משמחים ומרגשים כאחד.

      המברך- יתברך- כפל כפליים

       ככוכבים הזרועים בשמים.

       שבוע טוב ושנה טובה ומתוקה-

       לך ולכל בני ביתך היקרים.

       

      בהוקרה

       

       אהובה.

        1/9/18 21:47:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-08-31 14:39:19

      פוסט יפה ומושקע

      אסנת היקרה.
      נשיקה
       תודה רבה  עבור מילותייך  הנהדרות.
       ברוכה תהיי תמיד.
       שבוע טוב ויצירתי.
       בברכה
       אהובה.
        1/9/18 21:44:

      צטט: שטוטית 2018-08-31 10:49:41

      איזה עושר יצירה

      צבעוניות השירה

      הציורים הססגוניים.

       

      תודה אהובה יקרה :)

      שאת מעשירה אותנו כל שבוע

      לקראת שבת המלכה.

       

      שבת שלום לך ולבני ביתך

      נשיקה

       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה מקרב לב  לדברייך הנפלאים.

       תבורכי משמים -

       בברכות  כמים.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        1/9/18 21:41:

      צטט: ~ ~ 2018-08-31 09:51:25

      הסברים מעניינים וציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

       

       יקירה.

      נשיקה

       תודה רבה למילים הטובות ולברכה.

       ברוכה תהיי תמיד ,

      שנה טוב ומבורכת.

       בברכה

       אהובה.

        1/9/18 21:17:
      שבוע טוב ושנה טובה. המשיכי לכתוב ולצייר ולהאיר את העולם, לפחות עד שחזון ישעיהו יתגשם.
        1/9/18 17:58:
      שבוע מבורך ןשנה טובה...
        1/9/18 12:41:
      שנה טובה!
        31/8/18 18:20:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג גדול לצפות בציורייך מעשה ידי אומן עם כל המוטיבים, והצבעוניות המרהיבה

      לקרוא את שירך ואת ההסבר לפרשה

      הבאת הביכורים זה  הכרת תודה לאלוהים 

      והביכורים בציורייך משובבים את הנפש

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת נהדרת גם לך יקירה ולכל אוהבייך

        31/8/18 15:00:

      אהובה האהובה והיקרה,

       

      אהובים עליי ציוריך בשלל צבעיהם

      ומילותיך המפיחות חיים בציוריך המופלאים.

      רוממת את מצב רוחי והשרית חגיגיות

      לשבת המלכה ההולכת הקרבה. 

       

      מאחל לך וליקיריך שבת מוארת 

      וברכת שנה טובה ומבורכת

         לך וליקיריך,

            בהוקרה,

              ברוך

      פוסט יפה ומושקע
        31/8/18 10:49:

      איזה עושר יצירה

      צבעוניות השירה

      הציורים הססגוניים.

       

      תודה אהובה יקרה :)

      שאת מעשירה אותנו כל שבוע

      לקראת שבת המלכה.

       

      שבת שלום לך ולבני ביתך

      נשיקה

        31/8/18 09:51:

      הסברים מעניינים וציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין