כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    תכנון באמצעות צרוף

    0 תגובות   יום שבת, 29/9/18, 20:13

    V

    תכנון הוילה:צירוף ADDITIVE ARCHITECTURE

    מות ההירארכיה

    תכנון הוילה : קומפוזיציה                                                           

    1.  בנייה מודולארית

    תפירה אישית מול  ייצור סידרתי וסטנדרטיזציה

    אסתטיקה : אחידות מגוונת

    שינויים והרחבות

    2. שיטות בנייה וחומרים

    2-א. בנייה קונבנציונאלית

             עבודה לינארית

             תפר רטוב

             הגורם האנושי

             בלאי גבוה

             שינויים והרחבות

    2-א. בנייה מתועשת

             חיבורים גמישים ויבשים

             קירות גגות ורצפות חלולות

             אין צורך במיומנות

             יצור במקביל

             שינויים והרחבות

             בלאי : אנטי אייג'ינג'  חיבורים יבשים

                                                  3

    3.השוואה: בניה מודולרית בשיטה קונבנציונאלית מול בניה מודולארית בשיטה מתועשת

     1.      בנייה מודולריות

    בבניה מודולרית מורכב הבית ממספר יחידות נפח זהות, להלן : "המודול'. דוגמה למודול בבית מגורים לדוגמה, גודל המודול יכול להקבע לפי גודל חדר שינה : תיבה שמידותיה: 4.40 מ' אורך,     4.40 מ' רוחב ו- 3.00 מ' גובה. * כל אחת מיחידות הנפח (המודולים) מורכבת ממספר מכלולים כגון: קונסטרוקציה, קירות חוץ, ריצפה, גג, קירות זכוכית, קירות פנים, "קפסולת" חדרי רחצהו/או שירותים, מכלולי מטבחים אופציונליים בקונפיגורציות שונות של ארונות מטבח. כל אחד מהמכלולים מורכב ממערכת של חלקים זהה. לדוגמא :

    במידה ויש צורך ליצור חלל גדול יותר מגודלו של מודול בסיסי, כגון חדר מגורים, ניתן כמובן להצמיד מספר מודולים ככל שנדרש האחד לשני תוך וויתור על מחיצות הפנים באופן שמאפשר ליצור חלל פנים פתוח, רציף והמשכי.                                                                                                                                                                  לדוגמא: בבית שמורכב מ- 10 מודולים יהיה צורך לייצר 10 מכלולי רצפה זהים שכל אחד מהם בתורו מורכב מאותם חלקים (קורות משנה, בידוד טרמי, לוחות עץ דחוס ולוחות עץ תלת שכבתי ).     בבית גדול יותר שמורכב לדוגמא מ- 15 מודולים, יש לייצר 15 מכלולי רצפה זהים.  בבניה מודולרית כל                                                                                                                                                        אחד מהמכלולים מגיע לאתר הבניה כשהוא כולל בתוכו את כל החיווט והצנרת הנדרשת לבית Built in (חשמל, אינטרנט, מים דלוחים, צנרת ביוב ותעלות מיזוג אוויר וחימום).

     

     

    • מידות המודול יכולות להיות אחרות ( נניח 3.90 מ'  אורך : 3.90 מ' 3.00 מ') , כל עוד התפישה הכללית היא שבנין הוא צרוף של מודולים.
    •                                          3

    1-א. תפירה אישית Custom Made)) מול ייצור סידרתי – לוחות זמנים ועלויות

     בניה מודולרית היא בניה מהירה וזולה תודות לכך שכל חלקי המבנה מיוצרים ביצור סידרתי בבתי חרושת ומגיעים לאתר כשהם מוכנים להרכבה.                                                                                                    מחירו של מוצר נמצא ביחס הפוך למספר הפעמים שהוא מיוצר. העיקרון שעומד מאחורי יצור סדרתי הוא, שאם ניצר מוצר אחד מספר רב של פעמים בצורה בגודל זהים, במקום ליצר מספר רב של מוצרים שונים, מספר רב של פעמים, נוכל להוזיל את מחירו לצרכן בצורה משמעותית

    מה המשמעות של בניית בית בתפירה אישית (Custom Made)                                                                                                                                                                     

     

    כל בית בונים מחדש, בצורה אחרת, בגודל אחר מחומרים אחרים.בכל בית בתורו,ישנם לדוגמא 20 חלונות כל אחד  במידות אחרות  לפעמים בצורות שונות(ישר,מקושת וכו'). עלות חלון לצרכן היא המחיר המלא שלו ומגלמת חומרים, עבודה ורווח.

    לעומת זאת, כפי שנראה להלן, בבית המורכב, לדוגמא, מ - 6 מודולים ובכל אחד מהמודולים מכלול קיר ובקיר חלון במידות 1.4מ' X 1.4 מ', יהיה צורך ליצר 6 חלונות זהים באותן מידות, עם אותו סוג מסגרת, מאותו חומר באותו סוג גמר, עם אותו סוג זכוכית, הרי שהמחיר לצרכן לא יהיה 6 פעמים כפול עלות חלון בודד ; היצרן יכול להרשות לעצמו להרוויח פחות על כל חלון ועדיין בסה"כ הכללי להרוויח יותר.

     

     

     

                                             4

    1-ב. אסתטיקה -  אחידות מגוונת

    "ראית בית מודולרי אחד ראית את כולם". – האומנם ?

    התפיסה שתכנון שמבוסס על צירוף של מודולים היא סוג של משמעת וויזואלית ותכנונית שלכאורה  אינה מאפשרת "יצירתיות" ,תיראה מונוטונית, תצר את רגליו של המתכנן ותפגע בגמישות התכנון היא מיתוס בלבד; למעשה ההפך הוא הנכון: מודולריות מעניקה לבניין אחידות צורנית; בבניין שמורכב מאוסף של יחידות זהות אפשר להמנע מ"סלט" של צורות שאינן מתחברות, מאוסף של נפחים מסות שגודלן וצורתן שונה, מדלתות יציאה מהסלון בגודל אחד, חלונות חדרי שינה בגודל אחר וחלונות חדרי רחצה שגם הם בגודל שונה. מקירות עגולים לצד פינות קטומות וקירות                                                                                                                                                 משופעים, מפתחים מקושתים לצד פתחים שמעליהם קורות אופקיות. ובמילים אחרות : "סלט" אדריכלי (בניגוד למה שנהוג לחשוב, המילה אקלקטי לא הופכת את הסלט לסגנון). *

     

    • "הרעיון התוספתי /צירופי" Additive Architecture" ) "), בצורה הכי נקייה שלו, יתבטא בצורה אדריכלית חדשה עם אותו ביטוי של צורה/רושם expression   שהיה לו קודם; כמו להוסיף עצים ליער, או פרים לעדר. יותר אבנים על החוף; זה הכל תלוי בכמה רכיבים מצורפים למשחק/ כמו כפפה שמתאימה ליד. זה המשחק שמתאים לדרישות של תקופתינו; ליותר חופש בתכנון ולצורך שלנו להתרחק מהבית כקופסה.     התפישה האדריכלית של תכנון כצירוף של יחידות זהות, תואם את הצורך באדריכלות עם הזמן – למודיפיקציה – התאמה, שינויים והרחבה. אחרי הכל האישיות והאופי של הבניין הם השלם ( Sum Total )והשלם נולד מחיבור כל החלקים יחדיו ולא מקומפוזיציה של חלקים או כזה שמוכתב  חזיתות."
    • האדריכל הדני יורן אוטזון   (                    ) בראיון למגזין האדריכלות הדנית......... Arkitekture ,כפי שהוא מובא בספרו של         Kenneth Franpton"Studies in  Tectonic  Culture
    •  

                                  5

    בניה מודולרית איננה מגבילה יצירתיות או כופה שטנציות. להפך מספר ההסתברויות (הצירופים) כמו במשחק לגו אינו מוגבל.  בנוסף  גודל הבית, מספר קומות,  שלא לדבר על חומרים, צבע, אופי ואישיות של הבניין. רמות שונות של "יוקרה" (במרכאות או שלא).                                                                         אופי ו"אישיות" : חומרים וצבעים בעלי אופי קר או חם.  אופי אורבאני, כפרי או הייטקיסטי. וורטיקלי אנכי או אופקי.                                                     (בדיוק כמו שאפשר לבחור מושבים סטנדרטיים לרכב אך אפשר לשדרג אותם למושבי עור גימורי עץ חישוקי מגנזיום ועוד).            גגות פח : אבץ או נחושת. גגות שטוחים, משופעים או מקומרים. קירות חוץ :  טיח, אריחים, עץ, קסטות אלומיניום .                                                                  קירות פנים : גבס, עץ, מתכת.                                                   תקרות: מגשים אקוסטיים מאלומיניום עץ גבס, טיח על גבי רשת ברזל.

    מאחר וכל הקירות והגגות הם קירות " סנדוויץ " בעלי שכבות חוץ ופנים דקות ניתן לבחור עבורם כמעט בכל חומר קיים בכל טקסטורה ובכל צבע .

     

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין