כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך,יעקב מגיש לעשיו-נזיד עדשים/ ציירה: אהובה קליין(c)

    30 תגובות   יום שישי , 9/11/18, 06:05

    Biblical paintings

    Jacob gives Esau a stew of lentils

     

    "וַיָּזֶד יַעֲקֹב, נָזִיד; וַיָּבֹא עֵשָׂו מִן-הַשָּׂדֶה, וְהוּא עָיֵף.   וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל-יַעֲקֹב, הַלְעִיטֵנִי נָא מִן-הָאָדֹם הָאָדֹם הַזֶּה--כִּי עָיֵף, אָנֹכִי; עַל-כֵּן קָרָא-שְׁמוֹ, אֱדוֹם."

    [בראשית כ"ה, כ"ט- ל ]

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ יעקב מגיש נזיד עדשים לעשיו/ ציירה: אהובה קליין (c)


    מכירת הבכורה ליעקב.

     

    שיר מאת: אהובה קליין ©

     

    עשיו שב לאוהלו

    יגע מותש בנשמתו

    איש ציד - בפיו ובידיו

    שופך דמים מרבה כזב.

     

     בכיסאו יושב ושוקע

     רעבונו שואף להשביע

     ריח  נזיד העדשים

    באפו כקטורת בשמים.

     

    מבקש שילעיטוהו כבהמה

    אכילה גסה ומבישה,

     מה לו ולבכורה?

    מתעב עבודה טהורה.

     

    מהרהר בהנאת הרגע

    הרוע אצלו בטבע

    על הבכורה  חיש יוותר

    לנזיד העדשים מיד יתמכר.


    הערה: השיר בהשראת פרשת: תולדות [חומש בראשית]

     

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

     

    פרשת תולדות - מכירת הבכורה והשפעתה לדורות.

    מאמר מאת: אהובה קליין.

    בפרשתנו אנו  מתבשרים על הולדת שני האחים – עשיו ויעקב- ונחשפים אנו להכרת התנהגותם והשוני המהותי ביניהם וכן להתנהגותם ומעשיהם- כפי שהכתוב מתאר:


    "וַיֵּצֵא הָרִאשׁוֹן אַדְמוֹנִי, כֻּלּוֹ כְּאַדֶּרֶת שֵׂעָר; וַיִּקְרְאוּ שְׁמוֹ, עֵשָׂו.  וְאַחֲרֵי-כֵן יָצָא אָחִיו, וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו, וַיִּקְרָא שְׁמוֹ, יַעֲקֹב; וְיִצְחָק בֶּן-שִׁשִּׁים שָׁנָה, בְּלֶדֶת אֹתָם.  וַיִּגְדְּלוּ, הַנְּעָרִים, וַיְהִי עֵשָׂו אִישׁ יֹדֵעַ צַיִד, אִישׁ שָׂדֶה; וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם, יֹשֵׁב אֹהָלִים.  וַיֶּאֱהַב יִצְחָק אֶת-עֵשָׂו, כִּי-צַיִד בְּפִיו; וְרִבְקָה, אֹהֶבֶת אֶת-יַעֲקֹב.  וַיָּזֶד יַעֲקֹב, נָזִיד; וַיָּבֹא עֵשָׂו מִן-הַשָּׂדֶה, וְהוּא עָיֵף.  וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל-יַעֲקֹב, הַלְעִיטֵנִי נָא מִן-הָאָדֹם הָאָדֹם הַזֶּה--כִּי עָיֵף, אָנֹכִי; עַל-כֵּן קָרָא-שְׁמוֹ, אֱדוֹם.  וַיֹּאמֶר, יַעֲקֹב:  מִכְרָה כַיּוֹם אֶת-בְּכֹרָתְךָ, לִי.  וַיֹּאמֶר עֵשָׂו, הִנֵּה אָנֹכִי הוֹלֵךְ לָמוּת; וְלָמָּה-זֶּה לִי, בְּכֹרָה.  וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב, הִשָּׁבְעָה לִּי כַּיּוֹם, וַיִּשָּׁבַע, לוֹ; וַיִּמְכֹּר אֶת-בְּכֹרָתוֹ, לְיַעֲקֹב.  וְיַעֲקֹב נָתַן לְעֵשָׂו, לֶחֶם וּנְזִיד עֲדָשִׁים, וַיֹּאכַל וַיֵּשְׁתְּ, וַיָּקָם וַיֵּלַךְ; וַיִּבֶז עֵשָׂו, אֶת-הַבְּכֹרָה"  [בראשית כ"ה- ל"ד]

     

    השאלות הן:

    א] במה נבדלו שני האחים- יעקב ועשיו?

    ב] כיצד התייחס עשיו לבכורה? 

     

    תשובות.

    יעקב  ועשיו - השוני ביניהם.

     

    העלאת תמונות


    ציורי תנ"ך/ רבקה הולכת לבית המדרש/ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ רבקה אוחזת ביעקב ועשיו/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''    

        

     

        

    ציורי תנ"ך/ יעקב איש תם יושב אוהלים ועשיו איש ציד: ציירה: אהובה קליין(c)

     

    [שמן על בד]

        


    על עשיו נאמר: "וַיֵּצֵא הָרִאשׁוֹן אַדְמוֹנִי, כֻּלּוֹ כְּאַדֶּרֶת שֵׂעָר; וַיִּקְרְאוּ שְׁמוֹ, עֵשָׂו"

    רש"י מסביר: על פי הכתוב המתאר את עשיו-" אדמוני" הדבר בא ללמדנו שיהיה שופך דמים.- עשיו היה גם שעיר- כלומר כל גופו היה מכוסה שיער.- כבגד של צמר מלא שיער.

    רש"י מתייחס למילים: "וַיִּקְרְאוּ שְׁמוֹ, עֵשָׂו"-  על עשיו נאמר בלשון רבים: "ויקראו שמו.."  זאת בניגוד ליעקב שעליו נאמר: בלשון יחיד: "וַיִּקְרָא שְׁמוֹ, יַעֲקֹב" -כי כולם  קבעו את שמו עשיו – מלשון: "עשיה" לפי שהיה נראה עשוי וגמור בשערו הרב שלא  כדרכו של תינוק.

    רש"י אומר על יעקב- כי ה' קרא לו בשם זה, לפי שכתוב בלשון יחיד: "וַיִּקְרָא שְׁמוֹ, יַעֲקֹב" ואין התורה מזכירה מי קרא לו בשם זה.

    אמר הקב"ה: אתם קראתם לבן הבכור שלכם בשם: עשיו, אף אני אקרא לבני בכורי שם והוא יעקב הנקרא בכור, כמו שנאמר:

    "בְּנִי בְכֹרִי יִשְׂרָאֵל".[שמות ד, כ"ב]

    דרך אחרת לפרש את המילים: "וַיִּקְרָא שְׁמוֹ, יַעֲקֹב" [ויקרא- בלשון יחיד] אביו הוא זה שקרא לו בשם יעקב- על שום שאחז בעקב עשיו בעת הלידה וכך   דרכו של עולם שהאב נותן שם לבנו.

    עוד כשעשיו ויעקב היו קטנים, כבר נפרדו דרכיהם - עשיו לרשעו ויעקב לתמימותו ,אך כל עוד שהיו קטנים לא היו ניכרים במעשיהם ולא היה איש עוקב אחריהם, אבל כשהם הגיעו לגיל  שלוש עשרה שנה, אז כולם הבחינו בשוני הרב ביניהם, יעקב הולך לבתי מדרשות ואילו עשיו הולך לעסוק בעבודה זרה.

    "וַיְהִי עֵשָׂו אִישׁ יֹדֵעַ צַיִד, אִישׁ שָׂדֶה"- הכוונה שהיה יודע  לצוד ולרמות את אביו בפיו , היה נוהג  לשאול אותו שאלות- על מנת  להצטייר בפניו כצדיק, כגון: כיצד מעשרים את המלח? ואת התבן? בעוד שדברים  אלה אינם צריכים מעשר.- מהטעם הזה, יצחק התפתה להאמין שעשיו צדיק.

    רבינו בחיי מבהיר :שעשיו היה צייד משני צדדים, היה צד חיות ועופות בשדה, ומנגד היה צד את אביו בדרך של עורמה וכך מזמן הנאות  בעיני אביו.

    עשיו מכונה בשם "אִישׁ שָׂדֶה"- והכוונה שהיה אדם בטלן נוהג להתהלך בשדות וצד חיות ועופות בקשתו - להנאתו בדומה לאנשים בטלים.

    יעקב לעומתו היה: "אִישׁ תָּם, יֹשֵׁב אֹהָלִים". אינו בקי בשקרים וברמאיות- אלא פיו וליבו שווים,  היינו-דובר אמת תמיד, לכן היה נקרא " אִישׁ תָּם,"

    ֹ"יושֵׁב אֹהָלִים"- היה יושב בשני אוהלים- של שם ועבר ולומד תורה.

    רבינו בחיי מציין: על דרך הקבלה:  יעקב-יושב אוהלים [בלשון רבים]- אוהל של מעלה ואוהל של מטה, שידוע היה שצורת יעקב חקוקה הייתה למעלה בכיסא הכבוד.

    הכתוב מציין שיצחק אהב את עשיו - כי סבור היה שהוא צדיק על פי שאלותיו ואילו רבקה אהבה את יעקב.

    רש"ר [הרב  שמשון רפאל הירש] מסביר את יחס ההורים לילדיהם:

    יצחק  נחשב ל:"עולה תמימה"- הוא ישב  סמוך לבאר לחי ראי- ברוגע ובבדידות הוא העדיף חיים  אלה על פני חיי רעש והמולה של החברה האנושית ,לכן יתכן שאופיו של עשיו כאדם בעל אנרגיות חזקות ועוצמה יותר משלו - גרם לו  לראות בו כאדם - העשוי לשמש עמוד התווך של הבית.

    לעומתו ,רבקה אהבה את יעקב - לפי שראתה בו דמות שלמה אשר  משדרת חיים  שמעולם לא פגשה  בבית משפחתה.

     

    הנה רעיון מעניין:

    ה"ישמח משה"   שואל: מדוע יש להאשים את עשיו על רשעותו? הרי עוד בהיותו ברחם אמו, כאשר היא עברה - ליד בתי עבודה זרה, היה מפרכס לצאת למקום זה, היינו שעצם יצירתו הייתה ברע?

    ההסבר  לשאלה זו: אכן עשיו נולד ב"טבע רע", מכף רגל ועד  ראש לא היה  לו מתום ,לעומתו יעקב נולד בקדושה עילאית, אך מכיוון שהם היו תאומים היה בהם עירוב- מעט זה בזה ,מטעם זה אחז יעקב בעקבו של עשיו הרשע- כדי לרמז כי נדבק בו  גם מרשעותו של עשיו ומנגד נדבק גם בעשיו מעט ממעלותיו הקדושות של יעקב וזו הייתה  כל עבודתם בעולם הזה, יעקב נדרש להסיר לגמרי את זוהמת עשיו  מעליו ולעומתו- עשיו היה צריך להגדיל את  חלקו של יעקב אשר בו - ולהתעלות.  ה' קרא  לו בשם יעקב- על שם אחיזתו בעקב עשיו- כי זה מבטא את עיקר  החשיבות בעבודת ההתגברות על הרוע- היות וזה תפקידו של האדם והוא גורם כך נחת רוח לבוראו.

    יחסו של עשיו לבכורה.

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ עשיו איש  ציד/ ציירה: אהובה קליין(c)

     


    התורה מתארת לנו את  הרגע של ויתור הבכורה מצד עשיו  כאשר נענה לבקשת יעקב:

    אותו יום עשיו חוזר עייף מהשדה, כפי שמתואר  בפסוק: "וַיָּבֹא עֵשָׂו מִן-הַשָּׂדֶה, וְהוּא עָיֵף". 

    רש"י מסביר את פשר עייפות זו: אותו יום עשיו הרג נפש בשדה והכוונה שהוא התעייף  ברציחה , על הסבר זה יש הוכחה במקרא:

    "אוֹי-נָא לִי, כִּי- עָיְפָה נַפְשִׁי לְהֹורְגִים" [ירמיהו ד, ל"א] הכוונה לציון שהיא -מקוננת ויגעה נפשה  באומרה-בעבור אלה ההורגים אותנו.

    עשיו רעב ומבקש מיעקב שבישל נזיד עדשים אדומות לאכול- ומדוע בישל?, כי באותו היום נפטר אברהם - כדי שלא יראה את עשיו נכדו יוצא לדרך רעה. כי  בזמן זה בדיוק התפקר עשיו לגמרי ועבר על רציחה וחטאים קשים אחרים. ואם אברהם היה רואה זאת הרי אין זו "שיבה טובה" כפי שהתורה מציינת שהוא מת בשיבה  טובה. לכן ה' קיצר את שנות חיי אברהם.

    ביום  הראשון של ה"שבעה" אינו אוכל משלו. ומדוע  יעקב בישל ,דווקא, עדשים?

    כי העדשים  דומות בצורתן לגלגל- כי האבלות- היא גלגל חוזר בחיים. כעת  עשיו מבקש מיעקב  שייתן לו לאכול מזה ובלשונו הוא מתבטא:

    "הַלְעִיטֵנִי נָא מִן-הָאָדֹם הָאָדֹם הַזֶּה--כִּי עָיֵף.."[ שם  כ"ה, ל]

    עשיו מתכוון לאכול בגסות כדרך הבהמה , יפתח את פיו ויעקב ישפוך לתוכו כמות מרובה מהתבשיל.- לשון הלעטה- הוא לשון האכלה לבהמה - [מסכת שבת קנ"ה] "אין אוכסין [ אין תוחבים אוכל רב לתוך הגרון בכוח] את הגמל בשבת אבל מלעיטין אותו"

    יעקב חפץ לקנות את  הבכורה - מעשיו, היות שעבודת הקורבנות תלויה בה. אמר בליבו: אין רשע זה  ראוי  שיקריב קורבנות לה'.

    מנגד ,עשיו מזלזל בבכורה וטוען: "הִנֵּה אָנֹכִי הוֹלֵךְ לָמוּת; וְלָמָּה-זֶּה לִי, בְּכֹרָה".  התכוון לומר שעבודת הבכורה היא נודדת שהרי  עבודת הקורבנות לא תהיה כל הזמן אצל הבכורות- בשל חטא העגל ואחרי זה- עבודת הקורבנות עברה לשבט לוי.- עשיו ביזה את עבודות הקרבת הקורבנות לה' ואמר: "הִנֵּה אָנֹכִי הוֹלֵךְ לָמוּת; וְלָמָּה-זֶּה לִי, בְּכֹרָה".  כאן הכתוב מעיד על רשעו הרב של עשיו - כי על ידי זה שהיה מוכן למכור את  הבכורה  ליעקב, הוא ביזה את עבודת ה'.

    בנוסף הוא לקח נשים מבנות חת וזו הייתה "מורת רוח ליצחק ורבקה"

    לעומתו, יעקב שומע בקול הוריו- לא לקחת אישה מבנות הארץ ובסופו של דבר, יעקב נושא אישה  מבנות משפחתו - בדומה לאביו יצחק .אחרי נשואיו של יעקב גם עשיו לוקח מבנות  ישמעאל . יצחק לא ידע על  מכירת הבכורה. ועל פי  חז"ל גם לא ידע על הידרדרותו הרוחנית של עשיו.

    רש"ר מדגיש: כי יעקב לא הכריח את עשיו למכור לו את הבכורה, ההוכחה: שהוא נתן את התבשיל טרם המכירה ,הוא לא ניצל את רעבון עשיו כדי שימכור לו את הבכורה ולכן נאמר: "נתן" ולא נאמר: "מכר"- כמו שכתוב:

    "וְיַעֲקֹב נָתַן לְעֵשָׂו, לֶחֶם וּנְזִיד עֲדָשִׁים"

    יש להניח שביום מותו  של אברהם, יעקב שאל את עצמו: איך היו פני הדברים אם ישמעאל היה יורש את מקום אברהם, הרי עשיו הנכד המיועד לרשת את מקומו-עלול במקום לרשת את דרכו הרוחנית והמוסרית של אברהם לשוטט בשדות וכולו עסוק בצייד .

    לסיכום, כל השוני של שני האחים והתנהגותם ומכירת הבכורה ליעקב- נותנת את אותותיה לדורות- גם בימינו , כשם שעמדו אז- זה כנגד זה שני האחים –כך לאורך דורות יעקב ימכור את קנייניו הגשמיים לעשיו - אם רק יסכים  לאפשר לו לקיים את שליחותו הרוחנית והמוסרית.

     עוד יצירות שלי על הפרשה:


          

    ''    


          

    ציורי תנ"ך/ רבקה צופה אל עבר עשיו/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    ''    

    ציורי תנ"ך/ רבקה מצווה על יעקב לברוח אל  חרן/ ציירה: אהובה קליין (c)

    [שמן על בד]    

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ יצחק זוכה להצלחה בגרר/ ציירה: אהובה קליין (c)

    ''    

    ציורי תנ"ך/יצחק עורך משתה לאבימלך ולפיכול שר  צבאו/ ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]

     

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר(c)


    השבת- מפטירים ב: מלאכי [א-ב, ו]

    הנה קטע מההפטרה:


    " מַשָּׂא דְבַר-יְהוָה, אֶל-יִשְׂרָאֵל, בְּיַד, מַלְאָכִי.   אָהַבְתִּי אֶתְכֶם אָמַר יְהוָה, וַאֲמַרְתֶּם בַּמָּה אֲהַבְתָּנוּ; הֲלוֹא-אָח עֵשָׂו לְיַעֲקֹב נְאֻם-יְהוָה, וָאֹהַב אֶת-יַעֲקֹב.   וְאֶת-עֵשָׂו, שָׂנֵאתִי; וָאָשִׂים אֶת-הָרָיו שְׁמָמָה, וְאֶת-נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר.  כִּי-תֹאמַר אֱדוֹם רֻשַּׁשְׁנוּ, וְנָשׁוּב וְנִבְנֶה חֳרָבוֹת--כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס; וְקָרְאוּ לָהֶם גְּבוּל רִשְׁעָה, וְהָעָם אֲשֶׁר-זָעַם יְהוָה עַד-עוֹלָם.  וְעֵינֵיכֶם, תִּרְאֶינָה; וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל יְהוָה, מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל". 

    [מלאכי, א,א-ו]    

     

    לכל עם ישראל: חודש טוב- חודש של נסים ונפלאות- 

     הנה קטע מתפילת ראש חודש:


    "ה' זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ. יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשרָאֵל. יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרן: 
    יְבָרֵךְ יִרְאֵי ה'. הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדלִים: 

    יסֵף ה' עֲלֵיכֶם. עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם: 
    בְּרוּכִים אַתֶּם לה'. עשה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: 
    הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לה'. וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם: 
    לא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ. וְלא כָּל יורְדֵי דוּמָה: 
    וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ. מֵעַתָּה וְעַד עולָם. הַלְלוּיָהּ":     


     יהי רצון ונתגבר על כל המחלוקות- נרבה אהבת חינם בין איש לרעהו ונשכיל להתאחד כאיש אחד בלב אחד- כי אחדות זו עוצמה.

     שבת שלום ומבורך.

    דרג את התוכן:

      תגובות (30)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        16/11/18 07:19:

      צטט: kimchid 2018-11-14 23:47:42

      יפה. תודה!!

       דניאל היקר.

       תודה למילותיך הנפלאות.
       סוף שבוע נהדר ומאושר.

       בברכה
       אהובה.
        16/11/18 07:17:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-11-14 23:03:51

      תודה, אהובה, כרגיל, נאה ומושקע ביותר...

       

       מכבית היקרה.

       חיוך

       

       תודה למילים הטובות.

       סוף שבוע נעים ומאושר.


       בברכה

       אהובה.

        14/11/18 23:47:
      יפה. תודה!!
      תודה, אהובה, כרגיל, נאה ומושקע ביותר...
        13/11/18 21:26:

      צטט: נעמיקה 2018-11-13 21:18:55

      אמן!

      והציורים... נפלאים כתמיד

      תודה רבה. שאת מחייה את הסיפורים

       נעמיקה היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך הנפלאה.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       

       בברכה

       אהובה.

        13/11/18 21:18:

      אמן!

      והציורים... נפלאים כתמיד

      תודה רבה. שאת מחייה את הסיפורים

        13/11/18 20:55:

      צטט: ד. צמרת 2018-11-13 18:44:26

      לדעתי האדום האדום הזה הכוונה ליין, אך אהבתי ללמוד שיעור מפי רש"י.

       ד, צמרת היקר.
       תודה לפירוש המעניין, הרי שבעים  פנים לתורה.

      דבריך מזכירים את דברי דוד המלך:

      "וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד"

      [תהלים ק"ד, ט"ו]

       

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה

       אהובה.

        13/11/18 20:49:

      צטט: רונית אברהם 2018-11-12 20:44:12

      מצטרפת למברכים, השיעור היום מרתק במיוחד ומאוד אקטואלי.

      אהבתי במיוחד את הפרשנות על עשיו ויעקב שבהיותם תאומים דבק בכל אחד מהם מעט מאחיו, כך שלכל אחד מהם יש עבודה לעשות לתיקון. הציורים מרהיבים כתמיד ומאירי עיניים.

       

      הלוואי וברכתך תתקיים ויהיה זה אכן, חודש מלא ניסים וישועות לעם ישראל. 

      אמן ואמן. 

       

       רונית  היקרה.

      נשיקה

       תודה  לתגובתך הנהדרת,

      שמחה שאהבת את  הפירוש.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        13/11/18 20:44:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-11-11 21:53:04

      יפים מאוד הציורים וכל המאמר הכתוב והשיר ישר כוחך על ההשקעה
       אסנת היקרה.
      חיוך
       תודה לדברייך הנהדרים.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

      בברכה
       וכל טוב.
       אהובה.
        13/11/18 18:44:
      לדעתי האדום האדום הזה הכוונה ליין, אך אהבתי ללמוד שיעור מפי רש"י.
        13/11/18 08:36:

      צטט: עט סופר 2018-11-11 10:46:08

      יפה מאוד השיר התמונות והמדרשים הנפלאים....כדרכך בקודש..לא רק "במראה אליו אתוודע" כי אם גם במדרש המרחיב את הדעת ...

      יש פרשנים הרואים לא רק את ה"עדשים" שהוערו לגרונו של עשיו בגרגרנות יתירה...של עייפות ורעב... אלא גם את "הלחם" שהוגש לו ע"י יעקב יחד עם העדשים...ואכל...והלחם כידוע מחייב לעיסה מוקדמת טרם בליעתו...

      לומר לך שעשיו היה בישוב הדעת ובגמירות דעת מלאה בעסקת המכירה... ולא יכול היה לבוא לטעון בדיעבד...שניצלו את מצבו הנפשי של עייף ויגע..ו"מת" מרעב ..באותה עת לרעה ...

      ולכן...מכירת הבכורה היתה מדעת ..כפי שנאמר... "ויאכל וישת ויקם וילך ויבז עשיו את הבכורה".... 6 ואויים... אחד אחר רעהו...  ויש האומרים ששה "וי"....:) והאחרון היה בר בישוב הדעת "ויבז" עשיו את הבכורה... וזאת לאחר שהיה שבע ואף הרווה את צמאו...

      חודש נפלא של אור ושמחה ...

      ישר כח...

        עט סופר היקר.

       

       תודה מקרב לב - עבור המילים הטובות,

      הכול -בסייעתא דשמיא.

       

      ואשר לדבריך הנהדרים- המאירים והמחכימים-

      מתוקים הם-וערבים כדבש ונופת צופים.

       מאד אהבתי את הפירוש:

      "לומר לך שעשיו היה בישוב הדעת ובגמירות דעת מלאה בעסקת המכירה... ולא יכול היה לבוא לטעון בדיעבד...שניצלו את מצבו הנפשי של עייף ויגע..ו"מת" מרעב ..באותה עת לרעה ..."    

       

      יישר כוח על כל ההסברים והחידושים.

       מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי !

      תבורך בכול, מכול, כול.

       בשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        13/11/18 08:26:

      צטט: שטוטית 2018-11-11 03:35:32

      מקסים כהרגלך.

      להרבות אהבת חינם

       

      שבוע מבורך אהובה יקרה

      נשיקה

       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב- לתגובתך היפה.

       ברוכה תהיי תמיד.

        בברכה

       וכל טוב.

       אהובה.

        12/11/18 20:44:

      מצטרפת למברכים, השיעור היום מרתק במיוחד ומאוד אקטואלי.

      אהבתי במיוחד את הפרשנות על עשיו ויעקב שבהיותם תאומים דבק בכל אחד מהם מעט מאחיו, כך שלכל אחד מהם יש עבודה לעשות לתיקון. הציורים מרהיבים כתמיד ומאירי עיניים.

       

      הלוואי וברכתך תתקיים ויהיה זה אכן, חודש מלא ניסים וישועות לעם ישראל. 

      אמן ואמן. 

       

        12/11/18 07:20:

      צטט: לואיס קרול 2018-11-11 02:49:22

      עבודה  רצינית ,יפה  כרגיל

      מרשים

       

      שמעון היקר.

       תודה לתגובה כה מיוחדת ונפלאה!

       אכן "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק.."

       כך אתה מרמז לי בדרכך המחכימה -

      באמצעות תווי הנגינה הססגוניים.

        נהדר!

       המשך שבוע יצירתי וכל טוב.

       בברכה

       אהובה.

          

       


      http://cafe.themarker.com/image/2176169/

        12/11/18 07:13:

      צטט: א ח א ב 2018-11-10 19:59:09

      שבוע וחודש טוב ותודה על פוסט מושקע ועל ציורים נפלאים. יעקב ועשיו ונזיד העדשים..!!
       אחאב היקר.

       תודה רבה  עבור  תגובה כה נפלאה.
        המשך שבוע יותר טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        12/11/18 00:09:

      צטט: תכשיט 2018-11-10 17:57:46

      כמו תמיד פוסט מושקע ותמונות נפלאות... שבוע מבורך...

       

       תכשיט היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה.

       המשך שבוע טוב ומבורך.


       בברכה

       אהובה.

        12/11/18 00:07:

      צטט: * חיוש * 2018-11-09 16:29:48

      אהובה האהובה נשיקה

      נפלא להתבונן בציורייך המהממים פרי יצירתך

      ולקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה.


      ברשותך יקירה אני רוצה להציג את עשיו באור מעט חיובי

      עשיו היה עייף ורעב ובאותו רגע נתון אכילת נזיד העדשים הייתה מחייה את נישמתו

      " הנה אנוכי הולך למות ולמה זה לי בכורה?"

      יעקב התם יושב האוהלים מתגלה כאן כנוכל ומקנא באחיו הבכור

      מה גם שרבקה אמם עשתה יד אחת עם יעקוב כדי לרמות את יצחק האב

      ולקבל את ברכת הבכורה.

       

      (-: דרך אגב אני מאוד אוהבת תבשיל עדשים ומאז ילדותי אני קוראת

      לתבשיל - נזיד עדשים כמו בתורה (-:

      בציור " רבקה הולכת לבית המדרש" הוקסמתי מיפי המרצפות והברק שלהן

      מה שמדגיש את המקום המכובד והמקודש

      כמה יפה בכל ציורייך את מציירת כל כך יפה ובכישרון רב אפילו את הפרטים הקטנים

      ומפיחה בכל משיחת מיכחול - חיים

      תודה  ו * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך יקירה ולכל אהובייך

       *חיוש* היקרה

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה והמרגשת- כדרכך בקודש,

      אני מאד מעריכה את אופן התבוננותך ביצירות 

      ואת עיונך בפירושים השונים.

      נחמד שאת אוהבת עדשים- זה אכן מאכל טעים.

       מעניינת מחשבתך לגבי יעקב.

       שבעים פנים לתודה.

      אני מבחינה שאת בעלת לב רחמן.

      אשת חיל את!

       ברוכה תהיי תמיד יחד עם יקירייך.

      ויהי רצון וימלא ה' את כל משאלותייך לטובה במהרה.

        באהבה וחיבוקים.

       אהובה.

      יפים מאוד הציורים וכל המאמר הכתוב והשיר ישר כוחך על ההשקעה
        11/11/18 10:46:

      יפה מאוד השיר התמונות והמדרשים הנפלאים....כדרכך בקודש..לא רק "במראה אליו אתוודע" כי אם גם במדרש המרחיב את הדעת ...

      יש פרשנים הרואים לא רק את ה"עדשים" שהוערו לגרונו של עשיו בגרגרנות יתירה...של עייפות ורעב... אלא גם את "הלחם" שהוגש לו ע"י יעקב יחד עם העדשים...ואכל...והלחם כידוע מחייב לעיסה מוקדמת טרם בליעתו...

      לומר לך שעשיו היה בישוב הדעת ובגמירות דעת מלאה בעסקת המכירה... ולא יכול היה לבוא לטעון בדיעבד...שניצלו את מצבו הנפשי של עייף ויגע..ו"מת" מרעב ..באותה עת לרעה ...

      ולכן...מכירת הבכורה היתה מדעת ..כפי שנאמר... "ויאכל וישת ויקם וילך ויבז עשיו את הבכורה".... 6 ואויים... אחד אחר רעהו...  ויש האומרים ששה "וי"....:) והאחרון היה בר בישוב הדעת "ויבז" עשיו את הבכורה... וזאת לאחר שהיה שבע ואף הרווה את צמאו...

      חודש נפלא של אור ושמחה ...

      ישר כח...

        11/11/18 07:38:

      צטט: .D.S 2018-11-09 14:59:59

      יצירות מקסימות שצובעות את הטקסט המקראי

       

      בגוונים מרהיבים ומחיות את הסיפורים התנ"כיים

       

      בהבנה נפלאה עם חוט של חן והמון אור...

       

      אהובה ישר כוח

       

       דרורית היקרה.

      נשיקה

       תודה- מקרב לב לדברייך הנהדרים והמשמחים- הכל בסייעתא דשמיא.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

      שבוע של הצלחות וישועות.

       בברכה

       אהובה.

        11/11/18 03:35:

      מקסים כהרגלך.

      להרבות אהבת חינם

       

      שבוע מבורך אהובה יקרה

      נשיקה

        11/11/18 02:49:

      עבודה  רצינית ,יפה  כרגיל

      מרשים

      http://cafe.themarker.com/image/2176169/

        10/11/18 19:59:
      שבוע וחודש טוב ותודה על פוסט מושקע ועל ציורים נפלאים. יעקב ועשיו ונזיד העדשים..!!
        10/11/18 17:57:
      כמו תמיד פוסט מושקע ותמונות נפלאות... שבוע מבורך...
        10/11/18 17:52:

      צטט: ~ ~ 2018-11-09 11:06:08

      טובים דברייך ומסקנותייך

      ציורים יפים

      שבת שלום אהובה

       

      יקירה.

      נשיקה

       

      תודה רבה- על תגובתך היפה  והמרגשת.

       ברוכה תהיי תמיד!

       חודש טוב.

      שבוע- גדוש אור והצלחה.

       בברכה

       אהובה.

        10/11/18 17:49:

      צטט: sari10 2018-11-09 07:12:17

      אהובה............. ❤
      כמו תמיד,
      כל כך הרבה עומק ויופי במילים ובציורים שלך!!

      שבת מתוקה לך ❤

       שרי  היקרה 

      נשיקה

       תודה מעומק ליבי למילותייך הנפלאות.

       שבוע טוב ומבורך-

       שבוע של בשורות טובות,

      חודש של נסים  וישועות.


       בברכה

       אהובה.

        9/11/18 16:29:

      אהובה האהובה נשיקה

      נפלא להתבונן בציורייך המהממים פרי יצירתך

      ולקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה.


      ברשותך יקירה אני רוצה להציג את עשיו באור מעט חיובי

      עשיו היה עייף ורעב ובאותו רגע נתון אכילת נזיד העדשים הייתה מחייה את נישמתו

      " הנה אנוכי הולך למות ולמה זה לי בכורה?"

      יעקב התם יושב האוהלים מתגלה כאן כנוכל ומקנא באחיו הבכור

      מה גם שרבקה אמם עשתה יד אחת עם יעקוב כדי לרמות את יצחק האב

      ולקבל את ברכת הבכורה.

       

      (-: דרך אגב אני מאוד אוהבת תבשיל עדשים ומאז ילדותי אני קוראת

      לתבשיל - נזיד עדשים כמו בתורה (-:

      בציור " רבקה הולכת לבית המדרש" הוקסמתי מיפי המרצפות והברק שלהן

      מה שמדגיש את המקום המכובד והמקודש

      כמה יפה בכל ציורייך את מציירת כל כך יפה ובכישרון רב אפילו את הפרטים הקטנים

      ומפיחה בכל משיחת מיכחול - חיים

      תודה  ו * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך יקירה ולכל אהובייך

        9/11/18 14:59:

      יצירות מקסימות שצובעות את הטקסט המקראי

       

      בגוונים מרהיבים ומחיות את הסיפורים התנ"כיים

       

      בהבנה נפלאה עם חוט של חן והמון אור...

       

      אהובה ישר כוח

        9/11/18 11:06:

      טובים דברייך ומסקנותייך

      ציורים יפים

      שבת שלום אהובה

        9/11/18 07:12:

      אהובה............. ❤
      כמו תמיד,
      כל כך הרבה עומק ויופי במילים ובציורים שלך!!

      שבת מתוקה לך ❤

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין