כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/שרה מתפעלת להוולדת יצחק/ציירה: אהובה קליין(c)

    25 תגובות   יום שישי , 26/10/18, 07:41

    Biblical paintings

    מופתע

    Sarah marvels at the birth of Isaac

     


    " וְאַבְרָהָם, בֶּן-מְאַת שָׁנָה, בְּהִוָּלֶד לוֹ, אֵת יִצְחָק בְּנוֹ.  ו וַתֹּאמֶר שָׂרָה--צְחֹק, עָשָׂה לִי אֱלֹהִים:  כָּל-הַשֹּׁמֵעַ, יִצְחַק-לִי.  זוַתֹּאמֶר, מִי מִלֵּל לְאַבְרָהָם, הֵינִיקָה בָנִים, שָׂרָה:  כִּי-יָלַדְתִּי בֵן, לִזְקֻנָיו"   

     [בראשית כ"א, ה-ז)

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ שרה מתפעלת מלידת יצחק/ ציירה: אהובה קליין (c) )שמן על בד]

     

    שרה וצחוקה

     שיר מאת: אהובה קליין©

    עת שמעה בשורת המלאכים

    התקשתה שרה להאמין

    נבואה זורעת פלאים

    בתום עידן ועידנים.

     

    בחדרי ליבה נעו ספקות

    במוחה חוללו מחשבות

    אברהם בא בימים

    איה  מנגינת נעורים?

     

     צחוקה הרעיד רקיעים

     סדרי עולם נהפכים

     שרה כחומה בצורה

    נכספת   למימוש הבשורה.

     

    עת נולד זה הקטן

    שמחה באה לעולם

     שרה הניקה בנים

    השתתקו כל המקטרגים.

    הערה: השיר בהשראת פרשת  וירא [חומש בראשית]

    הרעיון מאחורי  היצירה והשיר:

    פרשת וירא - מה הקשר בין צחוקה של שרה - לעתיד עם ישראל?

    מאת: אהובה קליין.

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ אברהם  צופה אל עבר המלאכים/ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ לוט יושב בשער סדום/ ציירה: אהובה קליין (c) )שמן על בד)

     

    '' 

    ציורי תנ"ך/ אנשי סדום מקיפים את ביתו של לוט / ציירה:אהובה קליין(c)    

    בפרשת וירא,  שלושת המלאכים באים אל אוהל אברהם ושרה ומבשרים  להם על הולדת הבן -  בגילם המופלג וכך הכתוב מתאר לנו את הבשורה המשמחת: "וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו, אַיֵּה שָׂרָה אִשְׁתֶּךָ? וַיֹּאמֶר, הִנֵּה בָאֹהֶל.  וַיֹּאמֶר, שׁוֹב אָשׁוּב אֵלֶיךָ כָּעֵת חַיָּה, וְהִנֵּה-בֵן, לְשָׂרָה אִשְׁתֶּךָ; וְשָׂרָה שֹׁמַעַת פֶּתַח הָאֹהֶל, וְהוּא אַחֲרָיו.  וְאַבְרָהָם וְשָׂרָה זְקֵנִים, בָּאִים בַּיָּמִים; חָדַל לִהְיוֹת לְשָׂרָה, אֹרַח כַּנָּשִׁים.  וַתִּצְחַק שָׂרָה, בְּקִרְבָּהּ לֵאמֹר:  אַחֲרֵי בְלֹתִי הָיְתָה - לִּי עֶדְנָה, וַאדֹנִי זָקֵן. וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל אַבְרָהָם:  לָמָּה זֶּה צָחֲקָה שָׂרָה לֵאמֹר, הַאַף אֻמְנָם אֵלֵד--וַאֲנִי זָקַנְתִּי.  הֲיִפָּלֵא מֵיְהוָה, דָּבָר; לַמּוֹעֵד אָשׁוּב אֵלֶיךָ, כָּעֵת חַיָּה--וּלְשָׂרָה בֵן.  וַתְּכַחֵשׁ שָׂרָה לֵאמֹר לֹא צָחַקְתִּי, כִּי יָרֵאָה; וַיֹּאמֶר לֹא, כִּי צָחָקְתְּ". [בראשית  י"ח, ט-ט"ז]

    בהמשך כאשר הבשורה התגשמה- כהבטחת המלאכים הכתוב מתאר: "וַתַּהַר וַתֵּלֶד שָׂרָה לְאַבְרָהָם בֵּן, לִזְקֻנָיו, לַמּוֹעֵד, אֲשֶׁר-דִּבֶּר אֹתוֹ אֱלֹהִים.  וַיִּקְרָא אַבְרָהָם אֶת-שֶׁם-בְּנוֹ הַנּוֹלַד-לוֹ, אֲשֶׁר-יָלְדָה-לּוֹ שָׂרָה--יִצְחָק.  וַיָּמָל אַבְרָהָם אֶת-יִצְחָק בְּנוֹ, בֶּן-שְׁמֹנַת יָמִים, כַּאֲשֶׁר צִוָּה אֹתוֹ, אֱלֹהִים.  וְאַבְרָהָם, בֶּן-מְאַת שָׁנָה, בְּהִוָּלֶד לוֹ, אֵת יִצְחָק בְּנוֹ. וַתֹּאמֶר שָׂרָה--צְחֹק, עָשָׂה לִי אֱלֹהִים:  כָּל-הַשֹּׁמֵעַ, יִצְחַק-לִי.  וַתֹּאמֶר, מִי מִלֵּל לְאַבְרָהָם, הֵינִיקָה בָנִים, שָׂרָה:  כִּי-יָלַדְתִּי בֵן, לִזְקֻנָיו. [בראשית כ"א, ב-ח]

    השאלות הן:

    א] באיזה אופן בישרו המלאכים על הולדת הבן לאברהם ושרה?

    ב] כיצד הגיבה שרה לשמע הבשורה?

    ג] מה הייתה  תגובתה  בתום לידת יצחק וברית המילה?

    תשובות.

    בשורת לידת יצחק.

    על פי רש"י:

    למעשה, שלושה מלאכים הגיעו אל בית אברהם: כל מלאך ושליחותו המיוחדת.  מלאך אחד - בא לבשר לשרה על הולדת הבן, המלאך השני - להפוך את סדום ועמורה . השלישי - בא לרפאות את אברהם שהיה ביום השלישי למילתו. ומדוע באו שלושה מלאכים דווקא?

    על כך התשובה: "שאין מלאך אחד עושה שתי שליחויות"

    רש"י  מאיר את עינינו- על סמך התבוננותו במילה::" אֵלָיו"  שבטקסט המקראי  הניקוד מעל האותיות מרובה על האותיות עצמן, חוץ מהאות- ל  - שאין מעליה ניקוד ,לכן יש לדרוש את צירוף האותיות המנוקדות ואז  מתקבלת המילה: "אֵיו", מכאן, שלא רק שאלו את אברהם -היכן  שרה  נמצאת?  אלא שאלו גם את שרה : היכן אברהם?   וזוהי מידת דרך ארץ:  שהאורח ידרוש בשלומם של בעלי הבית המארחים אותו ויפנה לאיש וישאל על  אודות האישה ויפנה לאישה וישאלו על שלומו של  האיש.

    מוסיף רש"י על סמך המקור: [מסכת בבא מציעא] חז"ל סבורים: כי מלאכי השרת היו יודעים היכן שרה נמצאת, אלא שעשו זאת- כדי להראות ששרה הייתה אישה  צנועה ואיננה נראית לעיניהם והמטרה בזאת הייתה: כדי לחבב את  שרה על בעלה שיעריך את צניעותה הרבה.

    דרך נוספת לפרש:

     ב] אמר רבי יוסי בר חנינא ששאלו את אברהם: "אַיֵּה שָׂרָה אִשְׁתֶּךָ"?- זאת במטרה-  לשלוח לה- לטעום מכוס של ברכה [הכוונה לכוס היין שמברכים עליה ברכת המזון] ועל שאלה זו השיב להם אברהם: "הִנֵּה בָאֹהֶל", כלומר: התכוון להגיד להם- שהיא  צנועה ויושבת באוהל.

    ממשיך רש"י בהסברו: המלאכים מודיעים: "שׁוֹב אָשׁוּב אֵלֶיךָ כָּעֵת חַיָּה, וְהִנֵּה-בֵן, לְשָׂרָה אִשְׁתֶּךָ" מהי המילה "כעת"? אלא, כוונתם הייתה להודיע: כי כעת בתאריך זה ממש - בעוד שנה- ואותו יום פסח היה ולפסח הבא- זכו להולדת יצחק.

    ומה פירוש :"חיה"?- ההסבר:

     מובטח לאברהם ושרה שיהיו גם אז  שלמים וקיימים  כשייוולד להם הבן בעת ההיא.

    ומה התכוונו המלאכים באומרם: "שׁוֹב אָשׁוּב"? על כך הבטיחו המלאכים לשוב בשליחותו של אלוקים- כפי שהיה אצל הגר –כאשר הייתה במדבר ,מבטיח לה המלאך:

    "וַיֹּאמֶר לָהּ מַלְאַךְ יְהוָה, הַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת-זַרְעֵךְ"[שם ט"ז, י] הרי המלאך בעצמו אינו יכול להרבות, אלא בשליחות המקום[בשליחות ה'] הבטיח לה.

     רש"י מביא דוגמא להבטחה דומה כאשר אלישע אמר לשונמית:

    "לַמּוֹעֵד הַזֶּה כָּעֵת חַיָּה, אתי (אַתְּ), חֹבֶקֶת בֵּן" [מלכים-ב, ד, ט"ז] והיא לא בטחה בדבריו !

    ענתה לו:

    "וַתֹּאמֶר, אַל-אֲדֹנִי אִישׁ הָאֱלֹהִים--אַל-תְּכַזֵּב, בְּשִׁפְחָתֶךָ" כוונתה הייתה: שאותם המלאכים שבשרו לשרה על לידתו של יצחק אמרו:

    "לַמּוֹעֵד אָשׁוּב"- לכן נאמנים דבריהם, אבל אתה –אלישע שלא הבטחת שתשוב, שמא הבטחתך לא תצא לפועל?  וכיון שלא תשוב לא יהיה לי מקום לתבוע את קיומה , ענה לה אלישע: אין מידת בשר ודם- כמידת מלאכי שמים- המלאכים שהם נצחיים הבטיחו לשרה : "לַמּוֹעֵד אָשׁוּב" מתוך ההכרה שהם יוכלו לקיים את דבריהם וכל שכן שאמרו את הדברים- בשליחות ה'., אבל אני אדם- בשר ודם- אינני יכול להבטיח לך שאשוב ולכן בין אם אחיה ובין אם לא, לכן  אינני אומר, אלא:

    "לַמּוֹעֵד  הזה"

     תגובת שרה לבשורה.

    נאמר: "וַתִּצְחַק שָׂרָה, בְּקִרְבָּהּ לֵאמֹר:  אַחֲרֵי בְלֹתִי הָייְתָה-לִּי עֶדְנָה, וַאדֹנִי זָקֵן..."?

    על פי רש"י: שרה הייתה מתבוננת בבטנה ואמרה  בפליאה: האם יתכן שביטנה  מסוגלת לשאת  ילד? וכי  יתכן שתהיה מסוגלת להניק תינוק בגיל כה מופלג?

    על המילה:"עֶדְנָה"- מסביר רש"י:

    א] לשון- צחצוח בשר והכוונה:

     הגיל נותן את אותותיו גם במראה הבשר של האדם שאין  בו רעננות כמו בתקופת הנעורים.

    ב]  שרה מתייחסת לזמן-שזה לשון עידן שכבר חלפו אצלה כל סימני הנעורים.

    ובכלל האם יתכן שהיא תלד?הרי היא מכירה בעובדה:

    היא אומרת על אברהם:"וַאדֹנִי זָקֵן", מעניין שאלוקים שומע היטב את דברי שרה אלו, הוא מחליט לא לפגוע בשלום הבית  הקיים- ולכן  בוחר לשנות את דבריה ואומר לאברהם:

    "לָמָּה זֶּה צָחֲקָה שָׂרָה לֵאמֹר, הַאַף אֻמְנָם אֵלֵד--וַאֲנִי זָקַנְתִּי"? דבריה של שרה היו עשויים לפגוע בכבודו של אברהם ולערער את שלום  הבית בין איש לאשתו, לכן  ה' שינה את דבריה.

     כתגובה על דברי ה' – שרה מכחישה וטוענת שלא צחקה- כמו שהכתוב מציין:

    "וַתְּכַחֵשׁ שָׂרָה לֵאמֹר לֹא צָחַקְתִּי, כִּי יָרֵאָה";

    רבינו בחיי מסביר את תגובתה זו: "שרה אמנו שהייתה צדקת היאך אפשר שלא האמינה דברי המלאך? והלוא נביאה הייתה ודרשו רז"ל: אברהם היה  טפל לשרה בנבואה, שנאמר:

    "כֹּל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלֶיךָ שָׂרָה, שְׁמַע בְּקֹלָהּ": [בראשית כ"א, י"ב] ובוודאי אין לך נביא שלא ידע כי המלאכים שלוחיו של הקב"ה וכל דבריהם מפי ה' ועוד לא די שלא האמינה, אלא הייתה מכחשת אחר שאמר לו המלאך: למה צחקה שרה, והתשובה בזה: כי אברהם אבינו ידע שהיו האנשים והכיר בחכמתו שהיו מלאכים, וכמו שרמזתי אבל ההכרה והידיעה הזאת  לא הייתה בשרה והייתה סבורה שהיו אנשים כשאר  אנשים ולא האמינה לדבריהם וע"כ צחקה ומה שהייתה מכחשת שלא צחקה, עשתה כן מפני פחד אברהם, וחשבה כי אברהם היה אומר כן בהכרת פניה וכאשר  נתחזק בדברו באומרו: "לא כי צחקת" אז  הוברר לה כי מאת הש"י ידע זה בנבואה ושתקה! כן פירש הרמב"ן ".

     תגובת שרה לאחר לידת יצחק.

    לאחר לידת יצחק    ומילתו נאמר: "וַתֹּאמֶר שָׂרָה--צְחֹק, עָשָׂה לִי אֱלֹהִים:  כָּל-הַשֹּׁמֵעַ, יִצְחַק-לִי". 

     רש"י מסביר: "יִצְחַק-לִי" זוהי לשון שמחה כמו שנאמר בתהלים:

    "אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה".

    [תהלים קכ"ו, ב] כלומר כל מי שישמע דבר זה ישמח על שרה.

     ומדרש אגדה: דרשו חז"ל: במשמעות: "ישמח עמי"- לפי שלא רק שרה נפקדה באותו יום ,אלא הרבה עקרות נפקדו יחד איתה והרבה חולים נתרפאו בו ביום  שרה מתפעלת מאד ואומרת:

    "מִי מִלֵּל לְאַבְרָהָם, הֵינִיקָה בָנִים, שָׂרָה:  כִּי-יָלַדְתִּי בֵן, לִזְקֻנָיו".

     רשי" מבהיר: שרה לא שאלה כאן שאלות כדי לקבל תשובות, אלא היא הביעה התפעלות בדומה לדוגמת דברי ישעיהו הנביא: "שְׂאוּ מָרוֹם עֵינֵיכֶם וּרְאוּ מִי בָרָא אֵלֶּה.."! [ישעיהו מ', כ"ו]

     תראו מי הוא זה שעושה נפלאות והוא  מקיים הבטחות –זה הקב"ה שממלא אחר הבטחתו!

     ועל המילה: "מִלֵּל"- מבהיר רש"י: לא נאמר :"דיבר", אלא "מילל"-לפי שבגימטרייה: זה ק'- מאה שנים לחיי אברהם.

     ושואל רש"י: מדוע נאמר: בלשון רבים: "הֵינִיקָה בָנִים, שָׂרָה"?

    ותשובתו: ביום שחגגו אברהם ושרה משתה ללידת יצחק הביאו  הנשים את בניהן  ולא הביאו את מניקותיהן כדי לנסותה ושרה הניקה גם תינוקות אלה, ועל ידי כך הוכח לכל:  שרה היא היולדת ומניקה היא!

    וזאת משום שלפני כן היו מתלחשות הנשים מאחורי גבה של שרה- שהיא ודאי לא ילדה את הילד, אלא הילד נאסף מהשוק ואין לדעת מי ילד אותו.

     רש"ר  מתייחס למילותיה של שרה: "וַתֹּאמֶר שָׂרָה--צְחֹק, עָשָׂה לִי אֱלֹהִים:  כָּל-הַשֹּׁמֵעַ, יִצְחַק-לִי" ומסביר:

    יש כאן רמז לצחוק של לעג באותה תקופה שאברהם נלחם  נגד עולם האלילות והפיץ את האמונה באלוקים, הנה  שאיפה בלתי מציאותית: "להרכיב תקווה זו על נטע רך שניטע באיחור זמן כזה"! – כלשונו.

     ברור שזה יצר צחוק של לעג במבט על עריסת העם היהודי, הלעג הזה נמשך עד היום הזה,  בקרב אנשים שמתעלמים ממציאות אלוקית ושמים ללעג ולקלס את השאיפות של העם היהודי.

    בנו היהודי הראשון של אברהם- נקרא: יצחק ואנו נמשיך להיקרא בשם זה- עד שהבטחת ה' תתקיים בפועל:

    "אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה".

     [תהלים קכ"ו, ב]

     ואז הצחוק הזה ייהפך ל"שחוק"  היינו- החיוך האמיתי של השמחה.

     לסיכום, לאור האמור לעיל ניתן  להסיק: כי אברהם ושרה שהלכו בדרך האמת והפיצו את  האמונה באלוקים האחד והיחיד- זכו- כנגד כל הסיכויים - לבן בגיל כה מופלג- בן שמסמל את העם היהודי  שאינו נרתע מדברי הלועגים סביב- אלא הולך בדרך שסלל אבי האומה- דרך שתביא לשחוק של שמחה ואז כולם יכירו באמת. ובגדולה האלוקית ויפים דברי דוד המלך:

    "הָפַכְתָּ מִסְפְּדִי לְמָחוֹל לִי פִּתַּחְתָּ שַׂקִּי וַתְּאַזְּרֵנִי שִׂמְחָה". [תהלים ל, י"ב]

     עוד  מיצירותיי לפרשה:

     

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ אברהם עורך משתה ליצחק/ציירה: אהובה קליין(c)[שמן על בד]    


    ''

     ציורי תנ"ך/ אברהם מתפלל על אנשי סדום ועמורה/ mציירה: אהובה קליין(c)
    [שמן על בד]

     

    ''    

     

          

    ציורי תנ"ך/ מהפכת סדום ועמורה/ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ לוט ובנותיו  במנוסה / ציירה: אהובה קליין (c)    


    העלאת תמונות    

          

    ציורי תנ"ך/ אברהם משקיף על סדום ועמורה לאחר החורבן

    / ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/ הגר  וישמעאל מהלכים במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)


        

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ עקדת יצחק/ ציירה: אהובה קליין (שמן על בד]

     

    העלאת תמונות    


    ציורי תנ"ך/ עקדת יצחק והאיל/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     

     

     

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר(c)

     

    ההפטרה: מפטירים ב: [מלכים-ב, א -ל"ז]


    הנה קטע מהפתיחה להתרחשות בהפטרה :


    "וְאִשָּׁה אַחַת מִנְּשֵׁי בְנֵי-הַנְּבִיאִים צָעֲקָה אֶל-אֱלִישָׁע לֵאמֹר, עַבְדְּךָ אִישִׁי מֵת, וְאַתָּה יָדַעְתָּ, כִּי עַבְדְּךָ הָיָה יָרֵא אֶת-יְהוָה; וְהַנֹּשֶׁה--בָּא לָקַחַת אֶת-שְׁנֵי יְלָדַי לוֹ, לַעֲבָדִים.  ב וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ אֱלִישָׁע, מָה אֶעֱשֶׂה-לָּךְ, הַגִּידִי לִי, מַה-יֶּשׁ-לכי (לָךְ) בַּבָּיִת; וַתֹּאמֶר, אֵין לְשִׁפְחָתְךָ כֹל בַּבַּיִת, כִּי, אִם-אָסוּךְ שָׁמֶן... "    

     

    לכל עם ישראל: שבת שלום-

    שבת של אושר ושמחה ויהי רצון ונתאחד כולנו-

    כאיש אחד בלב אחד. ונרבה באהבת חינם- איש אל רעהו, אמן ואמן.

    דרג את התוכן:

      תגובות (25)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        2/11/18 08:29:

      מגניב תודה רבה גם לכל החברים היקרים  שהעניקו  כוכב לפוסט זה.

       יברככם ה':

       בכול, מכול, כול.


       בברכה

       אהובה

        31/10/18 23:58:

      צטט: רונית אברהם 2018-10-31 22:12:40

      אהובה יקרה,

      נהניתי לקרוא, והחכמתי.

      השיעור אצלך מאיר עיניים ומעשיר 

      אברהם אכן זכה להיות אב של גויים רבים, גם אנחנו וגם המוסלמים קוראים לו אברהם אבינו.

      הלוואי שנזכה לשלום גם עם כל אלו הרואים עצמם צאצאיו.

       רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך הנפלאה והמרגשת.

      אכן,   הלוואי שנזכה  לשלום המיוחל במהרה -

        ולא נדע עוד מלחמות.

        תבורכי בכול, מכול, כול.


        בברכה

        אהובה.

       

       

        31/10/18 22:12:

      אהובה יקרה,

      נהניתי לקרוא, והחכמתי.

      השיעור אצלך מאיר עיניים ומעשיר 

      אברהם אכן זכה להיות אב של גויים רבים, גם אנחנו וגם המוסלמים קוראים לו אברהם אבינו.

      הלוואי שנזכה לשלום גם עם כל אלו הרואים עצמם צאצאיו.

       

       

        30/10/18 22:58:

      צטט: kimchid 2018-10-30 19:59:43

      אמן ואמן...
       דניאל היקר.

       תודה לביקורך בבלוג.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.
       בברכה
       אהובה.
        30/10/18 19:59:
      אמן ואמן...
        30/10/18 09:49:

      צטט: תנועת כמוך 2018-10-30 09:20:11

      שולח לך כוכב המסמל את כל כוכבי שביל החלב
       דוד היקר.

       תודה לתגובתך היפה ולכוכב.
       יהי רצון שתבורך בכל הברכות והישועות.

       בברכה
       אהובה
        30/10/18 09:47:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-10-29 21:43:13

      אהובה היקרה,
      לא אכביר מילים
      כי נעתקו המילים
      מפי ונעתקה נשימתי
      למראה הפלא הגדול
      המופק מיצירותיך
      במקלדת ובמכחול.
      יישר כוח!!!

         בהערצה,

            ברוך

       ברוך היקר.

      מגניב

        תודה- מעומק הלב - על המילים הנפלאות והמשמחות.

      הכול בסייעתא דשמיא.

      תבורך יחד עם כל יקירך תמיד:

       בכול, מכול, כול.

      אמן ואמן.

       בברכה

       אהובה

        30/10/18 09:20:
      שולח לך כוכב המסמל את כל כוכבי שביל החלב
        29/10/18 21:43:

      אהובה היקרה,
      לא אכביר מילים
      כי נעתקו המילים
      מפי ונעתקה נשימתי
      למראה הפלא הגדול
      המופק מיצירותיך
      במקלדת ובמכחול.
      יישר כוח!!!

         בהערצה,

            ברוך

        29/10/18 07:31:

      צטט: דו-קוטבי 2018-10-27 19:24:04

      תמיד עונג צרוף לקרוא מפרי המקלד-עט שלך אהובה יקרה,ולהתרשם מאד מציורייך המרהיבים. שבוע מבורך!
       דו - קוטבי היקר.

       תודה לשובך לבקר בבלוג ציורי התנ"ך-
       ועל מילותייך הנפלאות.
       ברוך תהיה תמיד!
       יהי רצון  שתצליח , בע"ה, בהגשמת כל משאלותיך   לטובה.

      , בברכה
       אהובה.
        29/10/18 07:27:

      צטט: * חיוש * 2018-10-26 14:44:48

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבקר אצלך ולצפות בציורייך המקסימים

      לקרוא את שירך ואת ההסברים לאותה פרשה

      ההסבר לגבי המשפט ..." היניקה בנים, שרה "

      היה מרתק והעלה בי חיוך

      תודה ששיתפת אותנו ביצירותייך הנהדרות

      ולברכתך - אמן ואמן!

      שבת טובה ומבורכת גם לך יקירה ולכל בית ישראל

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      *חיוש* היקרה.

       נשיקה

       תודה לדברייך הנהדרים,

      אני שמחה  לקריאתך   המעמיקה את הטקסט המקראי.

      וגם  אוהבת את גישתך ליצירות האומנות.

       ברוכה תהיי תמיד יחד עם כל יקירייך

       וימלא ה' את כל משאלותייך לטובה.

       באהבה וחיבוקים.


       אהובה.

        28/10/18 22:24:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-10-26 13:05:31

      תודה על פוסט כל כך מושקע
       אסנת היקרה.
      נשיקה
       תודה- למילותייך הנהדרות.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.
       בשורות טובות.
       בברכה
       אהובה.
        28/10/18 22:19:

      צטט: sari10 2018-10-26 12:25:36

      נהדר יקירתי....
      כזו מוכשרת שאת!

      שבת טובה וברוכה ❤❤❤

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה עבור מילותייך הטובות. 

       הכישרון- הוא מתנת אלוקים וגם את ,ב"ה- זכית במתנה כזו.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        28/10/18 22:18:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-10-26 10:27:02

      אהובה יקרה, הציורים מרהיבים, צבעוניים ומלאי-חיים. הפרשנויות שולחות אנה -ואנה, כדרכו של דיון מקראי-מישנאי-יהודי. תודה ושבת שלום. (אגב, לראשונה - ובזכותך - הבנתי את הקשר בין ההפטרה-לפרשה במקרא).
       מכבית היקרה.
      נשיקה
       תודה, מקרב לב, לתגובה כה נפלאה.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        28/10/18 19:45:

      צטט: ~ ~ 2018-10-26 10:09:27

      ציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה על דברייך הנפלאים.

       המשך שבוע טוב ושורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        28/10/18 09:16:

      צטט: שטוטית 2018-10-26 10:01:39

      ...

      עת נולד זה הקטן

      שמחה באה לעולם

       שרה הניקה בנים

      השתתקו כל המקטרגים.

      ~~~~

      פוסט נהדר אהובה יקרה

      הטקסט והציורים הנפלאים שלך

       

      שבת שלום לך ולבני ביתך

      נשיקה

       שטוטית היקרה.

       

      נשיקה

      תודה למשוב כה נפלא.

       ברוכה תהיי תמיד!

       שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה

       אהובה

        28/10/18 09:13:

      צטט: ד. צמרת 2018-10-26 09:51:48

      הזכרת לי את סיפורי המקרא שמורתנו ספרה אודות אנשי סדום ומעלליהם.
       ד, צמרת היקר.

       תודה לתגובתך המעניינת, שמחה שהזכרתי לך חומר לימוד מקראי.
       שבוע טוב ומבורך.

       בברכה
       אהובה.
       
        27/10/18 19:24:
      תמיד עונג צרוף לקרוא מפרי המקלד-עט שלך אהובה יקרה,ולהתרשם מאד מציורייך המרהיבים. שבוע מבורך!
        26/10/18 14:44:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לבקר אצלך ולצפות בציורייך המקסימים

      לקרוא את שירך ואת ההסברים לאותה פרשה

      ההסבר לגבי המשפט ..." היניקה בנים, שרה "

      היה מרתק והעלה בי חיוך

      תודה ששיתפת אותנו ביצירותייך הנהדרות

      ולברכתך - אמן ואמן!

      שבת טובה ומבורכת גם לך יקירה ולכל בית ישראל

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      תודה על פוסט כל כך מושקע
        26/10/18 12:25:

      נהדר יקירתי....
      כזו מוכשרת שאת!

      שבת טובה וברוכה ❤❤❤

      אהובה יקרה, הציורים מרהיבים, צבעוניים ומלאי-חיים. הפרשנויות שולחות אנה -ואנה, כדרכו של דיון מקראי-מישנאי-יהודי. תודה ושבת שלום. (אגב, לראשונה - ובזכותך - הבנתי את הקשר בין ההפטרה-לפרשה במקרא).
        26/10/18 10:09:

      ציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

        26/10/18 10:01:

      ...

      עת נולד זה הקטן

      שמחה באה לעולם

       שרה הניקה בנים

      השתתקו כל המקטרגים.

      ~~~~

      פוסט נהדר אהובה יקרה

      הטקסט והציורים הנפלאים שלך

       

      שבת שלום לך ולבני ביתך

      נשיקה

        26/10/18 09:51:
      הזכרת לי את סיפורי המקרא שמורתנו ספרה אודות אנשי סדום ומעלליהם.

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין