כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ משה כותב את השירה הזאת/ ציירה: אהובה קליין (c)

    32 תגובות   יום שישי , 14/9/18, 07:14

    Biblical paintings  

    Moshe writes this Poetry

    "וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה, אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, וַיִּתְּנָהּ אֶל- הַכֹּוהֲנִים בְּנֵי לֵוִי, הַנֹּשְׂאִים אֶת-אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה; וְאֶל-כָּל-זִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל"


    [דברים ל"א, ט]    

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ משה כותב את השירה הזאת/ ציירה: אהובה קליין (c)

    שירת החיים

     שיר מאת: אהובה קליין ©

     

    שירת החיים בהישג יד

     לרחוק ולקרוב כאחד

    צופנת מיני ניגונים

    במיתרי הנפש מתנגנים.

     

    בכל עת בכל זמן

    אל יתבטל האדם

    יטעם  ממימיה הזכים

    מתוקה  מפירות מגדים.

     

    כדבש וחלב תחת לשונו

    ישביע ליבו ונשמתו

    ימצא מענה לשאלותיו

    ינשום קדושתה לריאותיו.

     

    טובה היא מכסף וזהב

    טומנת  במילותיה ערך רב

    כמעיין  נובע ומתגבר

    מחכמתה תמיד נתעשר.

     הערה: השיר  בהשראת פרשת וילך [חומש דברים]

     

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:


          

    פרשת וילך- מהי שירת החיים של האדם?

     מאמר מאת: אהובה קליין .

    המתבונן  בפסוקי הפרשה – מבחין בפסוקים ,כביכול -מנוגדים- זה לזה:

    בתחילה נאמר:"וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה, אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, וַיִּתְּנָהּ אֶל- הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי, הַנֹּשְׂאִים אֶת-אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה; וְאֶל-כָּל-זִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל" [דברים ל"א, ט]

     ומנגד   נאמר:

    וְעַתָּה, כִּתְבוּ לָכֶם אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת, וְלַמְּדָהּ אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, שִׂימָהּ בְּפִיהֶם:  לְמַעַן תִּהְיֶה-לִּי הַשִּׁירָה הַזֹּאת, לְעֵד--בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל. כִּי-אֲבִיאֶנּוּ אֶל-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר-נִשְׁבַּעְתִּי לַאֲבֹתָיו, זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ, וְאָכַל וְשָׂבַע, וְדָשֵׁן; וּפָנָה אֶל-אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וַעֲבָדוּם, וְנִאֲצוּנִי, וְהֵפֵר אֶת-בְּרִיתִי. וְהָיָה כִּי-תִמְצֶאןָ אֹתוֹ רָעוֹת רַבּוֹת, וְצָרוֹת, וְעָנְתָה הַשִּׁירָה הַזֹּאת לְפָנָיו לְעֵד, כִּי לֹא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ:  כִּי יָדַעְתִּי אֶת-יִצְרוֹ, אֲשֶׁר הוּא עֹשֶׂה הַיּוֹם, בְּטֶרֶם אֲבִיאֶנּוּ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי".

    [דברים  ל"א, י"ט-כ"ב]

     ובהמשך שוב נאמר:

    "וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה, לִכְתֹּב אֶת-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה-הַזֹּאת--עַל-סֵפֶר:  עַד, תֻּמָּם..."

     [ שם ל"א, כ"ד]

     השאלות הן:

     א] מי כתב את השירה הזאת באמת?

     ב] מהי שירת החיים?

    תשובות.

     כותב השירה ומטרתה.

     רש"י מסביר: כי   השירה היא –היא  התורה כולה: משה כתב את כל התורה  כולה.

     ומטרת השירה: הזו תהיה לעד ובעתיד כאשר עם ישראל יעבור תקופה של ייסורים ולא יבינו מדוע?- תבוא שירה  זו ותענה להם- את הטעם לייסורים אלה: ומדוע שירה זו תוכל להעיד על עם ישראל? התשובה לכך: היות והיא נצחית.

     הרמב"ן סבור: שעל דרך הפשט- נאמר למשה ויהושע שיכתבו את  התורה.

     כי המטרה הייתה  לעשות את יהושע נביאו בחיי משה.

    אך למעשה, משה כתב ואילו יהושע עומד לידו  קורא ומראה לעם. כי משה הוא העיקר ולכן  ממנו שומעים ולומדים  ובכל זאת- גם יהושע היה מלמד עם משה- כמו שנאמר:

     

    "וַיָּבֹא מֹשֶׁה, וַיְדַבֵּר אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַשִּׁירָה-הַזֹּאת--בְּאָזְנֵי הָעָם:  הוּא, וְהוֹשֵׁעַ בִּן-נוּן". [דברים ל"ב, י"ט].

    אומר רש"ר: כי  מדייקים מדברי חז"ל [מסכת נדרים] שמצוות: " כִּתְבוּ לָכֶם אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת"   הכוונה:  לכתוב את כל התורה כולה אשר השירה חותמת את דבריה שהרי הר"ן ,שואל אם   הציווי מתייחס רק לשירה- איזו עדות יש בה? תפקיד השירה לוודא את הכרתנו  שכל העליות והמורדות שלנו  תלויים בתפקיד שה' הציב לנו, אך לדעת את התפקיד טוב- ניתן רק על ידי לימוד התורה כולה. ולכן הוא סבור שהשירה כוללת את כל התורה שבכתב  כפי שכתוב :"לקח את ספר התורה הזה... והיה שם לעד"

    הרב סורוצקין בספרו:"אוזניים לתורה" אומר:השירה תשמש עדות בין הקב"ה לעם ישראל – ברית נצחית שלא תופר לעולם.

    כמו שכתוב: "וענתה השירה הזאת לעד כי לא תשכח מפי זרעו" יש כאן הבטחה כי התורה לא תשכח לעולם ויהיו תמיד יהודים שיעבירו אותה  מדור לדור.

    מצד אחד יש גם בשירה התראה על פורענות, במידה ולא יקיימו את התורה, אך מצד שני ישנה הבטחה- שהתורה לא תשכח וגם בסופו של דבר יהיה סוף לפורענות ותבוא הגאולה.

     רבינו בחיי מסביר: כי לדעתו, מדובר  ב"שירת האזינו" הבאה בפרשה הבאה, והיא נקראת בשם: שירה: היות והיא נאמרת  תמיד בשירה וזימרה והיא גם כתובה- כפי שנוהגים לכתוב שירה ועל כך דרשו  רז"ל בספרי: גדולתה של השירה היא בכך- שיש בה, עבר, הווה ויש בה- העולם הזה והעולם הבא.

    ומדרש תנחומא שואל: מפני מה כתובה  כל השירה- המדברת על העבר -בלשון נקבה ואילו השירה לעתיד - נאמרת בלשון זכר?

     התשובה לכך: לומר לך: כשם שנקבה  מתעברת, חוזרת ומתעברת כך גם הגאולה שהייתה בעבר -נגאלים וחוזרים וגולים. אבל בעתיד כאשר נגאלים, שוב אינם שבים יותר לגלות לכן החלק העתידי בשירה- נאמר בלשון זכר. כמו שנאמר:

    "בַּיּוֹם הַהוּא, יוּשַׁר הַשִּׁיר-הַזֶּה בְּאֶרֶץ יְהוּדָה; עִיר עָז-לָנוּ, יְשׁוּעָה יָשִׁית חוֹמוֹת וָחֵל" [ישעיהו  כ"ו, א]

     ועוד  כתוב: "מִזְמוֹר, שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ--    כִּי-נִפְלָאוֹת עָשָׂה;

    הוֹשִׁיעָה-לּוֹ יְמִינוֹ,    וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ". [תהלים צ"ח, א]

    שירת החיים.

    נאמר בגמרא: "ואמר רב שמואל בר אוניא: גדול תלמוד תורה יותר מהקרבת תמידין שנאמר: "אתה באתי" [ מסכת מגילה  ג] ומה הכוונה?

     לפי שכתוב:

    "וַיְהִי, בִּהְיוֹת יְהוֹשֻׁעַ בִּירִיחוֹ, וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא, וְהִנֵּה-אִישׁ עֹמֵד לְנֶגְדּוֹ וְחַרְבּוֹ שְׁלוּפָה בְּיָדוֹ; וַיֵּלֶךְ יְהוֹשֻׁעַ אֵלָיו וַיֹּאמֶר לוֹ, הֲלָנוּ אַתָּה אִם-ל ְצָרֵינו? ּ וַיֹּאמֶר לֹא, כִּי אֲנִי שַׂר-צְבָא-יְהוָה--עַתָּה בָאתִי; וַיִּפֹּל יְהוֹשֻׁעַ אֶל-פָּנָיו אַרְצָה, וַיִּשְׁתָּחוּ, וַיֹּאמֶר לוֹ, מָה אֲדֹנִי מְדַבֵּר אֶל-עַבְדּוֹ" [יהושע ה, י"ג- י"ד]

     ענה לו: אמש ביטלתם [קורבן] תמיד של בין הערביים ועכשיו ביטלתם תלמוד תורה, שאל אותו יהושע: ועל איזה מהם באת? ענה לו : עכשיו לילה הייתם צריכים לעסוק בתורה- לפי שאינכם נלחמים בלילה.[הסבר לפי רש"]

    אמר הרב  [כהנמן זצ"ל] ישנן שתי בחינות בתורה:

    א] "תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה מוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַעֲקֹב". [דברים ל"ג, ד]

    ב] "וְעַתָּה, כִּתְבוּ לָכֶם אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת",

    ובעניין כתיבת התורה- הרי התורה היא שירת החיים של האדם  מישראל הרגשות העמוקות של האדם נובעים מתוך העיסוק בתורה, לכן אדם יבטא בתורה את כל ליבו ונשמתו. התורה נוגעת במיתרים העדינים ביותר של נפש האדם וזה  מתבטא במילים:

    "וְעַתָּה, כִּתְבוּ לָכֶם אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת.." לכן מה שמתואר בספר יהושע- התכוון המלאך שהוא הופיע  במטרה לומר: שמצד הבחינה: "תורה ציווה לנו משה"- מצד עניין מצוות תלמוד תורה כשלעצמה- היו יכולים בני ישראל- לפטור  את עצמם- כי היו עסוקים במהלך היום במלחמה- לכן לא על זה בא המלאך להוכיחם כאשר חרבו שלופה בידו, אבל בעניין השירה שבתורה- אין שום הגבלות ואין פטורים היות ושירת התורה- תפקידה למלא את כל ליבו של האדם ולכן כשיש מעט זמן פנוי יש לעסוק בתורה.

    והאר"י מלמד  על הפסוק:

    "וַיֵּלֶךְ יְהוֹשֻׁעַ בַּלַּיְלָה הַהוּא, בְּתוֹךְ הָעֵמֶק".[יהושע ח, י"ג] - שיהושע לן בעומקה של הלכה. – לא לימוד גרידא- אלא לינה בעומק ההלכה כי השירה של התורה נובעת מעומקה של ההלכה וזאת כאשר האדם משקיע את כל כולו בתורה הקדושה.[ על פי "לקח טוב"]

     לאור האמור לעיל: המסקנה היא: כי התורה- היא שירת החיים, ואדם חייב לנצל כל זמן פנוי ללמוד- בליבו ונשמתו את התורה.

     הכוללת בתוכה את כל הזמנים, עבר,  הווה ועתיד.

     ויפה אמר דוד המלך:

    "טוֹב לִי תוֹרַת פִּיךָ מֵאַלְפֵי זָהָב וָכָסֶף". [תהלים קי"ט]

     עוד יצירות  מתוך הפרשה:

     

     

     

    העלאת תמונות    


          

    ציורי תנ"ך/ משה מגיש את התורה ללוויים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ "וילך משה"/ ציירה: אהובה קליין(c)

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ משה מברך את יהושע/  ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות    

        

    ציורי תנ"ך/ משה ממנה את יהושע למנהיג ומציגו  בפני העם/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     השבת הזאת נקראת: שבת "שובה"- 

     

     

    "שבת שובה"- על שום ההפטרה המתחילה במילים: "שובה ישראל עד ה' אלוקיך, כי כשלת בעוונך" [הושע י"ד, ב] בניגוד להפטרות אחרות הקשורות לתוכן הפרשיות, הרי הפטרה זו אין בה משהו משותף לפרשת וילך.

    הקשר הוא לתאריך המיוחד: השבת שבתוך עשרת ימי תשובה- לכן השבת מכונה בפי רבים גם: "שבת שובה"

     

    שבת זאת מתאפיינת בהכנה הנפשית של עם ישראל לקראת היום הקדוש-  יום הכיפורים. במרבית בתי הכנסת הרבנים נושאים דרשות בנושאי מוסר ותורה לקראת יום גדול זה.

     

    הרמב"ם פסק בהלכות תשובה, פרק ב': "אף על- פי שהתשובה והצעקה[התפילה לה'] יפה לעולם[טובה  ומקובלת במשך כל השנה] בעשרת הימים שבין ראש השנה ויום הכיפורים היא יפה  ביותר ומתקבלת מיד, שנאמר:[ישעיהו נ"ה ד]"דרשו ה' בהימצאו" [בזמן שה' נמצא בקרבת עם ישראל הוא מצפה מאתנו שנעשה תשובה]

     

    ה"שפת אמת" אומר: שכל יהודי חייב להתחזק בתורה ובקיום מצוות במיוחד ב"שבת שובה", שהיא הראשונה בשנה כפי שכתוב במסכת שבת [קי"ח, ע"ב]: "אלמלא שמרו ישראל שבת ראשונה- לא שלטה בהם אומה ולשון"

     

    לפי דברי הקדמונים בראש השנה נעשה  סדר חדש לכל השנה ואם נקפיד שהשבת הראשונה שתהיה כראוי- כל השנה תהיה מתוקנת.

        


    העלאת תמונות    


    ציורי תנ"ך/תקיעת שופר בציון:[מתוך ההפטרה בהושע י"ד]

    ציירה: אהובה קליין (c)


    יום הכיפורים:

     נאמר בתורה

    "וידבר ה' אל משה לאמור: אך בעשור לחודש השביעי הזה יום הכיפורים הוא,מקרא קודש יהיה לכם ועניתם את נפשותיכם...וכל מלאכה לא תעשו בעצם היום הזה,כי יום כיפורים הוא לכפר עליכם לפני ה' אלוקיכם"

     
    [ויקרא כ"ג,כ"ו-כ"ח]    

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ תפילת יום הכיפורים/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     נוהגים לקרוא את ספר יונה ביום הכיפורים וזאת בנוסף התפילות:

     מהסיבה: נושא התשובה של אנשי נינווה.

    ''
    ציורי תנ"ך/ יונה הנביא בדרך לנינווה/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''

    ציורי תנ"ך/ יונה בסוכתו/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    ''
    ציורי תנ"ך/ יונה  על החוף/ ציירה: אהובה קליין (c)

    הספר פותח  בצווי ה' את יונה ללכת אל נינווה:
    "ויהי דבר ה' אל יונה בן- אמיתי לאמור: קום לך אל נינווה העיר הגדולה וקרא עליה כי עלתה רעתם לפניי  ויקם יונה לברוח תרשישה מלפני ה', וירד יפו, וימצא אוניה באה תרשיש, וייתן שכרה וירד בה לבוא עימהם תרשישה מלפני ה'.."
    מסתבר [לפי רש"י] כי יונה מנסה לברוח לחוץ לארץ -לפי ששם אין השכינה שורה ורוח הנבואה אינה קיימת-בדרך זו ניסה להתחמק משליחותו.
    בהמשך ההפלגה בים התחוללה  סערה, כאשר המלחים ראו כי יתר הספינות בים מפליגות  להנאתן ברוגע, הבינו כי יש מישהו איתם שבגללו הם נקלעים לסערה, הטילו גורלות וגילו כי האוניה נמצאת בסכנה בגלל יונה ולפי עצתו השליכוהו לים.
    המדרש מספר:[פרקי דרבי אליעזר] כי המלחים היו רחמנים ותחילה השליכוהו למים לא עמוקים במיוחד- אלא עד הברכיים,כאשר הים נרגע החזירוהו, אך מייד הים סער שוב ואז השליכוהו בפעם שנייה, הפעם המים הגיעו עד מחצית גופו, הים שוב שקט-  החזירוהו שוב לאוניה והנה שוב התחוללה סערה בים, השליכוהו  פעם נוספת לים- הפעם עד צווארו.
    מששקט הים שוב החזירוהו לאוניה, מיד הים החל שוב סוער וגואש.
    הפעם הזאת הטילוהו לים והמים כיסו את כל גופו "מייד עמד הים  מזעפו"[פרקי דרבי אליעזר,י]
    רש"י טוען:  כי תחילה בלע את יונה דג ענק והיה לו שם מרחב רב וראה הרבה דברים יפים ומעניינים,
    שם יונה הרגיש עצמו- נינוח ולא התפלל לה'. משום כך, גרם ה' שהדג יקיא את יונה והוא נבלע בדג אחר שהיו בו עוברים רבים ושם יונה הרגיש  כי המקום צר לו מאד- לפיכך פתח בתפילה וזעקה לה'.
    בסופו של דבר המלחים חזרו בתשובה.
    אלוקים קורא ליונה שנית ומצווה לגשת אל אנשי נינווה להגיד:"עוד ארבעים יום ונינווה נהפכת"
    [יונה ג,ד]
    התוצאה: כל אנשי נינווה חוזרים בתשובה,יונה מרגיש ייאוש הוא אומר לה" כי ידע מראש כי זאת תהיה התוצאה. הוא בורח למקום אחר:"מקדם לעיר" רש"י אומר: כי משם רצה להשקיף על אנשי נינווה, שמא יחזרו לחטוא.
    בסיום הספר, יונה שוכב בסוכה שבנה בעצמו, אלוקים מצמיח לו עץ קיקיון המעניק  לו צל, אך למחרת אלוקים שולח לשם תולעת והיא מכלה את העץ, בתגובה יונה מתעלף מחפש את מותו , הוא מצטער על עץ הקיקיון שנאכל, בתגובה על כך אומר לו ה':"אתה חסת על- הקיקיון אשר לא עמלת בו ולא גדלתו, שבין לילה היה ובין לילה אבד ואני לא אחוס על- נינווה העיר גדולה?"
    מדוע  יונה הנביא מנסה להתחמק משליחותו ?
    א]יונה ידע  כי נינווה היא עיר מרכזית- בירתה של אשור וברוח הנבואה ידע כי עתידה אשור לעלות על ישראל ולפגוע בה, לכן היה מעוניין למנוע זאת מראש.
    ב] יונה ידע,כנראה ברוח הנבואה, כי אנשי נינווה יחזרו בתשובה ואלוקים יסלח להם על חטאם וכתוצאה מכך- הוא יחשב נביא שקר בעיני אומות העולם.
    ג] יונה יודע כי אלוקים רחמן ובסופו של דבר עשוי לסלוח לגויים אלה.במצב זה כשעם ישראל אינו חוזר בתשובה-  עשוי להיות עליהם  קטרוג.
    לאורך כל ספר יונה -מבחינים אנו באופן ברור: במלכותו של הקב"ה כמלכות בלעדית ובמידותיו אשר טוב יעשה האדם אם ידבק בהן.
    הקב"ה מטיל על יונה הנביא - ללכת להינבא על אנשי נינווה  להודיע -על עונש המרחף מעל ראשם בשל חטאם:
    "קום לך אל –נינווה העיר הגדולה וקרא עליה כי עלתה רעתם לפני"

    יונה מנסה להתחמק משליחות כבדה זו ובורח לתרשיש.
    לאחר חלק גדול ממהלכיו, כולל יציאתו מהדג אל החוף,יונה בונה סוכה:
    "ויצא יונה מן העיר וישב מקדם לעיר ויעש לו שם סוכה וישב תחתיה בצל עד אשר יראה מה יעשה בעיר"
    מעניין כי לאחר הקמת הסוכה,נעשה נס משמים ומעל הסוכה מטפס לו עץ קיקיון – בעל עלים רחבים- המשמש צל מעל ראשו של יונה.
    יונה שרק קודם היה במצב של ייאוש,היות וקרה הדבר הגרוע ביותר מבחינתו, אנשי נינווה חזרו בתשובה ואלוקים סלח להם על חטאם.
    חשש מהקטרוג הגדול שיהיה על עם ישראל,בעוד שאנשי נינווה –עובדי האלילים- חוזרים בתשובה ואלוקים סולח להם.
    הרי הוא חושש שהמלעיגים מבין הגויים יגידו: הנה אנשים עובדי אלילים,מאמינים בקב"ה וחוזרים בתשובה.ואילו ישראל –עם נבחר ה'- ממשיך בחטאיו.
    לכן יונה ביקש נפשו למות.


     * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות  באתר(c)

     

    שבת שלום לכל עם ישראל- כאיש אחד- בלב אחד.


     גמר חתימה טובה!

     


    דרג את התוכן:

      תגובות (32)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        8/10/18 21:30:

      צטט: אמיר ניצן 2018-09-28 15:45:42

      חג שמח

       אמיר היקר.

       תודה לביקורך בבלוג.
        חודש טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        28/9/18 15:45:
      חג שמח
        21/9/18 00:25:

      צטט: kimchid 2018-09-20 18:52:36

      חג שמח
       דניאל היקר.
       תודה.
       חג שמח גם לך!

       בברכה
       אהובה.
        20/9/18 18:52:
      חג שמח
        18/9/18 07:35:

      צטט: דאגניט. 2018-09-17 23:23:54

      אהובה היקרה - מאחלת לך מכל הלב שנה טובה וחתימה טובה, שנה של יצירה והתחדשות, ושתמשיכי להביא לנו עוד הרבה ציורים ושירים יפים ומעשירים. נשיקה

       דאגניט היקרה.

      נשיקה

       תודה ,מקרב לב -לדברייך הנהדרים ולברכה  הנפלאה   והמשמחת.

       כל הברכות יחולו גם עלייך

       שנת שמחה וישועה.

       גמר חתימה טובה.

       

       בברכה

       אהובה.

       


        18/9/18 07:29:

      צטט: .D.S 2018-09-17 11:19:01

      כייף גדול לקרוא ולהתבונן בציוריך המרהיבים

       

      המשך יצירה מבורכת בשנה הפורייה החדשה 

       

      דרורית היקרה.

      נשיקה

       תודה למילותייך הטובות ולברכה הנפלאה.

       ברוכה תהיי תמיד, גמר חתימה טובה

       שנת יצירה ושמחה.

       בברכה


       אהובה.

        17/9/18 23:23:

      אהובה היקרה - מאחלת לך מכל הלב שנה טובה וחתימה טובה, שנה של יצירה והתחדשות, ושתמשיכי להביא לנו עוד הרבה ציורים ושירים יפים ומעשירים. נשיקה

        17/9/18 11:19:

      כייף גדול לקרוא ולהתבונן בציוריך המרהיבים

       

      המשך יצירה מבורכת בשנה הפורייה החדשה 

        17/9/18 07:02:

      צטט: רונית אברהם 2018-09-16 19:21:59

      אהובה יקרה,

      נפלאים הציורים והשיעור אצלך מעשיר מאוד.

      מאוד אהבתי את ההקבלה בין תורה לשירה, ושירת החיים.

      ומסיפור יונה והקיקיון למדתי שאלוהים מרחם עלהברואיו.

       

      "אֵל נוֹרָא עֲלִילָה, הַמְצִיא לָנוּ מְחִילָה בִּשְׁעַת הַנְּעִילָה"

       

      גמר חתימה טובה ושנה טובה.

       

       רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה רבה לתגובתך היפה והמשמחת.

       גמר חתימה  טובה- לך ולכל יקירייך. 

       בברכה

       אהובה.

        16/9/18 19:21:

      אהובה יקרה,

      נפלאים הציורים והשיעור אצלך מעשיר מאוד.

      מאוד אהבתי את ההקבלה בין תורה לשירה, ושירת החיים.

      ומסיפור יונה והקיקיון למדתי שאלוהים מרחם עלהברואיו.

       

      "אֵל נוֹרָא עֲלִילָה, הַמְצִיא לָנוּ מְחִילָה בִּשְׁעַת הַנְּעִילָה"

       

      גמר חתימה טובה ושנה טובה.

        16/9/18 12:02:

      צטט: תכשיט 2018-09-15 17:19:35

      גמר חתימה טובה יקרה.

       תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה לביקורך בבלוג.
       שבוע טוב וגמר חתימה  טובה..
      בשורות טובות.
       בברכה
       אהובה.
        16/9/18 11:59:

      נשיקהצטט: * חיוש * 2018-09-15 12:48:53

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שבת לצפות בציורייך הנפלאים,

      לקרוא את שירך ואת ההסבר המרתק והמחכים ברוח הפרשה

      היה מרגש לקרוא שוב את הסיפור על יונה.


      תודה יקירה על כל פרשה ופרשה שהבאת לנו במשך השנה

      והנה עוד מעט אנו מתחילים מההתחלה 

       

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת מבורכת  וגמר חתימה טובה

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב, לתגובתך היפה והמשובחת-

      כדרכך בקודש,

      דברייך תמיד משמחים ומרגשים  מאד.

       את בעיניי - אשת חיל  מיוחדת ומטיבה להבין את היצירות.

       ברוכה תהיי תמיד ובע"ה- יפתח לך שער חדש של שמחה וישועה בקרוב.

       שבוע טוב וגמר חתימה טובה- לך ולכל יקירייך.

       באהבה ובחיבוקים.


       אהובה.

         

        16/9/18 11:44:

      צטט: עמנב 2018-09-15 12:36:30

      אשרינו, אהובה, שמשה הביא לנו את התורה, שמצאה מסילות גם אל לבות אחרים, ואנו מצפים ליום שבו לא רק היא, אלא גם אנו, נהיה "אור לגויים". גמר חתימה טובה, עמוס.

       

       עמוס היקר.


       תודה, מקרב לב ,לתגובתך הנפלאה.

      בע"ה- אנחנו כבר כיום- אור לגויים- הן  ברוח והן  בחומר.

      ובע"ה- זה ילך ויעצים ויתרחב.

       שבוע טוב וגמר חתימה טובה- לך ולכל יקירך.


       בברכה

       אהובה.

        16/9/18 11:41:

      צטט: לולה של היום 2018-09-14 21:12:33

       חג שמח!!!
      כל הכבוד על הכתיבה ב7 בבוקר.

       

       לולה היקרה.

      חיוך

       תודה לביקורך הראשון  אצלי בבלוג התנ"ך ותודה לברכתך.

       התנ"ך של עם ישראל- הוא מעל הזמן ומעל המקום.

       שבוע טוב וגמר  חתימה טובה- לך וליקירייך.


       בברכה

       אהובה.

        16/9/18 11:38:

      צטט: א ח א ב 2018-09-14 21:04:30

      סיפור מיוחד , יונה. האדם מתכנן ואלוהים צוחק. יופי של ציורים. שבת שלום

       

       אחאב היקר.


       תודה לתגובתך הנפלאה, שבוע טוב וגמר חתימה טובה.


       בברכה

       אהובה.

        16/9/18 11:35:

      צטט: ד. צמרת 2018-09-14 12:24:25

      בהשראת הפוסט שלך כתבתי את לבטי מיהו עם הבחירה

      כרגיל הפוסט הנפלא שלך מושקע ואוטוטוטוטוטו אנו מסיימים סיבוב נוסף בקריאת ולימוד פרשות השבוע.

      מאחל לכולכם שנה טובה, כתיבה וגמ"ח טובה.

       

      ד. צמרת היקר.


       תודה עבור המילים הטובות והברכות.

       שנה טובה וגמר חתימה טובה- לך וליקירך.

       אשמח כמובן לקרוא  את המאמר שלך בהקדם.


       בברכה

       אהובה.

        15/9/18 21:45:

      צטט: ~ ~ 2018-09-14 11:25:42

      יפה מאוד

      שבת שלום

      שנה טובה

      גמר חתימה טובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה עבור המילים הטובות.

      שבוע טוב וגמר חתימה טובה.


       בברכה

       אהובה.

        15/9/18 21:42:

      צטט: barir 2018-09-14 11:20:02

      מקסים, אהובה היקרה ותודה על "שירת החיים". שבת של שלום וגמר חתימה טובה לך ולכל יקירייך♥

      מרסיה היקרה.
      נשיקה
       תודה על דברייך המרגשים והנפלאים.
       שבוע טוב וגמר חתימה טובה.

       בברכה
       אהובה.
        15/9/18 21:41:

      צטט: בדולח. 2018-09-14 10:13:31

      ולו נזכה לשירה.

      גמר חתימה טובה.


       בדולח היקר.


       תודה לדבריך הנפלאים.

       שבוע טוב וגמר חתימה טובה.

       בברכה

       אהובה.

        15/9/18 21:23:

      צטט: dmeir 2018-09-14 10:08:30

      יפה מאוד.

       

       מאיר היקר.

       תודה לתגובתך היפה.

       שבוע טוב וגמר  חתימה טובה.

       

      בברכה

       אהובה.

        15/9/18 21:21:

      צטט: שטוטית 2018-09-14 09:33:16

      הפוסט שלך העשיר אותי כתמיד אהובה יקרה נשיקה

       

      לך וליקירייך מאחלת

       

      ''

       שטוטית היקרה.נשיקה


       תודה לברכה כה מיוחדת ונאה.

       גמר חתימה טובה .

       יהי רצון שה' ימלא  במהרה את כל משאלותייך לטובה- 

      ותזכי- לישועה גדולה ושמחה!!!

       בברכה

       אהובה.


        15/9/18 17:19:
      גמר חתימה טובה יקרה...
        15/9/18 12:48:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שבת לצפות בציורייך הנפלאים,

      לקרוא את שירך ואת ההסבר המרתק והמחכים ברוח הפרשה

      היה מרגש לקרוא שוב את הסיפור על יונה.


      תודה יקירה על כל פרשה ופרשה שהבאת לנו במשך השנה

      והנה עוד מעט אנו מתחילים מההתחלה 

       

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת מבורכת  וגמר חתימה טובה

        15/9/18 12:36:
      אשרינו, אהובה, שמשה הביא לנו את התורה, שמצאה מסילות גם אל לבות אחרים, ואנו מצפים ליום שבו לא רק היא, אלא גם אנו, נהיה "אור לגויים". גמר חתימה טובה, עמוס.
        14/9/18 21:12:

       חג שמח!!!
      כל הכבוד על הכתיבה ב7 בבוקר.

        14/9/18 21:04:
      סיפור מיוחד , יונה. האדם מתכנן ואלוהים צוחק. יופי של ציורים. שבת שלום
        14/9/18 12:24:

      בהשראת הפוסט שלך כתבתי את לבטי מיהו עם הבחירה

      כרגיל הפוסט הנפלא שלך מושקע ואוטוטוטוטוטו אנו מסיימים סיבוב נוסף בקריאת ולימוד פרשות השבוע.

      מאחל לכולכם שנה טובה, כתיבה וגמ"ח טובה.

        14/9/18 11:25:

      יפה מאוד

      שבת שלום

      שנה טובה

      גמר חתימה טובה

        14/9/18 11:20:
      מקסים, אהובה היקרה ותודה על "שירת החיים". שבת של שלום וגמר חתימה טובה לך ולכל יקירייך♥
        14/9/18 10:13:

      ולו נזכה לשירה.

      גמר חתימה טובה.

        14/9/18 10:08:
      יפה מאוד.
        14/9/18 09:33:

      הפוסט שלך העשיר אותי כתמיד אהובה יקרה נשיקה

       

      לך וליקירייך מאחלת

       

      ''

      ארכיון

      פרופיל