כותרות TheMarker >
    ';

    שמות והסיפורים מאחוריהם

    שמות מתארים לא פעם דרמה שארעה לפני שמקבל השם נולד/ה. שמות מיוחדים וחריגים מספרים סיפור. למשל אותה נס-יה שפגשתי במזכירות קיבוץ היתה נס עבור הוריה מאחר וכמעט לא נולדה. את החווייה שלהם חרטו בשמה לנצח. אספתי הרבה סיפורי שמות ואני מעונין לשמוע על עוד וללקט אותם לידיעת המתענינים באותם דרמות קטנות שקדמו לשמותיהם ושל אחרים. איני מתחייב לשמור את כולם ולי הזכות לערוך אותם בתאום עם השולח/ת. מקווה שנהנה כולנו מהבלוג

    0

    "70 שנות פיסול ישראלי" – תערוכת מחווה לאמני העבר בישראל.

    0 תגובות   יום שלישי, 4/12/18, 21:41

     

    ב"גלריית משרד" ברחוב זמנהוף 6 בתל אביב תיפתח בשבת ב-8.12.2018 בצהריים תערוכה המציגה  עבודות של אמנים בולטים בעולם הפיסול הישראלי.  העבודות מהוות מחווה לפיסול הישראלי המוקדם, משנות ה-20 של המאה ה-20 ועד שנות ה-50, ימי ראשית המדינה. העבודות יוצגו בליווי טקסטים קצרים פרי עטם של  האמנים המציגים. העבודות מוינו בקפידה על ידי האוצרת על מנת לבחור באותן יצירות המתכתבות במידה המיטבית עם תכנים, נושאים וסגנונות ששררו בתקופה שקדמה להקמת המדינה ואותם רצתה להחיות.  התוצאה המתקבלת היא מצגת מוזיאלית ייחודית המשקפת עבר באמצעות הווה אמנותי עכשווי..

     

    ''

    הפסל גדעון שני, שהחל לפסל לאחרונה קבל השראה מנושאים מקראיים יצר את הפסל גדעון ומבחן המים, לפי הסיפור המקראי המתאר את מבחן הסיבולת שגדעון עשה לחייליו הצמאים.  סגנונו מזכיר את הפסל מלניקוב שהיה פסל בתקופת הישוב, ויצר את העבודה הנודעת ביותר "אנדרטת האריה השואג" בכפר גלעדי, וגם את סגנונו של בוריס שץ יוזם ומייסד האקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל בירושלים, שיצר עבודות להנצחת התנ"ך והדגשת תחיית עם ישראל. העבודה נוגעת באתוס תנכ"י המתחבר למבחנים הלאומיים בהווה.

     

    ''

    מיכל אלעזר צור מציגה שני פסלי ברונזה "אל הארץ המובטחת" ו -"נשים אחרי הרחצה". כמחווה סגנוני ותוכני לאמנית חנה אורלוף שיצירתה המקורית הקיפה את כל שטחי הפיסול והטכניקות. אורלוף יצרה דיוקנאות, דמויות של נשים הרות ואימהות עם ילדיהם, כהלל לאהבה, איחוד אנושי והחזרה למולדת.

     

    ''

    יעל שביט שלה עבר מנהלי עשיר בעולם המיסוי החלה לצייר לקראת פרישתה ומפסלת היום בסגנונות שונים. נושא עבודותיה הנו האדם מכל מגדר והן טבולות בחמלה אנושית. יעל התחברה לשני פסלים שונים מהן הושפעה, האחד של דב פייגין שיצר בהשפעת הפיסול המודרניסטי  ועד אבסטרקט, והאחר של מרדכי גומפל שהיה אמן רב תחומי ועסק בציור וכלה במוזאיקות והושפע מתרבויות של הגלויות השונות אותן פגש במדינתנו. מהן שאבה את נושא התקשורת האנושית  על רבדיה ביום יום.

     

    ''

    דוד גרשטיין שגם הוא הושפע מחנה אורלוף, מציג בעבודתו חווויה ישראלית עכשווית,  נערי החוף, קבוצה עליזה של בנים, יצוקים בברונזה. העבודה האופיינית בצבעוניותה ונוכחותה לגרשטיין נראית כממשיכה את העבודות של אורלוף בנושא זה. עבודות נוספות הציגו רפי דייגי. סופי יונגרייז וחנה ניניו  . אצרה את התערוכה אוצרת: רחל סוקמן, אחראית יח"צ, מיכל סדן

     

    כתב וערך יואל אמת 4.12.18 

     

     

    התערוכה פתוחה בשעות: שלישי-חמישי, 12:00–18:00; שישי, 11:00–13:30

    Gallery hours: Tues.-Thurs., 12 noon—6 p.m., Fri. 11 a.m.–1:30 p.m.

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יואלאמת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין