כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    עו"ד בני דון יחייא: פנינים למגילת קוהלת הנקראת בשבת חול המועד סוכות

    0 תגובות   יום חמישי, 27/9/18, 20:30

     

    אתם מוזמנים לבקר באתר החדש שלי http://interget.co.il/

    ''

     

    כָּל הַנְּחָלִים הוֹלְכִים אֶל הַיָּם - וְהַיָּם אֵינֶנּוּ מָלֵא. (א, ז)

     

    "מלא" משמעו גם "שלם", אבל החיסרון שבשלמות נרמז כבר במילה "מלא",

    שהמילה "לא" מצויה בה. כשאדם רואה את עצמו מלא ושלם -

    הוא חדל מלנסות להתקדם.

    לכן האדם לעולם לא "יתמלא" די צורכו, ותמיד ישאף ליותר.

     

    וזאת כתב שלמה המלך, שהמילה "שלם" מצויה בשמו,

    אך כמי שכּונה "החכם מכל אדם" (על פי מלכים-א ה, ט-יא) ידע,

    שאדם חכם יודע שאין הוא יודע הכל.

     

    ”אי אפשר להוסיף טיפה לים מלא“.

    אבל אילו הים היה מלא, הנחלים לא היו יכולים לזרום אליו,

    הוא היה נותר חסר שינוי ותנועה ונטול חיים.

    וכך גם אדם שאינו נמצא בתנועה בלתי פוסקת של התקדמות.

    (האידנ"א)

     

    ''

    שלמה המלך בשנותיו האחרונות. ציורו של גוסטב דורה, המאה ה-19.

     

    ***

    טוֹב שֵׁם מִשֶּׁמֶן טוֹב וְיוֹם הַמָּוֶת מִיּוֹם הִיוָּלְדוֹ. (ז, א)

     

    יום המוות מתחיל "מיום היוולדו" של האדם, כי מאז מתחילה הספירה

    לעֵבר "ואל עפר תשוב" (בראשית ג, יט).

    על כן על האדם לדאוג לשם טוב לעצמו, כי לעומת השמן,

    שהוא מוצר מתכלה, שמו הטוב יישאר כאן גם אחרי לכתו.

    (הרשי"ל)

     

    ''

    שתי הנשים במשפט שלמה. גוסטב דורה, המאה ה-19.
    ***
    וּמוֹתַר הָאָדָם מִן הַבְּהֵמָה אָיִן. (ג, יט)
    במה מוֹתַר האדם?
    בכך שהוא עוזר לאחרים. "מותר" בהיפוך אותיות: תרום!
    (הרשב"ד)
    ''
    איור למגילת קוהלת. גרמניה, המאה ה-19
    טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן הָאֶחָד אֲשֶׁר יֵשׁ לָהֶם שָׂכָר טוֹב בַּעֲמָלָם.
    כִּי אִם יִפֹּוֹלוּ - הָאֶחָד יָקִים אֶת חֲבֵרוֹ,
    וְאִילוֹ הָאֶחָד שֶׁיִּפּוֹל - וְאֵין שֵׁנִי לַהֲקִימוֹ. (ד, ט-י)
    חרז הרהמצ"ז:
    אחד, כשהוא לבד, הוא אחד ואין בלתו,
    אך אחד ועוד אחד - הם עולם ומלואו.
    ''

    עמוד הפתיחה של מגילת קוהלת. איטליה, המאה ה-16.
    ***
    אַל תְּהִי צַדִּיק הַרְבֵּה וְאַל תִּתְחַכַּם יוֹתֵר - לָמָּה תִּשּׁוֹמֵם? (ז, טז)
    כשם שהיצר הרע מפתה את האדם לחטוא, כך הוא מפתה אותו גם להרגיש
    שהוא צדיק גדול, הרבה יותר מאחרים.
    אם לא הצליח היצר להכשיל את האדם בתאווה, הוא מנסה להכשילו בגאווה.
    (האידנ"א)


     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין