כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ יוסף ובנימין נפגשים במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    35 תגובות   יום שישי , 14/12/18, 08:15

    Biblical  paintings

    Joseph and Benjamin meet  in Egypt

     

    "וַיִּפֹּל עַל-צַוְּארֵי בִנְיָמִן-אָחִיו, וַיֵּבְךְּ; וּבִנְיָמִן--בָּכָה, עַל-צַוָּארָיו".    

     בראשית מ"ה, י"ד]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ יוסף ובנימין נפגשים במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    יוסף ובנימין

     שיר מאת: אהובה קליין ©

    יוסף לאחיו מתוודע

    בנשמתו  כואב יָגע

    מתרחק מכעס ואש

    ליבו ים  גּוֹעֵשׁ רוגש.

     

    עיניו לחות כמעיין

    גם כלפי אחיו נאמן

    בנימין יחבק בחוזקה

    אחים מבטן ולידה.

     

    בתי מקדשות   מבכה

    על צווארי בנימין נוטה

    גם זה הקטן  יבכה

    על חורבן שילה מִתְעַנֶּה .

     הערה: השיר בהשראת פרשת  ויגש [חומש בראשית].


     הרעיון מאחורי  היצירה והשיר:

    פרשת ויגש - הפגישה הדרמטית בין יוסף ובנימין והמסר?

     מאת: אהובה קליין.

     

    ''    


    ציורי תנ"ך/ יהודה ניגש אל יוסף/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    ''  

    ציורי תנ"ך/ יוסף בוכה במצרים/ ציירה: אהובה קליין(c) [ שמן על בד]


    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ פרעה מציע את כל טוב מצרים ליוסף ומשפחתו/ ציירה: אהובה קליין (c)

     


     

    אחד הנושאים שבפרשה: התוודעות יוסף אל  אחיו והחיבוק עם בנימין, כפי שהכתוב  מתאר:

    "וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו גְּשׁוּ-נָא אֵלַי, וַיִּגָּשׁוּ; וַיֹּאמֶר, אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם, אֲשֶׁר-מְכַרְתֶּם אֹתִי, מִצְרָיְמָה.  וְעַתָּה אַל-תֵּעָצְבוּ, וְאַל-יִחַר בְּעֵינֵיכֶם, כִּי-מְכַרְתֶּם אֹתִי, הֵנָּה:  כִּי לְמִחְיָה, שְׁלָחַנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם.  כִּי-זֶה שְׁנָתַיִם הָרָעָב, בְּקֶרֶב הָאָרֶץ; וְעוֹד חָמֵשׁ שָׁנִים, אֲשֶׁר אֵין-חָרִישׁ וְקָצִיר.  וַיִּשְׁלָחֵנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם, לָשׂוּם לָכֶם שְׁאֵרִית בָּאָרֶץ, וּלְהַחֲיוֹת לָכֶם, לִפְלֵיטָה גְּדֹלָה" [ בראשית מ"ה, ד- ח']

    וְהִנֵּה עֵינֵיכֶם רֹאוֹת, וְעֵינֵי אָחִי בִנְיָמִין:  כִּי-פִי, הַמְדַבֵּר אֲלֵיכֶם.  וְהִגַּדְתֶּם לְאָבִי, אֶת-כָּל-כְּבוֹדִי בְּמִצְרַיִם, וְאֵת, כָּל-אֲשֶׁר רְאִיתֶם; וּמִהַרְתֶּם וְהוֹרַדְתֶּם אֶת-אָבִי, הֵנָּה.  וַיִּפֹּל עַל-צַוְּארֵי בִנְיָמִן-אָחִיו, וַיֵּבְךְּ; וּבִנְיָמִן--בָּכָה, עַל-צַוָּארָיו.  וַיְנַשֵּׁק לְכָל-אֶחָיו, וַיֵּבְךְּ עֲלֵהֶם; וְאַחֲרֵי כֵן, דִּבְּרוּ אֶחָיו אִתּוֹ.  וְהַקֹּל נִשְׁמַע, בֵּית פַּרְעֹה לֵאמֹר, בָּאוּ, אֲחֵי יוֹסֵף; וַיִּיטַב בְּעֵינֵי פַרְעֹה, וּבְעֵינֵי עֲבָדָיו.  וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל-יוֹסֵף, אֱמֹר אֶל-אַחֶיךָ זֹאת עֲשׂוּ:  טַעֲנוּ, אֶת-בְּעִירְכֶם, וּלְכוּ-בֹאוּ, אַרְצָה כְּנָעַן. וּקְחוּ אֶת-אֲבִיכֶם וְאֶת-בָּתֵּיכֶם, וּבֹאוּ אֵלָי; וְאֶתְּנָה לָכֶם, אֶת-טוּב אֶרֶץ מִצְרַיִם, וְאִכְלוּ, אֶת-חֵלֶב הָאָרֶץ". [שם, מ"ה,  ד'- י"ט] 

    השאלות הן:

    א] כיצד הרגיע יוסף  את אחיו?

    ב] כיצד התרחשה פגישת יוסף ובנימין?

    תשובות.

    יוסף מרגיע את אחיו.

    יוסף פונה אל אחיו במילות הרגעה ושכנוע:  "אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם, אֲשֶׁר-מְכַרְתֶּם אֹתִי, מִצְרָיְמָה.  וְעַתָּה אַל-תֵּעָצְבוּ, וְאַל-יִחַר בְּעֵינֵיכֶם, כִּי-מְכַרְתֶּם אֹתִי, הֵנָּה:  כִּי לְמִחְיָה, שְׁלָחַנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם.........."

    מפרשים רבים, כגון :אברבנאל, ריב"ש, ספורנו, סוברים: יוסף מסביר לאחיו: אל תחשבו שמכירתי היתה מקרה, אלא אתם שימשתם מכשיר בידי אלוקים להגשים באמצעותכם את  תכליתו: "וַיִּשְׁלָחֵנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם, לָשׂוּם לָכֶם שְׁאֵרִית בָּאָרֶץ, וּלְהַחֲיוֹת לָכֶם, לִפְלֵיטָה גְּדֹלָה"  לכן, אומר אברבנאל: לא מסופר שה' העניש את האחים על המכירה, או שאביהם- יעקב הוכיחם על מעשיהם.  אלא הנקודה היא: שגם אם כל אדם- יש  לו בחירה  חופשית,  הרי ישנו מצב בו ה' יטה את בחירת האדם  למטרה מסוימת, האחים בחרו לשנוא את יוסף ובאופן זה - התגלגל יוסף למצרים- במטרה למלא שליחות זו.

    "העקדה" מסביר את דברי יוסף באופן שונה: הוא אינו משחררם מאשמת המכירה, שם את הדגש על המילה: "הנה" והכוונה- הנה אתם מכרתם אותי ולמרות מעשיכם- הכול התגלגל באופן שונה , בעצם, "לא אתם שלחתם אותי הנה". אלא הקב"ה התערב כאן וכל  המעשה הרע שלכם נהפך למשהו טוב- המכירה- הפכה לשליחות.

    בעלי הרמז סוברים: כי יוסף התכוון לומר לאחיו- "וְעַתָּה אַל-תֵּעָצְבוּ"-הכוונה:  לעת עתה אין לכם  על מה להתעצב- כי הוא ידאג למזונם ,אך בהמשך ההשתלשלות בשלב האחרון - יש סיבה לדאגה ועצבות.- כי גלות מצרים מתקרבת, למרות שיוסף ראוי היה  לרדת למצרים בשלשלאות ברזל, אך   התגלגל הדבר בצורה של: "וַיִּשְׁלָחֵנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם, לָשׂוּם לָכֶם שְׁאֵרִית בָּאָרֶץ, וּלְהַחֲיוֹת לָכֶם, לִפְלֵיטָה גְּדֹלָה"

    "שפתי כהן"  מגלה רמזים נוספים בדברי יוסף וטוען שהמילה: "למחיה"  מורכבת מהאותיות: ל' ,מ' [בגימטרייה- שבעים] חיה [נפש]-  לפי שירדו למצרים שבעים נפש. ולגבי המילים: "לשום לכם שארית"-בגלות מצרים עם ישראל ינצל מבחינה לאומית - כי בעיני המצרים הם יהיו תועבה ולא יתבוללו בהם, ובסופו של דבר  :"ולהחיות לכם לפליטה גדולה" בסוף הגלות- ישראל יצאו לפליטה גדולה למרחב של  חירות.

    פגישת יוסף ובנימין במצרים.

    בהמשך התוודעות  יוסף אל אחיו, התורה מתמקדת בפגישה בינו  לבין בנימין

    רש"י מסביר: את כוונת דברי יוסף במילים:

    "וְהִנֵּה עֵינֵיכֶם רֹאוֹת, וְעֵינֵי אָחִי בִנְיָמִין:  כִּי-פִי, הַמְדַבֵּר אֲלֵיכֶם".  

    כאן יוסף משווה בין האחים לבנימין ומדגיש: כשם שאין לו כל רגש  של שנאה אל בנימין, שהרי בנימין  לא היה שותף במכירת יוסף   לישמעאלים , באותה מידה אינו חש תרעומת  וכל שנאה  כלפי יתר האחים. על אף שמכרוהו,  אין יוסף נוטר כלפיהם שנאה וכעס.

    יוסף בוכה על צווארי בנימין ובנימין בוכה על צווארי יוסף,

    על כך מסביר רש"י:

    בכייתו של יוסף הייתה על שני בתי מקדש - הבית הראשון והבית השני שעתידים להבנות בחלקו של בנימין - בנחלת הארץ וסופם להיחרב.

    ואילו בנימין בכה על צוואריו של יוסף - ובכיו  היה על  משכן שילה שעתיד להיבנות בחלקו של יוסף ובסופו של דבר- ייחרב.

    הצדיק רבי יחזקאל מקוזמיר שואל: מדוע יוסף בוכה על  בתי המקדש שהיו בחלקו של בנימין ואילו בנימין בוכה על משכן שילה שבנחלת יוסף? מן הראוי היה שכל אחד מהם  יבכה על חורבן הבית  שנמצא בחלקו-היינו-  יוסף יבכה על חורבן משכן שילה ואילו בנימין יבכה על חורבנם של בתי המקדש בתחום חלקו?

    התשובה היא: אדם מישראל חייב להצטער ולבכות על אסון הפוקד את חברו יותר מאשר להצטער על אסונו שלו ,ואפילו אם אדם מגיע למדרגה הגבוהה של קבלת ייסורים באהבה, אל נא יקבל באהבה ייסורים של הזולת.

    שאלה נוספת : מדוע השניים בוכים  דווקא בשעת שמחה - כשהם נפגשים מבכים את החורבן בעתיד?

    אלא, כאשר הם נפגשו חשו כי הפירוד עד כה נגרם בגלל שנאת חינם- מיד ראו ברוחם את החורבן שבא  כתוצאה משנאת- חינם לכן בכו, כי שנאת חינם  היא אשר גרמה לתוצאות אלה- ובעתיד חגרום גם לחורבן.

    רבינו בחיי מבהיר – כי יוסף נפל על צווארי בנימין ובנימין נפל על צווארי יוסף- כמנהג אחים שהם בני אם אחת - ואהבתם  איש לרעהו עזה., כמו שכתוב בשיר השירים: "מִי יִתֶּנְךָ כְּאָח לִי יוֹנֵק שְׁדֵי אִמִּי"  [שיר השירים ח, א]

    "החיזקוני" מסביר: כי נאמר "צווארי"- בלשון רבים כי כל אחד מהם בכה משני צדדי הצוואר.

    הרב יחזקאל שינפלד מביא הסבר מעניין בספרו: "שו"ת הפרשה" מדוע בכו שני האחים- יוסף ובנימין בשעת שמחה?

    התשובה: חכמינו מסבירים: כי בעולם הזה אין האדם צריך לנהוג בשמחה מושלמת- גם שמחה הכי גדולה- צריכה להיות מוגבלת ואם אין הדבר מתנהל בצורה זו -  שמחה מופרזת  נראית כפריקת עול מלכות שמים.

    הגמרא במסכת ברכות [ל, א] מספרת על  מר בריה דרבינא שערך חתונה לבנו, וראה כי שמחת החכמים רבה מידי והיא מצטיירת כפריקת עול, מיד הביא כוס יקרה ששוויה היה - ארבע מאות זוז ושבר אותה  לפניהם, החכמים  היו עצובים. בעלי התוספות כתבו: כי מעשהו זה של  מר בריה דרבינא - הוא המקור לכך שנוהגים לשבור כוס בזמן החופה של זוג הנכנסים בברית נישואים.

    וזאת כדי להגביל את השמחה. ועוד  מסופר בגמרא: שאביי ישב לפני רבה ועשה רושם כאחד ששמח שמחה יתרה.

    אמר לו רבה: הרי כתוב: "וגילו ברעדה", ענה לו אביי: התפילין שנמצאים עלי- משמשים עדות , הם עדות  שממשלת קוני ומשרתו עלי  והם מזכירים לי שאין לפרוק עול גם בשעת שמחה!

    יתכן שיוסף ובנימין  ששמחתם הייתה כה גדולה בזמן פגישתם- חששו  כי למראית עין –היא תיראה כפריקת עול מלכות שמים- לכן הזכירו את עתיד  החורבן והצער וכך הדבר יגרום לכך-שלא יתנתקו מעול מלכות שמים-  ביודעם   כי זקוקים הם לרחמי שמים גם בעתיד.

    לסיכום, לאור האמור לעיל, ניתן להסיק: כי יוסף היה  אדם חכם ונבון- אשר רוח אלוקים בו, לכן מלבד יכולתו לפתור חלומות- הוא הבין כי עליו להתייחס אל אחיו בכבוד ואף השווה את אהבתו אל בנימין לאהבתו שלו כלפי אחיו ולא נהג איפה ואיפה, וזאת למרות שאחיו היו שותפים למכירתו, ובנימין לא לקח חלק  בדבר ולכן ראוי יוסף למילים:

     "רֵאשִׁית חָכְמָה יִרְאַת יְהוָה שֵׂכֶל טוֹב לְכָל עֹשֵׂיהֶם תְּהִלָּתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד".

    [תהלים קי"א, י']

    המסר הנלמד מההתרחשות. לא לנקום ולא לנטור שנאה כלפי הזולת, אלא לנהוג בכבוד ועל כך  בחכמה ננהג אם  נתפלל  אל ה':

    "לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי". [תהלים נ"א, י"ב]


     עוד מיצירותיי על הפרשה:


    ''    

     

     ציורי תנ"ך/ יעקב ופמלייתו יורדים מצרימה/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]


        

    ''    

          

     

     ציורי תנ"ך/ יעקב זוכה לפגוש את יוסף במצרים/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]


    העלאת תמונות    


      

     ציורי תנ"ך/ יעקב מברך את פרעה/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]


    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ פרעה והצעתו ליוסף/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    השבת אנו מפטירים בספר יחזקאל [ ל"ז, ט"ו - כ"ח]

     

    הנה קטע מתוך  נבואת הנביא יחזקאל:


    "וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר.  וְאַתָּה בֶן-אָדָם, קַח-לְךָ עֵץ אֶחָד, וּכְתֹב עָלָיו לִיהוּדָה, וְלִבְנֵי יִשְׂרָאֵל חֲבֵרָו; וּלְקַח, עֵץ אֶחָד, וּכְתוֹב עָלָיו לְיוֹסֵף עֵץ אֶפְרַיִם, וְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל חֲבֵרָו.   וְקָרַב אֹתָם אֶחָד אֶל-אֶחָד, לְךָ--לְעֵץ אֶחָד; וְהָיוּ לַאֲחָדִים, בְּיָדֶךָ. וְכַאֲשֶׁר יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ, בְּנֵי עַמְּךָ לֵאמֹר:  הֲלוֹא-תַגִּיד לָנוּ, מָה-אֵלֶּה לָּךְ. דַּבֵּר אֲלֵהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת-עֵץ יוֹסֵף אֲשֶׁר בְּיַד-אֶפְרַיִם, וְשִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל חֲבֵרָו; וְנָתַתִּי אוֹתָם עָלָיו אֶת-עֵץ יְהוּדָה, וַעֲשִׂיתִם לְעֵץ אֶחָד, וְהָיוּ אֶחָד, בְּיָדִי.  וְהָיוּ הָעֵצִים אֲשֶׁר-תִּכְתֹּב עֲלֵיהֶם, בְּיָדְךָ--לְעֵינֵיהֶם.   וְדַבֵּר אֲלֵיהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִבֵּין הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הָלְכוּ-שָׁם; וְקִבַּצְתִּי אֹתָם מִסָּבִיב, וְהֵבֵאתִי אוֹתָם אֶל-אַדְמָתָם.   וְעָשִׂיתִי אֹתָם לְגוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ, בְּהָרֵי יִשְׂרָאֵל, וּמֶלֶךְ אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם, לְמֶלֶךְ; וְלֹא יהיה- (יִהְיוּ-) עוֹד לִשְׁנֵי גוֹיִם, וְלֹא יֵחָצוּ עוֹד לִשְׁתֵּי מַמְלָכוֹת עוֹד"

    ''


    ציורי תנ"ך/ יחזקאל הנביא מאחד את שני העצים- כסמל לאחדות / ציירה: אהובה קליין (c)

     

    *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר (c)

     

    יהי רצון שכולנו נתאחד- כאיש אחד בלב אחד- במיוחד בימים קשים אלה ונרבה באהבת חינם.

    כי אחדות העם- היא עוצמה!

     שבת שלום וכל טוב לכל עם ישראל!

     בברכה

     אהובה.

    דרג את התוכן:

      תגובות (35)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        31/12/18 18:18:
      קסום!
        31/12/18 08:25:

      צטט: עט סופר 2018-12-23 13:36:06

      תמונות נפלאות ומדרשים יפים לפרשת ויגש... בסיפור הדרמטי והמרגש ביותר ההתגלות יוסף אל אחיו...שרגע השיא שבו הוא הבנתו של יוסף...כפי שמודגש בהפטרה כי קיימת "אחדות וערבות הדדית" בין כל אחיו בין כל השבטים...

      כמאמר נביא: "קָרַב אֹתָם אֶחָד אֶל-אֶחָד, לְךָ--לְעֵץ אֶחָד; וְהָיוּ לַאֲחָדִים, בְּיָדֶךָ. וְכַאֲשֶׁר יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ, בְּנֵי עַמְּךָ לֵאמֹר: הֲלוֹא-תַגִּיד לָנוּ, מָה-אֵלֶּה לָּךְ. דַּבֵּר אֲלֵהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת-עֵץ יוֹסֵף אֲשֶׁר בְּיַד-אֶפְרַיִם, וְשִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל חֲבֵרָו; וְנָתַתִּי אוֹתָם עָלָיו אֶת-עֵץ יְהוּדָה, וַעֲשִׂיתִם לְעֵץ אֶחָד, וְהָיוּ אֶחָד, בְּיָדִי"

      ישר כח ענק ...תבורכי ..!

       

      עט סופר היקר.


       יישר כוח ותודה רבה- מקרב לב- על תגובתך היפה והמחכימה.

       כן ירבו כמוך בישראל.

       המשך שבוע טוב ויצירתי ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        23/12/18 13:36:

      תמונות נפלאות ומדרשים יפים לפרשת ויגש... בסיפור הדרמטי והמרגש ביותר ההתגלות יוסף אל אחיו...שרגע השיא שבו הוא הבנתו של יוסף...כפי שמודגש בהפטרה כי קיימת "אחדות וערבות הדדית" בין כל אחיו בין כל השבטים...

      כמאמר נביא: "קָרַב אֹתָם אֶחָד אֶל-אֶחָד, לְךָ--לְעֵץ אֶחָד; וְהָיוּ לַאֲחָדִים, בְּיָדֶךָ. וְכַאֲשֶׁר יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ, בְּנֵי עַמְּךָ לֵאמֹר: הֲלוֹא-תַגִּיד לָנוּ, מָה-אֵלֶּה לָּךְ. דַּבֵּר אֲלֵהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת-עֵץ יוֹסֵף אֲשֶׁר בְּיַד-אֶפְרַיִם, וְשִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל חֲבֵרָו; וְנָתַתִּי אוֹתָם עָלָיו אֶת-עֵץ יְהוּדָה, וַעֲשִׂיתִם לְעֵץ אֶחָד, וְהָיוּ אֶחָד, בְּיָדִי"

      ישר כח ענק ...תבורכי ..!

        21/12/18 08:20:

      שמעון היקר.

       תודה- מקרב לב  לדבריך הנכונים והמחכימים -

      וזאת בנוסף לציור היפה- המשלים את מילותיך- באופן מושלם.

       יישר כוח!

       שבת שלום ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.

       

      צטט: לואיס קרול 2018-12-21 04:28:33

      מסתבר שהדמעות הן  המכבסה  של הלב.

      רק פריקתן ,עוצרת את התהליך של הלחץ הפנימי של יוסף

      גם כאשר תכונותיו הן על אנושיות,ביכולת ההכלה שלו ,את העוול שנעשה לו.

      אפילו  הוא חייב לפרוק את העומס הנפשי...וזה פורץ דרך בנימין

      ''

        21/12/18 04:28:

      מסתבר שהדמעות הן  המכבסה  של הלב.

      רק פריקתן ,עוצרת את התהליך של הלחץ הפנימי של יוסף

      גם כאשר תכונותיו הן על אנושיות,ביכולת ההכלה שלו ,את העוול שנעשה לו.

      אפילו  הוא חייב לפרוק את העומס הנפשי...וזה פורץ דרך בנימין

      ''

        20/12/18 21:52:

      צטט: רחלי בן-צור 2018-12-20 00:06:46

      מצטרפת לסיפא של הפוסט וביחד איתך - כמו האחים שהתאחדו במצרים בלי לנטור טינה - כך עלינו להישאר מאוחדים, להבין מה מטרותינו ולאן אנו צועדים.
       רחלי היקרה.
      חיוך
       תודה לדברייך המחכימים.
       ולא נותר, אלא להגיד:
       אמן ואמן- לאחדות ישראל.
       בברכה
       וכל טוב.
       אהובה.
        20/12/18 21:49:

      צטט: רונית אברהם 2018-12-19 15:22:31

      אהובה יקרה,

      אהבתי מאוד את המסר לאחדות שהבאת בפוסט. הלוואי וגם בימינו נזכה לאחדות בינינו. 

      יוסף שאחיו מכרו אותו, אינו נוטר להם טינה, אלא להיפךמציל את אחיו ואת אביו הזקן מרעב.

      זהו סיפור מרגש על גדולת נפש ועל האהבה והדאגה לאח הצעיר בנימין.

      כמו תמיד, ציורייך המרהיבים מאירים את הכתוב ואת עינינו.

      תודה לך על השיעור המעניין והמרתק.  

       רונית היקרה .

      חיוך

       תודה לדברייך הנהדרים והמשמחים.

      אכן נכון, יוסף לא נטר טינה  לאחיו - הוא אהב אותם ,למרות כל הייסורים שהוא עבר, אבל הוא הבין שאלוקים גלגל אותו למצרים על ידי אחיו- כדי שימלא שליחות וישמש שם שר הכלכלה

       בעת הרעב.

      סוף שבוע נעים וחמים.

       בברכה

       אהובה.

       

        20/12/18 00:06:
      מצטרפת לסיפא של הפוסט וביחד איתך - כמו האחים שהתאחדו במצרים בלי לנטור טינה - כך עלינו להישאר מאוחדים, להבין מה מטרותינו ולאן אנו צועדים.
        19/12/18 15:22:

      אהובה יקרה,

      אהבתי מאוד את המסר לאחדות שהבאת בפוסט. הלוואי וגם בימינו נזכה לאחדות בינינו. 

      יוסף שאחיו מכרו אותו, אינו נוטר להם טינה, אלא להיפךמציל את אחיו ואת אביו הזקן מרעב.

      זהו סיפור מרגש על גדולת נפש ועל האהבה והדאגה לאח הצעיר בנימין.

      כמו תמיד, ציורייך המרהיבים מאירים את הכתוב ואת עינינו.

      תודה לך על השיעור המעניין והמרתק.  

       

        19/12/18 07:56:

      צטט: עמנב 2018-12-18 15:53:10

      תודה רבה, אהובה. כרגיל, אהבתי את הפרשנויות ואת הציורים. במיוחד את ציור פמליית יעקב היורד מצריימה. כל טוב, עמוס.
       עמוס היקר.

       תודה רבה על תגובתך היפה והמשמחת. 

      המשך  שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       וכל טוב.
       אהובה.
        18/12/18 15:53:
      תודה רבה, אהובה. כרגיל, אהבתי את הפרשנויות ואת הציורים. במיוחד את ציור פמליית יעקב היורד מצריימה. כל טוב, עמוס.
        17/12/18 08:46:

      צטט: שיאצו, דיקור סיני 2018-12-17 02:05:58

      רוח נכון(:

       

       אפרת היקרה.

      חיוך

       תודה לתגובתך הנהדרת.

       יהי רצון שרוח טובה תשרה עלייך ועל כל עם ישראל.

       בברכה וכל טוב.


       אהובה.

        17/12/18 08:29:

      צטט: .D.S 2018-12-16 15:53:55

      ציוריך המרהיבים מלאים ברגישות

       

      ומעבירים את תחושת האהבה שבין

       

      האחים יוסף ובנימין שהיא מעבר לזמן ולמקום

       

      מי ייתן ותרבה אהבה...

       דרורית היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב למילותייך המשמחות והנהדרות.

       אמן ואמן לברכתך הנפלאה.

       ברוכה תהיי תמיד.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה

       אהובה.

        17/12/18 08:26:

      צטט: תנועת כמוך 2018-12-16 10:05:28

      הוספתי כוכב למערכת הכוכבים שלך

      כן ירבו כמוך

       דוד היקר.

       תודה רבה לכוכב הנהדר.

       תבורך  גם אתה בברכות ככוכבי השמים.

       בברכה

       אהובה.

      רוח נכון(:
        16/12/18 22:22:

      צטט: בדולח. 2018-12-16 08:02:40

      אאמץ בחום את בכותב מטה ציטוט של מילותיך:


      המסר הנלמד מההתרחשות. לא לנקום ולא לנטור שנאה כלפי הזולת, אלא לנהוג בכבוד ועל כך  בחכמה ננהג אם  נתפלל  אל ה':  "לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי". [תהלים נ"א, י"ב]

       בדולח היקר.


       תודה לדבריך המשמחים והמרגשים.

       כן ירבו כמוך בישראל.


       בברכה

       ובשורות טובות.

       אהובה


        16/12/18 22:20:

      צטט: שטוטית 2018-12-15 23:18:04

      כמו כל שבוע הגשה יחודית לך אהובה יקרה:) של פרשת השבוע

       

      תודה ושבוע טוב


      נשיקה

       

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב- לדברייך הנהדרים.

       ברוכה תהיי תמיד- בכול, מכול, כול.


        כל טוב- ובשורות טובות.


       אהובה.

        16/12/18 15:53:

      ציוריך המרהיבים מלאים ברגישות

       

      ומעבירים את תחושת האהבה שבין

       

      האחים יוסף ובנימין שהיא מעבר לזמן ולמקום

       

      מי ייתן ותרבה אהבה...

        16/12/18 15:03:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-12-15 18:47:48

      יפה הבאת ומרהיבים הם ציוריך (ואני... חושבת לא מעט על "נקמתו המתוקה" של יוסף... ושמה לב לכך ששיכן את משפחתו -אליה חבר מחדש - לא קרוב מדי אליו - בארץ גושן (ולא במצרים...)

       

       מכבית היקרה.

      חיוך

       תודה, מקרב לב- לתגובתך הנפלאה,  באשר לדברייך: כי יוסף שיכן את  משפחתו בגושן- על כך פרשנים רבים מסבירים את הסיבה  לדבר:

      למשל- אברבנאל סבור: 

      א] כי יוסף ידע שאחיו רועי ציון וזה מקור מחייתם הבלעדי, אך ידע גם כי הצאן בעיני המצרים הוא קדוש, לכן הציע לאחים להגיד לפרעה שהם אנשי מקנה- אנשים מכובדים ואז ממלא פרעה לא יציע להם עבודה אחרת. וראוי שמקום מושבם יהיה בגושן.

       ב] יוסף לא רצה שאחיו יהיו קרובים מידי למלכות כי היה ביכולתו למנות אותם- לשרי אלפים ולשרי  מאות במצרים, אבל לא רצה שיינטשו את אומנותם הקדושה .

      ג] יוסף לא רצה שפרעה יחשוב- שמשפחתו באו למצרים לנצל את  מלכות פרעה למחייתם- הוא נתן לפרעה להבין- שאחיו אנשי מקנה ואנשים עשירים ואינם זקוקים  לעזרת המלכות.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה 

       אהובה

       

        16/12/18 10:05:

      הוספתי כוכב למערכת הכוכבים שלך

      כן ירבו כמוך

        16/12/18 08:02:

      אאמץ בחום את בכותב מטה ציטוט של מילותיך:


      המסר הנלמד מההתרחשות. לא לנקום ולא לנטור שנאה כלפי הזולת, אלא לנהוג בכבוד ועל כך  בחכמה ננהג אם  נתפלל  אל ה':  "לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי". [תהלים נ"א, י"ב]


        15/12/18 23:39:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-12-15 18:45:58

      אהובה היקרה מאוד מאוד,
      ליבי ים גועש ורוגש למראה יציותיך המופלאות
      במכחול ובחריזה לירית משובבת נפש.
      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך,
      ב ה ו ק ר ה ,
      ב ר ו ך


       ברוך היקר מאד, מאד.


       תודה, מקרב לב- לדבריך הנפלאים והמשמחים כאחד.

       תבורך- אתה וכל יקירך:

      בשבוע טוב- גדוש הצלחות וישועות- כמרחבי הים.

       בברכה

      ובכבוד רב.


       אהובה.

        15/12/18 23:35:

      צטט: א ח א ב 2018-12-15 17:13:14

      שבוע טוב :) תודה על הציורים המרהיבים והביאורים לפרשה ולמפטיר. ולא יהיו עוד שני גויים.
       אחאב היקר.

       תודה- על תגובתך הנפלאה.
       שבוע טוב ובשורות טובות.
       בברכה
       אהובה.
        15/12/18 23:22:

      צטט: kimchid 2018-12-15 11:41:05

      איש אחד לב אחד

       

       דניאל היקר.


       תודה רבה לתגובתך היפה.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        15/12/18 23:18:

      כמו כל שבוע הגשה יחודית לך אהובה יקרה:) של פרשת השבוע

       

      תודה ושבוע טוב

      נשיקה

      יפה הבאת ומרהיבים הם ציוריך (ואני... חושבת לא מעט על "נקמתו המתוקה" של יוסף... ושמה לב לכך ששיכן את משפחתו -אליה חבר מחדש - לא קרוב מדי אליו - בארץ גושן (ולא במצרים...)
        15/12/18 18:45:

      אהובה היקרה מאוד מאוד,
      ליבי ים גועש ורוגש למראה יציותיך המופלאות
      במכחול ובחריזה לירית משובבת נפש.
      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך,
      ב ה ו ק ר ה ,
      ב ר ו ך

        15/12/18 18:41:

      צטט: * חיוש * 2018-12-14 16:46:35

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג היה להתבונן בציורייך, לקרוא את שירך

      ואת ההסברים ברוח הפרשה

      מרגש המפגש הזה בין יוסף לבנימין, הסליחה והמחילה

      כמה יפה ברישומך בציור האחרון  את המשפט הזה מנבואת יחזקאל הנביא

      אֲנִי לֹקֵחַ אֶת-עֵץ יוֹסֵף אֲשֶׁר בְּיַד-אֶפְרַיִם, וְשִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל חֲבֵרָו;

      וְנָתַתִּי אוֹתָם עָלָיו אֶת-עֵץ יְהוּדָה, וַעֲשִׂיתִם לְעֵץ אֶחָד, וְהָיוּ אֶחָד, בְּיָדִי. 

      וְהָיוּ הָעֵצִים אֲשֶׁר-תִּכְתֹּב עֲלֵיהֶם, בְּיָדְךָ--לְעֵינֵיהֶם. "

      אמן ואמן לברכתך !

      * כוכב אהבה והערצה, חיבוקים אוהבים

      ושבת טובה ומבורכת

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה למילותייך המשמחות והמרגשות.

       אכן דברי הנביא יחזקאל-

      הם דברי נבואה שעתידים להתגשם ונקווה שהדבר יתרחש במהרה בימינו, אמן ואמן.

       ברוכה תהיי יחד עם כל יקירייך-

      בכל הברכות והישועות.

       באהבה רבה וחיבוקים.

      שבוע טוב ובשורות טובות.


       אהובה.



        15/12/18 18:34:

      צטט: ~ ~ 2018-12-14 12:12:21

      מסר יפה

      ציורים מקסימים

      פירושים מעניינים

      שבת שלום אהובה

       יקירה.

      נשיקה

       תודה , מקרב לב- למילותייך הנהדרות.

       שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        15/12/18 18:32:

      צטט: sari10 2018-12-14 10:03:10

      אהובה ❤
      פוסט מושקע ומרשים.
      הרבה ידע ופרושים
      וציורים כה יפים!

      חושבת שצריך לשלב את הציורים שלך בתוך
      ספרי התנ"ך לילדים בבית הספר.
      יהיה להם הרבה יותר מהנה לקרוא!!

      שבת מקסימה לך אהובה ❤

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לדברייך הנפלאים.

       אני באמת מסכימה אתך

      ככול שמפעילים אצל הילדים יותר חושים- הם קולטים את החומר טוב יותר,

      וכאן בנוסף לחוש השמיעה  הם ישתפו גם את חוש הראיה.

       שבוע טוב ויצירתי.

       ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        15/12/18 17:13:
      שבוע טוב :) תודה על הציורים המרהיבים והביאורים לפרשה ולמפטיר. ולא יהיו עוד שני גויים.
        15/12/18 11:41:
      איש אחד לב אחד
        14/12/18 16:46:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג היה להתבונן בציורייך, לקרוא את שירך

      ואת ההסברים ברוח הפרשה

      מרגש המפגש הזה בין יוסף לבנימין, הסליחה והמחילה

      כמה יפה ברישומך בציור האחרון  את המשפט הזה מנבואת יחזקאל הנביא

      אֲנִי לֹקֵחַ אֶת-עֵץ יוֹסֵף אֲשֶׁר בְּיַד-אֶפְרַיִם, וְשִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל חֲבֵרָו;

      וְנָתַתִּי אוֹתָם עָלָיו אֶת-עֵץ יְהוּדָה, וַעֲשִׂיתִם לְעֵץ אֶחָד, וְהָיוּ אֶחָד, בְּיָדִי. 

      וְהָיוּ הָעֵצִים אֲשֶׁר-תִּכְתֹּב עֲלֵיהֶם, בְּיָדְךָ--לְעֵינֵיהֶם. "

      אמן ואמן לברכתך !

      * כוכב אהבה והערצה, חיבוקים אוהבים

      ושבת טובה ומבורכת


        14/12/18 12:12:

      מסר יפה

      ציורים מקסימים

      פירושים מעניינים

      שבת שלום אהובה

        14/12/18 10:03:

      אהובה ❤
      פוסט מושקע ומרשים.
      הרבה ידע ופרושים
      וציורים כה יפים!

      חושבת שצריך לשלב את הציורים שלך בתוך
      ספרי התנ"ך לילדים בבית הספר.
      יהיה להם הרבה יותר מהנה לקרוא!!

      שבת מקסימה לך אהובה ❤

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין