כותרות TheMarker >
    ';

    דברים שרציתי לאמר לָך

    על מה שקורה מסביב

    0

    ברכת המשפט

    16 תגובות   יום שישי , 9/11/18, 13:12

    לפעמים כשנגמרות המילים, אפשר ורצוי לחזור אל המקורות (כאן בנוסח ספרד):


    תְּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל לְחֵרוּתֵנוּ וְשָׂא נֵס לְקַבֵּץ גָּלֻיוֹתֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ יַחַד מְהֵרָה מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ לְאַרְצֵנוּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', מְקַבֵּץ נִדְחֵי עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל.

     

    ברכת קיבוץ גלויות היא הברכה העשירית בתפילת שמונה עשרה, אחת משלוש עשרה ברכות הבקשה בתפילה זו, והראשונה מבין סדרת הבקשות הנוגעות לנושאים לאומיים ולגאולה השלמה יחד עם ברכת המשפט.

     

     

    "הָשִׁיבָה שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה וְיוֹעֲצֵינוּ כְּבַתְּחִלָּה. וְהָסֵר מִמֶּנּוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה. וּמְלֹךְ עָלֵינוּ אַתָּה ה' לְבַדְּךָ, בְּחֶסֶד וּבְרַחֲמִים. בְּצֶדֶק וּבמִשְׁפָּט. בָּרוּךְ אַתָּה ה'. מֶלֶךְ אוֹהֵב צְדָקָה וּמִשְׁפָּט:".

     

    ככל הנראה, אף ברכה זו, בדומה לברכת קיבוץ גלויות, הותקנה עוד לפני חורבן בית שני;  והמילים "שופטים" ו"יועצים" אינן מכוונות לשופטים ומשפטנים למיניהם, אלא קוראות לחידוש חרות לאומית תחת הנהגה עצמאית ראויה.

     

    הציטוט הבא מספר ישעיהו, מחזק את ההשערה כי מדובר בברכה שעניינה תקווה לצדק וגאולה:

    "וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה, וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה; אַחֲרֵי-כֵן, יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק, קִרְיָה, נֶאֱמָנָה. צִיּוֹן, בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה; וְשָׁבֶיהָ, בִּצְדָקָה." (ישעיהו א' 26 - 27).

     

    לעניות דעתי, העם שלנו לא התפלל ולא התכוון לימין המשיחי, ששם לו למטרה לפגוע בדמוקרטיה באמצעות חוקים כמו:   משילות, נאמנות והתגברות, אסור לנו לשתוק, כשנעשה לנגד עינינו עוול, גם אם איננו מהנפגעים. בשלב זה.

     

     

    שבת שלום וברכה!

     

     

    *** הפירושים מויקיפדיה. 

    דרג את התוכן:

      תגובות (16)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        16/1/19 21:46:
      את כל כך צודקת.
        22/12/18 20:50:
      "וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה, וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה; אַחֲרֵי-כֵן, יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק, קִרְיָה, נֶאֱמָנָה. צִיּוֹן, בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה; וְשָׁבֶיהָ, בִּצְדָקָה." (ישעיהו א' 26 - 27). הציטוט להלן לא נוגע לימינו שבהם אין עדיין דין צדק.  
        10/12/18 21:56:

      כוכב על השיתוף

      תשלחי לי הזמנה לפוסטים שלך
      תמיד אגיע בשמחה

        8/12/18 16:55:
      ללא ספק אסור
        30/11/18 08:42:

      קראתי וחייכתי כי אני "ימין משיחי",אבל לא שמתי לי למטרה לפגוע לא במשפט ולא בדמקורטיה. ולכן חייכתי, את התיוג המעוות שנוהגים אנשי שמאל כלפי אנשי ימין. לא אהבת האדם תמיד היא מושא אנשי השמאל, אלא םגיעה ולגלוג למי שלא חושב כמותם. ראיתי בימי חלדי אנשי שמאל המונעים משנאה לשמה, שנאה לכל אדם באשר הוא יהודי וערבי, ובייחוד ליהודים ימניים.

      ולגבי המשפט, כיון שהעלית פירושים, כפי שציינת מהמרשתת, אז את כאשה הגונה עברי נא על פירושים נוספים, וראי שהם רחוקים ממסקונתיך כאן. ואל תתמהי למה איני מצטט אותם כאן, כי דרך החקירה מגיעים לתובנה נכונה.

      ואסיים כן אני בז לשופטים המונעים מדעות אישיות ומחשבה פוליטית מסויימת, ובכך מעוותים את הצדק והמוסר. אני לועג לאותם שופטים החסים על מחבלים, ובמקום לגזור עליהם דין מוות מתפתלים בעיוותים משפטים הזויים. 

      ואכן "השיבה שופטינו כבראשונה", שופטים הדנים משפט אמת, ולא מוטים אחרי דעות אישיות. וכפי שציטט כאן מטה אחד מהמגיבים מקוהלת "מקום המשפט שם הרשע", נתפלל שזה יחלוף מעולמנו כאן.

      שבת שלום שבת מאירה.

      גמני חושבת משהו דומה, רק שלא שאלו אותי. (והשתתפתי באיזה יומעיון בו "אחד", משפטן - פרופ יעקובסון מהאוני. העברית , הסביר מדוע המליץ להימנע מהניסוח שנבחר. כך למשל, אף ב... פקיסטן בחרו בניסוח מעודן יותר מ"שלנו" ).
        15/11/18 12:22:
      על בתי המשפט גם אמר איש חכם אחד וְעוֹד רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע. קהלת ג טז אני יותר מתחבר לזה :)
        12/11/18 07:52:

       רונית היקרה.

      נשיקה

       יפים ומחכימים דברייך.

       יישר כוח!

      אהבתי את המקורות שהבאת.

       כל טוב.


       בברכה

       אהובה.

       

      מסכימה איתך לגמרי.
        10/11/18 18:11:
      ככ צודקת.... לימים טובים...!
        10/11/18 13:31:
      נהניתי לקרוא, רונית. שבת שלום, עמוס.
        9/11/18 19:43:

      אמן שתבוא לנו גאולה בקרוב ~~~~ !

      שבת שלום לך רונית חמודה ❤

        9/11/18 19:31:

      רונית יקירתי נשיקה

      קראתי בעיון רב את שכתבת

      תודה ששיתפת אותנו מרחשי ליבך

      * כוכב אהבה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת

        9/11/18 18:34:
      שטוטית יקרה, תיקנתי את הקישורים, תודה לך!
        9/11/18 14:21:

      כל כך אקטואלי! אכן אנו זקוקים לגאולה במהרה בימינו אמן

       

      והפסוק הראשון שהבאת רונית יקרה מזכיר לי את השיר מהמקורות

      במקרה ואתם קמים לרקוד לא לשכוח צעד תימני :)

      ''

       

      *הערה: כשאת מעלה קישורים רצוי להכניס את הקישור בפונקציית חלון נפרד

      כך נפתח הקישור והפוסט נשאר :

      תפילת שמונה עשרה

       

      רונית יקרה, את עוסקת לאחרונה בנושאים המטרידים את כולנו

      צריך לקוות לטוב במהרה בימינו אמן.

       

      שבת שלום

      נשיקהנשיקהנשיקה

        9/11/18 13:47:
      תודה על השיעור בתנ"ך, אך מדוע להסחף אחר הצעקנים שמחפשים בכל דרך להשחיר את פני המדינה. נפתלי בנט ומפלגתו אינם ימין משיחי הם חלק חשוב במדינת ישראל. אפשר להתווכח על הדרך שהחלה בעידודה של מפלגת העבודה לספח את הגדה, אך לצערינו מפלגת הליכוד וכן מפלגת חרות בעבר לא ידעו למשול. אולי נשים לוחמות דוגמת השרה איילת שקד ישנו את תפיסת המשילות. חוק הנאמנות בתרבות יאשר חלוקת נדבות למוסדות אשר יביאו אמנות נקייה מפוליטיקה. אין כל סיבה לחלק כסף ולעודד יוצרים אשר במסווה האמנות פועלים כגיס חמישי. רונית אל תדאגי, כל עוד אנו זקוקים לתרומות אמריקנריות נמשיך להיות מדינה דמוקרטית.