כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ נח מוצא חן בעיני אלוקים/ ציירה: אהובה קליין(c)

    26 תגובות   יום שישי , 12/10/18, 07:57

    Biblical paintings

    God loved Noah

     

    "וְנֹחַ, מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְהוָה". 

     [בראשית ו, ח ]

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ "וְנֹחַ, מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְהוָה"/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    נֹחַ, מָצָא חֵן בְּעֵינֵי ה'

     שיר מאת: אהובה קליין ©


    אלוקים מביט בברואים

    רעתם מרקיעה שחקים

     מבורא עולם מתעלמים

    לאלילי ברזל ואבן סוגדים.

     

    זרעי פורענות יחדיו זורעים

     לא כן נח הצדיק והתמים

     ימצא חֵן-  בְּעֵינֵי אלוקים

     מתהלך בנתיב האמונים.

     

     מתעלה במעלות  הקדושה

     כמנורה מניס אפלה

     נועד לשליחות הצלה

     מונע האנושות  מהכחדה.


     הערה: השיר בהשראת פרשת נח [חומש בראשית]

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר.


          

    פרשת נח - במה נח מצא חן - בעיני ה' ?

    מאת: אהובה קליין.

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ נח בונה תיבה וליצני הדור לועגים לו/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ המבול והתיבה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    ''

     ציורי תנ"ך/ נח והיונה עם עלה הזית/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות

     

    ציורי תנ"ך/ נח ושלושת בניו- שם, חם ויפת/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ הקשת בענן ונח/ ציירה: אהובה קליין (c)

    פרשה זו- היא המשך לסיומה של פרשת בראשית, שם נאמר: "וְנֹחַ, מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְהוָה". [בראשית ו, ח]

    כאן הכתוב ממשיך:

    "אֵלֶּה, תּוֹלְדֹת נֹחַ--נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה, בְּדֹרֹתָיו:  אֶת- הָאֱלֹהִים, הִתְהַלֶּךְ-נֹחַ".  [בראשית ו, ט]

    השאלות הן:

    א] מדוע נח מצא חן בעיני ה' ?

    ב] מה המשמעות:" אֶת- הָאֱלֹהִים, הִתְהַלֶּךְ-נֹחַ". ?

    תשובות.

    נח מצא חן בעיני ה'

    רבינו בחיי מסביר :

    "וְנֹחַ, מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְהוָה". 

    הרשעים היו ראויים להימחות ונח הצדיק היה ראוי להינצל - כי מצא חן בעיני ה' וכאן מובן למי העונש, הרשעים נענשים במי המבול ואילו השכר של נח הוא  שהוא מצא חן בעיני ה' וגם  עתיד להינצל מהמבול. ועל כך אמר שלמה המלך:  "נִבְחָר שֵׁם מֵעֹשֶׁר רָב מִכֶּסֶף וּמִזָּהָב חֵן טוֹב".  [משלי כ"ב ,א]

    על פסוק  זה אומר הרלב"ג: השם הטוב –של האדם, מועיל יותר לאדם מאשר הכסף והזהב שברשותו, כי אדם שהוא צדיק ומתחשב בזולת- הוא גם אהוב על סביבתו ובתקופות קשות יוכל  ליהנות מהמחסה שלהם ,יותר מאשר יוכל לחסות בכספו וזהבו.

    עוד נאמר: "טוֹב שֵׁם מִשֶּׁמֶן טוֹב" [קהלת ז, א]

    על כך  אומר : אבן עזרא:

    העני יודע ששמו הטוב –  היינו - מעשיו הטובים שבאמצעותם רוכש את שמו הטוב- יש בו יותר כבוד משמן טוב ויש לו יותר תענוג ויום המוות טוב יותר לאדם - שיש לו שם טוב מיום היוולדו- כי ביום היוולדו האדם אינו יודע מראש אם יהיה טוב ,או רע. אך במותו מתגלה שמו הטוב היות ובעולם הבא -יזכה לשכר טוב ולמנוחה ולא יראה עמל - אך אין המצב כך ביום היוולדו של האדם- כי האדם לעמל יולד. ויש מפרשים האומרים: שטוב יעשה אדם שכל יום  ויום יחשוב על יום המוות מאשר על יום היוולדו - כי זה דבר מועיל ותורם לדרכיו.

    על פי ספר "אוצר אגדות התורה" [- ליקט: ישראל יעקב קלפהולץ ]:  באו המלאכים, ושאלו את ה': "במה מצא חן -נח  בעינך?" השיב להם מה ההבדל בין נח לבין קודמיו:

    כשהוליד שת- את אנוש- בנו ובקש ממנו שיאכיל את  אביו, השיב לו:  שהוא מוכן להאכילו, אבל כאשר בקשו ממנו להאכיל גם את סבו- את אדם, השיב להם: "מה לי ולו?" "די לי באבי, לא אוכל לדאוג  גם לסבי "וכך גם הבאים אחריו- לא הסכימו להאכיל את הסבא, אלא את אביהם בלבד. כשנח  הופיע בעולם ובקשו ממנו להאכיל את סבו השיב להם:

    "היכן כל קרוביי וגואליי וכל אבות אבותיהם, כי חפץ אני להאכיל ולכלכל את כולם ולשרתם כל ימיהם"

    כאשר המלאכים שמעו על כך- הם הבינו מדוע נח מצא חן בעיני ה' ואמרו: "אין כנח צדיק תמים, עושה צדקה וחסד, יהי רצון שצדקתו תצילו ממוות"

    רש"ר [ הרב שמשון רפאל הירש] מסביר את משמעות המילים: "וְנֹחַ, מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְהוָה"- מציאת החן אינה משהו  מקרי, מילים אלה נאמרות על מי שה' חנן אותו בעוצמות ותכונות מיוחדות - למען מימוש מטרות נעלות ומיוחדות, כך היה אצל משה רבינו וכך נאמר גם על עם ישראל:

    "כֹּה אָמַר יְהוָה מָצָא חֵן בַּמִּדְבָּר עַם שְׂרִידֵי חָרֶב..." [ירמיהו  ל"א, א]

    וכך נאמר על נח- שבעוד כל הדור השחית את דרכו ונענש בכליה,  נח היה נראה ראוי בעיני ה' להציל את  כל הגרעין הטוב ולהעביר הלאה את העתיד.

    אם אדם ראוי שה' יחונן אותו- זוהי  ההוכחה שהוא מוצא חן בעיניי ה', מציאת החן מושגת על ידי עמל ויגיעה, לכן המילה: "מצא" הכוונה למעלות רוחניות, כגון: חכמה, דעת שהם מושגים על ידי  עמל ויגיעה.

    המחשבה היא קשה: שלאחר אלף וחמש מאות שנות היסטוריה אנושית –עומדים נח ומשפחתו לבדם וה' בונה את העולם בהתבססות- על איש  אחד.

    הרב שמואלביץ בספרו:" שיחות מוסר"  מצטט את דברי חז"ל: "אפילו נח  שנשתייר מהן לא היה כדאי, אלא שמצא חן בעיני ה'  "

    ומעובדה זו אנו למדים כאן את גודל המעלה של מציאת חן בעיני ה' , שהרי אם נח לא היה מוצא חן בעיני ה' היה נאבד  עם כל  דור המבול ולא הייתה מועילה זכות אבות וזכות עם ישראל וזכות הגואל- שעתידים לצאת ממנו ולא בזכותם ניצל, אלא רק היות ומצא  חן בעיני ה'.

     וכך היה אצל משה רבינו, לפי שנאמר:

    "וְעַתָּה אִם-נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ, הוֹדִיעֵנִי נָא אֶת-דְּרָכֶךָ, וְאֵדָעֲךָ, לְמַעַן אֶמְצָא-חֵן בְּעֵינֶיךָ" [שמות ל"ג,י"ג]

    העניין של "מציאת חן"- היא המשמעות: שהאדם זוכה לקרבתו וחסדו של ה' למעלה מן הראוי לו, "חן"- היא האהבה שאותו אדם זוכה מאת ה' כלפיו.

    דרך השגת  החן היא אחד הדברים הנעלמים- ועל כך אמר שלמה המלך: "..וְגַם לֹא לַיֹּדְעִים, חֵן.." [קהלת  ט, י"א]  מצד החכמה לבד אין דרך להשיג את החן, אך על פי הכתובים ישנם שני יסודות  שבאמצעותם ניתן להשיג את מציאת החן בעיני אלוקים:

    א] ענווה – שנאמר:" וְלַעֲנָוִים, יִתֶּן- חֵן". [משלי  ג, ל"ד]

    ב] תורה-  "אַיֶּלֶת אֲהָבִים,    וְיַעֲלַת-חֵן" [משלי ה', י"ט]

    שני  יסודות אלה- יש בכוחם להציל את האדם מן הסכנה- הענווה מצילה את האדם כי בעלי הענווה – זוכים לקבל חן מה'. וכיוון שאדם זוכה למציאת חן בעיני ה'- הוא ניצל מכל רע וגם אם חטא וראוי להיענש הרי החן מגן עליו כמו שאמרוְ חז"ל:[ מסכת ברכות ז, א]

    "וְחַנֹּתִי אֶת-אֲשֶׁר אָחֹן, וְרִחַמְתִּי אֶת-אֲשֶׁר אֲרַחֵם" [שמות ל"ג, י"ט]

    בנוגע לתורה- העוסקים בתורה נדבק אצלם חן וכך מובטח שהתורה מגינה עליהם מכל רע, כך מסביר רש"י [גמרא  כתובות, ט"ז, ב] ולומדים את הרעיון מקל וחומר: שאם יש  בלימוד התורה לעלות חן על לומדיה ברור שיש ביכולתה להגן  מפני סכנות, החן  - ששורה על לומדי התורה הוא מציל ומגן וכך ניצל נח מימי המבול על ידי שמצא חן בעיני ה'- למרות שלא היה ראוי וכדאי להינצל.

    "אֶת-הָאֱלֹהִים, הִתְהַלֶּךְ-נֹחַ- המשמעות:

    רבינו  בחיי מסביר את המשמעות של הליכת הצדיק: ומצטט את דברי שלמה המלך:  "מִתְהַלֵּךְ בְּתֻמּוֹ צַדִּיק, אַשְׁרֵי בָנָיו אַחֲרָיו." [משלי כ, ז]

    אין האדם צדיק, אלא ילך בדרך עבודת ה' באופן תמים ויקיים מצוות וחסדים -במטרה  לירא את ה' מתוך אהבה ולא  יעשה זאת מתוך מטרה להתפאר ולהתגדל במעשיו .

    אלא יקיים את המצוות לא  מתוך גאווה, אלא באופן של ענווה וצנעה.  אדם כזה נקרא: "איש אמונים"

    הוא אינו מכריז בקולי קולות את המצוות שקיים, אלא עושה הכול בצנעה.   

    רבינו בחיי מוסיף ואומר: הכתוב הזכיר שלוש מעלות של שבח לנח:

    א] היה צדיק במעשיו- לא איש חמס כבני דורו.

    ב] היה תמים- שהיה שלם בכל מידותיו- לא היה בו מום- לא הייתה בו מידה מגונה. על כך נאמר: "אַשְׁרֵי תְמִימֵי-דָרֶךְ" [תהלים קי"ט]- -שהיו תמימי  המידות- וזה ההפך מבני דורו.

    ג]" אֶת- הָאֱלֹהִים, הִתְהַלֶּךְ-נֹחַ"-  ידוע כי את מידת ההתהלכות מצאו רק  ביחידי   הדור.

    רש"ר מבהיר: נח התהלך יחד עם אלוקים כי נח דבק באלוקים וויתר על חברתם של בני אדם בדורו -שהיו לועגים לו וכך נעשה ראוי להיקרא בשם "נח" ובדרך זו הנחיל לאנושות- שהייתה חסרת תקווה- עתיד חדש.

    על פי "ילקוט דרוש": הכוונה שנח לא היה נוהג להוכיח את בני דורו על חטאיהם לכן נחשב "צדיק תמים בדורותיו" היה נחשב בעיני כולם- צדיק וחביב מפני שהיה מתבודד עם האלוקים בלבד.

    על פי "קשת אהרון": נח עלה ממדרגה למדרגה, ממעלת צדיק נתעלה למדרגת תמים עד שהגיע למדרגה- בה התהלך  את האלוקים.

    ה"כלי יקר" מסביר: כי המשמעות  של:" אֶת- הָאֱלֹהִים, הִתְהַלֶּךְ-נֹחַ"- שלא פנה לעבודת אלילים. למעשה- לא השתתף בעבירות של בני דורו: גילוי עריות ,גזל ועבודה זרה.

    הספורנו  מבאר: שנח  הלך בדרכיו להיטיב לזולת  והיה מוכיח את בני דורו על חטאיהם.

    לסיכום, לאור האמור לעיל, ניתן להסיק: כי נח מצא חן בעיני ה'- את מציאת החן הזאת- השיג  באמצעות עמל ויגיעה והיה צדיק בדורותיו ,את האלוקים התהלך ולא חטא כבני דורו- בזכות מציאת החן והדרך בה הלך- הוא ובני ביתו  היו ראויים להינצל מן המבול ולהמשיך את האנושות לעתיד חדש.

    מי ייתן ועם ישראל ימצא חן בעיני ה' תמיד ויהיה ראוי להגנה מפני איומי האויבים סביב, כפי שנאמר:

    "כֹּה אָמַר יְהוָה מָצָא חֵן בַּמִּדְבָּר עַם שְׂרִידֵי חָרֶב..." [ירמיהו  ל"א, א]

    עוד מיצירותיי לפרשת נח:


    ''    

         

    ציורי תנ"ך/ נח נוטע כרם/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ נח משתכר/ ציירה: אהובה קליין(c)


    ''


    ציורי תנ"ך/ אנשי דור הפלגה בונים מגדל/  ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ עונשם של אנשי דור הפלגה/ ציירה: אהובה קליין (c)


     ההפטרה לפרשה:

    השבת: מפטירים בישעיהו נ"ד, דבריו של הנביא מועדדים מאד  לעם ישראל- בעתיד לבוא: הנה קטע מדברי הנביא:


    " רָנִּי עֲקָרָה, לֹא יָלָדָה; פִּצְחִי רִנָּה וְצַהֲלִי לֹא-חָלָה, כִּי-רַבִּים בְּנֵי-שׁוֹמֵמָה מִבְּנֵי בְעוּלָה אָמַר יְהוָה.   הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ, וִירִיעוֹת מִשְׁכְּנוֹתַיִךְ יַטּוּ--אַל-תַּחְשֹׂכִי; הַאֲרִיכִי, מֵיתָרַיִךְ, וִיתֵדֹתַיִךְ, חַזֵּקִי.   כִּי-יָמִין וּשְׂמֹאול, תִּפְרֹצִי; וְזַרְעֵךְ גּוֹיִם יִירָשׁ, וְעָרִים נְשַׁמּוֹת יוֹשִׁיבוּ.  ד אַל-תִּירְאִי כִּי-לֹא תֵבוֹשִׁי, וְאַל-תִּכָּלְמִי כִּי לֹא תַחְפִּירִי:  כִּי בֹשֶׁת עֲלוּמַיִךְ תִּשְׁכָּחִי, וְחֶרְפַּת אַלְמְנוּתַיִךְ לֹא תִזְכְּרִי-עוֹד.  ה כִּי בֹעֲלַיִךְ עֹשַׂיִךְ, יְהוָה צְבָאוֹת שְׁמוֹ; וְגֹאֲלֵךְ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל, אֱלֹהֵי כָל-הָאָרֶץ יִקָּרֵא.   כִּי-כְאִשָּׁה עֲזוּבָה וַעֲצוּבַת רוּחַ, קְרָאָךְ יְהוָה; וְאֵשֶׁת נְעוּרִים כִּי תִמָּאֵס, אָמַר אֱלֹהָיִךְ.  בְּרֶגַע קָטֹן, עֲזַבְתִּיךְ; וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים, אֲקַבְּצֵךְ".[ישעיהו נ"ד,א-ח]


    ''

    ציורי תנ"ך/ "רוני עקרה.."/ ציירה: אהובה קליין(c)

     

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר(c)

     

    שבת שלום לכל עם ישראל ובשורות טובות-

    כאיש אחד בלב אחד, אמן ואמן



    דרג את התוכן:

      תגובות (26)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        16/10/18 23:20:

      צטט: רחלי בן-צור 2018-10-15 21:59:27

      אחת הפרשות הכי מעניינות בתורה.
       רחלי היקרה.
      חיוך
       תודה למילותייך הנפלאות.
        בשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        16/10/18 23:18:

      צטט: dmeir 2018-10-15 13:11:54

      המון תודות על הפוסט היפה הזה.
       מאיר היקר.

       תודה גם לך.
      המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה
        16/10/18 23:16:

      צטט: ד. צמרת 2018-10-15 09:33:24

      אחד מסיפורי התנך הטובים.

       ד, צמרת היקר.

       תודה עבור תגובתך היפה.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        16/10/18 08:05:

      צטט: עט סופר 2018-10-14 12:46:26

      ציורים מדהימים ויפהפיים... עשויים בכשרון רב... הממחישים לעילא ולעילא את סיפורו של נח...ויפה מראה עיניים ...:)

      המדרשים אף הם מובאים בטב דעת וטעם...

       

      ויפה הקישור בין נח למשה רבינו שכן ע"פ דעת ליקוטי הזוהר ...האמר כי משה היה גלגולו של נח.... 

       

      עם זאת דווקא שבה את אוזני ..דווקא פירושו של רש"י...המתיישב עם כמה קושיות שמעלה הכתוב:

      א. להיות בתיבה סגורה במשך שנה שלמה ....

      ב. ולעבוד 24 שעות ביממה כדי להאכיל מאות חיות ועופות וזאת במשך שנה שלמה? ...ומחלקם אף לצאת חבול ...(ע"פ המסופר במדרש תנחומא) "צא מן התבה. זש"ה "הוציאה ממסגר נפשי להודות את שמך בי יכתירו צדיקים כי תגמול עלי" (תהלים, קמב) הוציאה ממסגר נפשי שהיה נח סגור בתבה, א"ר לוי כל אותן י"ב חדש לא טעם טעם שינה לא נח ולא בניו שהיו זקוקין לזון את הבהמה ואת החיה ואת העופות, ר"ע אומר אפי' שבישתין לפילין וזכוכית לנעמיות הכניסו בידן לזון אותן, יש בהמה שאוכלת לב' שעות בלילה ויש אוכלת לשלשה, תדע לך שלא טעמו טעם שינה דא"ר יוחנן בשם ר"א ברבי יוסי הגלילי פעם אחד שהה נח לזון את הארי הכישו הארי ויצא צולע שנאמר וישאר אך נח, אך שלא היה שלם ולא היה כשר להקריב קרבן והקריב שם בנו תחתיו, ועליו נאמר הן צדיק בארץ ישולם (משלי, יח), רב הונא בשם רבי יוסי אמר יצא גונח וכוהה דם מן הצנה לפיכך הוא אומר הוציאה ממסגר נפשי וגו' בי יכתירו צדיקים, שבי נוטל הקדוש ברוך הוא כתר (ס"א נוטלת כתר צדיקים) שאומר ומה נח שהיה צדיק ולא היה צדיק שלם כך עשה לו הקב"ה נסים שנאמר ימלט אי נקי (איוב, כב) ולא נקי, אם היה צדיק גמור עאכ"ו:

       

      ג.נח היה לחיות עם כל הזבל שהם מפרישים במשך שנה שלמה...כאשר התיבה סגורה כולה למעט צוהר קטן  בלבד ..

       

      וכי מה שכר יש בזה לנח הצדיק...??!!

      ולמה לא העבירו לארץ ישראל שם לא ירד המבול? (לדעת ר' יוחנן לא היההמבול בארץ ישראל, שנאמר לא גושמה ביום זעם (יחזקאל ב"ב). 

       

      ובעיקר למה השווה את נח בדורותיו לאברהם בדורותיו ...? 

       

      יש מאמרים יפים שמצאתי בעניין...ויש בהם לקח חברתי נשגב...... וכדי לא להאריך במקום בו יש לקצר...אפנה לקצר שבהם...

      https://www.etzion.org.il/he/%D7%94%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%94-%D7%9E%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8-%D7%A0%D7%A4%D7%A9%D7%99

       

      ישר כח ... יפוצו מעיינותיך...!! שבוע נפלא...

       עט סופר היקר.


       תודה, מקרב לב על תגובתך המשובחת -

      אשר מרחיבה את מעיין הדעת.

      אהבתי מאד את המדרשים וההסברים

      בשילוב  הפסוקים מספר הספרים,

      תודה מיוחדת גם עבור הקישור למאמר  המחכים.

      "מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְו‍ֹתֶיךָ שִׂיחָה לִֿי". 

       כן ירבו כמוך בישראל!

       המשך שבוע טוב - גדוש הצלחות וישועות.


       בברכה

       אהובה

       

       

       

        16/10/18 07:54:

      צטט: בדולח. 2018-10-14 11:32:01

      ההסבר של האבן עזרא מאוד מאוד מצא חן בעיני.

      והציורים שהעלית כאן נפלאים.

       בדולח היקר.


       שמחת אותי מאד עם תגובתך היפה.

      תודה רבה.

       המשך שבוע טוב ונעים.


       בברכה

       אהובה.

        15/10/18 21:59:
      אחת הפרשות הכי מעניינות בתורה.
        15/10/18 13:11:
      המון תודות על הפוסט היפה הזה.
        15/10/18 09:33:
      אחד מסיפורי התנך הטובים.
        15/10/18 08:06:

      צטט: תנועת כמוך 2018-10-14 09:55:35

      את אומנית ברמות על

       דוד היקר.

       תודה לתגובתך היפה.
       המשך שבוע טוב ומוצלח.

       בברכה
       אהובה.
        15/10/18 08:05:

      צטט: שטוטית 2018-10-13 23:23:39

      "מונע מהאנושות הכחדה"

      נהדר הפוסט כולו , הציורים והשיר. הכל הכל !!
      שבוע טוב אהובה יקרה

      נשיקה

       

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לך - לדברייך הנהדרים והמרגשים.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        15/10/18 08:04:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-10-13 21:55:48

      ציורים נפלאים וגם הכתוב נהדר.
       אסנת היקרה.
      נשיקה
       תודה עבור מילותייך הטובות.
       ברוכה תהיי תמיד.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        14/10/18 12:46:

      ציורים מדהימים ויפהפיים... עשויים בכשרון רב... הממחישים לעילא ולעילא את סיפורו של נח...ויפה מראה עיניים ...:)

      המדרשים אף הם מובאים בטב דעת וטעם...

       

      ויפה הקישור בין נח למשה רבינו שכן ע"פ דעת ליקוטי הזוהר ...האמר כי משה היה גלגולו של נח.... 

       

      עם זאת דווקא שבה את אוזני ..דווקא פירושו של רש"י...המתיישב עם כמה קושיות שמעלה הכתוב:

      א. להיות בתיבה סגורה במשך שנה שלמה ....

      ב. ולעבוד 24 שעות ביממה כדי להאכיל מאות חיות ועופות וזאת במשך שנה שלמה? ...ומחלקם אף לצאת חבול ...(ע"פ המסופר במדרש תנחומא) "צא מן התבה. זש"ה "הוציאה ממסגר נפשי להודות את שמך בי יכתירו צדיקים כי תגמול עלי" (תהלים, קמב) הוציאה ממסגר נפשי שהיה נח סגור בתבה, א"ר לוי כל אותן י"ב חדש לא טעם טעם שינה לא נח ולא בניו שהיו זקוקין לזון את הבהמה ואת החיה ואת העופות, ר"ע אומר אפי' שבישתין לפילין וזכוכית לנעמיות הכניסו בידן לזון אותן, יש בהמה שאוכלת לב' שעות בלילה ויש אוכלת לשלשה, תדע לך שלא טעמו טעם שינה דא"ר יוחנן בשם ר"א ברבי יוסי הגלילי פעם אחד שהה נח לזון את הארי הכישו הארי ויצא צולע שנאמר וישאר אך נח, אך שלא היה שלם ולא היה כשר להקריב קרבן והקריב שם בנו תחתיו, ועליו נאמר הן צדיק בארץ ישולם (משלי, יח), רב הונא בשם רבי יוסי אמר יצא גונח וכוהה דם מן הצנה לפיכך הוא אומר הוציאה ממסגר נפשי וגו' בי יכתירו צדיקים, שבי נוטל הקדוש ברוך הוא כתר (ס"א נוטלת כתר צדיקים) שאומר ומה נח שהיה צדיק ולא היה צדיק שלם כך עשה לו הקב"ה נסים שנאמר ימלט אי נקי (איוב, כב) ולא נקי, אם היה צדיק גמור עאכ"ו:

       

      ג.נח היה לחיות עם כל הזבל שהם מפרישים במשך שנה שלמה...כאשר התיבה סגורה כולה למעט צוהר קטן  בלבד ..

       

      וכי מה שכר יש בזה לנח הצדיק...??!!

      ולמה לא העבירו לארץ ישראל שם לא ירד המבול? (לדעת ר' יוחנן לא היההמבול בארץ ישראל, שנאמר לא גושמה ביום זעם (יחזקאל ב"ב). 

       

      ובעיקר למה השווה את נח בדורותיו לאברהם בדורותיו ...? 

       

      יש מאמרים יפים שמצאתי בעניין...ויש בהם לקח חברתי נשגב...... וכדי לא להאריך במקום בו יש לקצר...אפנה לקצר שבהם...

      https://www.etzion.org.il/he/%D7%94%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%94-%D7%9E%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8-%D7%A0%D7%A4%D7%A9%D7%99

       

      ישר כח ... יפוצו מעיינותיך...!! שבוע נפלא...

       

       

        14/10/18 11:32:

      ההסבר של האבן עזרא מאוד מאוד מצא חן בעיני.

      והציורים שהעלית כאן נפלאים.

        14/10/18 09:55:
      את אומנית ברמות על
        14/10/18 07:58:

      צטט: תכשיט 2018-10-13 17:51:25

      שבוע מבורך אהובה יקרה...
       תכשיט היקרה.
      חיוך
       תודה לביקורך -בבלוג
      ולברכתך הנפלאה.
       שבוע טוב ובשורות טובות.
       שבוע של שמחה  ואור.
       בברכה
       אהובה.
        14/10/18 07:53:

      צטט: * חיוש * 2018-10-12 20:33:25

      אהובה אהובה נשיקה

      עונג צרוף לקרוא את שירך, להחכים מההסבר ולהתבונן בציורייך המקסימים

      ברוח פרשת השבוע

      תודה ששיתפת אותנו

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת גם לך יקירה ולכל יקירייך


       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מעומק הלב- לדברייך היפים  והמרגשים- כדרכך בקודש.

        ברוכה תהיי תמיד- יחד עם כל יקירייך.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.

        13/10/18 23:23:

      "מונע מהאנושות הכחדה"

      נהדר הפוסט כולו , הציורים והשיר. הכל הכל !!
      שבוע טוב אהובה יקרה

      נשיקה

      ציורים נפלאים וגם הכתוב נהדר.
        13/10/18 21:34:

      צטט: sari10 2018-10-12 15:09:27

      מוכשרת ומעמיקה!!!
      מתי את מספיקה לצייר כל כך הרבה? חיוך

      שבת ברוכה ♥

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה  למילים הטובות ולברכה.

      אשר לשאלתך:

       אני מקציבה לעצמי בכל יום- שעה וחצי  לציור .

       שבוע טוב

       ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        13/10/18 21:31:

      צטט: א ח א ב 2018-10-12 13:24:16

      שבת שלום ! תודה על שפע של ציורים וטקסטים תנכי"ים..!!
      אחאב היקר.

       תודה על  תגובתך הנהדרת,
       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        13/10/18 21:29:

      צטט: ~ ~ 2018-10-12 10:24:17

      ציורים מופלאים

      שבת שלום אהובה

       

       יקירה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב-  לדברייך הנפלאים.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        13/10/18 17:51:
      שבוע מבורך אהובה יקרה...
        12/10/18 20:33:

      אהובה אהובה נשיקה

      עונג צרוף לקרוא את שירך, להחכים מההסבר ולהתבונן בציורייך המקסימים

      ברוח פרשת השבוע

      תודה ששיתפת אותנו

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת גם לך יקירה ולכל יקירייך

        12/10/18 15:09:

      מוכשרת ומעמיקה!!!
      מתי את מספיקה לצייר כל כך הרבה? חיוך

      שבת ברוכה ♥

        12/10/18 13:24:
      שבת שלום ! תודה על שפע של ציורים וטקסטים תנכי"ים..!!
        12/10/18 10:24:

      ציורים מופלאים

      שבת שלום אהובה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין