כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ הגר מגיעה אל בית שרה ואברהם/ ציירה: אהובה קליין(c)

    32 תגובות   יום שישי , 19/10/18, 07:38

    Biblical paintings

    Hagar arrives at the house of Sarah and Abraham

    " וַתִּקַּח שָׂרַי אֵשֶׁת-אַבְרָם, אֶת-הָגָר הַמִּצְרִית שִׁפְחָתָהּ, מִקֵּץ עֶשֶׂר שָׁנִים, לְשֶׁבֶת אַבְרָם בְּאֶרֶץ כְּנָעַן; וַתִּתֵּן אֹתָהּ לְאַבְרָם אִישָׁהּ, לוֹ לְאִשָּׁה".  

    [בראשית ט"ז, ג]

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ הגר בבית אברהם ושרה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    הגר

     שיר מאת: אהובה קליין©

     

    מבית מלוכה במצרים

    הגר מחישה רגליים

    מעליה  יריעת שמים

    אלוקים פוקח עיניים.

     

    חוצה חולות ומדבריות

    סלעים, אבנים ומהמורות

    אל אוהל שרה מגיעה

    לציית לגברתה בגאווה.

     

    שרה  מייחלת להמתיק חיים

     לשים קץ  למועקה וקשיים

     בתום עשר שנות עקרות

     להימלט מאפלה ובכות.

     

     חיש הרתה השפחה  לאברהם

    הפכה  לסופת סערה ורעם

     הטיחה בגבירתה הערות

    מעתה נסללה הדרך לצרות. 

     הערה: השיר בהשראת פרשת לך- לך [חומש בראשית]


     הרעיון מאחורי היצירה  והשיר.


    פרשת "לך לך" - מי הייתה הגר, כיצד הפכה לשפחה?

     מאת: אהובה קליין .

     

    ''    

     ציורי תנ"ך, הציווי לאברהם: "לך- לך....."/ ציירה: אהובה קליין(c)


    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ אברהם ופמלייתו עולים לכנען בציווי ה'/ ציירה: אהובה קליין (c)


        

     

        

    העלאת תמונות    

     ציורי תנ"ך/ אברהם ושרה במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ פרעה משיב את שרה לאברהם במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)
     [שמן על בד]
    ''    

        

    ציורי תנ"ך/ אברהם ופמלייתו  שבים ממצרים  לארץ /ציירה: אהובה קליין (c)
     [שמן על בד]

    ''    

        ציורי תנ"ך/ אברהם מיישב את הסכסוך בין רועי אברהם לרועי לוט/ציירה: אהובה קליין (c)

    [שמן על בד]


    ''    

    ציורי תנ"ך/ לוט משקיף על סדום/ ציירה: אהובה קליין (c)    


    ''    

    ציורי תנ"ך/מלכי-צדק מוציא לחם ויין לאברהם/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    ''

    ציורי תנ"ך/ הבטחת הבנים  לאברהם/ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ " והיית לאב המון גויים"/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ הגר וישמעאל במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]    


    שרה - אשת אברהם - הייתה עקרה במשך עשר שנים, לכן לקחה את הגר המצרית - בתום  תקופה זו ונתנה אותה לאברהם לאישה כפי שהכתוב מתאר את  השתלשלות העניינים:

    "וְשָׂרַי אֵשֶׁת אַבְרָם, לֹא יָלְדָה לוֹ; וְלָהּ שִׁפְחָה מִצְרִית, וּשְׁמָהּ הָגָר.  וַתֹּאמֶר שָׂרַי אֶל-אַבְרָם, הִנֵּה-נָא עֲצָרַנִי יְהוָה מִלֶּדֶת--בֹּא-נָא אֶל-שִׁפְחָתִי, אוּלַי אִבָּנֶה מִמֶּנָּה; וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, לְקוֹל שָׂרָי.  וַתִּקַּח שָׂרַי אֵשֶׁת-אַבְרָם, אֶת-הָגָר הַמִּצְרִית שִׁפְחָתָהּ, מִקֵּץ עֶשֶׂר שָׁנִים, לְשֶׁבֶת אַבְרָם בְּאֶרֶץ כְּנָעַן; וַתִּתֵּן אֹתָהּ לְאַבְרָם אִישָׁהּ, לוֹ לְאִשָּׁה.  וַיָּבֹא אֶל-הָגָר, וַתַּהַר; וַתֵּרֶא כִּי הָרָתָה, וַתֵּקַל גְּבִרְתָּהּ בְּעֵינֶיהָ.  וַתֹּאמֶר שָׂרַי אֶל-אַבְרָם, חֲמָסִי עָלֶיךָ--אָנֹכִי נָתַתִּי שִׁפְחָתִי בְּחֵיקֶךָ, וַתֵּרֶא כִּי הָרָתָה וָאֵקַל בְּעֵינֶיהָ; יִשְׁפֹּט יְהוָה, בֵּינִי וּבֵינֶיךָ.  וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֶל-שָׂרַי, הִנֵּה שִׁפְחָתֵךְ בְּיָדֵךְ--עֲשִׂי-לָהּ, הַטּוֹב בְּעֵינָיִךְ; וַתְּעַנֶּהָ שָׂרַי, וַתִּבְרַח מִפָּנֶיהָ".[בראשית ט"ז, א-ז]

    השאלות הן:

    א] מי הייתה הגר ? מדוע החליטה שרה לקחתה?

    ב] מה גרם למתיחות בין שרה להגר?

    תשובות.

    הגר ומטרת לקיחתה לבית אברהם ושרה.

    רש"י מסביר:

    הגר הייתה בת פרעה מלך מצרים והפכה לשפחה לשרה- הכיצד?                      על כך תשובה מעניינת : כשראה פרעה את הנסים שנעשו לשרה כשנלקחה לבית פרעה כפי שהכתוב מתאר:  "וַיִּרְאוּ אֹתָהּ שָׂרֵי פַרְעֹה, וַיְהַלְלוּ אֹתָהּ אֶל-פַּרְעֹה; וַתֻּקַּח הָאִשָּׁה, בֵּית פַּרְעֹה.  וּלְאַבְרָם הֵיטִיב, בַּעֲבוּרָהּ; וַיְהִי-לוֹ צֹאן-וּבָקָר, וַחֲמֹרִים, וַעֲבָדִים וּשְׁפָחֹת, וַאֲתֹנֹת וּגְמַלִּים. וַיְנַגַּע יְהוָה אֶת-פַּרְעֹה נְגָעִים גְּדֹלִים, וְאֶת-בֵּיתוֹ, עַל-דְּבַר שָׂרַי, אֵשֶׁת אַבְרָם.  וַיִּקְרָא פַרְעֹה, לְאַבְרָם, וַיֹּאמֶר, מַה-זֹּאת עָשִׂיתָ לִּי"

    פרעה החליט: שמוטב שתהיה בתו  שפחה בביתם של אברהם ושרה, מאשר גבירה ואישה מכובדת בבית אחר.

    שרה החליטה לקחת את הגר כדי לתתה לאשה לאברהם - וחשבה בליבה  שבזכות שהיא תכניס את צרתה לבית זה -[כי שתי נשים הנשואות לאיש אחד  קרויות "צרות"- זו לזו]. אולי יוולדו  לה בנים ממנה.

    נקט הכתוב : "אוּלַי אִבָּנֶה מִמֶּנָּה";– לשון בניין, התורה באה ללמד על  דרך משל: מי שאין לו בנים- אינו בנוי, אלא הרוס.

    בהמשך נאמר: שאברהם שמע "לְקוֹל שָׂרָי" –הכוונה  ששמע לקול רוח הקודש שבה.

    רש"י מדייק במילה: "לְקוֹל" – כי אם היה  כתוב: "בקול"- הכוונה לשמוע בקולה- אלא הכוונה : אברהם שמע לקול רוח הקודש שבה.

    שרה לקחה את הגר בדברים - כי כל מקום  שכתוב: "לקיחה" אין המשמעות לקיחה בידיים כמו שלוקחים מטלטלים, אלא הכוונה: לקחת במילים.

    שרה לקחה את הגר בדברי ריצוי, שאמרה לה: אשרייך  שזכית להדבק בגוף כה קדוש.[ב"ר]

    הרמב"ן מדגיש את הכבוד הדדי בין שרה לאברהם.

    על המילים: "וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, לְקוֹל שָׂרָי" מסביר הרמב"ן: יש בכך רמז שאברהם מתאווה היה מאד לבנים , אך לא עשה דבר ללא רשותה של שרי ולא התכוון שהוא יבנה מהגר ויהיה לו ילד ממנה. אלא שכל כוונתו הייתה לבצע את רצון שרה - כדי שיהיה לה נחת רוח בבני שפחתה ,או תהיה לה זכות לבן משל עצמה  בעקבות החלטתה - כמו שאומרים חז"ל.

    מוסיף  הרמב"ן  הסבר על המילים: "וַתִּקַּח שָׂרַי אֵשֶׁת-אַבְרָם, אֶת-הָגָר הַמִּצְרִית"  מכאן שאברהם לא מיהר לדבר , אלא עד שלקחה שרה את הגר ונתנה בחיקו.

    זה בא לרמוז: ששרה לא התייאשה מאברהם ולא התרחקה ממנו. אך רצתה שגם הגר תהיה  אישה נשואה לאברהם.

    מכאן ניתן לראות עד כמה נהגה לכבד את אברהם.

    רש"ר  מתייחס למילותיה של שרה: "אוּלַי אִבָּנֶה מִמֶּנָּה"; דרך בן שנולד ההורים ממשיכים לבנות את בניין האנושות והאומה, הם  גם  משפיעים מאישיותם וסגולותיהם המיוחדות על הבניין, "בית אברהם" ,למעשה, כולל את כל הדורות בהמשך והדורות הבאים מביאים לידי ביטוי גם את סגולותיו הייחודיות של אבי האומה, "בית ישראל" במשך כל הדורות מבטא את כל השאיפות שהונחלו על ידי  האבות.

    המתיחות בין הגר לשרה. 

    רש"י מסביר: לאחר שהרתה הגר - היא התחילה לזלזל בשרה , כיוון שחשבה שאין פנימיותה  שווה לחיצוניותה - שכלפי חוץ היא מראה את עצמה  כאלו צדיקה, אך האמת היא: שהיא איננה צדקת וההוכחה לכך היא: שלא זכתה להרות לאברהם במשך כל השנים שהייתה נשואה לו ואילו - היא- הגר נתעברה מיד.

    שרה מאשימה כעת את אברהם באומרה: "חֲמָסִי עָלֶיךָ--אָנֹכִי נָתַתִּי שִׁפְחָתִי בְּחֵיקֶךָ, וַתֵּרֶא כִּי הָרָתָה וָאֵקַל בְּעֵינֶיהָ";

    הכוונה : שהחמס- העוול הזה - שהגר גורמת לשרה על ידי הזלזול שנוהגת כלפיה - בכך אשם ,כביכול, אברהם - מפני שמראש היה יכול למנוע זאת.           כיצד ?  בזמן שאברהם התפלל אל  הקב"ה ובקש ממנו  בנים, הוא התפלל רק על עצמו ,לכן ה' קיבל את תפילתו בלבד- שיזכה בבנים, כמו כן שרה מאשימה את אברהם בכך שהיה יכול למחות בהגר ולא  מחה.

    מיד : וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֶל-שָׂרַי, הִנֵּה שִׁפְחָתֵךְ בְּיָדֵךְ--עֲשִׂי-לָהּ, הַטּוֹב בְּעֵינָיִךְ; וַתְּעַנֶּהָ שָׂרַי, וַתִּבְרַח מִפָּנֶיהָ".[בראשית ט"ז, א-ז]

    הרמב"ן סבור: שעל ידי ששרה הייתה מענה את הגר גם אברהם אבינו חטא, בכך שלא מנע זאת ממנה.

    לפיכך ה' שמע את עניה ונתן לה בן  שיהיה פרא אדם - לענות את זרע  אברהם ושרה - בכל מיני סוגים של עינויים.

    הרמב"ן רואה בגורל הקשה שפקד את ישראל, במשך הדורות אחר כך כעונש משמים -  בעקבות כישלונם המוסרי של אברהם ושרה שלא התעלו ביחסיהם עם הגר - לרמה מכובדת ההולמת צדיקים ברמתם  ועל זה אמרו חז"ל:  "הקב"ה מדקדק עם צדיקים כחוט השערה"

    רש"ר גם סבור: שהגר זלזלה  בשרה ולא כיבדה אותה. במיוחד לאחר שהרתה היא החשיבה את עצמה נעלה משרה ובכך אברהם אשם שהרי שרה בעצמה נתנה את הגר לאברהם  ואם כעת פחת ערכה של שרה בעיני הגר- הרי  הדבר נובע מהתנהגות אברהם.

    לסיכום, לאור האמור לעיל, ניתן להסיק: כי  הגר הייתה בתו של פרעה , שרה לקחה אותה בתום עשר שנים  לעקרותה, לפי שחפצה הייתה שתזכה לבנים בזכות כך.

    אך , לאחר שהתעברה הגר , החלה מזלזלת בגבירתה והדבר  גרם למתחים בבית והפר את  איזון השלווה בין אברהם לשרה, לפיכך שרה החלה מענה אותה.

    בכך, בעצם היה כישלון מוסרי של שרה ואברהם- הנותן את אותותיו גם כיום.

          

    ''

    ציורי תנ"ך/ הגר מתפללת במדבר/ציירה:  אהובה קליין (c)


    כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)

     

    השבת מפטירים בספר: ישעיהו [מ' ,כ"ז- מ"א, ט"ו]

     

    הנה כמה פסוקים נבחרים מן ההפטרה:

     

     "וְקוֹיֵ יְהוָה יַחֲלִיפוּ כֹחַ, יַעֲלוּ אֵבֶר כַּנְּשָׁרִים; יָרוּצוּ וְלֹא יִיגָעוּ, יֵלְכוּ וְלֹא יִיעָפוּ".

     

     

     "וְאַתָּה יִשְׂרָאֵל עַבְדִּי, יַעֲקֹב אֲשֶׁר בְּחַרְתִּיךָ; זֶרַע, אַבְרָהָם אֹהֲבִי.   אֲשֶׁר הֶחֱזַקְתִּיךָ מִקְצוֹת הָאָרֶץ, וּמֵאֲצִילֶיהָ קְרָאתִיךָ; וָאֹמַר לְךָ עַבְדִּי-אַתָּה, בְּחַרְתִּיךָ וְלֹא מְאַסְתִּיךָ.  י אַל-תִּירָא כִּי עִמְּךָ-אָנִי, אַל-תִּשְׁתָּע כִּי-אֲנִי אֱלֹהֶיךָ; אִמַּצְתִּיךָ, אַף-עֲזַרְתִּיךָ--אַף-תְּמַכְתִּיךָ, בִּימִין צִדְקִי.   הֵן יֵבֹשׁוּ וְיִכָּלְמוּ, כֹּל הַנֶּחֱרִים בָּךְ; יִהְיוּ כְאַיִן וְיֹאבְדוּ, אַנְשֵׁי רִיבֶךָ.  תְּבַקְשֵׁם וְלֹא תִמְצָאֵם, אַנְשֵׁי מַצֻּתֶךָ; יִהְיוּ כְאַיִן וּכְאֶפֶס, אַנְשֵׁי מִלְחַמְתֶּךָ.   כִּי, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ--מַחֲזִיק יְמִינֶךָ; הָאֹמֵר לְךָ אַל-תִּירָא, אֲנִי עֲזַרְתִּיךָ".     


     

    שבת שלום ובשורות טובות,- לכל עם ישראל כאיש אחד בלב אחד.

           


    דרג את התוכן:

      תגובות (32)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        25/10/18 13:32:

      צטט: זיוה גל 2018-10-23 23:02:55

      ציורים מקסימים
       זיוה היקרה.
      חיוך
       תודה למילותייך  הטובות.
       ברוכה  תהיי תמיד.

        בברכה
       אהובה.
        23/10/18 23:02:
      ציורים מקסימים
        23/10/18 22:55:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-10-23 13:52:07

      אגב, אני חושבת שחלמתי על ציורך "הגר וישמעאל במדבר", הנוף שהוא מתאר דומה לקירות אחת הואדיות שם נהגנו לטייל לפני שנים...
       מכבית היקרה.
      חיוך
       תודה לתגובתך הנפלאה.
       שמחת אותי מאד.

       בברכה
       אהובה.
        23/10/18 22:55:

      צטט: עמנב 2018-10-22 08:05:02

      תודה רבה, אהובה, על הציורים היפים ועל הפרשנות מאירת העיניים. שבוע טוב, עמוס.

       עמוס היקר.


       תודה - מקרב לב - עבור המילים הטובות והמשמחות.
       המשך שבוע טוב ויצירתי-
      ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        23/10/18 22:53:

      צטט: תכשיט 2018-10-21 18:31:14

      שבוע נפלא לך אהובה יקרה...

       תכשיט היקרה.
      חיוך
       תודה  לביקורך בבלוג ולברכתך.
       המשך שבוע טוב ומוצלח.

       בברכה
       אהובה.
        23/10/18 22:47:

      צטט: תנועת כמוך 2018-10-21 07:58:47

      עוד סיבות מדוע אני ממשיך להתחזק ולובש עכשיו ציצית

      דוד היקר.
       תודה לתגובתך הנפלאה.
       המשך שבוע טוב  ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        23/10/18 22:45:

      צטט: רחלי בן-צור 2018-10-20 23:18:45

      שבוע טוב אהובה היקרה. השכלת אותנו!

      רחלי היקרה.
      חיוך

       תודה לתגובתך היפה.
      המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


      בברכה
       אהובה.
      אגב, אני חושבת שחלמתי על ציורך "הגר וישמעאל במדבר", הנוף שהוא מתאר דומה לקירות אחת הואדיות שם נהגנו לטייל לפני שנים...
        22/10/18 08:05:
      תודה רבה, אהובה, על הציורים היפים ועל הפרשנות מאירת העיניים. שבוע טוב, עמוס.
        21/10/18 22:42:

      צטט: ד. צמרת 2018-10-20 16:52:14

      הפרשה מזכירה לי את שירו של אזנבור שרה, שרה צרה צרורה

       

      ד, צמרת היקר.


       תודה, מקרב לב- על  תגובתך  הנאה- 

      ועל  הקישור-לשיר הנפלא בשפה הצרפתית.

      אכן, זמרת מעולה עם שיר נפלא!

       יישר כוח.

       בשורות טובות

       והמשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        21/10/18 22:38:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-10-20 16:35:58

      תודה על ציורים מרהיבים ופרשנויות שאינן שוקטות על השמרים...
       מכבית היקרה.

      נשיקה
      תודה מעומק הלב -
       על תגובה כה נפלאה.
       תבורכי- את ויקירייך:
       בהמשך שבוע טוב  ומוצלח.
       בברכה
       אהובה.
        21/10/18 22:37:

      צטט: א ח א ב 2018-10-20 08:41:23

      פרשה מרתקת ודרמטית. תודה על ציורים מרהיבים וביאורים מסבירים. שבת שלום לך אהובה :)

      אחאב היקר.

       תודה ,מקרב לב-  עבור  המילים הטובות והברכה.
       שבוע טוב ויצירתי - גם לך-
      ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.
        21/10/18 18:31:
      שבוע נפלא לך אהובה יקרה...
        21/10/18 09:04:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-10-19 20:59:30

      מעניין ומרשים. הציורים נהדרים והכתוב רציני ומכובד.

       אסנת היקרה.
      נשיקה
       תודה  עבור מילותייך הנהדרות והמשמחות.
       שבוע טוב ויצירתי.
      מאחלת לך  הרבה ברכות והצלחות......
       בברכה
       אהובה
        21/10/18 09:01:

      צטט: * חיוש * 2018-10-19 17:28:57

      אהובה האהובה

      עונג שבת לבקר אצלך ולצפות בציורייך המרשימים

      לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      כשקראתי את ההסבר של רמב"ן :

      "הרמב"ן סבור: שעל ידי ששרה הייתה מענה את הגר גם אברהם

      אבינו חטא, בכך שלא מנע זאת ממנה.

      לפיכך ה' שמע את עניה ונתן לה בן  שיהיה פרא אדם -

      לענות את זרע  אברהם ושרה - בכל מיני סוגים של עינויים.

      חשתי ששרה ניצלה את הגר כדי שזו תביא ילדים לאברהם

      והגר לאחר שילדה עוררה את קנאתה של שרה שהייתה עקרה

      ממש סיפור מהחיים (-:

      * כוכב אהבה והערצה, תודה ששיתפת אותנו

      חיבוקים אוהבים ושבת טובה ומבורכת גם לך יקירה ולכל אהובייך

      *חיוש*  היקרהנשיקה

       תודה רבה לתגובתך המעמיקה והעוצמתית על  הטקסט והיצירות.

       אני מאד מעריכה את הבנתך וחכמתך.

       שבוע טוב- גדוש ברכות והצלחות- כמרחבי הים -לך ולכל יקירייך.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.


        21/10/18 07:58:
      עוד סיבות מדוע אני ממשיך להתחזק ולובש עכשיו ציצית
        20/10/18 23:29:

      צטט: רונית אברהם 2018-10-19 16:34:36

      גם צדיקים הם בני אדם.

      יפים הציורים ותודה על הסיפור.

      שבת שלום ומבורך! 


       רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה- על דברייך הנהדרים.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה


       אהובה.

        20/10/18 23:26:

      צטט: sari10 2018-10-19 12:58:38

      אהבת במיוחד את הצירים העשירים והמעניינים שלך.
      שבת שלם ובשורות טובות גם לך אהובה נשיקה

       

      שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך הנפלאה והמשמחת.

      שבוע טוב ויצירתי

        הצלחות- כמרחבי הים.


       בברכה

       אהובה.

        20/10/18 23:18:
      שבוע טוב אהובה היקרה. השכלת אותנו!
        20/10/18 20:52:

      צטט: ~ ~ 2018-10-19 08:50:21

      ציורים נהדרים

      שבת שלום אהובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה, מעומק הלב- למילותייך הנפלאות.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        20/10/18 20:49:

      צטט: בדולח. 2018-10-19 08:28:04

      תבורכי על ההבאה של הפירושים ועל הציורים.
       בדולח  היקר.

       תודה על דבריך הנהדרים והמשמחים.
        המברך יתברך- כפל כפליים בברכות כטל השמים.

       בברכה
       אהובה.
        20/10/18 20:46:

      צטט: שטוטית 2018-10-19 08:22:15

      אהובה יקרה :)

       

      סיפורי המקרא הללו מרתקים.

      יפה כתבת, יפה ציירת

       

      שבת שלום

       

      נשיקה

       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       

      תודה, מקרב לב למילותייך הנהדרות.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

       

        20/10/18 16:52:

      הפרשה מזכירה לי את שירו של אזנבור שרה, שרה צרה צרורה

      תודה על ציורים מרהיבים ופרשנויות שאינן שוקטות על השמרים...
        20/10/18 08:41:
      פרשה מרתקת ודרמטית. תודה על ציורים מרהיבים וביאורים מסבירים. שבת שלום לך אהובה :)
      מעניין ומרשים. הציורים נהדרים והכתוב רציני ומכובד.
        19/10/18 17:28:

      אהובה האהובה

      עונג שבת לבקר אצלך ולצפות בציורייך המרשימים

      לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      כשקראתי את ההסבר של רמב"ן :

      "הרמב"ן סבור: שעל ידי ששרה הייתה מענה את הגר גם אברהם

      אבינו חטא, בכך שלא מנע זאת ממנה.

      לפיכך ה' שמע את עניה ונתן לה בן  שיהיה פרא אדם -

      לענות את זרע  אברהם ושרה - בכל מיני סוגים של עינויים.

      חשתי ששרה ניצלה את הגר כדי שזו תביא ילדים לאברהם

      והגר לאחר שילדה עוררה את קנאתה של שרה שהייתה עקרה

      ממש סיפור מהחיים (-:

      * כוכב אהבה והערצה, תודה ששיתפת אותנו

      חיבוקים אוהבים ושבת טובה ומבורכת גם לך יקירה ולכל אהובייך


        19/10/18 16:34:

      גם צדיקים הם בני אדם.

      יפים הציורים ותודה על הסיפור.

      שבת שלום ומבורך! 

        19/10/18 12:58:

      אהבת במיוחד את הצירים העשירים והמעניינים שלך.
      שבת שלם ובשורות טובות גם לך אהובה נשיקה

        19/10/18 08:50:

      ציורים נהדרים

      שבת שלום אהובה

        19/10/18 08:28:
      תבורכי על ההבאה של הפירושים ועל הציורים.
        19/10/18 08:22:

      אהובה יקרה :)

       

      סיפורי המקרא הללו מרתקים.

      יפה כתבת, יפה ציירת

       

      שבת שלום

       

      נשיקה

       

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין