כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ יעקב רוכש חלקת שדה באזור שכם/ ציירה: אהובה קליין (c)

    26 תגובות   יום שישי , 23/11/18, 06:28

    Biblical paintings

     Jacob buys a plot of land in Shcem area

     

    "וַיָּבֹא יַעֲקֹב שָׁלֵם עִיר שְׁכֶם, אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ כְּנַעַן, בְּבֹאוֹ, מִפַּדַּן אֲרָם; וַיִּחַן, אֶת-פְּנֵי הָעִיר.  יט וַיִּקֶן אֶת-חֶלְקַת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר נָטָה-שָׁם אָהֳלוֹ, מִיַּד בְּנֵי-חֲמוֹר, אֲבִי שְׁכֶם--בְּמֵאָה, קְשִׂיטָה."


     [בראשית ל"ג, י"ח- י"ט]

     

    ''

     

     ציורי  תנ"ך/ יעקב רוכש  חלקת שדה באזור שכם/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן  על בד]

     

    יעקב רוכש חלקת שדה.

     שיר מאת: אהובה קליין ©

     

     עת יצא יעקב  משיני אריות

     לא איבד   לרגע עשתונות

      חכמתו כמעיין המתגבר

      כתמר וארז- לא יישבר.

     

     על אף שעת הדמדומים

     כשחושך ואור  מחוללים

     מתרחק מפיתויים ובלבולים

     משקיף ברוחו למרחקים.

     

    שלם בגופו, תורתו וממונו

    מול שכם קובע חנייתו

    מקום בו נטה אוהלו -

    מאבי שכם רוכש בכספו.

     

     זכות גדולה נפלה בחלקו

    דוגמת אברהם ודויד מלכו

    כחוליה בשרשרת הדורות

     במעות- קובע עובדות!

     הערה: השיר בהשראת  פרשת  וישלח [חומש בראשית]

     

    הרעיון מאחורי היצירה והשיר:



          

              פרשת וישלח - "איזהו חכם הרואה את הנולד"?

    מאת אהובה קליין.

    בפרשה זו יעקב קונה  חלקת שדה בארץ ישראל,   בהגיעו לסביבת שכם, כך התורה מתארת  את ההתרחשות:

    "וַיָּבֹא יַעֲקֹב שָׁלֵם עִיר שְׁכֶם, אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ כְּנַעַן, בְּבֹאוֹ, מִפַּדַּן אֲרָם; וַיִּחַן, אֶת-פְּנֵי הָעִיר.  וַיִּקֶן אֶת-חֶלְקַת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר נָטָה-שָׁם אָהֳלוֹ, מִיַּד בְּנֵי-חֲמוֹר, אֲבִי שְׁכֶם--בְּמֵאָה, קְשִׂיטָה.  וַיַּצֶּב-שָׁם, מִזְבֵּחַ; וַיִּקְרָא-לוֹ--אֵל, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל וַיַּצֶּב-שָׁם, מִזְבֵּחַ; וַיִּקְרָא-לוֹ--אֵל, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל".  [בראשית ל"ג, י"ח- כ]

     השאלות הן:

    א]  באיזה מצב הגיע יעקב  לעיר שכם?

    ב]  מדוע רכש  חלקת שדה -מול שכם?

    תשובות.

    יעקב מגיע  לשכם.

    רש"י מסביר: יעקב מגיע לשכם - שלם בכל ענייניו:

    שלם בגופו- כלומר  בריא - שנתרפא מצליעתו , בעקבות המאבק עם  מלאכו של עשיו כפי שנאמר:

    "וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב, לְבַדּוֹ; וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ, עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר.  כו וַיַּרְא, כִּי לֹא יָכֹל לוֹ, וַיִּגַּע, בְּכַף-יְרֵכוֹ; וַתֵּקַע כַּף-יֶרֶךְ יַעֲקֹב, בְּהֵאָבְקוֹ עִמּוֹ".[שם ל"ב, כ"ה]

    חז"ל אומרים: כי איש זה - הוא  שרו של עשיו שביקש  להרוג את יעקב.

    שלם בממונו - שלא היה חסר לו כלום מכל אותו דורון ששלח לעשיו אחיו.

    שלם בתורתו - לפי שלא שכח תלמודו בעשרים שנות מגוריו עם לבן הארמי.

    רש"י מפרש: אף שהכתוב כבר ציין את יציאתו של יעקב מבית לבן:

    "וַיִּנְהַג אֶת-כָּל-מִקְנֵהוּ, וְאֶת-כָּל-רְכֻשׁוֹ אֲשֶׁר רָכָשׁ--מִקְנֵה קִנְיָנוֹ, אֲשֶׁר רָכַשׁ בְּפַדַּן אֲרָם:  לָבוֹא אֶל-יִצְחָק אָבִיו, אַרְצָה כְּנָעַן".[בראשית  ל"א, י"ח]

     חזר הכתוב והדגיש את יציאתו ממקום זה בשנית:

    כאדם האומר לחברו בדרך פלא - "יצא פלוני מבין שיני אריות ובא שלם" כך גם כאן הכתוב מתאר את הפלא שבדבר.

    על פי רש"י: יעקב  הגיע  מחוץ לשכם ולא נכנס לתוכה היות ואותו זמן היה: ערב שבת ומפאת קדושת היום היה אסור לו להמשיך בהליכתו.

    ה"בני יששכר" מפרש: "שָׁלֵם"- ראשי תיבות- שם, לשון, מלבוש, יעקב לא שינה את שמו העברי לא את לשונו ולא את מלבושו.

    זאת למרות שהיה אצל לבן וגם פגש את עשיו וקשר עמו ידידות -  על אף שכל זה יכול היה להשפיע עליו לרעה, מכאן ניתן ללמוד : כי שלמותו של יהודי מתבטאת  בכך- שהוא  משכיל לשמור על שלושת עקרונות אלו!

    הרמב"ן סבור: כל עוד יעקב  היה בסוכות [שם מקום] כפי שקראנו :

    "וְיַעֲקֹב נָסַע סֻכֹּתָה, וַיִּבֶן לוֹ בָּיִת; וּלְמִקְנֵהוּ עָשָׂה סֻכֹּת, עַל-כֵּן קָרָא שֵׁם-הַמָּקוֹם סֻכּוֹת". [שם ל"ג, י"ז]

    היה פוחד מעשיו - כי סוכות נמצאת בעבר הירדן מזרח , במלכות סיחון- כפי שמוזכר בספר יהושע:

    "וַיִּתֵּן מֹשֶׁה לְמַטֵּה-גָד, לִבְנֵי-גָד לְמִשְׁפְּחֹתָם. ...וּבָעֵמֶק בֵּית הָרָם וּבֵית נִמְרָה וְסֻכּוֹת וְצָפוֹן, יֶתֶר מַמְלְכוּת סִיחוֹן מֶלֶךְ חֶשְׁבּוֹן, הַיַּרְדֵּן, וּגְבֻל--עַד-קְצֵה יָם-כִּנֶּרֶת, עֵבֶר הַיַּרְדֵּן מִזְרָחָה. [יהושע  י"ג, כ"ד- כ"ח]- ובין אם המקום הוא אחר- הוא קרוב יותר לשעיר  -ממשיך ואומר  הרמב"ן : "ועד היותו בארץ כנען לא שקט ליבו, כי אז ידע שלא יגע בו כי אביו נשיא  אלוקים בתוכם, או שזכות הארץ תצילהו ולכן אמר עתה [בראשית רבה ע"ח, ט"ז] כל אותן החודשים שעשה יעקב אבינו בסוכות היה מכבד את עשיו באותו הדורון, כי היה מתיירא ממנו שם ומשלח לו אותו  הדורון בכל חודש וחודש, או פעם בשנה.

    במילים אחרות: כל עוד יעקב היה בסוכות - הוא לא היה רגוע כי המקום נמצא באזור לא בטוח - עבר הירדן במלכות סיחון, ואף אם היה גר במקום אחר- הרי היה קרוב לשעיר מקום מושבו של עשיו  , אך משהגיע לשכם הוא הרגיש שלמות - לפי  שאז  עשיו לא יכול להזיק לו, כי אביו קרוב משם, או שאנשי הארץ יכולים לסייע לו - כי אביו היה  נשיא אלוקים בתוכם, או שזכות ארץ ישראל תצילהו ,לכן נאמר בבראשית רבה: כל עוד יעקב היה בסוכות היה יעקב מכבד את עשיו  כי היה   מתיירא ממנו , על כן היה שולח לו דורון כל חודש, או פעם  בשנה.

    "ספורנו" מבאר: יעקב הגיע בשלום לארץ כנען כמו שהבטיח לו ה':

    "וְהִנֵּה אָנֹכִי עִמָּךְ, וּשְׁמַרְתִּיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר-תֵּלֵךְ, וַהֲשִׁבֹתִיךָ, אֶל-הָאֲדָמָה הַזֹּאת:  כִּי, לֹא אֶעֱזָבְךָ, עַד אֲשֶׁר אִם-עָשִׂיתִי, אֵת אֲשֶׁר-דִּבַּרְתִּי לָךְ".[בראשית כ"ח, ט"ו]

     כמו שיעקב נדר:

    "וַיִּדַּר יַעֲקֹב, נֶדֶר לֵאמֹר:  אִם-יִהְיֶה אֱלֹהִים עִמָּדִי, וּשְׁמָרַנִי בַּדֶּרֶךְ הַזֶּה אֲשֶׁר אָנֹכִי הוֹלֵךְ, וְנָתַן-לִי לֶחֶם לֶאֱכֹל, וּבֶגֶד לִלְבֹּשׁ.  וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם, אֶל-בֵּית אָבִי; וְהָיָה יְהוָה לִי, לֵאלֹהִים וְהָאֶבֶן הַזֹּאת, אֲשֶׁר-שַׂמְתִּי מַצֵּבָה--יִהְיֶה, בֵּית אֱלֹהִים; וְכֹל אֲשֶׁר תִּתֶּן-לִי, עַשֵּׂר אֲעַשְּׂרֶנּוּ לָךְ".[שם כ"ח, כ- כ"ב]

    לא המתין שיהיה בבית אביו, קיים מיד את נדרו והקים מזבח.

    "החיזקוני" מפרש בשתי דרכים:

    א] בא לשלם  - שהיא אחת  מערי שכם שהוא נשיא הארץ.

    ב] יעקב הגיע עד שכם כשהוא שלם, והואיל ובשכם הוזק בביתו עם דינה, - רצה הכתוב להזכיר שעד הגעתו לשכם יעקב היה עדיין שלם.

    רש"ר: מסביר: יעקב בא בשלמות גופנית ומוסרית בהתחשב עם הסכנות  המוסריות שהאדם נחשף אליהם - תוך כדי מאבק להשגת עצמאות חומרית.

    וכאן מחדש רש"ר: המילה: "שָׁלֵם" קרובה למילה :"צלם" הצורה החיצונית של הצלם היא מגלמת גם את המהות הפנימית של הדבר. וכן "שלום" אמיתי- השלום לא נוצר רק כלפי חוץ אלא חייב לבוא מבפנים בשיתוף מלא עם רעיונותיהם של חיי הכלל.

    יעקב קונה חלקת שדה.

    רבינו בחיי מסביר: יעקב לא רצה להיות אכסנאי- כמישהו שגר  אצל רעהו, אלא רצה לרכוש בעלות על השדה ולא נהג  לעשות כן בכוונה, אבל הייתה כאן חשיבה לעתיד - כי את המקום הזה ירשו בניו בטרם ירשו יושבי הארץ.

    בהמשך  מביא רבינו בחיי את דברי החכם - רבי אברהם: הקנייה הזו בא ללמדנו: כי יש מעלה גדולה לארץ ישראל, וכל מי שיש לו חלק בה- נחשב לו שיש לו חלק לעולם הבא.

    ה"כלי יקר" מסביר: יעקב רכש את  שטח האדמה היות ורצה לבנות מזבח, על כן לא רצה להקריב עולות ה' חינם, בדומה למה שאמר דוד המלך כאשר רכש מארוונה היבוסי את הגורן, הוא שילם לו  סכום מלא, כפי שמסופר:

    "וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל-אֲרַוְנָה, לֹא כִּי-קָנוֹ אֶקְנֶה מֵאוֹתְךָ בִּמְחִיר, וְלֹא אַעֲלֶה לַיהוָה אֱלֹהַי, עֹלוֹת חִנָּם; וַיִּקֶן דָּוִד אֶת-הַגֹּרֶן וְאֶת-הַבָּקָר, בְּכֶסֶף שְׁקָלִים חֲמִשִּׁים.  וַיִּבֶן שָׁם דָּוִד מִזְבֵּחַ לַיהוָה, וַיַּעַל עֹלוֹת וּשְׁלָמִים.." [שמואל-ב, כ"ד, כ"ד- כ"ה]

    הכתוב מתאר לנו: כי יעקב קנה את השטח בסכום של מאה  קשיטה - כנגד  המזבח  בבית העולמים -  שהיה גבהו - מאה אמה, זאת על מנת לכפר על כל החטא הנמשך מאז חטאו של האדם הראשון שנברא מקצה השמים עד קצהו  ונתמעט בחטאו והועמד על מאה  אמה, היה המקדש גבוה מאה אמה- כי משם נוצר האדם ממקום שנאמר בו:

    "מִזְבַּח אֲדָמָה, תַּעֲשֶׂה-לִּי, ......." [שמות  כ, כ"א]. כי מקום הארץ היה סיבה גם לחטאו כמו שכתוב:

    "וַתּוֹצֵא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, לְמִינֵהוּ, וְעֵץ עֹשֶׂה-פְּרִי אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ, לְמִינֵהוּ" [בראשית א', י"ב] לכן הכתוב מציין: כי יעקב קנה את השדה- להקמת המזבח במאה קשיטה.

    על פי "אבני אזל"  המבסס דבריו על "מדרש רבה" יעקב הגיע בזמן של דמדומי חמה - כאשר שולטים טשטושי הגבולות וערבוב הדעות ולא קיים הבדל ברור בין היום ובין הלילה בין האור לחושך, דווקא  במצב זה יעקב מוכיח שיש בכוחו לקבוע גבולות: בין הטוב ובין הרע ולגלות  בעליל את המהות של כל דבר. קדושתה של ארץ ישראל – דורשת מידה גדולה במיוחד של הבדלה ובהירות ללא ערבוב של קודש וחול. ולא להמיר את השם "ארץ ישראל"- בהתאם להבנת התורה- במושג: "ארץ" כפי שאומרים אומות  העולם!

    לפיכך, כאשר הוא מגיע לעיר  הראשונה בארץ ישראל ורואה: "דמדומים" -  טשטושים וספקות- הוא קובע  עובדות בשטח !

    על פי רש"י: "קשיטה" הוא שם של מטבע. "מעה" ובשפה הכנענית היה קרוי: "קשיטה" ומספר רבי עקיבא: כאשר היה מפליג  לעיירות רחוקות מעבר לים היה שומע שהסוחרים קוראים למעה - "קשיטה".

    הספורנו מסביר: יעקב קנה את חלקת השדה  בארץ ישראל – לקבוע  מקום בכסף מלא כדי להציב שם מזבח – כפי שאמרו גולי בבל:

    "אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה, עַל אַדְמַת נֵכָר"? [תהלים קל"ז, ד]

    "קשת אהרון" מבהיר: זה אחד משלושת המקומות שאין אומות העולם יכולות לרמות את ישראל ולומר להם: אתם גזלתם את אדמותינו  ואלו המקומות:

    א] מערת המכפלה. ב] קבורת יוסף, ג] בית המקדש.

    לסיכום, לאור האמור לעיל: יעקב אשר הגיע בשלמות ,בסייעתא דשמיא לשכם, כנראה- ראה ברוח הקודש את העתיד – שעתידים אומות העולם לתבוע את שטחי ארץ ישראל, השכיל לרכוש את חלקת  השדה בכסף מלא כדברי חז"ל:

                         "איזהו חכם הרואה את הנולד". [תמיד ל"ב, א]


     עוד מיצירותיי  על הפרשה:

     

     

    העלאת תמונות    


          

    ציורי תנ"ך/ יעקב שולח מלאכים אל עשיו/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ יעקב מתפלל:"הצילני נא מיד אחי מיד עשיו/ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות    


    ציורי תנ"ך/ יעקב מכין מנחה לעשיו/ ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]


    ''

    ציורי תנ"ך /יעקב ופמלייתו חוצים את מעבר  יבוק/ ציירה:אהובה קליין(c)


    ''

    ציורי תנ"ך/ יעקב נאבק עם המלאך/ ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]

    ''

    ציורי  תנ"ך/יעקב ועשיו נפגשים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    העלאת תמונות


    ציורי תנ"ך/ עשיו ונשותיו/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

    העלאת תמונות

     

    ציורי תנ"ך/ הר שעיר- מקום מושבו של עשיו/ ציירה: אהובה קליין.(c)

     

    השבת מפטירים בספר עובדיה: א

    הנה קטע מההפטרה: 

    [עובדיה א, ט"ו- כ"א]

     

    הגאולה

    " כִּי-קָרוֹב יוֹם-יְהוָה, עַל-כָּל-הַגּוֹיִם:  כַּאֲשֶׁר עָשִׂיתָ יֵעָשֶׂה לָּךְ, גְּמֻלְךָ יָשׁוּב בְּרֹאשֶׁךָ.  כִּי, כַּאֲשֶׁר שְׁתִיתֶם עַל-הַר קָדְשִׁי, יִשְׁתּוּ כָל-הַגּוֹיִם, תָּמִיד; וְשָׁתוּ וְלָעוּ, וְהָיוּ כְּלוֹא הָיוּ.  יז וּבְהַר צִיּוֹן תִּהְיֶה פְלֵיטָה, וְהָיָה קֹדֶשׁ; וְיָרְשׁוּ בֵּית יַעֲקֹב, אֵת מוֹרָשֵׁיהֶם.  יח וְהָיָה בֵית-יַעֲקֹב אֵשׁ וּבֵית יוֹסֵף לֶהָבָה, וּבֵית עֵשָׂו לְקַשׁ, וְדָלְקוּ בָהֶם, וַאֲכָלוּם; וְלֹא-יִהְיֶה שָׂרִיד לְבֵית עֵשָׂו, כִּי יְהוָה דִּבֵּר.  יט וְיָרְשׁוּ הַנֶּגֶב אֶת-הַר עֵשָׂו, וְהַשְּׁפֵלָה אֶת-פְּלִשְׁתִּים, וְיָרְשׁוּ אֶת-שְׂדֵה אֶפְרַיִם, וְאֵת שְׂדֵה שֹׁמְרוֹן; וּבִנְיָמִן, אֶת-הַגִּלְעָד.   וְגָלֻת הַחֵל-הַזֶּה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר-כְּנַעֲנִים, עַד-צָרְפַת, וְגָלֻת יְרוּשָׁלִַם, אֲשֶׁר בִּסְפָרַד--יִרְשׁוּ, אֵת עָרֵי הַנֶּגֶב. וְעָלוּ מוֹשִׁעִים בְּהַר צִיּוֹן, לִשְׁפֹּט אֶת-הַר עֵשָׂו; וְהָיְתָה לַיהוָה, הַמְּלוּכָה.

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ הגאולה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


     * כל  הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר*(c)

     שבת שלום לכל עם ישראל- כאיש אחד בלב אחד-

    יהי רצון שנזכה בקרוב לאחדות העם- כי אחדות זו עוצמה!

     ונזכה  בע"ה- לגאולה    קרובה -  כדברי  הנביא עובדיה.

    אמן ואמן.

     


     


    דרג את התוכן:

      תגובות (26)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        9/12/18 01:28:

      כוכב לפוסט הנהדר שלך

        30/11/18 08:18:

       תודה רבה גם לכל החברים היקרים-  שהעניקו כוכב לפוסט זה.

       ברוכים תהיו תמיד יחד עם כל עם ישראל.

       בברכה

       וכל טוב.


       אהובה.

        29/11/18 16:22:

      צטט: שיאצו, דיקור סיני 2018-11-28 23:25:35

      כמה חיוּת אצלך בצבעים!
       אפרת היקרה.
      חיוך
       תודה על דברייך הנפלאים.
       סוף שבוע נעים ומבורך.

       בברכה
       אהובה.
      כמה חיוּת אצלך בצבעים!
        27/11/18 08:26:

      צטט: renana ron 2018-11-26 20:32:46

      אהובה יקרה,
      בכל ציוריך היפים באה לידי ביטוי חיבתך העזה לאמנות הציור
      וכמובן, מורגשת אהבתך הגדולה לספורי התנ"ך, שציוריך מחיים.

       

       רננה היקרה.

      חיוך

       תודה לדברייך הנפלאים והמשמחים,

      ברוכה הבאה לבלוג שלי.

      המשך שבוע טוב ונעים.

       בברכה

       אהובה.

        26/11/18 22:01:

      צטט: עט סופר 2018-11-26 16:40:19

      מושלם ...נופת צופים ...גם המדרשים וגם הציורים...ישר כח ... תבורכי ..!...חג אורים שמח ..!

       עט סופר היקר.

       תודה, מקרב לב- לדבריך הנהדרים  והמשמחים.
       תבורך בכול, מכול, כול.
       חג אורים שמח גם לך.

       בברכה
       אהובה.
        26/11/18 21:59:

      צטט: דו-קוטבי 2018-11-25 20:19:21

      כרגיל אצלך,אהובה יקרה, הפוסט מאד מרתק ומושקע. אני מאד נהנה לבקרך,להתפעל מהאמנות הייחודית שלך, ולקרוא על הפרשה ואת שירייך היפים. שיהיה לך שבוע מבורך!

      דו- קוטבי היקר.

       תודה לדבריך הנפלאים והמרגשים. שימחת אותי מאד.
       המשך שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה.
        26/11/18 21:57:

      צטט: ד. צמרת 2018-11-25 11:26:22

      פעם דוד בן גוריון בנאומו בעצרת האו"ם, שלף את ספר התנ"ך פתח אותו ואמר לכולם הנה הקושאן בטאבו שלנו על ארץ ישראל.
       ד, צמרת היקר.

       תודה לתגובתך הנפלאה.
       בחכמה נהג דוד בן גוריון ז"ל.
       אני חושבת שכל מנהיג  בישראל חייב  לצטט מהתנ"ך פסוקים המוכיחים שמדינת ישראל שייכת לעם היהודי.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.
       בברכה
       אהובה.
        26/11/18 21:53:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-11-24 20:45:58

      ציורים מופלאים ומאמר מצויין
       אסנת היקרה.
      נשיקה
       תודה לדברייך הנהדרים.
       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה.
        26/11/18 20:32:

      אהובה יקרה,
      בכל ציוריך היפים באה לידי ביטוי חיבתך העזה לאמנות הציור
      וכמובן, מורגשת אהבתך הגדולה לספורי התנ"ך, שציוריך מחיים.

        26/11/18 16:40:
      מושלם ...נופת צופים ...גם המדרשים וגם הציורים...ישר כח ... תבורכי ..!...חג אורים שמח ..!
        26/11/18 07:50:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-11-24 10:08:42

      מרהיב עין כתמיד, מי ייתן והלוואי ואיחוליך יתגשמו (באשר לחכמנו רש"י הגאון - בזמננו זה קשה -לי לפחות -להתמודד עם פרשנות אנכרוניסטית). שבת שלום.

      מכבית היקרה.
      נשיקה
       תודה- מקרב לב לתגובתך היפה והמעניינת.
       המשך שבוע טוב ומבורך,
      הצלחה- בכול, מכול, כול.

       בברכה
       אהובה.
        26/11/18 07:47:

      צטט: barir 2018-11-24 09:24:19

      כמו תמיד, מרתק ומרגש לקראות ולקרוא את יצירותיך. תודה ושבוע של טוב♥
       מרסיה היקרה.
      נשיקה

      תודה, מעומק הלב- על דברייך הנפלאים.

       תבורכי בהמשך שבוע טוב ויצירתי- 

      גדוש בשמחה ונחת.

       בברכה

       אהובה.

        26/11/18 07:44:

      צטט: * חיוש * 2018-11-23 12:44:36

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שבת לצפות בציורייך הנפלאים, לקרוא את שירך המחורז

      ולקרוא את ההסברים ברוח הפרשה המדוברת

      ובקורטוב של הומור : כניראה שפעם היה קל יותר לקנות חלקת אדמה

      (משלמים והופכים בעלי הנכס)

      * כוכב אהבה והערצה

      אמן ואמן לברכה ושבת טובה

       

      *חיוש* היקרה

      נשיקה

       תודה- מקרב לב- לתגובתך היפה והמרגשת- כדרכך בקודש.

      האמת שאת צודקת- בימים ההם  הדרך לרכישת קרקע הייתה , אולי פחות קשה מהיום,

      אבל אל תשכחי שיעקב אבינו עבד שנים רבות בחרן אצל לבן הארמי ובחילוף אותיות "הרמאי"

      לכן כמו שכתבתי- הוא חזר משם- גם שלם בממונו.

      המשך שבוע טוב ומוצלח- לך ולכל יקירייך.

       יברכך ה' וישמרך תמיד.

       באהבה ובחיבוקים.


       אהובה.

        25/11/18 20:19:
      כרגיל אצלך,אהובה יקרה, הפוסט מאד מרתק ומושקע. אני מאד נהנה לבקרך,להתפעל מהאמנות הייחודית שלך, ולקרוא על הפרשה ואת שירייך היפים. שיהיה לך שבוע מבורך!
        25/11/18 11:26:
      פעם דוד בן גוריון בנאומו בעצרת האו"ם, שלף את ספר התנ"ך פתח אותו ואמר לכולם הנה הקושאן בטאבו שלנו על ארץ ישראל.
        25/11/18 07:34:

      צטט: בדולח. 2018-11-23 11:47:48

      אהבתי את הרעיון של ה"שלם", ללמדנו ששמירה על מנהגים ומסורות זה חוזקו של עם.

       בדולח היקר.


       תודה לתגובתך הנהדרת והמשמחת. 

       ברוך תהיה!

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

      ציורים מופלאים ומאמר מצויין
        24/11/18 19:25:

      צטט: עמנב 2018-11-23 09:19:30

      כרגיל, אהובה, הפלאת בציורים ובפרשנויות. שבת שלום, עמוס.
       עמוס היקר.

       תודה, מקרב לב- לתגובתך היפה.
       שבוע טוב  ויצירתי.
       בברכה
       אהובה.
        24/11/18 19:24:

      צטט: ~ ~ 2018-11-23 07:14:00

      אמן על ברכת האחדות.

      ציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

       יקירה,נשיקה

       

      תודה רבה לדברייך הנפלאים.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

      מרהיב עין כתמיד, מי ייתן והלוואי ואיחוליך יתגשמו (באשר לחכמנו רש"י הגאון - בזמננו זה קשה -לי לפחות -להתמודד עם פרשנות אנכרוניסטית). שבת שלום.
        24/11/18 09:24:
      כמו תמיד, מרתק ומרגש לקראות ולקרוא את יצירותיך. תודה ושבוע של טוב♥
        23/11/18 12:44:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שבת לצפות בציורייך הנפלאים, לקרוא את שירך המחורז

      ולקרוא את ההסברים ברוח הפרשה המדוברת

      ובקורטוב של הומור : כניראה שפעם היה קל יותר לקנות חלקת אדמה

      (משלמים והופכים בעלי הנכס)

      * כוכב אהבה והערצה

      אמן ואמן לברכה ושבת טובה

        23/11/18 11:47:

      אהבתי את הרעיון של ה"שלם", ללמדנו ששמירה על מנהגים ומסורות זה חוזקו של עם.

        23/11/18 09:19:
      כרגיל, אהובה, הפלאת בציורים ובפרשנויות. שבת שלום, עמוס.
        23/11/18 07:14:

      אמן על ברכת האחדות.

      ציורים נפלאים

      שבת שלום אהובה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין