כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ יוסף ואחיו שבים מהלווית אביהם למצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)

    31 תגובות   יום שישי , 21/12/18, 07:57

     Biblical paintings

    Joseph and his brothers return to Egypt from the  funeral of their father Jacob

    "וַיָּשָׁב יוֹסֵף מִצְרַיְמָה הוּא וְאֶחָיו, וְכָל-הָעֹלִים אִתּוֹ לִקְבֹּר אֶת-אָבִיו, אַחֲרֵי, קָבְרוֹ אֶת-אָבִיו".     

     [בראשית נ, י"ד]

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ יוסף ופמלייתו שבים למצרים בתום  הלוויית אביהם- יעקב בכנען/ ציירה: אהובה קליין(c)

    [שמן על בד]

     

         יוסף ופמלייתו שבים למצרים.

     שיר מאת: אהובה קליין.(c    )

     

     רקיע  עטור ענני שכינה

    עוטף יוסף  ושיירתו באהבה

    שרעפים ממעל מלווים שובם

    לארץ ניכר מקום מושבם.

     

    שלמים  ברוחם  ונפשם

    על  מימוש זכותם בקניין

    מילוי בקשת אביהם הנאמן

    בסיוע אלוקים היחיד והרחמן.

     

    יעקב נקבר במערת המכפלה

    שם הקדושה שורה ומתעלה

    נרכש בכסף מלא מעפרון

    קבוע לנצח באדמת חברון.

     

    שם בכו הזילו דמעה

    לאביהם התחננו ביקשו מחילה

    חיצי כאב  - פילחו ליבם

    געגוע לאב - המסור לחינוכם.

     הערה: השיר בהשראת  פרשת  ויחי[ חומש בראשית]

     הרעיון מאחורי היצירה והשיר:

    פרשת ויחי- הקשר הפלאי בין לווית יעקב למשכן. 

     מאת: אהובה קליין.

    פרשה זו נקראת בשם "ויחי"- זאת למרות שהתורה  מתארת לנו את ימיו האחרונים של יעקב אבינו ,כיצד יוסף מקיים את שבועתו לאביו - קבורתו  במערת המכפלה, את ההספד והלוויה המכובדת לה זכה יעקב בעת פטירתו ואת הסכמתו של פרעה לקבורת יעקב בארץ כנען- חברון- מערת המכפלה.

    "וַיֹּאמֶר, פַּרְעֹה:  עֲלֵה וּקְבֹר אֶת-אָבִיךָ, כַּאֲשֶׁר הִשְׁבִּיעֶךָ.  וַיַּעַל יוֹסֵף, לִקְבֹּר אֶת-אָבִיו; וַיַּעֲלוּ אִתּוֹ כָּל-עַבְדֵי פַרְעֹה, זִקְנֵי בֵיתוֹ, וְכֹל, זִקְנֵי אֶרֶץ-מִצְרָיִם.  וְכֹל בֵּית יוֹסֵף, וְאֶחָיו וּבֵית אָבִיו:  רַק, טַפָּם וְצֹאנָם וּבְקָרָם--עָזְבוּ, בְּאֶרֶץ גֹּשֶׁן.  וַיַּעַל עִמּוֹ, גַּם-רֶכֶב גַּם-פָּרָשִׁים; וַיְהִי הַמַּחֲנֶה, כָּבֵד מְאֹד.  וַיָּבֹאוּ עַד-גֹּרֶן הָאָטָד, אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן, וַיִּסְפְּדוּ-שָׁם, מִסְפֵּד גָּדוֹל וְכָבֵד מְאֹד; וַיַּעַשׂ לְאָבִיו אֵבֶל, שִׁבְעַת יָמִים.  יוַיַּרְא יוֹשֵׁב הָאָרֶץ הַכְּנַעֲנִי אֶת-הָאֵבֶל, בְּגֹרֶן הָאָטָד, וַיֹּאמְרוּ, אֵבֶל-כָּבֵד זֶה לְמִצְרָיִם; עַל-כֵּן קָרָא שְׁמָהּ, אָבֵל מִצְרַיִם, אֲשֶׁר, בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן.  וַיַּעֲשׂוּ בָנָיו, לוֹ--כֵּן, כַּאֲשֶׁר צִוָּם.   וַיִּשְׂאוּ אֹתוֹ בָנָיו, אַרְצָה כְּנַעַן, וַיִּקְבְּרוּ אֹתוֹ, בִּמְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה:  אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם אֶת-הַשָּׂדֶה לַאֲחֻזַּת-קֶבֶר, מֵאֵת עֶפְרֹן הַחִתִּי--עַל-פְּנֵי מַמְרֵא.  וַיָּשָׁב יוֹסֵף מִצְרַיְמָה הוּא וְאֶחָיו, וְכָל-הָעֹלִים אִתּוֹ לִקְבֹּר אֶת-אָבִיו, אַחֲרֵי, קָבְרוֹ אֶת-אָבִיו".   [בראשית  נ, ו- ט"ו]

    השאלות הן:

    א] מדוע התיר פרעה ליוסף ואחיו לצאת ממצרים לקבור את אביהם?

    ב] באיזה אופן נערכה הלוויית יעקב?

    ג] כיצד מתוארת חזרת יוסף ואחיו למצרים?

    תשובות.

    פרעה נענה לבקשת יוסף לקבורת יעקב בכנען.

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/בני יעקב מתאספים ליד מיטתו בימיו האחרונים/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ יוסף נשבע  לאביו לקוברו בכנען/ ציירה: אהובה קליין (c)    

    רש"י מסביר: פרעה אישר ליוסף לצאת את גבולות מצרים- במטרה לקבור את יוסף בכנען- מערת המכפלה.

    א] מהטעם שיוסף נשבע לאביו לקברו בכנען- חברון - מערת המכפלה.

    ב] ירא  היה  פרעה לומר ליוסף: "עבור על השבועה" זאת כדי שלא יאמר לו יוסף:  אם כן אעבור גם אני על השבועה שנשבעתי  לך: שלא אגלה למצרים על לשון הקודש שאני מכיר בנוסף לשבעים השפות של שבעים אומות העולם. ואילו  אתה אינך יודע את השפה הזו, [מסכת סוטה דף ל"ד]

    רש"ר [הרב  שמשון רפאל הירש] אומר על  הפסוק: וַיְדַבֵּר יוֹסֵף, אֶל-בֵּית פַּרְעֹה לֵאמֹר:  אִם-נָא מָצָאתִי חֵן, בְּעֵינֵיכֶם--דַּבְּרוּ-נָא, בְּאָזְנֵי פַרְעֹה לֵאמֹר. אָבִי הִשְׁבִּיעַנִי לֵאמֹר, הִנֵּה אָנֹכִי מֵת--בְּקִבְרִי אֲשֶׁר כָּרִיתִי לִי בְּאֶרֶץ כְּנַעַן, שָׁמָּה תִּקְבְּרֵנִי; וְעַתָּה, אֶעֱלֶה-נָּא וְאֶקְבְּרָה אֶת-אָבִי—וְאָשׁוּבָה"

    תמוה שיוסף במעמדו הרם במצרים, אינו ניגש באופן ישיר אל פרעה לבקש את רשותו לצאת ממצרים אל ארץ כנען כדי לקבור את אביו? כנראה שיוסף לא היה בטוח לגמרי שבקשתו תתקבל ולכן פנה באופן עקיף, קל יותר לשני הצדדים להתעלם מסירוב שניתן באמצעות  צד שלישי, הדבר נבע מהשנאה של המצרים כלפי  זרים ,הם לא אהבו את העובדה שאיש עברי  עומד בראש המדינה וקבורת יעקב הזכירה להם את מקום מוצאו של יוסף.

    הלוויית יעקב.

    רש"י מסביר:  מהו מקום המספד שכולם ספדו ליעקב, כפי שנאמר: "וַיָּבֹאוּ עַד-גֹּרֶן הָאָטָד, אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן, וַיִּסְפְּדוּ-שָׁם"  ונשאלת השאלה מה משמעות שם המקום הזה?  רבותינו דרשו [מסכת  סוטה] שהמקום נקרא כך על שם המאורע שאירע באותה השעה - לפי שבאו כל מלכי כנען ונשיאי ישמעאל למלחמה כנגד בני יעקב, אך היות וראו את כתרו של יוסף תלוי בארונו של יעקב, מתור כך הבינו  את גדולתו וכבודו של המת, עמדו כולם ותלו בארון גם את כתריהם לכבודו והקיפוהו בכתרים - עד שהיה נדמה הארון כגורן המוקף קוצים.

    מי שנשא את ארונו של יעקב- היו אלה בניו ולא בני בניו, היות וכך ציווה אותם יעקב בחייו: שלא יישאו את ארונו - לא איש מצרי ולא בני בניו ,אלא הבנים לבדם וקבע להם לכל אחד מהם מקום מיוחד לנשיאת מיטתו: שלושה לצד מזרח וכן הלאה, שלושה בנים מכל צד של ארבע רוחות השמים.

    הדבר היה כמו סידרם של השבטים במסע המשכן בעת שהייתם במדבר- במחנה  הדגלים שהיו חונים סביב המשכן – שלושה שבטים מכל צד ,באופן זה עמדו גם כאן ואילו יוסף ולוי שלא חנו סביב המשכן לא נשאו את מיטתו של יעקב ,כי כך הורה יעקב: לוי לא יישא את ארונו - כי הוא עתיד לשאת את הארון במדבר ואין ראוי שיישא את מיטת המת ואילו יוסף לא יישא את מיטת אביו -מהטעם שהוא במעמד  של מלוכה ואחיו  חייבים  לכבדו. מנשה ואפרים יהיו תחתיהם של יוסף ולוי לשאת את המיטה במקומם.

    לכן נאמר בציווי חניית המשכן: "אִישׁ עַל דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִנֶּגֶד סָבִיב לְאֹהֶל מוֹעֵד יַחֲנוּ". [במדבר ,ב, ב] מכאן, שבאות  ובסימן שמסר להם אביהם- יעקב, לשאת את מיטתו באותו אופן יהיו בעתיד חונים סביב המשכן במדבר.

    רבינו בחיי מבהיר: כי ט' כיתות עלו  לקבור את  יעקב:

    א] יוסף בעצמו.

    ב] כל עבדי פרעה- אלו השרים.

    ג]  זקני ביתו,

    ד] כל זקני ארץ מצרים,

    ה] כל בית יוסף, אשתו שפחותיו בניו ועבדיו.

    ו] אחיו כולם.

    ז] בית אביו הגדולים חוץ מהטף.

    ח] "ויעל אתו גם רכב.".

    ט]  "גם  פרשים".

    ומדוע עלו איתם גם הרכב וגם הפרשים? התשובה לכך: כדי להישמר בדרך מעשו ובניו שלא יעכבו  את הקבורה , היות ויוסף  הכיר את לב הזדון שלהם.

    כמו שכתוב בספר: "יוסף בן גוריון"- כי בנו של אליפז בן עשיו- ארב להם בדרך והתקוטט איתם עד שערכו מלחמה ויד  יוסף גברה עליהם ותפס אותו עם  מבחר מהגיבורים שלו והביאוהו למצרים ועמד שם כל ימיו - בבית האסורים עד מותו של יוסף, ורק במות יוסף ברח משם והלך לארץ כנפי"א ומלך על  הכותים ברומי - בסוף מלך על ארץ יון ואיטליה והוא היה המלך הראשון ברומי, ובנה את ההיכל הראשון ברומי. מלבד הרכב והפרשים שליוו את יעקב עלו גם אנשי מלחמה, כגון חיילים ושומרים להילחם כנגדם.

    רבינו בחיי אומר על: "וַיְהִי הַמַּחֲנֶה, כָּבֵד מְאֹד"- יתכן שהצטרפו ללוויה גם מחנה עליונים, היינו – מלאכים שבאו לשמור על יעקב במותו- כפי ששמרו עליו בחייו.

    יוסף ואחיו שבים למצרים.

    רש"י שם לב להבדל בסדר המלווים את יעקב בדרך לכנען ובין התיאור שלהם כאשר הם שבים למצרים.

    כאשר חזרו למצרים הקדים הכתוב את יוסף ואחיו  קודם המלווים המצרים שהלכו איתם ואילו כאשר הלכו ממצרים לכיוון כנען הקדים הכתוב ומנה תחילה את המלווים המצריים העולים איתם לפני אחיו "וַיַּעֲלוּ אִתּוֹ כָּל-עַבְדֵי פַרְעֹה, זִקְנֵי בֵיתוֹ, וְכֹל, זִקְנֵי אֶרֶץ-מִצְרָיִם".  ורק אחר כך נאמר: " וְכֹל בֵּית יוֹסֵף", ומה הסיבה לשינוי הזה? התשובה: שבהליכתם לכנען לא נהגו המצרים כבוד בבני יעקב  להקדימם לפניהם, והלכו המצרים בראשונה ,אבל כאשר שבו למצרים מהלוויה של יעקב היות וראו המצרים את הכבוד שחילקו מלכי כנען - לאביהם בגורן האטד ששם  תלו את הכתרים שלהם על ארון אביהם-יעקב,, לכן עכשיו כאשר שבו למצרים  נהגו ביוסף ואחיו כבוד להקדימם לפניהם.

    לסיכום, לאור האמור לעיל, ישנו קשר מדהים בין לווייתו של יעקב לבין סדר חניית בני ישראל במדבר.

    יעקב ראה ברוח הקודש  כיצד ובאיזה אופן יחנו הצאצאים - במדבר ולכן  נתן  לבניו הוראות  מדויקות כיצד   ילוו  אותו    משפחתו בדרכו האחרונה .

    עוד מיצירותיי לפרשת ויחי:


    ''    

          

    ציורי תנ"ך/  גור אריה יהודה[שבט יהודה] ציירה: אהובה קליין(c)    

     

    העלאת תמונות    

          

    ציורי תנ"ך/ שבט זבולון/ ציירה: אהובה קליין (c)    

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ יעקב  בימיו האחרונים מברך את אפרים ומנשה/ ציירה: אהובה קליין(c)  

    העלאת תמונות

    ציורי תנ"ך/ יוסף מרגיע את אחיו ,אחרי מות אביהם- ומסביר, הכל  מאת ה'/ ציירה: אהובה  קליין (c)

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך, יוסף מצליח, מתעלה  במצרים וזוכה למות שבע ימים/ ציירה: אהובה קליין (C)

     

    Joseph succeeds and transcends and ages in Egypt
     
    Biblical paintings by Ahuva Klein

    העלאת תמונות

     

    ציורי תנ"ך יוסף בימיו האחרונים במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    השבת הזאת- פרשת "ויחי" מסיימים את חומש בראשית במילים: "חזק, חזק ונתחזק"!

     כל המתפללים בבתי הכנסיות אומרים משפט חשוב זה- כאיש אחד בלב אחד.


    ההפטרה:

    מפטירים במלכים-א,   ב', א'- י"ב]

    הנה קטע מההפטרה:


     "וַיִּקְרְבוּ יְמֵי-דָוִד, לָמוּת; וַיְצַו אֶת-שְׁלֹמֹה בְנוֹ, לֵאמֹר.   אָנֹכִי הֹלֵךְ, בְּדֶרֶךְ כָּל-הָאָרֶץ; וְחָזַקְתָּ, וְהָיִיתָ לְאִישׁ.   וְשָׁמַרְתָּ אֶת-מִשְׁמֶרֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לָלֶכֶת בִּדְרָכָיו לִשְׁמֹר חֻקֹּתָיו מִצְוֺתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וְעֵדְוֺתָיו, כַּכָּתוּב, בְּתוֹרַת מֹשֶׁה--לְמַעַן תַּשְׂכִּיל, אֵת כָּל-אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה, וְאֵת כָּל-אֲשֶׁר תִּפְנֶה, שָׁם.  לְמַעַן יָקִים יְהוָה אֶת-דְּבָרוֹ, אֲשֶׁר דִּבֶּר עָלַי לֵאמֹר, אִם-יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ אֶת-דַּרְכָּם לָלֶכֶת לְפָנַי בֶּאֱמֶת, בְּכָל-לְבָבָם וּבְכָל-נַפְשָׁם:  לֵאמֹר--לֹא-יִכָּרֵת לְךָ אִישׁ, מֵעַל כִּסֵּא יִשְׂרָאֵל".


    ''

    ציורי תנ"ך, דוד המלך עורג אל ה'- כאייל העורג אל אפיקי מים/ ציירה: אהובה קליין(c)

     

    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר(c)


    שבת שלום לעם ישראל-

    יהי רצון  שנזכה להתחזק - כאיש אחד בלב אחד ברוחניות ובגשמיות ובאהבת ישראל.

     אמן ואמן.


    דרג את התוכן:

      תגובות (31)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        27/12/18 21:47:

      צטט: לואיס קרול 2018-12-27 21:41:27

      אנו רואים שמעשי האבות סימן לבנים.

      כל ראשי השבטים ...יוצאים לארץ ישראל....ואז חוזרים,כשהם במסע מקדים בזמן של 200 שנה.

      ואפ שאירו אותו ,סימן  שהוא גם יהיה סימן  לדור שלנו

      ''

      שמעון היקר.


       תודה לדבריך המחכימים!

      ותודה גם לתמונה היפה-  ההולמת את דבריך היטב.

       יישר כוח!

      סוף שבוע נעים ושמח.

       בברכה

       אהובה.

        27/12/18 21:41:

      אנו רואים שמעשי האבות סימן לבנים.

      כל ראשי השבטים ...יוצאים לארץ ישראל....ואז חוזרים,כשהם במסע מקדים בזמן של 200 שנה.

      ואפ שאירו אותו ,סימן  שהוא גם יהיה סימן  לדור שלנו

      ''

        27/12/18 09:13:

      ניסיתי לדרג שוב

      אבל שכחתי שלא ניתן לדרג את אותו תוכן פעמיים

      מחכה לתוכן חדשנשיקה

        26/12/18 21:37:

      צטט: עט סופר 2018-12-25 16:31:36

      הוספת תגובהיפים הציורים עד מאוד... נאים המדרשים ונפלאה שירתך ....וכל המסיף גורע ...

      ישר כח חזק ...יגדיל תורה ויאדיר!

       

      תמיהה גדולה יש אצל המפרשים על סיפור של  ישיבתו המתמשכת של יעקב ובניו  במצריים לכאורה מרצון.."וישבו ויאחזו בה"..


      ....קראתי מאמר יפה בעניין זה המביא את דעות המפרשים בעניין...וסבורני שהוא גם יעניין אותך... הנה הקישור אליו. ..(כדי לא להאריך במקום בו ניתן לקצר )...

      https://asif.co.il/download/kitvey-et/kol/kol-29/kol-29-7/1-4.pdf

       

      שבוע נפלא ומבורך!!

       עט סופר היקר.


       תודה למילותיך הנהדרות והשבחים

       הכל בסיוע אלוקים.

       יישר כוח על הקישור  הנהדר שאתה  מביא.

       המשך שבוע טוב ויצירתי.

      בשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        26/12/18 09:23:

      צטט: א ח א ב 2018-12-25 20:39:11

      יוסף נקבר בשכם ? תודה אהובה על ציורים מקסימים וביאורים חכמים. :)

      אחאב היקר.


       תודה לתגובתך היפה.

      אשר לשאלתך:

       יוסף נקבר בשכם בעוד שאביו - יעקב נקבר  במערת המכפלה - אשר בחברון.

        המשך שבוע טוב ויצירתי.


       בברכה

       אהובה.

        25/12/18 20:39:
      יוסף נקבר בשכם ? תודה אהובה על ציורים מקסימים וביאורים חכמים. :)
        25/12/18 16:31:

      הוספת תגובהיפים הציורים עד מאוד... נאים המדרשים ונפלאה שירתך ....וכל המסיף גורע ...

      ישר כח חזק ...יגדיל תורה ויאדיר!

       

      תמיהה גדולה יש אצל המפרשים על סיפור של  ישיבתו המתמשכת של יעקב ובניו  במצריים לכאורה מרצון.."וישבו ויאחזו בה"..


      ....קראתי מאמר יפה בעניין זה המביא את דעות המפרשים בעניין...וסבורני שהוא גם יעניין אותך... הנה הקישור אליו. ..(כדי לא להאריך במקום בו ניתן לקצר )...

      https://asif.co.il/download/kitvey-et/kol/kol-29/kol-29-7/1-4.pdf

       

      שבוע נפלא ומבורך!!

        24/12/18 21:45:

      צטט: ברוךהלוי-סגל 2018-12-23 22:15:19

      אהובה היקרה מאוד מאוד,
      כמו תמיד ואף ביתר שאת וביתר עוז
      מרשימים יצירותיך במקלדת ובמכחול
      ומדברים אל הלב העורג כאייל, כפי
      שדימית.
      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך
      ב ה ו ק ר ה ,
      ב ר ו ך

       

       ברוך היקר מאד, מאד.


       תודה רבה על תגובה כה יפה ומרגשת -

       כדרכך בקודש.

       המשך שבוע טוב-

      גדוש ברכות וישועות. - לך וליקירך.

       בברכה

        ובכבוד רב.

       אהובה.

        24/12/18 07:48:

      צטט: בדולח. 2018-12-23 09:50:29

      הסברים מענינים וציורים להפליא.

       

       בדולח היקר.


       תודה, מקרב לב- לתגובה כה נהדרת.

       המשך שבוע טוב ויצירתי!


       בברכה

       אהובה.

        23/12/18 22:15:

      אהובה היקרה מאוד מאוד,
      כמו תמיד ואף ביתר שאת וביתר עוז
      מרשימים יצירותיך במקלדת ובמכחול
      ומדברים אל הלב העורג כאייל, כפי
      שדימית.
      שבוע טוב ומבורך לך וליקיריך
      ב ה ו ק ר ה ,
      ב ר ו ך

        23/12/18 12:38:

      צטט: sari10 2018-12-21 11:44:14

      אהובה....
      תודה לך אהובה המוכשרת, מעמיקה ויצירתית
      על שאת מביאה לנו את כל היופי הזה!!

      שבת מקסימה לך נשיקה

       

      שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה- מקרב לב- על כל המילים הנהדרות.

      הכישרון -מאת אלוקים  הוא - וגם את זכית בו, תלכי מחיל אל חיל.

       שבוע טוב ויצירתי-ושמחה עד בלי די..


       בברכה

       אהובה.

        23/12/18 12:32:

      צטט: היא ולא אחרת 2018-12-21 15:14:27

      מרתק ושמחתי למאוד לקרוא. הציורים מרהיבים בססגוניותם, יודאיקה במיטבה, תודה. שבת שלום ומבורך.
       יקירה.
      חיוך
       תודה למילותייך הנפלאות.
      ברוכה תהיי תמיד.
      שבוע טוב-גדוש הצלחות ושמחה.

       בברכה
       אהובה.
        23/12/18 09:50:
      הסברים מענינים וציורים להפליא.
        23/12/18 08:41:

      צטט: ד. צמרת 2018-12-21 17:49:05

      אהובה את גורמת לי להרהר ומה עם כבוד המת? הרי מסע הלוויה בודאי ארך כחודש האם הדת היהודית התירה חניטה?
       ד, צמרת היקר.

       תודה לשאלתך המצוינת.
      יישר כוח!
        רש"ר [הרב  שמשון רפאל  הירש] טוען:
      החניטה לא הייתה מנהג יהודי, אלא שיוסף היה חייב להתחשב במנהגיהם של המצרים.
      אילו  היה נמנע מלחנוט את אביו היו רואים בכך המצרים- פחיתות כבוד  לגבי אביו- יעקב. ויתכן שזו עוד סיבה לכך שיעקב השביע את יוסף לא לקברו במצרים- כפי שסוברים חז"ל: 
      כדי למנוע מכך שהמצרים יעשו אותו עבודה זרה, לפי שבמצרים שמירת החנוטים הייתה למען עבודה זרה. [בראשית  רבה צ"ו, ה]
       מכאן המסקנה:  שבמקרים ספציפיים- הדת היהודית מתירה חניטה.
       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה
       אהובה
        23/12/18 08:28:

      צטט: אסנת אלון (אינציגר) 2018-12-21 18:05:11

      כל הכבוד לך אהובה על פוסט כה משובח

       אסנת היקרה.
      חיוך
       תודה לדברייך הנהדרים.
       שבוע טוב ויצירתי.

       בברכה
       אהובה
        23/12/18 08:22:

      צטט: תנועת כמוך 2018-12-21 18:11:31

      כבוד הוא לי לככב

      סיימתי מגורי בקפה

      עובר לגור לבולגריה של תפוז - אשמח לביקורך

       

      דוד היקר.


       תודה לתגובתך המעניינת.

       אתה  מוזמן בכל זאת לבקר באתר כאן- להערכתי זה אתר מעולה.

       שבוע טוב

       ובשורות טובות.

       בברכה

       אהובה.


        23/12/18 08:20:

      צטט: ~ ~ 2018-12-21 20:12:39

      ציורים מופלאים

      שבת שלום אהובה

       יקירה.

      נשיקה

        תודה לך- מקרב לב  על תגובתך היפה והמשמחת.

       תבורכי: בשבוע טוב- גדוש  בהצלחה   ושמחה.


       בברכה

       אהובה.

        22/12/18 21:53:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2018-12-21 23:55:24

      תודה על השפע המרהיב

       

       מכבית היקרה.

      חיוך

       תודה לתגובתך היפה והמרוממת.

       שבוע טוב  -מבורך בברכות עד  בלי די.


       בברכה

       אהובה.

        22/12/18 21:51:

      צטט: * חיוש * 2018-12-22 10:31:20

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שבת להיזכר בפרשה הזו דרך ציורייך מעשי ידי אומן

      בקריאת שירך וההסברים ברוח הפרשה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך ולכל יקירייך

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה לדברייך הנהדרים והמרגשים- כדרכך בקודש.

       ברוכה תהיי תמיד  - יחד עם כל  יקירייך-

      בברכות- כמטר  השמים.

       שבוע טוב ובשורות טובות.

       בברכה

       אהבה וחיבוקים.

       אהובה.

        22/12/18 20:00:

      צטט: תכשיט 2018-12-22 19:11:19

      נפלא... שבוע טוב ומבורך לך...
       תכשיט היקרה.
      נשיקה
        תודה למילותייך הנהדרות.
       שבוע טוב ,מבורך ומואר בשמחה.
       בברכה
       אהובה.
        22/12/18 19:58:

      צטט: שטוטית 2018-12-21 10:06:12

      בזכותך אהובה היקרה :-)

      אנו מרעננים את ידיעתנו

      בחומ"ש.

       

      זו אחת מהפרשות האהובות עלי

      ועל ציורייך אומר הלל.

       

      שבת שלום לך וליקירייך

      נשיקה

      שטוטית היקרה.

      נשיקה

      תודה, מקרב לב למילותייך - המשמחות מאד.

       ברוכה  תהיי תמיד.

      שבוע טוב ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה.

        22/12/18 19:11:
      נפלא... שבוע טוב ומבורך לך...
        22/12/18 10:31:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג של שבת להיזכר בפרשה הזו דרך ציורייך מעשי ידי אומן

      בקריאת שירך וההסברים ברוח הפרשה

      * כוכב אהבה והערצה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ומבורכת לך ולכל יקירייך

      תודה על השפע המרהיב
        21/12/18 20:12:

      ציורים מופלאים

      שבת שלום אהובה

        21/12/18 18:11:

      כבוד הוא לי לככב

      סיימתי מגורי בקפה

      עובר לגור לבולגריה של תפוז - אשמח לביקורך


      כל הכבוד לך אהובה על פוסט כה משובח
        21/12/18 17:49:
      אהובה את גורמת לי להרהר ומה עם כבוד המת? הרי מסע הלוויה בודאי ארך כחודש האם הדת היהודית התירה חניטה?
        21/12/18 15:14:
      מרתק ושמחתי למאוד לקרוא. הציורים מרהיבים בססגוניותם, יודאיקה במיטבה, תודה. שבת שלום ומבורך.
        21/12/18 11:44:

      אהובה....
      תודה לך אהובה המוכשרת, מעמיקה ויצירתית
      על שאת מביאה לנו את כל היופי הזה!!

      שבת מקסימה לך נשיקה

        21/12/18 10:06:

      בזכותך אהובה היקרה :-)

      אנו מרעננים את ידיעתנו

      בחומ"ש.

       

      זו אחת מהפרשות האהובות עלי

      ועל ציורייך אומר הלל.

       

      שבת שלום לך וליקירייך

      נשיקה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין