כותרות TheMarker >
    ';

    על חורבנם של בעלי החיים

    ארכיון

    האם המלחמה הזו בבע"ח לא אנושיים, היא מלחמת דת ? ? ?

    0 תגובות   יום שישי , 30/11/18, 13:56

    האם המלחמה הזו בבע"ח לא אנושיים, היא מלחמת דת ? ? ?

     

     


    לוציפר התעייף מלנהל את הגיהינום, עזב אותו ויצא לנהל בר לילי בעולם האנושי. את מקומו תופסים שני מלאכים בפקודה מהאל. הם לא מרוצים מתפקידם אבל אתם יודעים- לא מתווכחים עם הבוס. 
    רמיאל, חצי מאותו צוות ניהול חדש בגיהינום, יוצאת להיפגש עם השטן הפורש על מנת לדבר איתו על נושא חשוב.
    היא עדינה, לבושה בחליפת טוקסידו לבנה ומנסה להסתיר את חששותיה הרבים על ידי חיוביות מופגנת ומוחצנת. לוציפר, ששעת המפגש מוקדמת מידי עבורו, לובש חלוק בית שחור, חמוש במשקפי שמש ושותה קפה.
    אפשר לנחש שמפגש זה לא יעבור בשלום, ורגע לפני סופו לוציפר מטיח בה את ההאשמה ששוברת אותה: הוא מעולם לא אהב אותה, והוא יודע שהיא לא תמכה במרד שהנהיג בגן עדן לא בגלל שחשבה שהוא טועה, אלא בגלל שחששה מהתוצאות.
    "מה היית עושה לו ניצחתי את אלוהים?" הוא שואל. "האם היית אומרת לי שתמיד תמכת בי אידיאולוגית? שבסתר קיווית לניצחוני כל הזמן הזה?". 
    תשובתה, חצי אלימה ולגמרי מובסת, מוכיחה את צדקתו.
    יש גבולות שאנו גאים שאיננו עוברים, אך מקווים בסתר שמישהו אחר יעבור במקומנו על מנת שנצטרף אליו בבטחה. 

    *
    מדען מסין הכריז שיצר לראשונה עוברים ערוכים גנטית במעבדתו. יש כאן הרבה מה לעכל וגם הרבה מה לחשוב על הביקורת שעומדת על קצה הלשון מול פעולה זו. האם זו רק השמרנות שזועמת על חילול האנושיות הזה, או שיש לתת את דעתנו לא רק להשפעות הביולוגיות של מעשה זה, אלא גם להשפעות החברתיות והתרבותיות? 

    בעודי מתכוון לפנות לנושא המרכזי של פוסט זה, נזכרתי פתאום במקרה שקרה לפני שנה בערך. בוויכוח על החרפה הגדולה שבחבישת כובעים העשויים מזנבות שועלים, אל מול הטענה העיקשת כמו שהיא ריקה, שעל פי היהדות חשוב לשמור על רווחתם של בעלי החיים,
    נאמר ככתב הגנה מרושל במיוחד ואפילו מעליב בתמיכה באותם כובעי פרווה שזה בסדר, אין מה לדאוג. בסך הכול היהודים חובשים כובעים שעשויים משאריות של תעשיית הפרוות. הם בעצמם הרי לא יעשו מעשה כל כך איום כמו הפשטת פרווה מיצור חי בעודו בחיים, אבל אם יש כבר גוי שמבצע פשע שכזה, לא חבל לזרוק את הזנבות לפח? 

    *

    בכל מקרה, אני רוצה לכתוב על עולם אחר לגמרי.
    אני זוכר היטב טענה עיקשת נוספת, לפיה למדענים יש קו אדום ברור, והוא הנדסה גנטית של בני אדם (לרגע אתעלם מפגיעה בבעלי חיים במעבדות- פשע מחריד, אלים ואכזרי שאינני מבין איך מי שמבצעים אותו ישנים בלילה).
    גבולות כאלו, בעיקר בתוך קהילה מדעית שפוגעת בכל מקרה ביצורים חיים במהלך ניסויים, תכליתם היא בהתפלפלות המוסרית לגבי השלכותיהם, עד לרגע בו מישהו פורץ אותם. ברגע שהם נפרצים, הקהילה המדעית ממשיכה כהרגלה, אולי לאחר שפלטה אנחת רווחה, שכן מישהו עשה את מה שאחרים לא העזו לבצע בעצמם.
    היו שאלות מוסריות לגבי שכפול בעלי חיים, היו שאלות מוסריות לגבי שימוש בעוברים אנושיים, היו ואינן. צדק זיגמונט באומן כשכתב שכל שהחוקרים רוצים זה שיאפשרו להם ללכת לאן שהמדע ייקח אותם.
    לפעמים (ולא תמיד) יחסו של המוסר למדע הוא כמו יחסה של הסביבה האקולוגית לקפיטליזם – מכשול שיש להתייחס אליו בצורה הדיפלומטית הידועה שהיא חיוך מנומס בפומבי ולהב משונן מאחורי הגב. 

    *

    בספר "האחים קרמזוב" מוכרז שבעולם ללא אלוהים הכול מותר.
    לצד הטענה ההופכית של כריסטופר היצ'נס, לפיה דווקא בעולם עם אלוהים הכול מותר, שכן דברים מחרידים נעשים בשמו ולשמו, ארצה אני להציע את ההנחה שאם מגיע המשיח אז הכול מותר.
    כלומר – אנו מבצעים כיום דברים מחרידים, אך אם בסופו של דבר קו ההיסטוריה אותו אנו מייצרים יוביל לביאת המשיח, ואין זה משנה אם מדובר בשליחו של אלוהים או בגאולה טכנולוגית, הרי- כך אנו חושבים, כל מעשי הזוועה שביצענו בדרך עקלקלה וספוגת דם זו יוכחו כמוצדקים.
    הפגיעה המאסיבית בבעלי חיים במעבדות מוצדקת אך ורק על ידי החלום למציאת תרופות, כמו שהפגיעה בחופש הפרט של החילונים תוכל להיות מוצדקת אך ורק עם ביאת המשיח, כמו שהפגיעה בעוברים אנושיים תיתכן רק תחת ההנחה שיגיע היום בו ניצור את העל-אדם.

    *

    גופותיהם של לוויתנים שמתו בסבל נפתחות, ובתוכן מתגלית אשפת פלסטיק רבה- שאריות קטלניות של האובססיה הצרכנית שלנו. מילא, יגידו לעצמם רבים מבני האדם, מותם של אלו ראוי ואפילו הכרחי כל עוד אנו זוכים לישועה רגעית על ידי צריכת מוצר חדש והחלפתו במוצר אחר. המלחמה הזו בבעלי החיים הלא אנושיים, אולי זו בכלל מלחמת דת.

    ציור: חיים סוטין – בקר שחוט (1925)

     

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה