כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    שמות והסיפורים מאחוריהם

    שמות מתארים לא פעם דרמה שארעה לפני שמקבל השם נולד/ה. שמות מיוחדים וחריגים מספרים סיפור. למשל אותה נס-יה שפגשתי במזכירות קיבוץ היתה נס עבור הוריה מאחר וכמעט לא נולדה. את החווייה שלהם חרטו בשמה לנצח. אספתי הרבה סיפורי שמות ואני מעונין לשמוע על עוד וללקט אותם לידיעת המתענינים באותם דרמות קטנות שקדמו לשמותיהם ושל אחרים. איני מתחייב לשמור את כולם ולי הזכות לערוך אותם בתאום עם השולח/ת. מקווה שנהנה כולנו מהבלוג

    0

    תערוכה: "חייט מילים" -סיפרות ועיצוב טווים באמנות.

    0 תגובות   יום שישי , 31/8/18, 15:55

     

    ביום שבת ה 1.9 נפתחה חגיגית תערוכה קבוצתית  בגלריה אסול אשר בשכונת פלורנטין בתל אביב שנושאה המרכזי הוא דימוי הזהות שמיוצגת ע"י הבגדים שאנו בוחרים ללבוש, המראה אותו אנו רוצים לשדר והשיוך שאנו מחפשים באמצעות לבוש תואם ציפיות אישיות ושל הסביבה.  העסוק האמנותי בכסות החיצונית הניב שורה של דימויים מעניינים המשקפים את החסך העומד מאחורי החיפוש אחר לבוש מייצג.

    ''

    אותו צורך של הנפש הפועלת מאחורי הבגד להכרה, ביטוי ולקשר. הבגד הוא אמצעי תקשורת והעברת מסרים שהם על מילוליים. הסיפרות נתנה מקום מכובד לבגד וקישוטי הגוף כאמצעי ייצוג וזיהוי לגיבוריה בדרך המזכירה את עבודתם של מעצבי אופנה. קיים דמיון בין הסופר ובין החייט התופר ואורג עלילה וטווה חוטי דמיון וקסם בהם הוא מלביש במילותיו סיפור מדומיין ומחייה דמויות ערטילאיות. האמנות משתמשת באותם כישורים של החייט והסופר כדי לספר סיפור. כליה הם הרמז, הדימוי,  מטפורה וגם בוטות דרכם מספרת האמנות את ספורו של האמן השואף להגיע לנוכחות, הכרה וזהות בדומה למזמין בגד או ספר מחייט בדים או מלים.

    ''

    העבודות המוצגות הן שלבים במודעות של האמנים להליך הספור שהם טווים ובין קפליהם זיכרון אצור ומאוויים השואפים להתממש. כוחם הוא באסוציאטיביות הרבה שלהם המשדרת אמירות סמויות וחידתיות. האמן רוני סומק בעבודתו "שיר הלל לבורדה" רושם את מלותיו כבד  תפור וכמחווה לאותו ירחון אולטימטיבי שהנחה מאות אלפי עקרות בית לעצב ולתפור בעצמן, המלים התפורות הן מלאכתו ועבודתו משדכת ביניהן.  העבודה של שירי גולדשטיין, אקריליק על בד מתארת את הבגד התפור ביחד עם סקיצה של בגד כתיאור הקונטרסט בין השאיפה ובין המצוי. הכיתוב מתאר לכאורה הוראות הפעלה בלתי מפוענחות לבניית הבגד כמטרה בלתי מושגת,  העבודה של טלי בנימיני פרטוש מתארת כפלי בד חתוכים ומפלחת בתחושה של ניתוח מצב רב שכבתי טעון חקר.

    ''

    שלמה ישראל מציג בצילום דיגיטלי על נייר את תחושת החלום הנסתר המונח ביסוד השאיפה לזהות והכרה המגולמים בבגד . עדנה שגב מציגה פסיפס שברים של דימוי הנבלע ברקע כחלום נגוז. העבודה של פנינה ויטלי פיסולית, של סיבים פולימריים המראים סובך לא מעובד של חומר הטעון עיבוד ועיצוב ,כשיקוף למצב קיומי תמידי של האדם וליצירה בתהליכי בריאתה.

    ''

    הגיוון  של הדימויים מצליח להאיר את נושא התערוכה מכיוונים רבים ומאפשר לראות כיצד תמה ראשית הינה ברת סקירה בחומרים ואמצעים אישיים המחברת את סיפורן של מדיות שונות בעבודת אמנות מאחדת.

    אוצרת התערוכה , איילה אזולאי, התערוכה תינעל ב 2.10.2018

     

    כתב וערך יואל אמת  yoelemet@bezeqint.net

       

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יואלאמת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין