כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ האשמת קין ברצח הבל/ ציירה: אהובה קליין (c)

    30 תגובות   יום שישי , 5/10/18, 05:36

     

    Biblical paintings

        Cain is guilty of murdering Abel    

    "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-קַיִן, אֵי הֶבֶל אָחִיךָ; וַיֹּאמֶר לֹא יָדַעְתִּי, הֲשֹׁמֵר אָחִי אָנֹכִי.   וַיֹּאמֶר, מֶה עָשִׂיתָ; קוֹל דְּמֵי אָחִיךָ, צֹעֲקִים אֵלַי מִן-הָאֲדָמָה". 

    [בראשית ד, ט-י]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ האשמת קין בחטאו/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    קין וחטאו.

     שיר מאת: אהובה קליין©

    וַיְהִי, מִקֵּץ יָמִים

    קין   מאושר ביבולים

    בסלו פירות באושים

    יביאם להודות לאלוקים.

     

    אוי  לאותה גאווה

    נובעת  מהעדר מורא

    בפני מלך רם ונישא

    המביט וצופה בנעשה.

     

    קין נקלע לאכזבה

    ה' אֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה

    וַיִּחַר  לו, וַיִּפְּלוּ פָּנָיו

    חיש בהבל נעץ עיניו.

     

    נכנס עמו בדברים

    הערים עליו מילים

    קטל חייו ברגעים

    דם שפך ללא רחמים.

     

     מֶה עָשִׂיתָ ?שאל אלוקים

    דְּמֵי אָחִיךָ אלי  צֹעֲקִים!

    קין  תר אחר תירוצים

    אלוקים המטיר עליו עונשים. 

    הערה: השיר בהשראת פרשת בראשית [חומש בראשית]

     

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:


    פרשת בראשית- מהו שורש חטאו של קין?

    מאת: אהובה קליין.

    פרשה זו הפותחת בתיאור בריאת העולם מתארת גם את הרצח הראשון בתולדות האנושות,

    קין הורג את הבל וכך התורה מתארת את האירוע הטראגי: "וַיְהִי-הֶבֶל, רֹעֵה צֹאן, וְקַיִן, הָיָה עֹבֵד אֲדָמָה. וַיְהִי, מִקֵּץ יָמִים; וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה, מִנְחָה--לַיהוָה.  וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ, וּמֵחֶלְבֵהֶן; וַיִּשַׁע יְהוָה, אֶל-הֶבֶל וְאֶל-מִנְחָתוֹ.  וְאֶל-קַיִן וְאֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה; וַיִּחַר לְקַיִן מְאֹד, וַיִּפְּלוּ פָּנָיו.  וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-קָיִן:  לָמָּה חָרָה לָךְ, וְלָמָּה נָפְלוּ פָנֶיךָ.  הֲלוֹא אִם-תֵּיטִיב, שְׂאֵת, וְאִם לֹא תֵיטִיב, לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ; וְאֵלֶיךָ, תְּשׁוּקָתוֹ, וְאַתָּה, תִּמְשָׁל-בּוֹ.  וַיֹּאמֶר קַיִן, אֶל-הֶבֶל אָחִיו; וַיְהִי בִּהְיוֹתָם בַּשָּׂדֶה, וַיָּקָם קַיִן אֶל-הֶבֶל אָחִיו וַיַּהַרְגֵהוּ.  וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-קַיִן, אֵי הֶבֶל אָחִיךָ; וַיֹּאמֶר לֹא יָדַעְתִּי, הֲשֹׁמֵר אָחִי אָנֹכִי.  וַיֹּאמֶר, מֶה עָשִׂיתָ; קוֹל דְּמֵי אָחִיךָ, צֹעֲקִים אֵלַי מִן-הָאֲדָמָה. וְעַתָּה, אָרוּר אָתָּה, מִן-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר פָּצְתָה אֶת-פִּיהָ, לָקַחַת אֶת-דְּמֵי אָחִיךָ מִיָּדֶךָ.  כִּי תַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה, לֹא-תֹסֵף תֵּת-כֹּחָהּ לָךְ; נָע וָנָד, תִּהְיֶה בָאָרֶץ... "  [בראשית ד, ב- י"ג]

    השאלות הן:

     א] מה היה שורש חטאו של קין?

    ב] במה האשים אלוקים את קין?

    התשובות :

    שורש חטאו של קין.

     

     

    העלאת תמונות   

    ציורי תנ"ך/ הבל  רועה צאן וקין איש עובד אדמה/ ציירה: אהובה קליין(c)

     

    העלאת תמונות 

     

    ציורי תנ"ך/ קין והבל מביאים מנחה לה'/ ציירה: אהובה קליין (c)

     


    רש"י מסביר: כי קין הביא פירות מהסוג הגרוע כקורבן לה' ומדובר בזרע פשתן. על פי בראשית רבה: קין הביא מפרי האדמה -  היינו מן הפסולת שבהם, הוא היה לוקח לעצמו את הבכורות ואת השאריות היה מביא קרבן למלך = לה'.

    מכאן - ניתן להבחין בגאוותו של קין וביחסו המזלזל אל ה'.

    על פי  האגדה "קין ערך תחילה משתה לעצמו, מלא כרסו מן הסעודה, וממותר המאכל הביא קורבנו לה', שיירי שיבולים קלויים של זרע פשתן שהם פסולת"

    בעל הטורים   מסביר את המילים: "וְאֵלֶיךָ, תְּשׁוּקָתוֹ" על פי חז"ל- שהם מילותיו של הקב"ה אל קין:  וישנם שני סוגי  תשוקות:

    א] תשוקתם של רשעים לעבירה.

    ב] תשוקתו של אלוקים על ישראל, כפי שנאמר:"אֲנִי לְדוֹדִי וְעָלַי תְּשׁוּקָתוֹ". [שיר השירים ז', י"א]

    רבי צדוק אומר:" נכנסה קנאה ושנאה גדולה בלב קין על שנירצית מנחתו של הבל [קין קינא בהבל על כך שה' קיבל את מנחתו.] בנוסף, אשתו  של הבל - הייתה יפה בנשים (לפי המדרש היא היית תאומתו) אמר קין, אהרוג את הבל אחי ואקח את אשתו" [מתוך ספר "קשת אהרון".]

    רבינו בחיי מסביר: קין היה צריך להביא מביכורי פירות האילן - משבעת המינים אבל ,הכתוב  אומר את  פחיתותו וצרות עינו- לפי שהיה איש  רע  ולכן הביא מן הפחות שבכול, כפי שחז"ל טענו: זרע פשתן היה , לכן הכתוב קיצר בתיאור מנחתו והאריך במנחתו של הבל- לפי שהבל הביא מן המשובחים לה'. הבל הביא ביכורים מדבר שראוי לקורבן ואילו קין הביא פירות שאינם ראויים  לקורבן.

    דרשו במדרש: משל לעבד שאוכל את הבכורות ושולח למלך את הסייפות – כלומר-  את הקטנות.,

    רש"ר שואל :אימתי הביאו שני האחים את הקורבנות? והוא גם עונה: זה התרחש "מקץ הימים" לאחר שברכת ה'  שרתה בשדהו של קין ובצאנו של הבל והגיע השעה להקריב קורבן תודה לקב"ה.

    קין הביא "מפרי האדמה"- מדובר בכמה פירות שהוא מצא ללא בחירה והשתדלות מיוחדת.

    על התנהגות מעין זו  מוכיח הנביא מלאכי: "וְנִיבוֹ, נִבְזֶה אָכְלוֹ" [מלאכי א, י"ב] הכוונה שאת הדברים המאוסים למאכל נותנים כתרומה למזבח, אך הבל הביא מ"בכורות צאנו ומחלביהן".

     ה"כלי יקר" מסביר: כי כאשר קין והבל היו בשדה, התרברב קין באומרו להבל- שהוא עצמו הקריב קורבן ראשון ואילו הבל הקריב אחריו - לפי שלמד ממנו את הרעיון ובכך התפאר קין שהוא טוב יותר מהבל.

    זוהי התנשאות שלילית!

    על פי תרגום  יונתן בן עוזיאל [פסוק ח]: כאשר קין והבל היו בשדה, קין אמר להבל: אין עולם הבא, "אין מתן שכר טוב לצדיקים ולא עונש לרשעים" ועל כך ניסה הבל לענות לו: יש   דין ויש דיין ויש עולם הבא ויש שכר טוב לצדיקים וה' פורע את חשבונו מן הרשעים ועל זה היה הריב ביניהם ואז קם קין והרג את הבל.

    המעניין בדברי קין שהוא מצד אחד, אינו מאמין באלוקים, טוען שאין דין ואין דיין ומנגד הוא מקנא  בהבל שאלוקים קיבל את מנחתו. קין פשוט מקנא בגדולתו בצדקותו ובעצם קיומו ושלוותו של הבל הצדיק . [על פי דברי הרב אליהו שלזינגר בספרו: "אלה הדברים"]

    הרב שמואלביץ מסביר בספרו "שיחות מוסר":  מצד אחד, קין הבין בעצמו את חשיבות הקרבת הקורבן לה' והוא הביא ראשון את   פירות האדמה  ואילו הבל הביא מבכורות צאנו - רק אחרי שראה את קין מביא קורבן, כיצד  ניתן להבין את קין? שלמרות שהגיע להכרה עצמית – וזוהי  מדרגה נעלה מאד -ללא כל ציווי מה' - הביא קורבן, אך הפירות היו מטיב גרוע ויש בכך זלזול כלפי הבורא.

    אלא שהחושך והאור  כיכבו בערבוביה אצל קין. היה מאבק בין הנשמה הטהורה לגוף הגשמי , זוהי מלחמת היצר.

    האשמת קין.

    נאמר: "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-קַיִן, אֵי הֶבֶל אָחִיךָ; וַיֹּאמֶר לֹא יָדַעְתִּי, הֲשֹׁמֵר אָחִי אָנֹכִי.  וַיֹּאמֶר, מֶה עָשִׂיתָ; קוֹל דְּמֵי אָחִיךָ, צֹעֲקִים אֵלַי מִן-הָאֲדָמָה".

    רש"י מסביר: לא פירש הכתוב מה אמר ה' לקין ! כוונת הדברים שה' ניכנס עמו בדברי ריב וקטטה מתוך כוונה למצוא לו סיבה כלשהי להורגו.

    למרות שה' ידע היכן נמצא קין באותו זמן –, שהרי הכול גלוי וידוע לפניו פנה אליו  בשאלה: "אֵי הֶבֶל אָחִיךָ"? וזאת כדי להיכנס עמו בדברי נחת שמא מתוך כך קין יתוודה על חטאו, אך קין נעשה כגונב דעת עליונה ניסה להסתיר את הדברים מבורא עולם.

    לכן אמר: "לֹא יָדַעְתִּי, "הֲשֹׁומר אָחִי אָנֹכִי"?  וכי אני צריך לדעת היכן נמצא אחי בכל  רגע?

    אך הקב"ה האשים את קין שבכך שהוא הרג את הבל- הוא  הרג גם את כל צאצאיו שהיו אמורים לצאת ממנו והם צועקים אל ה' מן האדמה.

    ראיתי בספר "מטה שמעון"  הסבר מעניין: קין היה נוהג להראות להבל אחיו  שהוא כביכול-אוהבו ותמיד היה אומר לו שהוא אחיו ולא היה קורא לו  בשמו, אלא הדגיש שהוא אחיו ומאד אוהבו, ועל כך יצא הבל לשדה ולא חשש בו כלל שהוא מתכוון להורגו  , משום  שהראה כלפיו חיבה יתרה.

    לכן כאשר ה' מוכיח את  קין , אומר לו:"

    "אֵי הֶבֶל אָחִיךָ"? היכן "האחווה  והחיבה"- שהיית  מגלה  כלפי אחיך?

    כאן ה' בא להוכיח את קין על  רמאותו – שכביכול מראה יחס אוהד כלפי אחיו- הבל.

    על כך השיב קין: "הֲשֹׁמֵר אָחִי אָנֹכִי"?

    לאור החיים  הסבר מעניין [על פי קהלת רבה, פ"א]

    לארץ יש איברים כאיברי האדם- היינו- עיניים ידיים, רגליים, פה...

    קין התקנא בהבל בחשבו שהוא הסיבה להשפלתו ,לכן רצה להישאר לבדו בעולם ,מתוך מחשבה  שה' ירצה רק בו, אלא שלא  חפץ שיאשימו אותו ברצח–בתור  איש עובד אדמה-הוא היה בקי בסודות האדמה ,לכן הביא את הבל לאזור  המסוכן באדמה והבל הלך  על פי רצונו לפי שהאמין באחווה ,שכביכול, קין גילה כלפיו בערמומיותו, קין רק קם ועמד עליו, לא הרג אותו, הבל נהרג והאדמה  בלעה אותו והדבר רמוז בדברי ה':

    "וְעַתָּה, אָרוּר אָתָּה, מִן-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר פָּצְתָה אֶת-פִּיהָ"

     לכן כאשר ה' אומר לקין: "דְּמֵי אָחִיךָ, צֹעֲקִים אֵלַי מִן-הָאֲדָמָה"   מתברר שהבל  חשב שהאדמה בלעה אותו ולכן התלונן לפני ה' ממנה , משום כך ה' קילל את קין וגם את האדמה אשר הייתה שותפה להריגת  הבל בכך שפצתה את פיה.

    לאור האמור לעיל, ניתן להסיק: כי שורש  חטאו של  קין היה  נעוץ   במידותיו הרעות: דוגמת הגאווה, הקנאה .. הוא אומנם הביא את מנחתו לה' , אם כי-  מתוך זלזול והתנשאות, זאת למרות המעלה שעשה זאת על דעת עצמו.

    הייתה בו קנאה כלפי אחיו - הבל, הוא לא חפץ בקיומו. הוא גם כפר בה' האור והחושך כיכבו אצלו בערבוביה,  ולכן מעשיו הרעים התגברו על הטובים. הוא התגלה כאדם ערמומי המתעלם מקיום הבורא.

    אין פלא  - שמידות רעות אלו שהיו טבועות  בו - הכשילו את דרכו  והסיטו אותו לאפלה.

    יפים ומחכימים הם  דברי בן עזאי האומר: "הֱוֵי רָץ לְמִצְוָוה קַלָּה כַּחֲמוּרָה וּבוֹרֵחַ מִן הָעֲבֵרָה, שֶׁמִּצְווָה גּוֹרֶרֶת מִצְוָה, וַעֲבֵרָה גּוֹרֶרֶת עֲבֵרָה" (מסכת אבות – פרק ד, משנה ב).

    עוד מיצירותיי על הפרשה:

    ''  

    ציורי תנ"ך/ בריאת האור/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''  

      

    ציורי תנ"ך/ ה' מבדיל בין המים העליונים לתחתונים [התהליך]/ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות 

    ציורי תנ"ך/ ה' מבדיל בין מים למים [התוצאה] ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות  

    ציורי תנ"ך/ היום השלישי/ ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות  

    ציורי תנ"ך/ גן עדן והכרובים בפתח/  ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות 

    ציורי תנ"ך/ הגירוש ,הכרובים והחרב המתהפכת/ ציירה: אהובה קליין (c)

     '' 

    ציורי תנ"ך/ האדם הראשון קורא בשמות לעולם החי/ ציירה: אהובה קליין (c)


    העלאת תמונות

     

    ציורי תנ"ך/ עונשו של האדם הראשון/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     השבת מפטירים בישעיהו [מ"ג, ה- מ"ב, י]

     

    הנה כמה קטעים:


     "וְעַתָּה כֹּה-אָמַר יְהוָה, בֹּרַאֲךָ יַעֲקֹב, וְיֹצֶרְךָ, יִשְׂרָאֵל:  אַל-תִּירָא כִּי גְאַלְתִּיךָ, קָרָאתִי בְשִׁמְךָ לִי- אָתָּה.  כִּי-תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ-אָנִי, וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ:  כִּי-תֵלֵךְ בְּמוֹ-אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה, וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר-בָּךְ.  גכִּי, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל, מוֹשִׁיעֶךָ"

     

    "כָּל-הַגּוֹיִם נִקְבְּצוּ יַחְדָּו, וְיֵאָסְפוּ לְאֻמִּים--מִי בָהֶם יַגִּיד זֹאת, וְרִאשֹׁנוֹת יַשְׁמִיעֻנוּ; יִתְּנוּ עֵדֵיהֶם וְיִצְדָּקוּ, וְיִשְׁמְעוּ וְיֹאמְרוּ אֱמֶת.   אַתֶּם עֵדַי נְאֻם-יְהוָה, וְעַבְדִּי אֲשֶׁר בָּחָרְתִּי:  לְמַעַן תֵּדְעוּ וְתַאֲמִינוּ לִי וְתָבִינוּ, כִּי-אֲנִי הוּא--לְפָנַי לֹא-נוֹצַר אֵל, וְאַחֲרַי לֹא יִהְיֶה".   

     

    ''


    ציורי תנ"ך/ "כָּל-הַגּוֹיִם נִקְבְּצוּ יַחְדָּו, וְיֵאָסְפוּ לְאֻמִּים"/ ציירה: אהובה קליין (c)


     יהי רצון  שעוצמת האור והשמחה מהשראת החגים

    ילוו את עם ישראל לאורך ימים-

    וזאת- מתוך אחדות ואהבת אחים.

     שבת שלום לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד!


    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)




    דרג את התוכן:

      תגובות (30)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        30/10/18 07:55:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-10-29 16:44:44

      אהובה היקרה מפז, 

       

      כולי נרגש מיצירותיך המופלאות 

      שלא פסחתי אף על אחת מהן.

      ומילותיך החרוזות הרנינו את לבבי.

      מי כמוך באמנים המשמרת את

      תפארת  ישראל ומורשתו.

       

      יישר כוח  ותבוא הברכה עליך ועל יקיריך,

               ב ה ע ר צ ה 

                   ב ר ו ך

       

       ברוך היקר.

      מגניב

       לפתוח יום חדש עם דבריך הנפלאים והמרגשים -

      זו הפתעה נעימה מאד!

       יישר כוח לך - על טוב ליבך ומילותיך המעודדות

      - להמשיך את הדרך אל עבר -

      המטרה  שבליבי.

       כשמך כן אתה!

       ברוך ומבורך- יחד עם כל יקירך-

      לחיים ארוכים ,טובים ומאושרים.

       בברכה

      אהובה

       

       

        29/10/18 16:44:

      אהובה היקרה מפז, 

       

      כולי נרגש מיצירותיך המופלאות 

      שלא פסחתי אף על אחת מהן.

      ומילותיך החרוזות הרנינו את לבבי.

      מי כמוך באמנים המשמרת את

      תפארת  ישראל ומורשתו.

       

      יישר כוח  ותבוא הברכה עליך ועל יקיריך,

               ב ה ע ר צ ה 

                   ב ר ו ך

        12/10/18 08:20:

      צטט: יעל.. 2018-10-12 07:33:41

      ניפלא כל כך אהובה יקרה! מרשימה כל כך העבודה הרציניצ בהבאת הפרשנים והציורים יפים כתמיד !! יישר כוחך. תודה לך ששיתפת אותנו. ניפלאה.

       יעל היקרה.
      נשיקה
       תודה, מקרב לב- למילותייך הטובות והברכה.
       תבורכי משמים בשפע ברכות כמים.
       שבת שלום ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        12/10/18 07:33:
      ניפלא כל כך אהובה יקרה! מרשימה כל כך העבודה הרציניצ בהבאת הפרשנים והציורים יפים כתמיד !! יישר כוחך. תודה לך ששיתפת אותנו. ניפלאה.
        10/10/18 21:13:

      צטט: שטוטית 2018-10-09 23:57:34

      איך זה שלא הגעתי לפרשת השבוע ?

      הרי אני מגיע כל שבוע ונהנית.  אז הנה הגעתי
      מוצלח כתמיד ! ומאוד ייחודי מה שאת יוצרת

      על ומפרשת השבוע

       

       

      כל הכבוד אהובה יקרה

       

      נשיקה

       

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       

      תודה לביקורך בבלוג ולמילותייך הנהדרות.

       ברוכה תהיי תמיד.

       חודש טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        10/10/18 21:10:

      צטט: dmeir 2018-10-09 16:12:04

      יפה מאוד. תודה על הציורים וההסברים.

       מאיר היקר.

       תודה למילים הטובות.
       חודש טוב.
       ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        10/10/18 21:11:

      צטט: אמיר ניצן 2018-10-09 12:57:11

      כמו תמיד, ציורים יפים. מה שמעניין כאן, בתיאור הראשון בתנ"ך של מצוקה אנושית אחרי הגירוש מגן עדן, הוא שקין מתלונן על כך שאלוהים קיבל את מינחת אחיו אך לא את שלו. אין כאן תלונה על עצם זה שאלוהים לא קיבל את מנחת קין. כלומר, יש כאן קינאה והסבל האנושי כאן נובע ממדידת הדברים ביחס לזולת, לא סבל של האדם "עם עצמו" בנוסח "אני סובל מכאבים פיזיים נוראיים" או "אני סובל מדכאון קשה", אלא סבל הנגרם כתוצאה מהשוואה לזולת.

       אמיר היקר.


       תודה לדבריך המחכימים ויישר כוח!

       על  נושא זה  נאמר במסכת אבות:

       

      "רַבִּי אֶלְעָזָר הַקַּפָּר אוֹמֵר, הַקִּנְאָה וְהַתַּאֲוָה וְהַכָּבוֹד מוֹצִיאִין אֶת הָאָדָם מִן הָעוֹלָם":

      [מסכת אבות, ד, כ"א]

       

      חודש טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

          

        9/10/18 23:57:

      איך זה שלא הגעתי לפרשת השבוע ?

      הרי אני מגיע כל שבוע ונהנית.  אז הנה הגעתי
      מוצלח כתמיד ! ומאוד ייחודי מה שאת יוצרת

      על ומפרשת השבוע

       

       

      כל הכבוד אהובה יקרה

       

      נשיקה

        9/10/18 16:12:
      יפה מאוד. תודה על הציורים וההסברים.
        9/10/18 12:57:

      כמו תמיד, ציורים יפים. מה שמעניין כאן, בתיאור הראשון בתנ"ך של מצוקה אנושית אחרי הגירוש מגן עדן, הוא שקין מתלונן על כך שאלוהים קיבל את מינחת אחיו אך לא את שלו. אין כאן תלונה על עצם זה שאלוהים לא קיבל את מנחת קין. כלומר, יש כאן קינאה והסבל האנושי כאן נובע ממדידת הדברים ביחס לזולת, לא סבל של האדם "עם עצמו" בנוסח "אני סובל מכאבים פיזיים נוראיים" או "אני סובל מדכאון קשה", אלא סבל הנגרם כתוצאה מהשוואה לזולת.

        8/10/18 21:21:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-10-08 20:23:32

      אהובה, הפלאת לעשות, במיוחד בציור האחרון (הממוקם לפני ההפטרה) - נשמתי פשוט נעצרה...

      מכבית היקרה.
      חיוך
       תודה לדברייך הנהדרים והמרגשים.
      חודש טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        8/10/18 21:17:

      צטט: רונית אברהם 2018-10-07 11:29:31

      אהובה יקרה,

      ציורי בראשית יפים מאוד, ובמיוחד ציור גן העדן מרהיב ביופיו - כמה יפה תיארת אתן הגן!

      תודה רבה על הפרשנויות שהבאת על סיפור קין והבל - מעניין מאוד. קשה לתפוס כיצד אח קם על אחיו להורגו.

      קשה כשאול קנאה. 

       

      רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה  לתגובתך המעניינת ולהתייחסותך  הנפלאה ליצירות.

       חודש טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

       

      אהובה, הפלאת לעשות, במיוחד בציור האחרון (הממוקם לפני ההפטרה) - נשמתי פשוט נעצרה...
        8/10/18 07:25:

      צטט: תכשיט 2018-10-06 21:46:28

      שבוע מבורך.... פוסט נפלא...

       

       תכשיט היקרה.

      חיוך

       תודה עבור מילותייך הטובות.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        8/10/18 07:23:

      צטט: א ח א ב 2018-10-06 11:44:49

      תודה אהובה. ציורים מרהיבים לספר הספרים. חטא ועונשו....

       

       אחאב היקר.


       תודה לתגובתך הנהדרת.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        7/10/18 15:29:

      צטט: * חיוש * 2018-10-06 10:19:58

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג היה לצפות בכל ציור וציור לקרוא את שירך ולקרוא את ההסברים

      לפרשה הזו,

      כמה יפה גן העדן בציורייך,    וכל ציורייך מלאכת אומן

      אני מאוד אוהבת את סיפור בראשית הכולל את סיפור קין והבל

      גם אז כמו היום אנשים פועלים לפי רגשות, בסיפור בראשית הכל מוקצן ומקבל

      משמעות חזקה יותר כמו קנאה בין אחים

      תודה יקירה ששיתפת אותנו היה עונג כמו תמיד לבקר אצלך

      * כוכב אהבה והערצה, חיבוקים אוהבים

      שבת נהדרת וימי חול טובים ובשורות טובות

       *חיוש* היקרה.

       תודה, מקרב לב-

       על דברייך הנהדרים והמשמחים- כדרכך בקודש.

       ברוכה תהיי תמיד- יחד עם כל יקירייך.

      תזכי -כבר השנה -לשמחה ואושר עד בלי די...

       שבוע טוב וחודש מבורך.

       בברכה

       אהבה וחיבוקים.

      אהובה.



        7/10/18 15:22:

      צטט: דליה / הפרח 2018-10-06 00:50:04

      הציורים, השירה וההסברים שלך מאוד מרשימים. רב תודות אהובה. דרך מקסימה להתחיל את השנה החדשה. שנה טובה !
       דליה היקרה.
      נשיקה
       תודה על מילותייך הנהדרות.
       ותודה לברכה.
       תבורכי גם  את-  בשנה טובה והצלחה רבה.

       בברכה
       אהובה.
        7/10/18 11:29:

      אהובה יקרה,

      ציורי בראשית יפים מאוד, ובמיוחד ציור גן העדן מרהיב ביופיו - כמה יפה תיארת אתן הגן!

      תודה רבה על הפרשנויות שהבאת על סיפור קין והבל - מעניין מאוד. קשה לתפוס כיצד אח קם על אחיו להורגו.

      קשה כשאול קנאה. 

       

        7/10/18 09:30:

      צטט: rosanak 2018-10-05 17:52:29

      אהובה, הציורים שלך כל כך, כל כך, יפים! תודה רבה ושבת שלום

       

      rosanak היקר.

       

       תודה רבה  לתגובה כה נהדרת.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        6/10/18 21:46:
      שבוע מבורך.... פוסט נפלא...
        6/10/18 21:06:

      צטט: ~ ~ 2018-10-05 12:29:47

      ציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה עבור מילותייך הטובות.

       ברוכה תהיי.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        6/10/18 21:05:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-10-05 12:16:10

      פוסט יפה ומושקע. ישר כוחך

       

       אסנת היקרה.

      נשיקה

       תודה עבור מילותייך הנפלאות.

       שבוע טוב וחודש טוב ומבורך.

       בברכה

       אהובה.

        6/10/18 21:03:

      צטט: ד. צמרת 2018-10-05 10:08:26

      אחד הנרטיבים הבסיסים קנאה ושנאה בין אחים. בטבע הגורים החלשים מתים ואילו החזקים שורדים מבלי התערבותו של האל.
      אהובה מקדיש לך את השיר "הרועה והחוואי"

      ''

      ד,צמרת היקר.


       תודה - מקרב לב- לתגובתך המעניינת-

      ולשיר  היפה ששלחת- מאד אהבתי את השירה  היפה ואת התלבושות..

      שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        6/10/18 11:44:
      תודה אהובה. ציורים מרהיבים לספר הספרים. חטא ועונשו....
        6/10/18 10:19:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג היה לצפות בכל ציור וציור לקרוא את שירך ולקרוא את ההסברים

      לפרשה הזו,

      כמה יפה גן העדן בציורייך,    וכל ציורייך מלאכת אומן

      אני מאוד אוהבת את סיפור בראשית הכולל את סיפור קין והבל

      גם אז כמו היום אנשים פועלים לפי רגשות, בסיפור בראשית הכל מוקצן ומקבל

      משמעות חזקה יותר כמו קנאה בין אחים

      תודה יקירה ששיתפת אותנו היה עונג כמו תמיד לבקר אצלך

      * כוכב אהבה והערצה, חיבוקים אוהבים

      שבת נהדרת וימי חול טובים ובשורות טובות

        6/10/18 00:50:
      הציורים, השירה וההסברים שלך מאוד מרשימים. רב תודות אהובה. דרך מקסימה להתחיל את השנה החדשה. שנה טובה !
        5/10/18 17:52:
      אהובה, הציורים שלך כל כך, כל כך, יפים! תודה רבה ושבת שלום
        5/10/18 12:29:

      ציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

      פוסט יפה ומושקע. ישר כוחך
        5/10/18 10:08:

      אחד הנרטיבים הבסיסים קנאה ושנאה בין אחים. בטבע הגורים החלשים מתים ואילו החזקים שורדים מבלי התערבותו של האל.
      אהובה מקדיש לך את השיר "הרועה והחוואי"

      ''

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין