כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ בכיו של יעקב בפני רחל/ ציירה: אהובה קליין (c)

    40 תגובות   יום שישי , 16/11/18, 08:00

    Biblical paintings

    Jacob weeps before Rachel at the well    

     

    " ..........וַיִּשָּׂא אֶת-קֹלוֹ, וַיֵּבְךְּ"


     בראשית כ"ט, י"א]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ יעקב בוכה בפני רחל ליד הבאר/ ציירה: אהובה קליין(c) [ שמן על בד].

     

    ליד הבאר.

     שיר מאת: אהובה קליין ©


    יעקב  ליד הבאר

    להציל עדרים ימהר

    כארי  מגלה גבורתו

    האבן יגולל בזריזותו.

     

    לפתע רחל מגיחה

    פניה  מביעות שמחה

    בליווי צאן  אביה

    תבחין באהבת חייה.

     

    יעקב ינשק  נערתו

    בַּת-לָבָן אֲחִי אִמּוֹ

    דמעות ניגרות מעיניו

    כמפל  שוטפות פניו.

     

    ברוח הקודש  חוזה

    נתיב אֶפְרָתָה  רואה

    רחל מבכה בניה

    יֵ֨שׁ שָׂכָ֤ר  למעשיה.


    הערה: השיר בהשראת פרשת  ויצא [חומש בראשית.]

     

     

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר.

     

    פרשת ויצא - מה גנוז - בפגישת יעקב ורחל ליד הבאר?

    מאת: אהובה קליין.

    בפרשה זו, יעקב מקיים את ציווי אמו יוצא מבאר שבע  בדרכו לחרן  וזוכה לפגוש את רחל ליד הבאר כפי שהכתוב מתאר:

    וַיִּשָּׂא יַעֲקֹב, רַגְלָיו; וַיֵּלֶךְ, אַרְצָה בְנֵי-קֶדֶם.  וַיַּרְא וְהִנֵּה בְאֵר בַּשָּׂדֶה, וְהִנֵּה-שָׁם שְׁלֹשָׁה עֶדְרֵי-צֹאן רֹבְצִים עָלֶיהָ--כִּי מִן-הַבְּאֵר הַהִוא, יַשְׁקוּ הָעֲדָרִים; וְהָאֶבֶן גְּדֹלָה, עַל-פִּי הַבְּאֵר.  וְנֶאֶסְפוּ-שָׁמָּה כָל-הָעֲדָרִים, וְגָלְלוּ אֶת-הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר, וְהִשְׁקוּ, אֶת-הַצֹּאן; וְהֵשִׁיבוּ אֶת-הָאֶבֶן עַל-פִּי הַבְּאֵר, לִמְקֹמָהּ.  וַיֹּאמֶר לָהֶם יַעֲקֹב, אַחַי מֵאַיִן אַתֶּם; וַיֹּאמְרוּ, מֵחָרָן אֲנָחְנוּ.  וַיֹּאמֶר לָהֶם, הַיְדַעְתֶּם אֶת-לָבָן בֶּן-נָחוֹר; וַיֹּאמְרוּ, יָדָעְנוּ.  וַיֹּאמֶר לָהֶם, הֲשָׁלוֹם לוֹ; וַיֹּאמְרוּ שָׁלוֹם--וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ, בָּאָה עִם-הַצֹּאן. וַיֹּאמֶר, הֵן עוֹד הַיּוֹם גָּדוֹל--לֹא-עֵת, הֵאָסֵף הַמִּקְנֶה; הַשְׁקוּ הַצֹּאן, וּלְכוּ רְעוּ.  וַיֹּאמְרוּ, לֹא נוּכַל, עַד אֲשֶׁר יֵאָסְפוּ כָּל-הָעֲדָרִים, וְגָלְלוּ אֶת-הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר; וְהִשְׁקִינוּ, הַצֹּאן.  עוֹדֶנּוּ, מְדַבֵּר עִמָּם; וְרָחֵל בָּאָה, עִם-הַצֹּאן אֲשֶׁר לְאָבִיהָ--כִּי רֹעָה, הִוא.  וַיְהִי כַּאֲשֶׁר רָאָה יַעֲקֹב אֶת-רָחֵל, בַּת-לָבָן אֲחִי אִמּוֹ, וְאֶת-צֹאן לָבָן, אֲחִי אִמּוֹ; וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב, וַיָּגֶל אֶת-הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר, וַיַּשְׁקְ, אֶת-צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ.  וַיִּשַּׁק יַעֲקֹב, לְרָחֵל; וַיִּשָּׂא אֶת-קֹלוֹ, וַיֵּבְךְּ.  וַיַּגֵּד יַעֲקֹב לְרָחֵל, כִּי אֲחִי אָבִיהָ הוּא, וְכִי בֶן-רִבְקָה, הוּא;.. ".  [בראשית כ"ט, א- י"ד]

    השאלות הן:

    א]   באיזה אופן הלך יעקב לחרן?

    ב]   מפגש יעקב עם רחל- ליד הבאר, מה המיוחד?

    תשובות.

    יעקב הולך לחרן.

     

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ יעקב יוצא לחרן בציווי אימו- רבקה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ יעקב מגולל את האבן מפי הבאר/ ציירה: אהובה קליין (c)

        

     

    נאמר:"וַיִּשָּׂא יַעֲקֹב, רַגְלָיו; וַיֵּלֶךְ, אַרְצָה בְנֵי-קֶדֶם". 

    רש"י מסביר:  את הקושי - מדוע נאמר תחילה  לשון משא – היינו "וַיִּשָּׂא"  ואחר כך כתוב  "וַיֵּלֶךְ"?

    אלא, שמכאן ניתן ללמוד: שהיה הולך  יעקב, תחילה -  מתוך פחד וחשש [שמא עשיו ירדוף אחריו]  לכן הליכתו הייתה קשה ורגליו היו כבדות.

    אך  לעומת זאת כאשר ה' הבטיח לו בשורה טובה ומעודדת שיזכה לשמירה מה' - כפי שהכתוב מציין: "וְהִנֵּה אָנֹכִי עִמָּךְ, וּשְׁמַרְתִּיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר-תֵּלֵךְ" [שם כ"ח, ט"ו] רגליו כבר לא היו כבדות וכאילו ליבו נשאם.

    רש"י מבסס את הסברו על פי בראשית רבה.

    ה"כלי יקר" מבהיר: "לפי שבהליכה ראשונה אמרו חז"ל [סנהדרין צד. ע"א] שקפצה  לו הארץ ולפי זה לא הייתה ההליכה תלויה בזירוז רגליו כי אם בנס, הוצרך לומר שמכאן והלאה לא הלך על ידי קפיצת הארץ - כי אם ברגליו כשאר אדם"  במילים אחרות - שכאשר יצא יעקב בתחילת דרכו  מבאר שבע לכיוון  חרן על פי רש"י   התקצרה לו הדרך שהרי היה כתוב : "ויפגע במקום" והמקום הוא הר  המוריה לפי שנעקר הר המוריה ממקומו ובא לקראתו, אך מכאן והלאה הלך כאדם רגיל.

    רש"ר מסביר: שיעקב הפך לאיש אחר, לא עוד: "ויצא יעקב" אלא : "וַיִּשָּׂא יַעֲקֹב, רַגְלָיו" אין רגליו מוליכות אותו ,גופו אינו נושא את רוחו, אלא הנשמה נושאת את גופו.

    זו הגישה שבאמצעותה יוצא לפגוש את עתידו מתוך ביטחון בה'  ושמחה בעודו חסר כל ,מלבד המקל האוחז בידו.

    ומדוע היה חסר כול? לפי שישנו מדרש המספר: כי אליפז- בנו בכורו  של עשיו רדף אחרי יעקב ובציווי אביו ביקש להורגו, הציע לו יעקב לקחת את כל רכושו שהיה אתו - כך יחשב לעני ועני נחשב למת, ואליפז שהיה במלכוד רגשות, מצד אחד רצה לקיים את צווי אביו ומנגד אהב את יעקב ולא רצה להורגו, עשה כן, לכן יעקב היה חסר כול- כאשר הלך לחרן.

    המפגש  של יעקב עם רחל.

    רבינו בחיי  מפרש: בכל אחד מבין האבות מוצאים אנו בארות ובכל אחד מהם  נרמז בהם העתיד: באר- זהו רמז לבית המקדש שהוא עתיד להבנות בזרעם והמשיל את בית המקדש לבאר מים כי משם תצא תורה.

    בנוגע  ליצחק הכתוב מציין: "מַיִם חַיִּים" [שם כ"ח, י"ט]

    עוד מוסיף רבינו בחיי: נאמר: "וְהִנֵּה-שָׁם שְׁלֹשָׁה עֶדְרֵי-צֹאן רֹבְצִים.."

    המילה "שָׁם"- רומזת רמז לנוכחות ה' במקום, כמו שכתוב: "וָאָקוּם, וָאֵצֵא אֶל-הַבִּקְעָה, וְהִנֵּה-שָׁם כְּבוֹד-יְהוָה עֹמֵד" [ יחזקאל ג, י"ט]

    ישראל משולים לצאן- כמו שכתוב: "וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי" [יחזקאל ל"ד, ל"א]

    כאן הכתוב מזכיר: "שְׁלֹשָׁה עֶדְרֵי-צֹאן"- לפי שישראל מחולקים לשלוש קבוצות: כוהנים, לוויים, ישראלים והיו עולים למקדש שלוש פעמים בשנה.

    לאחר שיעקב הסיר את האבן מעל באר המים לעיני הרועים ועשה זאת בקלות ובמהירות- כפי שמעיד על כך: רש"י בדומה  לאדם המסיר פקק מבקבוק – הדבר מוכיח   עד כמה כוחו של יעקב היה גדול.

     רש"ר טוען:  כי הקלות בה יעקב הרים את אבן מעל הבאר לבדו – עד כדי כך שהוא גרם לה להתגלגל-  בעוד שאבן זו הייתה כה כבדה שאחרים רק בכוחות משותפים יכלו  להזיזה - זה מוכיח: למרות שיעקב היה חסר כול, היו לו "נכסים" גופו החזק והבריא היה הנכס  שישמש לו לבנות את עתיד ביתו ,זה כוח שניתן להשיג אותו על ידי חיים טהורים שקיים כבר בעברו- לימוד תורה – זהו יסוד להשגת עושר וכבוד. ועל כך אמר שלמה המלך:

    "אֹרֶךְ יָמִים, בִּימִינָהּ;    בִּשְׂמֹאולָהּ, עֹשֶׁר וְכָבוֹד". [משלי ג', ט"ז]

    יעקב אינו מסוגל לסבול השתמטות, או בגידה, אלא נאמנות למילוי  החובה.

    ה"נכס" השלישי"- ההתלהבות לעבוד , זריזות  והיכולת לעזור לזולת גם אם הדבר  אינו נוגע לו אישית. זוהי מידה שאינה מצופה- מ"איש תם יושב אוהלים " אישיות מיוחדת זו  מייצגת את כל התכונות של עם ישראל העם שנועד לייצג את   משלוחי היד השונים- הרוחניים והגשמיים בחיים.

    כאשר יעקב רואה לראשונה את רחל הוא מנשק  אותה כפי שהכתוב מתאר:

    "וַיִּשַּׁק יַעֲקֹב, לְרָחֵל";

    ה"חיזקוני" מסביר: כי דווקא רחל הגיעה ולא לאה, לפי שעיני לאה היו רכות והרוח  ומזג האוויר  קשים לה, לפיכך לא רעתה את הצאן ועוד כדי לחלוק כבוד לגדולה!

    הרמב"ן  ואבן עזרא סבורים: כי נשיקה בלמ"ד- "לְרָחֵל"-  איננה בפה, אלא נישק אותה על ראשה ,או כתפה.

    לכן נשיקה עם האות למ"ד- היא ביד או בכתף, או בלחי על פי מנהג המדינות.

    לעומת זאת, אבן עזרא טוען: שכל נשיקה בלא האות למ"ד היא בפה.

    רבינו בחיי מסביר: כאשר יעקב נישק את רחל-  קטנה הייתה ועדיין לא הייתה מתאימה להינשא ולכן מסר לבן את הצאן בידיה ולא מסר ללאה שהייתה גדולה ממנה, כי הייתה כבר ראויה להינשא, על כן הייתה יושבת בבית.

     בהמשך נאמר: "וַיִּשָּׂא אֶת-קֹלוֹ, וַיֵּבְךְּ" על בכיו  זה של יעקב בעת פגישתו עם רחל, מפרש רש"י בשתי דרכים:

    א] לפי שצפה ברוח הקודש שאינה נכנסת עמו לקבורה ,  היות ונקברה לבדה בדרך אפרתה ולא במערת המכפלה.

    ב]: היות ויעקב הגיע בידיים ריקות ,לפי  שאליפז לקח לו את  כל מה שהיה בידו. לא – כאליעזר -עבד אברהם- שהעניק תכשיטים לרבקה ובכך שימח אותה.

     לסיכום, לאור האמור לעיל, ניתן להסיק כיצד ניתן לבנות בית יהודי – על בסיס "נכסים" הכוללים- כוח, רצון, מסירות ,יושר ואחריות - הנובעים מתוך החיבור לבאר המים – באר הרוחניות- סמל התורה והמקדש  ואת הדגם הזה מייצג יעקב אבינו אשר נשען על עץ החיים לאורך כל הדרך.  כפי שאמר שלמה המלך:   

        "עֵץ-חַיִּים הִיא, לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ; וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר".[משלי ג, י"ח] 

     

     

    הנה דברים יפים מפי ידיד מהאתר שכתב :

     

    לואיס קרול:

    "ונחזור לפרשתנו: יעקב בורח מאחיו שרוצה להורגו, ומגיע לחרן – וכבר מן השם אנו יודעים שזהו מקום מלא חשדות וכעס: חרן- חרונו של עולם, אנשים חושדים זה בזה, לא מאמינים זה לזה, לבן הארמי לא היה יוצא דופן בתבנית נוף מולדתו, הוא היה חלק משיטה שלמה.

    לעומתם יעקב פותח באחווה – "ויאמר להם יעקב אחי מאין אתם? אך הם עונים לו קצרות "ויאמרו מחרן אנחנו". יעקב אומר 'להם', והם עונים בלי נמען – 'ויאמרו'. ויעקב מנסה שוב: "ויאמר להם הידעתם את לבן בן נחור" – ניסיון לפתוח בשיחה, אתם מכירים את…, אך הם עונים במילה אחת, שלא פותחת אלא סוגרת: "ויאמרו ידענו". הוא מנסה שוב: "ויאמר להם השלום לו?", אך הם שוב עונים במילה אחת "ויאמרו שלום", ודוחים אותו מעליהם "והנה רחל בתו באה עם הצאן", וכדברי המדרש: "ואם פיטפוטים אתה מבקש 'והנה רחל ביתו באה עם הצאן', שהדיבור מצוי בנשים…". ואז יעקב פונה אליהם, ושואלם, אם אתם כל כך ממהרים ועסוקים ולא פנויים לשוחח, להתחבר, ליצור דיאולוג וקשר מדוע הינכם עומדים פה? 'ויאמר הן עוד היום גדול לא עת האסף המקנה השקו הצאן ולכו רעו'!
    ואז מתגלה המציאות המורכבת: "ויאמרו לא נוכל עד אשר יאספו כל העדרים וגללו את האבן מעל פי הבאר והשקינו הצאן". מדוע יש אבן כבדה על הבאר, מה ההיגיון בכך? כותב הרש"ר הירש: "באר של ציבור יש לכסות בכיסוי קל, לנוחיות הרבים הנזקקים לה. אולם כאן – הרי זה קו אפייני לבני ארם – אין הבריות נותנים אימון זה בזה, ועינו של האחד צרה בשל חברו, שמא חלילה ישאב האחד יותר מהשני! משום כך היה הכיסוי כה כבד, שרק במעמד כולם ובכוחותיהם המשותפים יכלו להגיע אל הבאר".
    חרן הוא מקום ללא אחווה, ללא אמון, וכמה בולטת על הרקע הזה התנהגותו מלאת האהבה של יעקב לבת דודו: "ויהי כאשר ראה יעקב את רחל בת לבן אחי אמו ואת צאן לבן אחי אמו ויגש יעקב ויגל את האבן מעל פי הבאר וישק את צאן לבן אחי אמו, וישק יעקב לרחל וישא את קולו ויבך", כמה אהבה ואחווה יש כאן, וכמה כוח נותנת האחווה והאהבה!"

        

     

     אהבתי את ההסברים היפים, יישר כוח לך שמעון היקר, תודה רבה!

     

     

     

     


      

     עוד מיצירותיי לפרשה זו:

     

     

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ חלום יעקב- מלאכים עולים ויורדים/ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/יעקב רואה את "שער השמים"/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     

    העלאת תמונות    


    ציורי  תנ"ך / יעקב יוצק שמן על המצבה בבית אל/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]    


          

    ''    

          


    ציורי תנ"ך/ יעקב עובד בעד רחל- שבע שנים/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ רחל אומרת ליעקב: "הבה לי בנים..".

    ויעקב עונה לה:"...התחת אלוקים אנוכי.."?/ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ רחל שמחה בהולדת יוסף/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


        

    העלאת תמונות    

        

    ציורי תנ"ך/ יעקב קורא לנשותיו לשוב לכנען/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    [שמן על בד] 

    העלאת תמונות    

        

    ציורי תנ"ך/ רחל יושבת על התרפים/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

     השבת: מפטירים בספרים : [תרי- עשר, הושע י"א,ו- י"ד,י יואל ב,כ"ו- כ"ז]

    הנה  קטע קטן מההפטרה[ יואל ב, כ"ו- כ"ז]

    "וַאֲכַלְתֶּם אָכוֹל, וְשָׂבוֹעַ, וְהִלַּלְתֶּם אֶת-שֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר-עָשָׂה עִמָּכֶם לְהַפְלִיא; וְלֹא-יֵבֹשׁוּ עַמִּי, לְעוֹלָם.   וִידַעְתֶּם, כִּי בְקֶרֶב יִשְׂרָאֵל אָנִי, וַאֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, וְאֵין עוֹד; וְלֹא-יֵבֹשׁוּ עַמִּי, לְעוֹלָם". 


     * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על כל היצירות באתר(c)


    שבת שלום- לכל עם ישראל בכלל ובפרט.

     יהי רצון שנתרחק מכל המחלוקות ונרבה אהבה וכבוד איש לרעהו-

    כאיש אחד בלב אחד, ובא לציון גואל.אמן ואמן.

     


     

     



    דרג את התוכן:

      תגובות (40)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        23/11/18 05:40:

       תודה גם לכל החברים שהעניקו כוכבים.

       תבורכו בסוף שבוע נעים ושמח.


       בברכה

       אהובה.

        22/11/18 00:10:

      צטט: זיוה גל 2018-11-21 16:03:51

      הנה גם התנ"ך מעודד רגישות של גבר. (כך אני מתחברת

      לכתוב). מותר לו לבכות מותר לו להחצין

      את רגשותיו. (ולא רק לנשים)

       

       

       

       

      והציורים כרגיל מקסימים בעיניי.

       

       זיוה היקרה.

      נשיקה

       תודה לדברייך הנפלאים.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

        21/11/18 16:03:

      הנה גם התנ"ך מעודד רגישות של גבר. (כך אני מתחברת

      לכתוב). מותר לו לבכות מותר לו להחצין

      את רגשותיו. (ולא רק לנשים)

       

       

       

       

      והציורים כרגיל מקסימים בעיניי.

        21/11/18 08:55:

      צטט: dmeir 2018-11-20 14:47:06

      יפה מאוד, כהרגלך בקודש.

       מאיר היקר.

       תודה לביקורך בבלוג ציורי התנ"ך.
       ותודה על המילים הטובות.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       ובשורות טובות.

      אהובה
        21/11/18 08:52:

      צטט: שטוטית 2018-11-20 10:30:25

      אהובה יקרה:-)

       

      את מעשירה את פרשת-השבוע

      בצבע ובשיר.

       

      כל הכבוד

      נשיקה

       שטוטית היקרה.


      נשיקה

       תודה על דברייך  הנהדרים.

       ברוכה תהיי תמיד,

      המשך שבוע טוב ויצירתי-

      גדוש שמחה והצלחות.


       בברכה

       אהובה.

        20/11/18 22:02:

      צטט: שיאצו, דיקור סיני 2018-11-20 02:37:44

      יהי רצון שנתרחק מכל המחלוקות ונרבה אהבה וכבוד איש לרעהו- כאיש אחד בלב אחד, ובא לציון גואל.אמן ואמן. מצטרפת לברכה הזו בכל לבי!
       אפרת היקרה.
      נשיקה
       תודה, לתגובתך הנפלאה.
        המשך שבוע טוב - ונזכה לראות  את אחדות  עם ישראל.
      בשורות טובות.
       בברכה
      אהובה
        20/11/18 21:57:

      צטט: kimchid 2018-11-19 20:34:22

      תודה...שבוע טוב.

       דניאל היקר.

       תודה על הביקור בבלוג והברכה.
       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        20/11/18 21:33:

      צטט: נעמיקה 2018-11-19 08:50:42

      תודה לך אהובה! ציורים מרשימים ביותר. עושר ועומק. אהבתי מאד את הציור על חלום יעקב, שבוע נפלא וישר כח

       

       

      נעמיקה היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב- לדברייך הנהדרים.

       שמחה שאהבת את היצירה על חלום יעקב.

       ברוכה תהיי תמיד.

       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        20/11/18 21:30:

      צטט: א ח א ב 2018-11-18 15:51:38

      כאיש אחד בלב אחד, ובא לציון גואל.אמן ואמן. תודה אהובה. שבוע טוב :)

      אחאב היקר.

       תודה לתגובתך הנפלאה.
      המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה
        20/11/18 14:47:
      יפה מאוד, כהרגלך בקודש.
        20/11/18 10:30:

      אהובה יקרה:-)

       

      את מעשירה את פרשת-השבוע

      בצבע ובשיר.

       

      כל הכבוד

      נשיקה

       

        20/11/18 08:07:

      צטט: עט סופר 2018-11-18 11:51:05

      לעילא ולעילא המדרשים... והציורים כנופת צופים ...תבורכי ... חודש מואר באור יקרות ...

       

       עט סופר היקר.

       תודה, מקרב לב לדבריך המשמחים והמעודדים כאחד-

      להמשיך  בנתיב ספר הספרים- 

       מתוך שמחה וסייעתא דשמייא רבה.

       תבורך בכל הברכות והישועות.


        בברכה

       אהובה.

        20/11/18 08:03:

      צטט: ד. צמרת 2018-11-18 10:35:37

      יפים דברי החכמים שמלווים את פרשות השבוע.

       

       ד, צמרת היקר.

       תודה לתגובתך היפה.

       ברוך תהיה!

       

       בברכה

       אהובה.

      יהי רצון שנתרחק מכל המחלוקות ונרבה אהבה וכבוד איש לרעהו- כאיש אחד בלב אחד, ובא לציון גואל.אמן ואמן. מצטרפת לברכה הזו בכל לבי!
        19/11/18 22:33:

      צטט: בדולח. 2018-11-18 08:15:45

      פשוט נפלא.
       בדולח היקר.
       תודה עבור מילותיך הטובות.
       המשך שבוע טוב ומבורך.
       בברכה

      אהובה.
        19/11/18 22:32:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-11-17 20:27:51

      נהדר, אהובה. הציורים מרהיבים, ואני מצטרפת לאיחוליך בכל לב.
       מכבית היקרה.
      חיוך
       תודה לתגובתך היפה, המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        19/11/18 20:34:
      תודה...שבוע טוב.
        19/11/18 09:11:

      צטט: רונית אברהם 2018-11-17 20:14:09

      אהובה יקרה,

      גם אני מאוהבי שיעור התנ"ך אצלך, ונהניתי גם מהציורים.

      אהבתי גם את ההסבר של שמעון על חרן - ועל האחווה שהפגין יעקב, לא זכרתי את הדמעות, אבל הן רק מאירות באור נוסף את יעקב אבינו. הציור החביב עלי הוא חלומו של יעקב. 

      מדהימה המחשבה כי יש סולם לשמיים ובו עולים ויורדים המלאכים.

      שבוע טוב ומבורך.

       

       רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב לדברייך המרגשים והמשמחים כאחד.

         ברוכה תהיי תמיד- יחד עם כל יקירייך.

       המשך שבוע טוב ויצירתי

      והמשך חודש של  נסים  לעם ישראל- בכלל ובפרט.

       בברכה

       אהובה.

        19/11/18 09:06:

      צטט: barir 2018-11-17 09:01:46

      אהובה היקרה! תודה על כל היופי הזה. כך צריך ללמד תנ"ך. תודה ושבוע מייב♥


       מרסיה היקרה.
      נשיקה
       תודה לתגובתך הנפלאה.
      מזל טוב ליום הולדתך.
       עד מאה ועשרים כעשרים- בבריאות טובה - אושר ונחת.

       בברכה
       אהובה.
        19/11/18 08:50:
      תודה לך אהובה! ציורים מרשימים ביותר. עושר ועומק. אהבתי מאד את הציור על חלום יעקב, שבוע נפלא וישר כח
        18/11/18 22:44:

      צטט: דו-קוטבי 2018-11-16 16:42:49

      אהובה יקרה, כתמיד עונג צרוף לבקרך, ולהתרשם מציורייך הנפלאים ומסקירת הפרשה. שבת שלום !

      דו קוטבי היקר.

       תודה, מעומק  ליבי - על דבריך המשמחים והמרגשים.
        תבורך בכול, מכול , כול.

       בברכה
       אהובה.
        18/11/18 22:43:

      צטט: .D.S 2018-11-16 14:11:02

      אהובה היקרה,

       

      המכלול של הציורים ודברי התורה מדהים

       

       דרורית היקרה.

      נשיקה

       תודה  מקרב  לב לתגובתך היפה.

       ברוכה תהיי תמיד.

       בברכה

       אהובה.

        18/11/18 15:51:
      כאיש אחד בלב אחד, ובא לציון גואל.אמן ואמן. תודה אהובה. שבוע טוב :)
        18/11/18 15:50:
      כאיש אחד בלב אחד, ובא לציון גואל.אמן ואמן. תודה אהובה. שבוע טוב :)
        18/11/18 11:51:
      לעילא ולעילא המדרשים... והציורים כנופת צופים ...תבורכי ... חודש מואר באור יקרות ...
        18/11/18 10:35:
      יפים דברי החכמים שמלווים את פרשות השבוע.
        18/11/18 08:15:
      פשוט נפלא.
      נהדר, אהובה. הציורים מרהיבים, ואני מצטרפת לאיחוליך בכל לב.
        17/11/18 20:14:

      אהובה יקרה,

      גם אני מאוהבי שיעור התנ"ך אצלך, ונהניתי גם מהציורים.

      אהבתי גם את ההסבר של שמעון על חרן - ועל האחווה שהפגין יעקב, לא זכרתי את הדמעות, אבל הן רק מאירות באור נוסף את יעקב אבינו. הציור החביב עלי הוא חלומו של יעקב. 

      מדהימה המחשבה כי יש סולם לשמיים ובו עולים ויורדים המלאכים.

      שבוע טוב ומבורך.

        17/11/18 20:09:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-11-16 11:25:45

      אני כל שבוע מתלהבת מהפרשה שאת מביאה . מהציורים ומהכתוב. יישר כוחך
       אסנת היקרה.
      נשיקה
       תודה לתגובתך היפה והמשמחת.
       שבוע טוב- גדוש  ברכות והצלחות.

       בברכה
       אהובה.
        17/11/18 20:08:

      צטט: ~ ~ 2018-11-16 11:24:45

      ציורים נפלאים

      תודה על ההסברים והשיר

      שבת שלום אהובה

       

        יקירה.

      נשיקה

       תודה- מקרב לב- למילותייך הנפלאות.

       ברוכה  תהיי תמיד.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       ברכה

       אהובה.

        17/11/18 19:37:

      צטט: * חיוש * 2018-11-16 10:13:22

      אהובה האהובה נשיקה

      הפרשה הזו מרגשת מאוד בעיניי

      ואת העצמת אותה בציורייך הנפלאים, בשירך המחורז ובהסברים.

      יקירה, קבלי זאת כמחמאה ענקית :

      אני עצמי חילונית גאה ומכורה לפוסטים שאת מעלה מידי שבוע

      ועונג בשבילי להתוודע לפרשות השבוע דרך יצירותייך  הנפלאות

      * כוכב אהבה והערצה אמן ואמן לברכתך

      שבת טובה ושקטה לך יקירה ולכל בית ישראל

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה מקרב לב על מילותייך הטובות והמרגשות. למרות שאת מגדירה את עצמך כחילונית גאה,  אולי  אינך  מודעת לנשמה הגבוהה שלך כיהודייה   לתפארת ,

      את מקיימת הרבה מצוות  מבלי לשים לב, זכור לי- איך כיבדת את הורייך במסירות נפש, זוהי  אחת מהמצוות בעשרת הדיברות, ועצם העובדה שאת חיה בארץ ישראל- הרי את מקיימת בכל  גופך את מצוות יישוב ארץ ישראל ומה בנוגע ליחסך הנפלא  לזולת? זו גם מצווה: "ואהבת לרעך כמוך"!

      לכן, אני מציעה לך להגיד: שאת יהודייה גאה.

        וכל זה  מעט שבמעט  מתוך ים  הזכויות שיש לך.

      את ראויה לכל השבחים.

       אותך יברך אלוקים.אמן ואמן.

       בברכה , אהבה וחיבוקים.


       אהובה.

        17/11/18 19:21:

      צטט: sari10 2018-11-16 09:19:10

      מרשימה מעמיקה ומוכשרת כתמיד ❤❤❤

      שבת ברוכה לך אהובה ❤❤

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב, למילותייך הנפלאות.

       שבוע טוב- גדוש ברכות והצלחות.


       בברכה

       אהובה.

        17/11/18 09:01:
      אהובה היקרה! תודה על כל היופי הזה. כך צריך ללמד תנ"ך. תודה ושבוע מייב♥
        16/11/18 16:42:
      אהובה יקרה, כתמיד עונג צרוף לבקרך, ולהתרשם מציורייך הנפלאים ומסקירת הפרשה. שבת שלום !
        16/11/18 14:11:

      אהובה היקרה,

       

      המכלול של הציורים ודברי התורה מדהים

      אני כל שבוע מתלהבת מהפרשה שאת מביאה . מהציורים ומהכתוב. יישר כוחך
        16/11/18 11:24:

      ציורים נפלאים

      תודה על ההסברים והשיר

      שבת שלום אהובה

        16/11/18 10:13:

      אהובה האהובה נשיקה

      הפרשה הזו מרגשת מאוד בעיניי

      ואת העצמת אותה בציורייך הנפלאים, בשירך המחורז ובהסברים.

      יקירה, קבלי זאת כמחמאה ענקית :

      אני עצמי חילונית גאה ומכורה לפוסטים שאת מעלה מידי שבוע

      ועונג בשבילי להתוודע לפרשות השבוע דרך יצירותייך  הנפלאות

      * כוכב אהבה והערצה אמן ואמן לברכתך

      שבת טובה ושקטה לך יקירה ולכל בית ישראל

        16/11/18 09:19:

      מרשימה מעמיקה ומוכשרת כתמיד ❤❤❤

      שבת ברוכה לך אהובה ❤❤

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין